@Stan_007:
Карал съм по посочения от теб начин доста време.
Усещането за по-меко лостче си има няколко причини:
V-brake спирачките правят по-малък ход на накладките към шината при еднакво издърпване на жилото в сравнение с кантарчетата. Съответно, лостчетата за V-brake са направени така, че издърпват жилото повече при същия ход на лостчето. Следствието, както Stuny каза е, че ако ползваш лостче за кантарчета с V-brake, жилото ще прави по-малко ход и челюстите на спирачките ще се придвижват по-малко спрямо шината. От тук пък идва и изискването за идеално права и здрава шина и изключително прецизна настройка на спирачките, така че накладките да са на една-две милимунди от шината в разтворено положение.
Това, обаче, има и един доста приятен ефект - както е известно още от архимедово време (който с подходяща опорна точка и лост можел да повдигне даже жена си), лостовите механизми колкото пъти намаляват хода, толкова пъти увеличават силата. Казано иначе - твоята комбинация ти осигурява доста по-голяма сила на притискане на накладките към шината от кое да е "ново" лостче. Това, от една страна, е добре: повечето спирачна сила си е повече спирачна сила. От друга страна, обаче, това е и причина за "меко" усещане в лостчето, даже и при перфектна настройка. Положението се спасява с хубави жила, брони, задължително бустер и по-добра настройка на спирачките от съвършената възможна
Ако се научиш да си регулираш добре спирачките и да си изправяш периодично шината, няма да имаш никакъв проблем.
@Stuny:
Не с една идея, а с четвърт милимунда. За другото си прав

Q. b. f. f. f. s.