Каране без един болт на предна дискова?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот axelmax » Вто Апр 24, 2007 12:01 pm

Teodor40 написа:
axelmax написа:
kotka12 написа:баси
колко е готино да си само един прост доктор
и да искаш даже да знаеш за тия работи
и да си караш с 6 болта на ротора :D
:beer:


като си лекар не означава,че не си прост или некомпетентен-говоря по принцип:agree:

по темата

защо повтаряте ,че нямало нищо да се кара с един болт по малко?
не мислете ,че ще излезнете прави,колкото и да го повтаряте

Факт е, че цял ден блъсках на Сопот и спирачките съм ги ръчкал яко а промяна никаква!


ей за тва говоря :popcorn:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот kotka12 » Вто Апр 24, 2007 1:28 pm

Teodor40 написа:Факт е, че цял ден блъсках на Сопот и спирачките съм ги ръчкал яко а промяна никаква!


пропуснал си думичката "видима"
имам предвид
"видима промяна никаква"
хубаво е
че всичко е завършило добре :beer:

@axelmax
и аз това казавам де
че съм мноо прост
даже два пъти по-прост да бях
пак нямаше да съм и наполовина толкова прост, колкото съм сега
я иди у лево
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Teodor40 » Вто Апр 24, 2007 1:39 pm

Аре бе. Всичко е консуматив. Ако се беше прецакал диска щях да изкопам от някъде друг. Все едно винаги има шанс да се прецака нещо и с 20 болата да го карам ако ще :)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот kotka12 » Вто Апр 24, 2007 1:52 pm

Teodor40 написа:Аре бе. Всичко е консуматив. Ако се беше прецакал диска щях да изкопам от някъде друг


мисля, че тук си формулирал много точно
защо бате Седрик кара с по 3 болта на ротор
щото като се прецака
спонсорът ке изкопае друг от нейде
освен това има много важен момент
и той е не само кое ще се прецака
а КОГА ше се прецака ;)
:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bikerider » Вто Апр 24, 2007 2:00 pm

Абе в случая със спирачките май по-важно е КОЕ ще се прецака - главата или главината... :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kotka12 » Вто Апр 24, 2007 2:03 pm

това ми е скритият подтекст;)
:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот BikeArea » Вто Апр 24, 2007 2:22 pm

Teodor40 написа:.. Аре бе. Всичко е консуматив.Ако се беше прецакал диска щях да изкопам от някъде друг...


:bowdown: :bowdown: :bowdown:

Не трябва да пропускаме момента, когато има възможност да потрошим нещо да го направим... :crazy:
Your bike, your way !
Аватар
BikeArea
 
Мнения: 291
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 3:10 pm
Местоположение: Велинград / Пловдив / Студентски град

Мнениеот bikerider » Вто Апр 24, 2007 2:41 pm

BikeArea написа:Не трябва да пропускаме момента, когато има възможност да потрошим нещо да го направим... :crazy:


Aaa, моля ти се, не така с лошо - някои магазинери от това си вадят хляба :)

ЦедрикГрация бил карал с три болта - хвала викам аз на такава зарибявка. Малко Evilution не пречи :evil:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Teodor40 » Вто Апр 24, 2007 3:51 pm

BikeArea написа:
Teodor40 написа:.. Аре бе. Всичко е консуматив.Ако се беше прецакал диска щях да изкопам от някъде друг...


:bowdown: :bowdown: :bowdown:

Не трябва да пропускаме момента, когато има възможност да потрошим нещо да го направим... :crazy:

Абе няма лида спрете да пишете подобни глупости бе!
Карах така защото нямах избор! Няма да си пропускам свободният ден и каране в Сопот заради един кирлив болт!
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот bikerider » Вто Апр 24, 2007 4:16 pm

Що се ядосваш бре... важното е, че си жив и здрав и няма видими щети. Свиркай си и се кефи на колелцето :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Teodor40 » Вто Апр 24, 2007 4:35 pm

To колко падах като трябваше да мерим време... и да беше станало нещо малко с диска все тая. Само щеше финансово да се отрази :rofl:
Дразня се, защото някой ме изкарват пълен идиот да карам така а в същност на практика не може да стане почети нищо!
Все едно съм им рискувал живота-така ми реагират.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Апр 24, 2007 4:41 pm

Teodor40 написа:To колко падах като трябваше да мерим време... и да беше станало нещо малко с диска все тая. Само щеше финансово да се отрази :rofl:
Дразня се, защото някой ме изкарват пълен идиот да карам така а в същност на практика не може да стане почети нищо!
Все едно съм им рискувал живота-така ми реагират.
Никой не те изкарва идиот. А дали не може да стане не е ясно. В този случай ти си приел риска, без да можеш да го оцениш в достатъчна степен. Аз също не мога. При мен, обаче, стратегията щеше да е друга.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Вто Апр 24, 2007 5:14 pm

@Ноемврийския

абсолютно точно казано :agree:

@Teodor40
извинявай
ако някое от моите изказвания те е засегнало
но имах предвид
точно това, което каза Чарли
:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Teodor40 » Вто Апр 24, 2007 5:21 pm

Добре имам един въпрос. Какво може да стане на закален, стоманен диск от това, че се кара с един болт по-малко, което да доведе до последици по моето здраве?
Не се ядосвам на някой конкретно, а на натрапването за някаква опасност. Вярно, че всичко може да се случи обаче какво ще е това, което би могло да доведе до фатален край?
Който е карал на Сопот знае добре, че един леко прецакан диск е най-малкият му проблем! Да си изпуснеш линията в камъните, да изхвръкнеш от някой вираж по сипеите и още един куп опасности, които пак сависят от задкормилното устройство. Повярвайте ми, това болтче е най-малкият проблем там.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот kotka12 » Вто Апр 24, 2007 6:06 pm

идеята е
че това малко болтче
може да ти прецака спирането
в много важен момент
което да завърши
доста неприятно
говорим за вероятности
и го знаеш добре
иначе отговорността си е твоя
единственото
което исках да се уточни
е
че ИМА ПО-ГОЛЯМА ВЕРОЯТНОСТ
да се случи нещо неприятно
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bikerider » Сря Апр 25, 2007 8:07 am

Teodor40 написа:на натрапването за някаква опасност


Защо натрапване? Опасност винаги има, самия спорт е опасен. Присъединявам се към kotka12 и NC, риска и според мен е минимален, но го има. Не можеш да предвидиш всичко, поел си си риска и си жив и здрав, ма недей да омаловажаваш шансовете за нещо лошо.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SpoileR » Сря Апр 25, 2007 4:26 pm

Teodor40 написа:Добре имам един въпрос. Какво може да стане на закален, стоманен диск от това, че се кара с един болт по-малко, което да доведе до последици по моето здраве?


Абсолютно нищо ;) Даже не знам за какво изобщо си пуснал тази тема нооооо....


bikerider написа:Edit: чекай, че не мога да се удържа да не те бъзна, какво е праволинейна крива ? :D:lol:


еххехехе упс :nuts:

кой ти каза, че преоразмеряването е тройно?


Преоразмеряване?:confused:

Казах че всеки един компонент (било то зъбна предавка, спирачен диск, вал, верига, ос и тн.) когато се прави се изчислява да издържи на три пъти по-голямо натоварване от счетеното от производителя за НОМИНАЛНО натоварване.
(за евтините неща не винаги е в сила ;))

Не съм искал да правя интриги, но сега като се загледах как съм отговорил, да наистина е дебилно и ненужно.

@bikerider sorry :blush: :D :eek2:


Аре малко прочети динамика и съпромат и тогава пиши с такава увереност ;)


Добре съгласен съм :)
А пък ти се моли, докато чета, да не ти падне някой Ми 24 на главата ;)
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Апр 25, 2007 4:35 pm

SpoileR написа:@bikerider sorry :blush: :D :eek2:


:D:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Teodor40 » Сря Апр 25, 2007 4:46 pm

@SpoileR, коефициента на сигурност не винаги е 3, да не говорим, че той зависи от толкова много фактори. За конкретният пример пряко това преорзмеряване зависи от големината на ротора, вида на спирачката, настилката и т.н. Това за числото 3 си в голяма грешка!
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот BikeArea » Сря Апр 25, 2007 6:51 pm

:offtopic:

Teodor40 написа:...Дразня се, защото някой ме изкарват пълен идиот да карам така а в същност на практика не може да стане почети нищо!
Все едно съм им рискувал живота-така ми реагират.




Пряко изтълкувах думите ти, не съм искал да те обиждам! :agree:
Моята теза е, че щом захващането надисковете е направено с по 6 болта може би има защо...
За мен моята си вярна, но това не значи, че твоята не е.


Иначе не може винаги да се подсигурим на 100%...
Дай да не си караме колите, защото може да ни налети някой пиян с бясна скорост... :crap:

:offtopic:
Your bike, your way !
Аватар
BikeArea
 
Мнения: 291
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 3:10 pm
Местоположение: Велинград / Пловдив / Студентски град

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Апр 26, 2007 10:17 am

@SpoileR Случайно на дипломата ти да пише "Инженер"? Защото на моята пише ;)
П.П. Дефинирай, моля те, НОМИНАЛНО натоварване. :)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот PtD » Чет Апр 26, 2007 12:33 pm

3-кратно може би е преоразмеряването в руските изделия по соц-време, но навсякъде, където производителят иска да печели максимума от продукцията си - не е.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Teodor40 » Чет Апр 26, 2007 1:01 pm

PtD написа:3-кратно може би е преоразмеряването в руските изделия по соц-време, но навсякъде, където производителят иска да печели максимума от продукцията си - не е.

Има си норми. Пътническите асансиори например, ако не се лъжа, бяха с к.с. 9. И да искат да печелят от дебелината на въжетата не могат. С повечето неща е така. Норми!
А номнално може по-скоро за електричарски примери да се дава.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот jivkonik » Чет Апр 26, 2007 3:33 pm

Teodor40 написа:
PtD написа:3-кратно може би е преоразмеряването в руските изделия по соц-време, но навсякъде, където производителят иска да печели максимума от продукцията си - не е.

Има си норми. Пътническите асансиори например, ако не се лъжа, бяха с к.с. 9. И да искат да печелят от дебелината на въжетата не могат. С повечето неща е така. Норми!
А номнално може по-скоро за електричарски примери да се дава.

За велосипедни системи надали е толкова голям този коефициент, иначе теглото би било свирепо.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Teodor40 » Чет Апр 26, 2007 5:10 pm

При велосипедите не може да се предвиди кой знае колко натоварването и затова не знам дали въобще има някакви такива изисквания. Правят се нещата, тестват се и така. А това за 6-те болта- катосе замисля реално една тъпа 10мм главина издържа а аз се притеснявам за 20мм за спускане :rofl: Май тъпия в случе съм аз :rofl:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот PtD » Чет Апр 26, 2007 5:25 pm

Teodor40 написа:С повечето неща е така. Норми!


Аха, а нормата е ако не ме лъже паметта (а тя не ме лъже) 2 милиона цикъла при проектно натоварване.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот did » Чет Апр 26, 2007 5:31 pm

PtD написа:
Teodor40 написа:С повечето неща е така. Норми!


Аха, а нормата е ако не ме лъже паметта (а тя не ме лъже) 2 милиона цикъла при проектно натоварване.


хм... С кви ли части се кара по тая логика дроп? 2 милиона дропа по 3-4-5 метра... То здрави кокали няма да останат, камо ли части по колелото.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Teodor40 » Чет Апр 26, 2007 8:55 pm

PtD написа:
Teodor40 написа:С повечето неща е така. Норми!


Аха, а нормата е ако не ме лъже паметта (а тя не ме лъже) 2 милиона цикъла при проектно натоварване.

За всяко нещо има различен брой цикли. Един двигател от Ф1 издържа едно състезание а един дизелов 1000000км нали? Не може да се твърди подобно нещо за велосипедните части. Прекалено много въпросителни има в уравнението.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот bikerider » Пет Апр 27, 2007 12:34 am

Teodor40 написа:При велосипедите не може да се предвиди кой знае колко натоварването


цък :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 27, 2007 7:41 am

did написа:
PtD написа:
Teodor40 написа:С повечето неща е така. Норми!


Аха, а нормата е ако не ме лъже паметта (а тя не ме лъже) 2 милиона цикъла при проектно натоварване.


хм... С кви ли части се кара по тая логика дроп? 2 милиона дропа по 3-4-5 метра... То здрави кокали няма да останат, камо ли части по колелото.
Дроп не се кара. Той се дропи. :beer: Всъщност PtD е напълно прав. Едно време наистина така ни учеха. Друг е въпросът, че това не винаги е икономически изгодно.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта