Важна тема: SR Suntour Duro до 2007г.

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Важна тема: SR Suntour Duro до 2007г.

Мнениеот Admin » Нед Яну 15, 2006 8:14 pm

Ако ви интересува нещо за някой модел от тази серия вилки на SR Suntour, първо прочетете тези теми:

Duro-D + BB7 ... дали ще се сучи
Suntour Duro-E
SR Suntour Duro-E vs SR Suntour Duro-D
203 мм Ротор на SR Suntour Duro-D
DURO E
Suntour Duro-D
по-мек сънтур?
масло за сънтура...
Suntour Duro
Suntour
SR Suntour

Пак повтарям, прочетете ги! Това не значи просто да видите, че съществуват.
След това, ако случайно все още имате въпрос, на който не сте намерили отговор в някоя от тези теми, задайте го тук! Дори въпросът да е технически, пак е по-добре да го зададете тук, тъй като може да има връзка с останалата информация. Ако не, може ние да преместим поста ви, ако преценим, че така е по-добре.
Последна промяна Admin на Пон Ное 24, 2008 12:50 am, променена общо 4 пъти
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Сря Мар 15, 2006 10:13 am

[quote="kuhyto"]

[/quote]

Ако някои може да ми каже след колко време ( или колко километра?) и как то4но се сменя маслотото на Duro-E ще съм много благодарен. Съ6тото ли е като Дуро Д..6тото на е нали има някакъв допулнителен реглаж ( от долу на десния боту6 има една врътка...която маи е за скоростта на връщане ама вие знаете по-добре ) предварително мерси!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kuhyto » Сря Мар 15, 2006 10:45 pm

Е трябваше да я оставите във Веломеханик...там 6анса някой дето ги разбира да ми отговори е по голям
kuhyto
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Сеп 22, 2005 5:36 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот did » Чет Мар 16, 2006 12:00 am

[quote="kuhyto"]

Е трябваше да я оставите във Веломеханик...там 6анса някой дето ги разбира да ми отговори е по голям
[/quote]

нагъл си
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Пон Мар 20, 2006 7:27 pm

[quote="bubrek"]

[/quote]

ще започна с това че съм изчел всичко за тунинга на дурото,единственото което не ми стана ясно е:
1.колко трябва да се разширят прословутите дупки на буталото?
2.колко гъсто е оригиналното масло на вилката и колко гъсто трябва да сипя след тунинга?

п.с:ще помоля да се пише конкретно по темата за да не се обесмисля поста.предварително мерси:beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Вто Мар 21, 2006 10:47 pm

За короните на Duro.

Прави ми впечатление че вилките Duro (D и E, 2005г и 2006г модели) са с различни корони и не мога да разбера коя вилка с каква корона е.
Това е снимка от сайта на сънтур, която съвсем ме обърка:bigeyes:
[img]http://www.mtb-bg.com/forum/data/bodom/2006321143545_duro.jpeg[/img]
Това ли са новите корони? И освен това и Duro D'06 и Duro E'06 ли са с такива?

Аз притежавам Duro E'05, което е с такава корона:
[img]http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/images/duro_e.jpg[/img]
Това е вилката на bestbg, която е Duro D'05
[img]http://img492.imageshack.us/img492/8076/november0125ay.jpg[/img]
и короната е друга!! Освен това и на сайта на сънтур снимките на новите Duro D и E'06 са с такива корони, което предполагам е, защото са използвали стари снимки.

В крайна сметка защо на двата модела (D и E) за 2005-а са им различни короните и какви ще са на моделите '06? На някой друг направи ли му впечетление? Аз си мисля, че короната е важна част от една вилка и е важно каква е и колко е здрава, а това пък сякаш зависи от материала и формата все пак :)
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот GothicSpirit » Нед Апр 16, 2006 8:25 pm

каква гума максимално може да влезе в дурото?
GothicSpirit
 
Мнения: 167
Рейтинг: 1155
Регистриран на: Сря Сеп 28, 2005 8:18 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот URNEST » Нед Апр 16, 2006 8:44 pm

Аз съм виждал Duro-d с Continental Diesel 2,5.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Нед Май 21, 2006 5:57 pm

Точно два месеца минаха, откакто зададох въпроса си за короните на Duro-тата, и никой не ми е отговорил! Никой ли не знае? Tailor?
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Пон Юни 19, 2006 9:06 pm

Реших да споделя какво научих тази вечер...

Карам Duro-E с една пружина (голямата), защото съм 52кг. И съответно в масления "патрон" няма нищо друго освен масло. Знаех, че има значение количеството въздух, което остава отгоре над маслото, за прогресивността на вилката. Но не знаех, че това оказва ЧАК толкова голямо влияние...:D Защото досега с количеството масло с което карах само си мислех, че променям нещо, като навия тапичката на крака с маслото докрай (да я направя по-прогресивна, заради по-малкото въздух оставащ над маслото), и като я развия докрай.. Дефакто някаква осезаема разлика нямаше... Докато тази вечер не реших да долея малко масло и зех, че го напълних почтиии догоре... все-пак по предценка оставаше малко въздух след като сложа капачката...

И какъв беше резултата: намалих хода на вилката почти наполовина :bigeyes: каквото и да правех - малко след средата на хода се втвърдяваше адски много... и дотам. В началото мекичка разбирасе. Тогава ми светна :idea: колко голям ефект има тази въздушна камера ако се настрои както трябва... та прибрах се, отлях малко от маслото (всъщност го излях цялото и сипах ново, но една идея по-малко) и о-чудо:spin: Вилката почна да се "втвърдява" вече към края на хода си, че и реглажа почна да има доста осезаем ефект в двете си крайни положения.

Всички тези експерименти почнах да ги правя, защото пружината явно поомекна вече и почнах много често и при не големи натоварвания да я сгъвам докрай, или на милиметри от него :unhappy:

Дано съм помогнал на някой с откритията си за топлата и студената... ъъъ... масло:I
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот biker-kj » Вто Юни 20, 2006 2:44 pm

Абе пич колко милилитра масло слагаш приблизително,колко е гъсто ,каква марка е и правилно ли разбрах 4е си с една пружина ????


Хора 06' Дуро Е ще има ли ,кога се очаква и колко ще струва???
ПС; Благодаря предварително
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bodom » Вто Юни 20, 2006 3:04 pm

@biker-kj:
Правилно си разбрал - с една пружина карам.

Маслото е Valvoline Fork Oil (за мотоциклетни вилки е принципно) 7.5W

А за нивото... не мога да ти кажа точно, защото го наливам на око, но приблизително оставих(вчера като сипвах) сантиметър и половина от маслото до ръба на тръбата в която е и то ръба, който е към задната гума на колелото... защото вилката е под наклон. Това е при нормално стоящо на земята колело с изправено курмило.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот root » Пон Юни 26, 2006 8:34 am

[quote="Bodom"]

@biker-kj:
Правилно си разбрал - с една пружина карам.

Маслото е Valvoline Fork Oil (за мотоциклетни вилки е принципно) 7.5W

А за нивото... не мога да ти кажа точно, защото го наливам на око, но приблизително оставих(вчера като сипвах) сантиметър и половина от маслото до ръба на тръбата в която е и то ръба, който е към задната гума на колелото... защото вилката е под наклон. Това е при нормално стоящо на земята колело с изправено курмило.
[/quote]

А от къде си го купил ще кажеш ли че ми трябва?
I'm root, if you see me
laughting better have a backup.
root
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 10:33 am

Мнениеот FireFoXa » Пон Сеп 17, 2007 2:41 pm

Дуро Е има ли настройка на твърдоста? Направо какви настройки има?
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот MaN1aK » Пон Сеп 17, 2007 2:45 pm

FireFoXa написа:Дуро Е има ли настройка на твърдоста? Направо какви настройки има?

Duro-E

Система:
# Десен крак - Маслено смекчаване на връщането с външно регулиране на скоростта;
# Ляв крак - пружина;
# Ход: 130мм.
# Стержени: 30mm Cr-Mo
MaN1aK
 
Мнения: 1761
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Нед Фев 25, 2007 8:32 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 17, 2007 5:55 pm

В десния крак също има пружина, която ако се махне и се долее масло, чрез врътката се получава един много хубав реглаж на прогресивността.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Capoeira » Вто Сеп 18, 2007 2:07 pm

Да попитам тука притежателите на Дуро-Е от 2007 година дали са забелязали че вилката е супер бърза, за разлика от предишните модели. но пак за сметка на това реглажа на бързината се влиае изключително малко.

Та по въпроса при профилактиката след месец два какво да направя за да започне реглажа да влиае малко повече, че отвреме на време ми се иска да е малко по-бавна. Дали само смяната на маслото с по гъсто ще е достатъчно(а и как да разбера с какво масло е в момента)
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот mito_dlx » Сря Ное 21, 2007 10:32 pm

каква гума максимално може да влезе в дурото?

мисля, че до 2.7 ;)
mito_dlx
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1187
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 3:00 pm

Мнениеот THEZOGGO » Сря Ное 21, 2007 10:46 pm

mito_dlx написа:
каква гума максимално може да влезе в дурото?

мисля, че до 2.7 ;)

Бе да ти кажа на мойто Дуро Е съм с Континентал Дизел 2.5 и така като гледам то 2.7 като балон ще влезне ама ще опира :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот dibo92 » Вто Фев 05, 2008 6:10 pm

Може ли да ми каже някой дали ако развия болтовете,които се намират отдолу на вилката маслото ще изтече?Знам,че въпросът ми е доста тъп,но искам да я почистя,защото мръсотията вътре вече е прекалено много.Та искам да извадя краката от ботушите.
ПП : Вилката е дуро д :)
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Мнениеот ddevil » Вто Фев 05, 2008 6:28 pm

Ако няма "разлято" масло вътре в ботушите не би трябвало. Маслото е в патрон и е уплътнено отдолу при буталото и горе(чрез о-пръстен при врътката ако не се лъжа), който се намира в десният крак. Та ако развиеш само болтовете в дъното на ботушите - не би трябвало да изтече маслото*.

*Което в крайна сметка е общо около 80-на - 100мл максимум по спомен. Идеята ми е, че ще е добре при почистването да смениш и маслото. Няма да е вредно при всички случаи :)
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот Teodor40 » Вто Фев 05, 2008 6:41 pm

Bodom написа: Докато тази вечер не реших да долея малко масло и зех, че го напълних почтиии догоре... все-пак по предценка оставаше малко въздух след като сложа капачката...

И какъв беше резултата: намалих хода на вилката почти наполовина :bigeyes: каквото и да правех - малко след средата на хода се втвърдяваше адски много... и дотам. В началото мекичка разбирасе. Тогава ми светна :idea: колко голям ефект има тази въздушна камера ако се настрои както трябва... та прибрах се, отлях малко от маслото (всъщност го излях цялото и сипах ново, но една идея по-малко) и о-чудо:spin: Вилката почна да се "втвърдява" вече към края на хода си, че и реглажа почна да има доста осезаем ефект в двете си крайни положения.

Всички тези експерименти почнах да ги правя, защото пружината явно поомекна вече и почнах много често и при не големи натоварвания да я сгъвам докрай, или на милиметри от него :unhappy:

Дано съм помогнал на някой с откритията си за топлата и студената... ъъъ... масло:I


А никой ли не се сеща, че тази компресия не е предвидена сериино и този партон е само за ребаунда. Като нищо патрона да замине от високото налягане, което се получава в края на хода. Аз лично не бих си играл така с вилката, ако ми пука за нея.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот dibo92 » Вто Фев 05, 2008 7:07 pm

ddevil Мерси много.А маслото ще го сменя, но 1-2 дена след почистването. :)
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Мнениеот Presize » Съб Фев 16, 2008 10:15 pm

Да обобщим оригиналното масло е 11w ,а за смяна какъв викозитет подходящо?

:)
Аватар
Presize
 
Мнения: 536
Рейтинг: 1091
Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 11:11 am

Мнениеот THEZOGGO » Съб Фев 16, 2008 10:38 pm

Presize написа:Да обобщим оригиналното масло е 11w ,а за смяна какъв викозитет подходящо?

:)

Ммм не съм съгласен че маслото е 11w, кой те е излъгал? 11w трябва да е доста гъсто масло Ако потърсиш в останалите теми за Дуро Е специлано, маслото е 2.5w. И според мен подходящото масло за този клас вилки си е 2.5. Е разбира се зависи как искаш да работи - по бавно или по бързо. Мисля че 2.5w е оптималния вариант. :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот zero » Нед Фев 17, 2008 12:04 am

2,5 е доста рядичко.Но може би при вилка с не много ход може да има добър ефект.Само дето ми се върти ,че фабрично слагат 10 на доста от тези вилки :dunno:
Аватар
zero
 
Мнения: 376
Рейтинг: 1563
Регистриран на: Нед Юли 04, 2004 11:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Presize » Нед Фев 17, 2008 12:26 am

5w? За бързината-сравнително бързо предпочитам да е защото понякога ребаунда няма ефект.А иначе масло ,каква марка ,от къде?
Аватар
Presize
 
Мнения: 536
Рейтинг: 1091
Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 11:11 am

Мнениеот THEZOGGO » Вто Фев 19, 2008 2:32 pm

Маслото си зависи и от това колко тежиш, за по бърза вилка ти трябва по рядко масло. 2.5w наистина е рядко, но толкова е оригиналното на Дуро, пък и няма какво кой знае колко да се иска от тази вилка. Най добре ако имаш възможност пробвай с 2.5w и после с 5w, трябва да имаш база за сравнение. Трябва да тестваш за да разбереш най добре. Според мен може да се направи някакъв компромис да сложиш 5w, примерно. Но повече от 5w мисля че не е подходящо за Дуро. Иначе масло може да се намери във всеки магазин където продават мотори или части за мотори. Маслото което аз си взех преди време е:
Motorex RACING FORK OIL 2,5W (1л) - 21лв.
Този 1 литър ще ти стигне за около 8 смени на масло.
За да не изглежда като реклама, пратил съм ти линк на Л.С. за да видиш от къде съм го купил. :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот SeeSaw » Съб Фев 23, 2008 6:09 pm

начи вижте са:
Мисля този сезон да смена рамката и вилката на старото кроссче което е твърдак отсекъде. Отдавна се оглеждам в рамка Drag The Bomb а за вилица съм избрал Duro Tripple. Не ги разбирам много вилките така че ви моля да ми разясните като на идиот разликата между двукоронното дуро и "Дуро Д".
ПП. не се опитваите да ме разубедите за рамката както всички правят:
1. Мисля че вече имам доста опит с "твърдак". А и вече е крайно време да спре да ме боли гъза дори и само след возене
2. Знам че рамката е крехка но ще я карам само 1 сезон а и няма да е много тежко защото все пак трябва от начало да свикна с меко колело и тн и тн. Евентуално ако тръгна много да я силя и усетя че се задъхва ще направя някои подсилки.

Останалите части като движения, колела и тн. ще ги права в движение само ще се наложи да купя лапа и кормило и евентуално някво евтино средно с квадратни оси което да пасва на Бомбата
Аватар
SeeSaw
 
Мнения: 392
Рейтинг: 973
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2007 4:17 pm

Мнениеот dibo92 » Съб Фев 23, 2008 6:14 pm

До колкото знам дуро трипъл е на принципа пружини + еластомери,за разлика от дуро д/е,които имат и маслен патрон.Това прави връщането му (на трипъла) по-бързо,от колкото трябва и за това мисля,че д/е е по-добър вариант
Последна промяна dibo92 на Съб Фев 23, 2008 6:57 pm, променена общо 1 път
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта