Падащи курбели HUSSEFELT

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Падащи курбели HUSSEFELT

Мнениеот stanimir » Пет Мар 30, 2007 10:30 am

Курбелите са тези:
HUSSEFELT 2007 3.0 175 44-32-22
Средното това:
BB Howitzer XR 2006 68/51

Монтирани са в BAS декември месец и горките не са ходили на планина (слава бого). Първо се разклати левия, затегнах го и него и десния с доооста дълго рамо. Днес се разхлаби десния. Та въпроса ми е трябва ли да ги затягам всеки път когато отида до пазара и да правя кръкчета само около блока за да съм в безопасност :crazy: ? Аз си мислих, че е неопходим инстромент за демонтаж за да се свалят, че не болтовете ги държът. Та к,во да ги правя, шлиците изглеждат наред. Другия варянт е да затегам доколкото имам сили което не знам дали е повече от 54 N.m (40 ft.lbf, 553 kgf.cm).

Предварително благодаря.
Аватар
stanimir
 
Мнения: 111
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 10:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот MAN6 » Пет Мар 30, 2007 10:36 am

на печелившите- честито... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот biker-kj » Пет Мар 30, 2007 10:44 am

Затягай ги колкото сили имаш ,моя преди време се разхлопа,но го напънах едно хубаво и няма мардане.
И това ако не помогне с по капчица Локтайт на шлитците и на болта би трябвало да помогне!!
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Пет Мар 30, 2007 11:24 am

biker-kj написа:Затягай ги колкото сили имаш ,моя преди време се разхлопа,но го напънах едно хубаво и няма мардане.
И това ако не помогне с по капчица Локтайт на шлитците и на болта би трябвало да помогне!!

Аман ей! С капчица "Капчица" се прави бе! Аман от специалисти :rofl:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Nazgull » Пет Мар 30, 2007 11:30 am

не се притеснявай да затягаш с пъълна сила и то с шестограм с дълго рамо :agree:
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Пет Мар 30, 2007 11:48 am

Що не отидеш в БАС,където са монтирани,да видят проблема.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Пет Мар 30, 2007 12:10 pm

Nazgull написа:не се притеснявай да затягаш с пъълна сила и то с шестограм с дълго рамо :agree:

Най-много да скъсаш болта :rofl:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот stanimir » Пет Мар 30, 2007 12:11 pm

Еми като се разхлопа левио се обдих да питам и те ми казаха, че трябвало да ги затегам. Аз реших, че съм тъп и не си подържам возилото, сега не виждам смисъл да се разкарвам. Или съм тъп че си купувам такъв курбел и такова средно. А де не говорим ,че сренднто прави едно тък на всеки оборот, абееее.

Извинявам се за хейтърските ми излияния.
Аватар
stanimir
 
Мнения: 111
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 10:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот bikerider » Пет Мар 30, 2007 12:31 pm

Teodor40 написа:
Nazgull написа:не се притеснявай да затягаш с пъълна сила и то с шестограм с дълго рамо :agree:

Най-много да скъсаш болта :rofl:


bullshit :)

@stanimir: Иди все пак да го прегледат в БАС, те ще ти кажат най-прецизно какво е станало, тук така във форума от разстояние е трудно да се прецени за какво точно иде реч. Би могло просто да ти е хлабав курбела, но ако си карал достатъчно време така...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stanimir » Пет Мар 30, 2007 2:01 pm

Тъй като БАС ми е много далеко ще го посетя утре, но токущо развих левио курбел и си излезе на ръка (без да го напъвам) това занчи ли че го ....?
Аватар
stanimir
 
Мнения: 111
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 10:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот bikerider » Пет Мар 30, 2007 2:21 pm

Ми може да е отхлабен, може да е разбит. Ако си го карал така почти сигурно е разбит. Опитай все пак да го стегнеш хубаво - смажи шлиците на оста и на курбела, смажи резбата на болта и мацни малко под главата му (между нея и шайбата ако има шайба) и затегни с шестогран с голямо рамо докато не усетиш, че не може повече (най-ефективно е да се наведеш през рамката и с едната ръка държиш курбела, с другата затягаш с напъни). Няма шанс да скъсаш болта, ако използваш нормален шестогран с голямо рамо и си смазал резбата.

Ако и след затягането усетиш луфт, значи за съжаление курбела е за боклука... би могло да се мисли за вариант с локтайт разбира се, но според мен няма смисъл в дългосрочен план.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stanimir » Пет Мар 30, 2007 3:05 pm

Речено сторено, след стягането няма луфт. Аз си мисля ,че още даже не съм го карал тоя курбел. Иначе шлиците не изглеждат идеални, но все пак веднага щом усетя луфта под крака си съм слизал и бутал.
Мерси за вниманието, ако падне пак ще го продам на някой балък във форума :) .

ПП: Няма бе.
Аватар
stanimir
 
Мнения: 111
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 10:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот Teodor40 » Пет Мар 30, 2007 4:34 pm

stanimir написа:Мерси за вниманието, ако падне пак ще го продам на някой балък във форума :) .

ПП: Няма бе.

Брутално! :bowdown:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Апр 02, 2007 9:54 am

bikerider написа: ...смажи резбата на болта и...

Байкрайдър, не знам дали е добре да смазва резбата. За останалото си абсолютно прав, но си мисля, че по-добре да не се смазва разбата.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Апр 02, 2007 1:15 pm

Ето моята логика:

Смазката осигурява безпроблемно стягане по спецификация в домашни условия с нормален шестогран голямо рамо.
Основната функция на болта е да пресова курбела върху оста. Ако не е пресован добре курбела, болта така или иначе ще се разхлаби от вибрациите, той все пак не крепи курбела върху оста, само го осигурява.

Иначе разбирам какво искаш да кажеш - че смазката намалява триенето, в следствие на което курбела се разхлабва - отново не съм съгласен, така е, но на теория. Ако курбела е добре пресован няма такава опасност, защото няма да има вибрации предавани на болта. А за да няма такива трябва курбела да е добре пресован. Което може да стане по два начина - или чрез смазване на резбата или чрез стягане с 1.5м тръба. Кое е по-рисково за болта е ясно :)

Карал съм ос на квадрат дълго време, карам ISIS в момента. НИКОГА не съм имал проблеми с разхлабване - ползвам само грес и никакъв threadlocker на резбата.

Edit: а това с правилното пресоване докрай на курбела важи особено за low-end курбели от по-мек материал, където правилното пресоване според мен е от още по-жизнено значение.

Edit2: още нещо - когато говорим за чисто нови компоненти, тоест прясно нарязана резба в оста и прясно фрезовани шлици/квадрат, поне моя опит показва, че се изисква осезаемо по-голямо усилие за да се монтира курбела както трябва, особено ако няма смазка по резбата. Което може да доведе по-късно до недоразумения и недозатегнати курбели след улягане (в домашни условия). Подозирам, че конкретния случай е точно такъв.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Апр 02, 2007 2:14 pm

Не казвам, че няма логика когото затягаш болта, но пък от друга страна така улесняваш развиването му. По тази причина не се смазват болтовете на колелата на автомобилите. Но щом при теб няма проблеми, значи е ОК. :beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Апр 02, 2007 2:19 pm

NovemberCharlie написа:Не казвам, че няма логика когото затягаш болта, но пък от друга страна така улесняваш развиването му.


Точно с това не съм съгласен, защото сглобката е press-fit.

NovemberCharlie написа:По тази причина не се смазват болтовете на колелата на автомобилите.

Именно, защото колелата на автомобилите се крепят само на болтовете (а не са press-fit сглобка както курбелите). По същата логика не се смазват и болтовете на IS роторите, а им се слага локтайт :)

NovemberCharlie написа:Но щом при теб няма проблеми, значи е ОК. :beer:


:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stanimir » Вто Апр 03, 2007 10:46 am

Изглежда ,че това е причината "недозатегнати курбели след улягане". Дадох всичко от себеси за да ги зтегна този път. Остава само да се надявам ,че не са се пр...ли докато се разхлопат. Чудя се дали след като ги покарам малко да ги развия, за да проверя дали се изваждат на ръка, защото си мисля, че така ще разбера дали са се пресовани и дали мога ди им имам вяра занапрет.
Аватар
stanimir
 
Мнения: 111
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 10:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот klmn » Вто Апр 03, 2007 11:03 am

Аз съм с Аливио,квадрат,175мм.Като ги взех (нови) си имаха гресчица на квадратите,Труватива така ли беше?
Веднъж месечно ги проверявам дали не се е отхлабил болта.Само на левия се случва леко да мръдне,и то при сериозен тормоз,става дума да го дозатегна с към 10-20 мм ход на шестограна,десния е като заварен. :)
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Апр 03, 2007 11:11 am

stanimir написа:Чудя се дали след като ги покарам малко да ги развия, за да проверя дали се изваждат на ръка, защото си мисля, че така ще разбера дали са се пресовани и дали мога ди им имам вяра занапрет.


Ами ISIS стандарта има стопер, тоест има положение откъдето колкото и да стягаш не може да влезе повече курбела. Можеш просто да провериш дали курбела е влязъл докрай, тоест дали има процеп между него и стопера на оста. Ако е влязъл докрай няма да има процеп и ако в такова положение няма луфт значи всичко е наред. Проверявай болта дали може да се дозатегне, ако не може значи всичко е наред.

Относно проверката на ръка - можеш да се излъжеш, защото дори и леко пресован (т.е. не докрай) курбел няма да можеш да го извадиш на ръка.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stanimir » Вто Апр 03, 2007 11:49 am

Курбелите са монтирани в БАС по този начин:

http://sram.com/_media/techdocs/BB-Howitzer-e-r0.pdf (с грес)

"Като ги взех (нови) си имаха гресчица на квадратите,Труватива така ли беше?"
Тези не съм ги виждал не монтирани, ама като съм взимал Truvativ преди, си има грес.
Плътно са и нямат луфт, ще ги позатягам и ще ги карам.
Аватар
stanimir
 
Мнения: 111
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 10:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот bikerider » Вто Апр 03, 2007 12:03 pm

Успех :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта