Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот demony » Вто Мар 20, 2007 6:51 pm

Здравейте!Открай време си карам с механични дискови спирачки но сега съм посъбрал малко парички иии мисля да направя един ъпгрейд на байка като му взема хидравлични дискови спирачки :)
Проблема е че никога не съм имал такива спирачки и въобще си нямам на идея в какво се състои монтирането им пълненето им с масло обезвъздушаването ии по нататъшната тяхна подръжка :dunno: Изобщо ако може някои да сподели дали трудно се подържат настройват и т.н. ще съм му благодарен!засега съм се спрял на хидравлика Hayes но приемам предложения и критики ;)


Поздрави!
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Isidor » Вто Мар 20, 2007 9:05 pm

Ще ти покажа плюсове и минуси на моите хидравлики Шимано бр-м525 и Hayes HD nine
+ и - на Шимано бр-м525:
+ лесно пълнене и обезвъздушаване
+ ниска цена на спирачкита
- скъпа поддръжка (заради цената на маслото - 15лв за едва 50ml)
- слаба спирачна сила дори с 180мм диск
- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре
-лостчето не е двъстранно
+ и - на Hayes-a:
+ силна спирачна сила
+ евтина поддръжка ( течността е ДОТ. Има я дори в бензиностанциите и хич не е скъпа)
+ двустранно лостче
+ проблемът с обръщането на колелото и пълненето с въздух при Хейса го няма.
- трудно се обезвъздушава
- цената й е висока

Така ги казах някои от сравненията сякаш искам к'вото има хейса, такова да има и шиманото, определено той е по-добрия избор
:) :agree:
Надявам се да съм ти бил поне донякъде полезен :D :agree:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот demony » Вто Мар 20, 2007 9:13 pm

Isidor написа:Ще ти покажа плюсове и минуси на моите хидравлики Шимано бр-м525 и Hayes HD nine
+ и - на Шимано бр-м525:
+ лесно пълнене и обезвъздушаване
+ ниска цена на спирачкита
- скъпа поддръжка (заради цената на маслото - 15лв за едва 50ml)
- слаба спирачна сила дори с 180мм диск
- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре
-лостчето не е двъстранно
+ и - на Hayes-a:
+ силна спирачна сила
+ евтина поддръжка ( течността е ДОТ. Има я дори в бензиностанциите и хич не е скъпа)
+ двустранно лостче
+ проблемът с обръщането на колелото и пълненето с въздух при Хейса го няма.
- трудно се обезвъздушава
- цената й е висока

Така ги казах някои от сравненията сякаш искам к'вото има хейса, такова да има и шиманото, определено той е по-добрия избор
:) :agree:
Надявам се да съм ти бил поне донякъде полезен :D :agree:


Наистина мнението ти ми беше полезно!Значи определено Hayes да взимам!
Само едно въпросче много ли трудно се обезвъздушава Hayes-a??И подръжката му трудна ли е?Тоест смяна на накладки регулиране и т.н... че малко ме притесняват тези неща :dunno:
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Вто Мар 20, 2007 9:16 pm

demony, а погледна ли в ЧЗВ?
Там има няколко теми за обезвъздушаването и настройката на хидравлични дискови спирачки.
На мен не ми е известно да изискват някаква друга особена поддръжка, но пък и аз не карам (все още) с такива, така че оставям темата отключена, може някой да има да сподели още нещо извън обезвъздушаването и пълненето.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Isidor » Вто Мар 20, 2007 10:24 pm

Hayes-a аз го взимах втора ръка от един форумец. Той ми обясни как става и даже ми прати негова самоделка на bleeding kit, но аз така и не разбрах как става :dunno: :D, но поне като съдя за някои от инструкциите, които помня, ми се струва много сложно :crap:.
Към + на Hayes-a забравих да добавя, че смяната на накладките не изисква никакви инструменти, а за да махна и сложа накладките на шиманото винаги ми е било нужно най-малко 10 минути заради онази пластинка, която държи накладките, клещи и отвертки :(!: :(!:
Това съм сигурен, че се отнася и за ВСИЧКИ други Шимано :V: :(!:.
По принцип за да регулираш добре накладките на всички дискови спирачки, е нужно да отхлабиш болтчетата, които държат апарата към преходника или PM ушите на вилката, натискаш здраво лостчето и затягаш същите болтчета, но при мен поне когато направя така, едната накладка опира в диска и е нужна малка игра за да ги донаместиш да не търка..... Обаче когато спазиш ,,правилото,, за наместване по този начин, освен, че спирачната сила е (поне) малко по-добра, накладките се изхабяват равномерно....... ;) :agree:
и един - на Хейса е, че хубавите накладки са от 20 до 40лв някъде, а иначе -15.
+ на Шиманото е че дори оригиналните накладки са по 15лв......
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот demony » Вто Мар 20, 2007 10:48 pm

Isidor написа:Hayes-a аз го взимах втора ръка от един форумец. Той ми обясни как става и даже ми прати негова самоделка на bleeding kit, но аз така и не разбрах как става :dunno: :D, но поне като съдя за някои от инструкциите, които помня, ми се струва много сложно :crap:.
Към + на Hayes-a забравих да добавя, че смяната на накладките не изисква никакви инструменти, а за да махна и сложа накладките на шиманото винаги ми е било нужно най-малко 10 минути заради онази пластинка, която държи накладките, клещи и отвертки :(!: :(!:
Това съм сигурен, че се отнася и за ВСИЧКИ други Шимано :V: :(!:.
По принцип за да регулираш добре накладките на всички дискови спирачки, е нужно да отхлабиш болтчетата, които държат апарата към преходника или PM ушите на вилката, натискаш здраво лостчето и затягаш същите болтчета, но при мен поне когато направя така, едната накладка опира в диска и е нужна малка игра за да ги донаместиш да не търка..... Обаче когато спазиш ,,правилото,, за наместване по този начин, освен, че спирачната сила е (поне) малко по-добра, накладките се изхабяват равномерно....... ;) :agree:
и един - на Хейса е, че хубавите накладки са от 20 до 40лв някъде, а иначе -15.
+ на Шиманото е че дори оригиналните накладки са по 15лв......


хмм ще ми разясниш ли какво е това bleeding kit ии накратко как става смяната на маслото и е обезвъздушаването!? Ако е дълго и има тема в която е обяснено как става но ме интересува точно на Hayes ще съм ти благодарен да дадеш едно линкче :) Иначе ако направо ти обясниш като човек който е притежател на такава спирачка според мен ще е най добре!

цената на накладките не ме притеснява толкова защото все пак не са някакъв компонент който се налага да се сменя често.По важно е дали се намират лесно на пазара! :dunno:

Благодаря на модератора че остави темата отворена защото мисля че ще е полезна за потребители като мен които си нямат и на идея що е това хидравлична спирачка ии какво трябва да правим за да работи тя без проблеми ;)
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Isidor » Вто Мар 20, 2007 11:01 pm

офф ами трудно ми е да ти обясня какво е блеединг кит..... някои спирачки се нуждаят от такъв кит за да може да се обезвъздушат, а други не , паримерн шиманото.
Пак казвам - незнам как се обезвъздушава Hayes. Като му дойде времето ,което няма да е в близките месеци, ще попитам форумеца, от който я взех.....
Виж в ЧЗВ, там трябва да има нещо за Hayes ;) :agree:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот axelmax » Вто Мар 20, 2007 11:24 pm

Isidor написа:Ще ти покажа плюсове и минуси на моите хидравлики Шимано бр-м525 и Hayes HD nine
+ и - на Шимано бр-м525:
+ лесно пълнене и обезвъздушаване
+ ниска цена на спирачкита
- скъпа поддръжка (заради цената на маслото - 15лв за едва 50ml)
- слаба спирачна сила дори с 180мм диск
- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре
-лостчето не е двъстранно
+ и - на Hayes-a:
+ силна спирачна сила
+ евтина поддръжка ( течността е ДОТ. Има я дори в бензиностанциите и хич не е скъпа)
+ двустранно лостче
+ проблемът с обръщането на колелото и пълненето с въздух при Хейса го няма.
- трудно се обезвъздушава
- цената й е висока

Така ги казах някои от сравненията сякаш искам к'вото има хейса, такова да има и шиманото, определено той е по-добрия избор
:) :agree:
Надявам се да съм ти бил поне донякъде полезен :D :agree:


ха хо хи хи махни бандерола ,май си изпил ракията на отбора :rofl: :beer:

shimano 525 е с много просто подръжка,реално тяма такава,обръщал съм колелото и е стояло така доста време,никъв въздух

смених едни накладки и това беше
за спирачната сила е малко слаба но за стилът ,който е предназначена е много добро ,най вече липсата на подръжка и цената

а да сравняваш толкова различни спирачки като предназначение ,голямина на ротора,цена и клас е безмислено

един от вариатните е тектро аурига с 180мм ротор,който е реален съперник на shimano 525 и 535 ,или магура клара(с shimansko лостче става хубава спирачка,но разправиите са много,а и едно лостче деоре е 45 лева)


:beer: ;)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Мар 21, 2007 7:35 am

Isidor написа:офф ами трудно ми е да ти обясня какво е блеединг кит.....


Комплект за обезвъздушаване?
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Isidor » Сря Мар 21, 2007 9:44 am

да де, не се сетих за това :D
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот Isidor » Сря Мар 21, 2007 9:44 am

да де, не се сетих за това :D
Axelmax, мойта пък се пълни с въздух :dunno:

edit: моля, предишната тема да бъде изтрита
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот MAN6 » Сря Мар 21, 2007 9:53 am

ако хейсът е труден за обезвъздушаване... !?!? направо не знам какво да кажа за авид тогава :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Crimson » Сря Мар 21, 2007 11:41 am

MAN6 написа:ако хейсът е труден за обезвъздушаване... !?!? направо не знам какво да кажа за авид тогава :)
Напраооо си е.... мамата :beer:
If I find in myself a desire which no experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for another world.
Аватар
Crimson
 
Мнения: 1407
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Май 14, 2004 10:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот biker-kj » Сря Мар 21, 2007 11:52 am

А на колко време горе-долу трябва да се сменя спирачната течност и да се обезвъздушава!?
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Isidor » Сря Мар 21, 2007 11:59 am

Това зависи колко караш.
Аз поне карам почти всеки ден и си сменям маслото на година 1-2 пъти. :^:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот bikerider » Сря Мар 21, 2007 12:14 pm

biker-kj написа:А на колко време горе-долу трябва да се сменя спирачната течност и да се обезвъздушава!?


Ми колкото и на кола (ако е DOT), демек веднъж годишно.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот ramam » Чет Мар 22, 2007 11:50 am

Има два начина за обезвъздушаване:
1. Лесен без да се слага масло и без кит.
2. Труден и скъп със кит

при 1. ако не се бъркам го имаше описано в ЧЗВ но накратко:
Завърта се лостчето така че болчетата за отвиване на капачката която затваря резервоара с масло да се отвиват с вертикална отверка от горе - така че след като са отвити гравитацията да държи и капачката и болчетата - трябва да се покаже май не го обясних това добре .
Тук един - на Хейс е че лостчето трябва да се завърти повече от Деорето - такава е конструкцията
Основно правило е да е застопорено колелото да не мърда при никакаъв случай - дори и земетресение - най добре някой приятел да го държи.
След като се махнат болчетата и капачката и има едно гумено уплътнение което е със специфична форма и идеята е да няма въздух между него и маслото
Тук Изодор има въздух точно там и затова обезвъздушава Деорето - е може да влиза въздух и от другаде но е малко вероятно.
Обезвъздушаването става с правене на следните неща в какъвто ред си искате:
Почукване по маркуча да се отлепят мехурчетата от него и да излезнат.
За да стане излизането трябва внимателно да се натиска лостчето по принцип целта е да се движи маслото и така въздуха излиза.
След повтаряне на тези опрерации неопределено брой пъти се стига до момент в който не излиза въздух - логично е да се спре тогава и да се монтира уплътнението и капачката и болчетата.
Това важи за принципно всички хидравлични спирачки.
Голям + на Хейс е лостчето - има и добра форма може да се монтира на каквито и да е команди - при Авид и Деоре има малки проблеми с някои команди.
Голям - на Хейс е маслото което е с разяждащи свойства за пластмаси и някои гумени изделия трябва много да се внимава с това масло.
След обезвъждушаването :
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО: се изчистват и ръцете и лостчето с ЧИСТИ кърпи/парцали а за ръцете и доста търкане с почистващи средства.
Да не вземе някой да почне да си изправя диска не дай си боже с мръсни ръце! :(!:
+ на Хейс по добре спира и по малко се хабят накладките - има и синтеровани е да скъпи са малко ама спират много добре и по-малко се износват и след като се слагат на Харли Дейвидсън мотори (подобен материал синтерован) сам си направи извода.

За трудния начин най добре на сервиз а иначе има много изписано как става а и мисля че при закупуване на кит там си има упътване - различни са кит-овете за Хейс и за Деоре и по принцип трябват само ако се сменя маслото - 1 път годишно.
Последна промяна ramam на Чет Мар 22, 2007 12:07 pm, променена общо 1 път
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот Admin » Чет Мар 22, 2007 12:01 pm

Както казах, отиди и в ЧЗВ и погледни:

Секция:
Обезвъздушаване/смяна на спирачна течност/обслужване на хидравлични спирачки:

Как се регулират накладките на хидравличните спирачки
Голям ход на лостчето при Magura Julie
Смяня на спирачна течност
Обезвъздушаване на хидравлични дискови спирачки?
Нови накладки...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Пет Мар 23, 2007 4:05 pm

bikerider написа:
biker-kj написа:А на колко време горе-долу трябва да се сменя спирачната течност и да се обезвъздушава!?


Ми колкото и на кола (ако е DOT), демек веднъж годишно.

Ъ, не съм чувал досега за такава кола... :dunno:
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Мар 23, 2007 5:02 pm

Ми не мога да кажа, че съм специалист по коли, но доколкото се ориентирам в материята DOT се препоръчва да се сменя на 2 години, а за максимални резултати или каране в лоши атмосферни условия - всяка година.

Но със сигурност има какво да уча за автомобилните спирачни системи, така че бих бил благодарен за всяко пояснение :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пет Мар 23, 2007 5:32 pm

Зависи от възрастта/състоянието на тръбопроводите/маркучите. Ако автомобилът е нов, може по-нарядко.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Мар 23, 2007 6:07 pm

Мерси :):beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот danyalex » Пет Мар 23, 2007 7:33 pm

Isidor написа:- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре


Може да се напълни с въздух, само ако стиснеш лостчето, докато колелото е обърнато обратно. Но предполагам, че това не е проблем само при шиманото.
danyalex
 
Мнения: 58
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2005 4:49 pm
Местоположение: София

Мнениеот URNEST » Пет Мар 23, 2007 9:01 pm

danyalex написа:
Isidor написа:- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре


Може да се напълни с въздух, само ако стиснеш лостчето, докато колелото е обърнато обратно. Но предполагам, че това не е проблем само при шиманото.


:offtopic: Един тъп въпрос: А ако случайно натиснеш спирачките повреме на backflip какво би следвало?!
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот danyalex » Пет Мар 23, 2007 9:10 pm

По-интересно ми е какво ще стане, ако се приземиш с натиснати спирачки. Иначе предполагам, че от центробежната сила течността ще си е от "правилната" страна. Не че някога съм могъл или ще мога да направя backflip :crap:
danyalex
 
Мнения: 58
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2005 4:49 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Мар 23, 2007 9:24 pm

URNEST написа:ако случайно натиснеш спирачките повреме на backflip какво би следвало?!

ми... зависи от спирачките. ако са хубави, би трябвало да спреш след кратък спирачен път в горна мъртва точка.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Teodor40 » Пет Мар 23, 2007 9:31 pm

URNEST написа:
danyalex написа:
Isidor написа:- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре


Може да се напълни с въздух, само ако стиснеш лостчето, докато колелото е обърнато обратно. Но предполагам, че това не е проблем само при шиманото.


:offtopic: Един тъп въпрос: А ако случайно натиснеш спирачките повреме на backflip какво би следвало?!

Доста тъп въпрос да. Отговора е нищо! Може самото спиране на въртенето на гумата да промени инерционният момент на системтата и да се пребиеш. За друго не се сещам.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот bikerider » Пет Мар 23, 2007 10:46 pm

danyalex написа:предполагам, че от центробежната сила течността ще си е от "правилната" страна.


Нещо сигурно не е наред с мойте спирачки. Колко съм се опитвал да вкарам въздух и нещат мамка им... :spin:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот danyalex » Пет Мар 23, 2007 10:55 pm

Ами, и аз не съм, така разправят Шимано:
When turning the bycicle upside down or on its side the brake system may have some bubbles inside the reservoir tank which are still there .... etc. etc.

Става въпрос за случаите, когато не ти е блийдвана добре спирачката.
danyalex
 
Мнения: 58
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2005 4:49 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Мар 23, 2007 11:12 pm

:)
:popcorn:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта