Новата авиационна техника на 24ВАБ

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Новата авиационна техника на 24ВАБ

Мнениеот Nymphetamine » Пон Авг 28, 2006 11:08 pm

Тук можете да намерите някои от подробностите около новата авиационна техника във фотовариант: http://my.opera.com/serpent-tongue/albu ... ?id=123894 :D

Инче:
Първият от 12 вертолета AS532 "Cougar" с номер 701, пристигна от френските авиационни заводи до гр. Маринян, недалеч от Марсилия. Въпреки че официалната церемония по посрещането се състоя днес, хеликоптерът пристига два дни по-рано в авиобазата, воден от българо-френски екипаж с няколко междинни кацания (Рим, Любляна, Белград). Работна група от пилоти заедно с командира на базата бригаден генерал Стефан Петров пътуваха до завода във Франция, където на 21 август с полет-тест стана приемане на машината. Там вече минаха на обучение 2 групи военнослужещи - 14 инженери и 6 пилоти. Подготовката на техническите специалисти беше от 15 май до 21 юни, а на пилотите - от 2 юни до 29 юли. Летците преминаха наземен курс и обучение на тренажор, а летателното обучение предстои в авиобаза "Крумово". Първите две групи, които ще полетят на "Кугар", са инструктори. Задачата им е не само да усвоят хеликоптера на високо ниво, но и впоследствие да обучат и останалите пилотина авиобазата. Първи преминаха наземния курс и тренажора бригаден генерал Стефан Петров, полковник Златко Златев, майорите Филип Ангелов, Марко Тодоров, Крум Семов и капитан Бойко Личев.
Днес бе проведен и демонстрационен и доста впечатляващ полет (филмът ще бъде качен в и-нет), който накара голяма част от зрителите и гостите да изтръпнат (и залегнат при полета над трибуната:)).

Бригаден генерал Петров сподели конкретните си впечатления от обучението:

"Машината е напълно съвременна, модерно оборудвана с изключително добри технически решения, летателни данни и показатели. Пилотирането е облекчено: цялата информация се наблюдава на дисплей, управлението се осъществява от навигационен борден компютър. Това ще повиши изискванията към подготовката на летците - за да се експлоатира тази сложна техника, е необходимо да се изучи много добре. Пилотите трябваше да се подготвят за работа със съвършено нови уреди, с електронно оборудване, променят се принципите на използването. Изискванията към експлоатацията досега бяха по-ниски - новото оборудване променя цялата философия на полета и на подготовката. Определено вече към пилотите изискванията ще бъдат по-високи. За сметка на това ще се намали значително натоварването им..."

На първия "Кугар" през септември в авиобаза "Крумово" започва обучение - първата група пилоти ще полети под ръководството на френски инструктор. Освен него ще има и двама френски инженери - те ще наблюдават експлоатацията на машината и ще обучават техниците. За всяка група ще има френски инструктор пилот, с който летците ще направят първите си полети. До края, по план, се очакват още 2 или 3 машини, като октомври месец отново се очаква заминаване на първата група за Франция.

След няколко дена мисля да направя фотосесия на реалния вертолет, както и, да се надяваме, няколко снимки в полет. ;)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот Windstream » Вто Авг 29, 2006 5:53 am

Хм, на това чудо на френската военно-техническа мисъл като му удариш няколко тегела с кой да е калашник и стой та му гледай серира, кацането ще е в стил "Blackhawk Down" ако не се разпадне междувременно във въздуха де. Добри бойни хвъркати машини правят само руснаците и американците/израелците, западно-европейските са си точно играчки. Ама нали сега сте европейци, да са ви честити новите европейски боклуци :deal: И дано не ви се налага да летите срещу братята македонци и техните стари за нищо не ставащи Ми-24 ;)

Edit: интересно в реална бойна обстановка това добиче докъде ще го докара само с два външни пилона, не знам за вас но аз лично срещу [url=http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/hind1a.jpg][u]нещо такова[/u][/url] с [url=http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/cougar-new012.jpg][u]това[/u][/url] не бих бил особено ентусиазиран да изляза.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот kotka12 » Вто Авг 29, 2006 7:28 am

IRENE, I REPEAT, FUCKIN` IRENE!!!!

15 min later
:qright:
BLACK HAWK DOWN, I REPEAT, WE`VE GOT A BLACK HAWK DOWN!!!!

:wavey:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот nikitzo » Вто Авг 29, 2006 8:45 am

[quote="Windstream"]

... Ама нали сега сте европейци ...
[/quote]


Що ти вече не си ли?
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Вто Авг 29, 2006 9:49 am

Твърде пресилено и неподготвено изказване...
AS 532 Cugar е транспортен вертолет и това е една от онсовните му функции. Използва се за превоз на наземни единици както на борда на вертолета, така и извън него, подходящ е за мисии тип Search And Rescue, гасене на пожари, транспорт на ранени и т.н. Огневата поддръжка в никакъв случай не е оновната функция на вертолета, въпреки това от двете страни на кабината могат да се монтират както картечници, така и оръдия с висок обсег и калибър, а отстрани на фюзелажа могат да се монтират пилони с ракетни носители.
Въпреки, че е главно транспортен, вертолетът е доста добре защитетен: специална конструкция на главната рамка, предотвратяваща сучене и деформация при твърдо приземяване, усилена е опашната част, отсега на трансмисията, пода на кабината и една не малка час от фюзелажа, и естествено двигателите, като разни мизерии от сорта на М-16 и АК-47, могат само да я одраскат. ;) Хода на колесника е 30см.
И ето имаме един лек по-мощен и изклчително по-маневрен вертолет от Ми-24, произведен в европа и биещ транспортния му еквивален от Русия Ми-17 по всички параметри. Само за справка, Кугар прави пълен вертикален лупинг, докато Ми-тата на 70-тия, 80-тия градус губят мощност и се сриват...през нос. :)
А за македонците... трите им Ми-та са с давна изтекъл ресурс и са спрени от полети. Пък и нямат с какво да си платят горивото, горките. :)
А за в бъдеще се надявам да се изправят не срещу това:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/hind1a.jpg
А срещу това:
http://www.defense-update.com/images/hind.jpg
което до голяма степен заимства западно-европейски авиационни технологии. :D
Windstrem,
(и разни други, които мислят толкова пресилено)
Жалко, че не си в България, иначе лично бих ти издействал един демонстративен полет с твоя милост на борда, да видим след това къде ще си трсиш червата. :) Нищо лично, просто мнението ти е меко казано необосновано и пресилено.
П.П. Израелците не правят вертолети, само модернизират.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот kotka12 » Вто Авг 29, 2006 10:24 am

[quote="Nymphetamine"]
подходящ е за мисии тип Search And Rescue, гасене на пожари, транспорт на ранени и т.н. ....от двете страни на кабината могат да се монтират както картечници, така и оръдия с висок обсег и калибър, а отстрани на фюзелажа могат да се монтират пилони с ракетни носители.[/quote]


Малиии, Хамериканците как обичат такива спасителни мисии :D:D:D

[quote]Хода на колесника е 30см.[/quote]


ДРОПИИИИИ!!!!!
Бендър ако го докопа....
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Nymphetamine » Вто Авг 29, 2006 10:26 am

:lol:
'Ма не знам що си мислите, че всички обичат безмилостно да се трепят. Спасителни мисии е едно, огнева поддръжка е друго.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Авг 29, 2006 10:31 am

Хмм, имам спомени от едно филмче по Дискавъри което показваше ясно резултатите от битката Ми-24 срущу талибан със Стингър. После Ми-тата ги извозваха за старо желязо.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Вто Авг 29, 2006 10:35 am

[quote="NovemberCharlie"]
резултатите от битката Ми-24 срущу талибан със Стингър[/quote]


Еквивалент на велосипедист и селянин с лайновоз
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот airborneone » Вто Авг 29, 2006 11:45 am

@Nymphetamine, само на такива които спорят, ли си готов да уредиш "кръгче" с хеликопрерчето....щото ако е така веднага започвам да споря;). Макета от 1 вия пост, ти ли си го правил или?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Вто Авг 29, 2006 12:13 pm

Ами макета от първия пост бе подарен на баща ми от френския екип и понеже той бе твърде зает да марширува :D:lol:, ми го остави да го направя аз, така че да, мое творение е. Между другото по същия начин е поядисана и истинската машина. Пък за "кръгчето"... ще видим. ;)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот airborneone » Вто Авг 29, 2006 12:47 pm

доста добре си се справил, като гледам си го боядисвал с аерограф... имаш ли и други модели?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Вто Авг 29, 2006 1:29 pm

Tiger, Ми-4, Ми-17, Ми-8 и Ми-24 естествено. :) както и още един Кугар, с френските обозначителни цветове, на който за жалост се счупи колесника. Иначе като малък правех доста такива модели, но спрях да се занимавам, понеже не ми оставаше достатъчно време. Понякога се замислям дали пак да не продължа, но и с това колело... много скъпи ще ми станат хобитата. ;)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот airborneone » Вто Авг 29, 2006 2:13 pm

[quote="Nymphetamine"]

Tiger, Ми-4, Ми-17, Ми-8 и Ми-24 естествено. :) както и още един Кугар, с френските обозначителни цветове, на който за жалост се счупи колесника. Иначе като малък правех доста такива модели, но спрях да се занимавам, понеже не ми оставаше достатъчно време. Понякога се замислям дали пак да не продължа, но и с това колело... много скъпи ще ми станат хобитата. ;)
[/quote]

постни снимчици, и аз ще постна... аз спрях да се занимавам преди 1-1.5 год. ама си ги пазя макетите....има и доста които са още в кутии.няма време...
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Сря Авг 30, 2006 8:34 am

Ами може би в петък, защото в момента апарата не е у мен. :) Тъкмо тогава ще постна и снимка на вертолета отвътре и отвън.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот Windstream » Сря Авг 30, 2006 9:00 am

Nymphetamine, точно на мен тия лекции да ги изнасяш няма особен смисъл - прекрасно съм запознат със съвремената военна техника. Тая летяща тухла дето й се прехласваш толкова от Ми-24 може и да е по-маневрена, ама на Ми-то хич не му и трябва да я гони из лупинги и др. подобни гъзарски изпълнения дето само на авиошоута стават - ония четирите клечки в края на крилата видя ли ги, по двечки от всяка страна, а сети се за какво се използват ;) Ако още не схващаш за какво точно говоря - в наше време всяка военна хвърчилка трябва да е въоръжена до зъби, още повече ако ще я пращат да вади хора от "горещи" зони. Не знам докъде ти стигат познанствата, ама ако имаш възможност поговори с пилоти летяли в Афганистан - общо взето положението е било че ако имаш един Ми-26, три Ми-24 да го охраняват, и 5 чалми долу, като литнат ракетите се оказва че от 5-те поне 3 се носят точно към 26-цата, 24-ките просто не са толкова атрактивни и обещаващи цели. Друг пример, по-близък до вероятното назначение на новите хвърчилки - защо мислиш американските морски пехотинци толкова обичат Super Stallion-ите? Спести си търсенето, ще ти кажа - щото това нешо при кацане отваря страничните врати и (най-често) 4-те оръдия тип "Вулкан" просто заливат всичко наоколо със снаряди, в зависимост от ситуацията и по няколко магазина се изпразват. Ако точката на кацане се очаква да е доста гореща се изпраща Stallion с крила, който се кичат точно като тези на Ми-24 - за ефективно и трайно прочистване на терена, с възможности за самозащита и от хвърковати напасти. Ти тоя кугуар в ролята на gunship виждаш ли го? И не ми вади пак аргумента за Search & Rescue мисиите - с такава в истинска военна обстановка този вертолет сам не може да се справи и си иска охраната, каквато в момента българските ВВС не могат да осигуряват - за какъв са ви тогава нови транспортни машини, като а сте ги изпратили на мисия, а са ви ги отстреляли? Проблема не е в самите машини, а в типа им и организацията на ВВС като цяло.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Nymphetamine » Сря Авг 30, 2006 10:02 am

Отново говориш пресилено, неподготвено и абсолютно повърхностно.
Преговорите се извършваха от професионални летци, на които ти с твойте познания не можеш да стъпиш и на малкия им пръст. Така, че хората си знаят работата. В случая са играели фактори като условия на договора от чуждата страна, цена на машината, функционалност, характеристики. Факт е, че Блек Хок отпадна още на един от първите кръгове на конкурса - цената е по-ниска от тази на AS 532, но въпреки, че е американски, се представи по-зле от колкото очакваха летците.
В никакъв случай не казвам, че американските вертолети не са добри, но всяко нещо си има цена, а цената на един подобен американски вертолет от висок клас надхвърля сумата от 10млн. евро. (Ми-24 - 100 000 евро - за справка) Това също е един от факторите.
За въоръжението нека не си говорим, защото, недай си Боже, в случай на някакъв конфликт, МО не може да си позволи да закупи и половината от капацитета на въоръжение на Ми-24.
И въобще сравнението ти на AS 532 (транспортен вертолет от ново поколение) с Ми-24 (дърта машина, тромава, за [u]противотанкова и наземна огнева поддръжка[/u]) е абсолютно безсмилено и глупаво. Сравнявай го с руския му еквивалент - Ми-17! Това са вертолети от един клас. (Super Stallion е тежък транспоертен вертолет, какъвто на ВВС на България все още не им трябва, а и е скъъъп.)
Първото и единствено кацане на Еверест е дело на пилот на Eurocopter с една лека военна машина, с основни цели - разузнаване и проучване на района на действия.
И така, до тук разбирам, че знанията ти се ограничават единствено в познаване на техниката като такава, че съществува. Когато се запознаеш с останалите неща, като как точно се провеждат мисии, независимо транспортни в горещи точки, сапсителни, огнева поддръжка, тогава ще спорим. Защото, обзалагам се, не си присъствал на нито енда мисия на живо. ;) А за Хамериканците знаем как обичат да минпулират обществото си, нищо чудно и за теб да вАжи т'ва.
В допълнение само искам да кажа, че човек напуснал родината си, изглежда одавна, няма абсолютно никакво право да дава оценки за организацията на Българските ВВС и какво се прави в Държавата въобще. Защото ако те интересуваше, нямаше да се разкараш от тук. За това, моля ти се, заблуждавай се с американските ви глупости.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот airborneone » Сря Авг 30, 2006 10:48 am

@Nymphetamine
@Windstream
И двамата малко пресилено се изказвате :peace:, истината сигрно е посредата.
Аз искам да питам, Nymphetamine, явно си запознат с цените.... кажи тази на Cougar-а та да я сравниме. Личното ми мнение, (без да съм специалист и да претендирам за това) е че руските машинки... са си доста добри. Ми-24 и Ми-17 са доста изявени и доказали се. Тва за стингерите и Ми-24 ките, не смятам, че има достатъчно добра противоракетна отбрана който и да е вертолет, така, че да говориме за Авганистан не си струва. Това, че Бг ВВС са решили да купят S&R вертолети ок, а знаеш ли дали са взели под предвид и КА-60?
Айде толкоз, както казах лично мнение изказвам, не ми се сърдете:peace:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Сря Авг 30, 2006 11:30 am

За цената на Кугара ще попитам баща ми довечера, за да не те излъжа, ное някъде между БХ и СС. Но това е не само S&R вертолет. Има големи възможности за въоръжениеи по нищо неотстъпва на БХ. А предхожда Ми-17 по-много показатели - тегло, мощност на двигателите, маневреност, която е особено необходима при спасителни мисии, гасене на пожари и транспорт на наземни единици, възможности за въоръжение. Вярно е, че Ми-17 е доказал се вертолет, но е напълно безсмислено да го сравняваш с вертолет, създаден на 5-6 години, а в случая чисто нов.
А Ми-24 е може би по-добре да го сравним с френския Тигер, като ще се прави подобно сравнение на руски с европейски машини.
Относно Ka-60: За нуйдите на ВВС, това е твърде малък вертолет, пък и за мен лично е по-скоро транспортен вертолет от нисък клас. Нещо като американския UH-1. Пък и условията са такива, че Алианса гич не харесва отношенията с руснаците.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот kotka12 » Сря Авг 30, 2006 11:37 am

[quote="Nymphetamine"]
А предхожда Ми-17 по-много показатели - тегло, мощност на двигателите, маневреност, която е особено необходима при спасителни мисии, гасене на пожари и транспорт на наземни единици, възможности за въоръжение[/quote]


И да не забравяме - 300 мм ход на колесника:D
:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Nymphetamine » Сря Авг 30, 2006 11:45 am

:lol::beer:
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот airborneone » Сря Авг 30, 2006 11:50 am

@Nymphetamine
тва, че сме дупедавци, и се набутахме каде не ни е работа( в аланса) е друг проблем... (не искам да почвам спорове по темата)
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Сря Авг 30, 2006 12:26 pm

Ми т'ва си е работа на МО, не на ВВС. :)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот airborneone » Сря Авг 30, 2006 12:34 pm

Тва ясно.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Чет Авг 31, 2006 1:03 am

[quote="Nymphetamine"]

Отново говориш пресилено, неподготвено и абсолютно повърхностно.[/quote]

Сигурно, щом ти казваш така ще е наистина ;)

[quote]И въобще сравнението ти на AS 532 (транспортен вертолет от ново поколение) с Ми-24 (дърта машина, тромава, за [u]противотанкова и наземна огнева поддръжка[/u]) е абсолютно безсмилено и глупаво. Сравнявай го с руския му еквивалент - Ми-17! Това са вертолети от един клас.[/quote]

Казах ти вече, не ми обяснявай кое какво е технически - сравнението ми е от гледна точна на многофунционалността на машината. Ми-24 конкретно го споменах защото ги имахте, и като изключим политическите игрички и гъзоблизане модернизацията им щеше да ви излезе доста по-евтина отколкото закупуването на нови машини западно производство. Вярно че не са точно транспортни машини, ама си имат товарен отсек все пак, т.е. в краен случай и за товарни машини могат да се ползват. Като опре до защита на нещо обаче (говорим вече за локален военен конфликт, примерно някой от съседите реши да направи нещо изключително глупаво) този тип машини са много ефективни, щото са въоръжени от колесника до носещото витло - дори и на Ми-17 може да му се окачат крила и да се накичи почти като Ми-24. Тези новите ви играчки може и да са супер като поведение в полет, може и договора ви за тях да е яко изгоден, но в една ситуация като гореописаната какво ще ги правите? Въоръжението им не е достатъчно за ефективна самозащита, камо ли пък защита на нещо друго. И да, знам че нормално за този тип мисии се използват нападателни вертолети, обаче вие такива нямате - имате Кугуари. Кугуарите и всички машини от този тип изискват охрана от нападателни вертолети, и за охраната им вие имате само... още Кугуари :banghead: Разбираш ли вече накъде бия?


[quote]
В допълнение само искам да кажа, че човек напуснал родината си, изглежда одавна, няма абсолютно никакво право да дава оценки за организацията на Българските ВВС и какво се прави в Държавата въобще. Защото ако те интересуваше, нямаше да се разкараш от тук.
[/quote]

В допълнение само искам да кажа, че всички изказания от тия сорт имаш пълното право да си ги завреш там, където слънце не те огрява. Щото ще ме извиняваш дори и да ми е изключително мила и свидна родината (а тя не е, ама никак), пак не бих си жертвал личното щастие и възможност за добър живот - патриотизъм къща не храни. И престани с личните нападки, аз се въздържам от такива, докажи че си поне на моето (сравнително ниско) интелектуално и културно ниво ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот PtD » Чет Авг 31, 2006 3:37 am

Windstream, това "ви", "ви", "ви" започва да дразни. Ако толкоз не си оттука, ходи в mtbr.com или в някой друг англоезичен форум и не се обяснявай с нас, бедните български селянчета.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Windstream » Чет Авг 31, 2006 6:24 am

Nymphetamine, предварително се извинявам за следното разводняване на темата:

PtD, "ви"-то е най-вече географско. За англоезичните форуми - не ме мисли, ако толкова ми беше тъпо тук и ако вие наистина бяхте селянчета отдавна да съм се изнесъл. Но ако толкоз лошо вече ви лазя по нервите просто говорете с Любо, за разлика от доста други аз все още разбирам от дума и дори бан няма да ви се наложи да слагате :beer:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Nymphetamine » Чет Авг 31, 2006 6:49 am

Напълно разбирам накъде биеш, ама разбирам, че не си съвсем наясно със ситуацията.
Т'ва за гъзоблизането не го приписвай на ВВС, 'щото не те са гъзолизците, а тия дето ги избират разните льольовци, симпатизиращи на лицето ББ примерно...
Та, положението далеч не е такова, каквото ти си го представяш. На въоръжение в момента има:
около 18 работещи Ми-17 - транспортна машина с възможност за окачване на пилон и до 2 (на пилон) контейнера с НУРС (самите контейнери с апо-малки от тези на Ми-24, но факт е, че за тях никога не е закупувано въоръжение).
Около 18 Ми-24, няколко от тях чакат подновяване на ресурса - тежка бойна машина, да, с голяма бойна ефективност.
6 леки разузнавателни Хамерикански вертолета Bell-206 B3 с добри възможности за въоръжаване.
1 за сега Кугър, на който също като на Ми-17 му се окичват пилоните барабар с контейнерите с НУРС + картечница в предната част на кабината и т.н...
Тоест възможностите за въоръжаване на практика са едни и същи и ги има.
Сделката за модернизацията вече е сключена, дори израелската фирма дължи неустойка на МО, понеже закъснява.
Така, че положението не е баш така както го описваш, има си техника, има си кой да пилотира и т.н. Отделен въпрос е, че ако от Министерството не бяха такива гъзлозци, бройката и напилотиращите и на машините нямаше да е такава малка...
@Windstream:
Ето тук можеш да погледнеш възможностите за въоръжаване на AS 532, които далеч не са всички. ;) Снимките сами говорят.
http://my.opera.com/serpent-tongue/albu ... ?id=125071
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот kotka12 » Чет Авг 31, 2006 9:00 am

тцтцтц
глей как го натоварили хайванчето:D
ми че те ако не внимават може да наранят или /не дай си, Боже/да убият някого така, бе:D
:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот PtD » Чет Авг 31, 2006 10:23 am

Лично според мен българската армия в момента има социално-политическа функция - да се държат военните нахранени и облечени, че да не им хрумне някоя лоша идея в главата. Срещу единствения ни възможен противник - Турция - нямаме абсолютно никакъв шанс. Другите съседи са си достатъчно зле и без нас. :sonar:

В тоя ред на мисли, парите дадени за *бойни* хеликоптери и самолети са си хвърлени на вятъра. Е, известен процент от тях вятърът довява в нечии дълбоки джобове...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Следваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта