[quote="maurice"]
[quote="screamBoy"]
maurice препоръчвам ти да гледаш на големите велосипедни фирми-производителки както на големите компютърни фирми-производителки, поръчай си HP Vectra някой модел с чаркалак по твой вкус (различен от оригиналния) и ще те черпя каса бира 10 дена след като дойде ... или Scott YZ ... колелата с други компоненти се водят други модели ... на родните може би това им е проблема, че се водят същия модел а само праскат друга цена. От друга страна пък имат много набори окомплектовка и ако за всеки различен пускат друг модел трябва да добавят по 2 цифри след модела и човек да изперка съвсем докато гледа някакъв 150 страничен каталог (примерно) само за да види че колело с монтаж TY18 е с 21лв по-евтино от колело с C030 ... баси тъпнята

))
нещо такова
[/quote]
позволи ми да не се съглася с горното:
Първото, за което се сещам е сайта на Dell. Поразрови се и ще забележиш, че можеш да поръчаш базов модел с невероятно количество модификации по него.
То май точно това е обяснението, че не става дума за наистина голям производител ами за недорасли бизнесмени и малък пазар - що да не пробутат на някое нещастно хлапе кви да е чаркалаци, то след година две ще научи, че му трябва нещо по-така и ще си купи нови части.
Пък ако говорим за Scott, те имат най-различни модели, съобразени с пазара, на който се продават. Но продават и рамки... А Drag не са Scott... Кво се правят на велики тогава - от еди кои си рамки не продавали отделно, не можеш да си поръчаш модификация и т.н.
Абе явно ще трябва да се почака хората да почнат да се замислят какво точно колело си купуват. Като се променят мераците на купувачите да се надяваме и поведението на продавачите да се промени към по-добро...
[/quote]
Прощавай, но ти явно не правиш разлика в мащабите и технологиите. Да сравняваш маркетинга на Dell с този на Веломания... все едно Титаник плува до сламка... На Титаник има басейни, има барбекю... а на сламката???
Освен това, какво странно намираш в това, че рамка, която е aftermarket част, струва повече от половината колело, което е OEM. ОЕМ колелата винаги се сглобяват с боклуци за да се спестят разходи и да се вдигне печалбата. Казвам да се вдигне щото са в големи серии.
Колко човека ще си купят рамка и колко сглобено колело? Каква му е изгодата на търговеца да складира само рамки при положение че най-много 5% от хората си сглобяват колелото част по част? Тва са елементарни неща... напиши си домашното преди да ревеш...
а най-добре - опитай се ти да направиш магазин и ще видиш за какво иде реч... само не ме репликирай с чужди фирми, щото така е навсякъде по света където има свободен пазар...
[quote="maurice"]
То май точно това е обяснението, че не става дума за наистина голям производител ами за недорасли бизнесмени и малък пазар - що да не пробутат на някое нещастно хлапе кви да е чаркалаци, то след година две ще научи, че му трябва нещо по-така и ще си купи нови части.
[/quote]
щом говориш за недорасли, какви са раслите?? така е навсякъде по света, на другите места е просто далеч по-фино и прикрито от рекламни трикове. това е свободния пазар - take it or leave it...