Луфт м/у диск и главина на CL

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот napster » Сря Юни 13, 2007 3:41 pm

Трябвало е да я оставиш да видят за какво става въпрос и евентуално да я сменят.
Аватар
napster
 
Мнения: 455
Рейтинг: 1594
Регистриран на: Вто Фев 28, 2006 8:32 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bomber » Сря Юни 13, 2007 4:16 pm

bikerider написа:Мен ми е ясно от самото начало, че трудно би могло да ти се угоди.
Но това не ме касае, така че отново ти желая успех.

Мерси и все пак като се освободя след няколко дни ще им я занеса,да си спокоен ;)
bomber
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 9:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Юни 13, 2007 4:19 pm

Благодаря, ще спя спокоен ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Bodom » Чет Юни 14, 2007 10:37 am

Аз имам подобна случка ;)

Имам CL ротор на задната спирачки и при мен се отвори луфт в нитовете след година употреба. Занесох го във Веломания, казаха, че най-вероятно ще го признаят за гаранционен дефект, но трябва да оставя колелото да го носят в завода за експертиза... Аз нямах време за това тогава и щях да го нося друг път, ама тоя друг път така и не дойде :) През това време ми изтече гаранционния срок, и сега ще си купувам нов ротор, като междувременно си карам разлуфтения. НО, до това водят липсата на време и дългите процедури по уважаване на гаранция! Един ротор нов все-пак не е много пари и реших, че мога да го прежаля.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Чет Юни 14, 2007 10:59 am

експертиза? :rofl:

то това е целта на размотаването,аз лично е бих си оставил колелото където и да е
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот PtD » Чет Юни 14, 2007 12:39 pm

Великият рекламиран Center Lock... Колко е високотехнологичен и как решава проблемите на 6-те болта. Hype and BS! :(!:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Чет Юни 14, 2007 1:37 pm

PtD написа:Великият рекламиран Center Lock... Колко е високотехнологичен и как решава проблемите на 6-те болта. Hype and BS! :(!:


Не си прав да отричаш достойнствата на шлиците само заради "недалновидно" оразмерени нитове, неправилна употреба и подобни. Казвам неправилна употреба, щото тук във форума далеч не можем да извадим заключения.
Последна промяна bikerider на Чет Юни 14, 2007 1:55 pm, променена общо 2 пъти
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот тучо чучо » Чет Юни 14, 2007 1:41 pm

bikerider написа:Не си прав да отричаш достойнствата на шлиците само заради "недалновидно" оразмерени нитове.

Опасявам се, че проблемите не идват от нитовете, а именно от шлиците.
Нееднократно съм чувал за луфт именно в шлиците на главини/ротори от по-ниските класове на Shimano. Предполагам, че и тук е същото.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1406
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Юни 14, 2007 1:46 pm

Ами аз затова съм се отказал от бюджетни компоненти. Евтиното излиза скъпо.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bomber » Чет Юни 14, 2007 5:56 pm

bikerider написа:Ами аз затова съм се отказал от бюджетни компоненти. Евтиното излиза скъпо.
:agree:
bomber
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 9:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот napster » Чет Юни 14, 2007 6:08 pm

Shimano се оSRAMиха отново :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Аватар
napster
 
Мнения: 455
Рейтинг: 1594
Регистриран на: Вто Фев 28, 2006 8:32 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Editor » Чет Юни 14, 2007 6:19 pm

Да наистина една издънка от ниския клас на шимано...По това което съм чувал скъпити центърлоци не се разбиват и са почти толкова здрави колкото е и IS-а.
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот napster » Чет Юни 14, 2007 6:38 pm

Да, но не всеки може да си позволи да си купи Saint главина и Saint диск все пак.
Аватар
napster
 
Мнения: 455
Рейтинг: 1594
Регистриран на: Вто Фев 28, 2006 8:32 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юни 14, 2007 6:40 pm

Editor написа:Да наистина една издънка от ниския клас на шимано...По това което съм чувал скъпити центърлоци не се разбиват и са почти толкова здрави колкото е и IS-а.


и доста по-глупакоустойчив;
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот napster » Чет Юни 14, 2007 7:10 pm

HepBeH_XaMcTep написа:
Editor написа:Да наистина една издънка от ниския клас на шимано...По това което съм чувал скъпити центърлоци не се разбиват и са почти толкова здрави колкото е и IS-а.


и доста по-глупакоустойчив;


Смисъл кое не му е доброто на IS? :dunno: Кое ми куца?
Аватар
napster
 
Мнения: 455
Рейтинг: 1594
Регистриран на: Вто Фев 28, 2006 8:32 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот PtD » Чет Юни 14, 2007 9:52 pm

CenterLock-a си е живо налагане на нестандартно решение чрез злоупотреба с монопол и то за да могат драгите японци да си продават И главините. Какви точно са проблемите на IS, моля? И защо да ги заменяме с ДРУГИ проблеми (при CL)?

За 101-ви път подчертавам, че щом 6 болта са достатъчно здрави, за да спират мотори по 200-300 кг + 80 кг райдър и скорости 150-200км/ч, едва ли ще има проблем при някакво пикливо колело 15-20 кг + 80 кг райдър и скорости 50-60км/ч!

И за да изпреваря въпроса, болтовете за моторите НЕ СА много по-дебели (бяха 6 или 8мм).

За финал: Колко от четящите са срязвали болт на IS от спиране? :idea:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Editor » Чет Юни 14, 2007 10:27 pm

IS- много съм доволен незнам Пешо какво не му харесва :)
Не съм мн сигурен но Cl е разработка на шимано с цел по леки главини и ротори .Бъркам ли ?
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юни 14, 2007 10:42 pm

Editor написа:IS- много съм доволен незнам Пешо какво не му харесва :)
Не съм мн сигурен но Cl е разработка на шимано с цел по леки главини и ротори .Бъркам ли ?


Да съм казал, че имам нещо против ИС захвата?!?!(освен свързани с некадърност от моя страна)

ИС-то си има предимства пред ЦЛ и обратното(например по-ниско общо тегло и по-лесен монтаж/демонтаж)

Цялата история е за цялостно намаляване на цялостно теглото при Shimano окомплектовка; същата история като при dual-control лостовете или комбинираните команди;
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Чет Юни 14, 2007 10:48 pm

@PtD: маняна :boxing::yawn:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Editor » Чет Юни 14, 2007 10:48 pm

HepBeH_XaMcTep написа:
Editor написа:IS- много съм доволен незнам Пешо какво не му харесва :)
Не съм мн сигурен но Cl е разработка на шимано с цел по леки главини и ротори .Бъркам ли ?


Да съм казал, че имам нещо против ИС захвата?!?!(освен свързани с некадърност от моя страна)

ИС-то си има предимства пред ЦЛ и обратното(например по-ниско общо тегло и по-лесен монтаж/демонтаж)

Цялата история е за цялостно намаляване на цялостно теглото при Shimano окомплектовка; същата история като при dual-control лостовете или комбинираните команди;

да ...теглото ......но от друга страна лесния демонтаж и монтаж е нещо много важно в някой случаи :)Cl си е идея ама трябва да имаш пари да спемяш ротори на всеки кръгъл ден каране :D :popcorn:
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юни 14, 2007 11:05 pm

Editor написа:да ...теглото ......но от друга страна лесния демонтаж и монтаж е нещо много важно в някой случаи :)Cl си е идея ама трябва да имаш пари да спемяш ротори на всеки кръгъл ден каране :D :popcorn:


мммм от година и полвина ползвам CL/OS CL дискове и до сега не съм имал гореспоменатите проблеми;
сменял съм диск единствено защото една пача се опита да си паркира колата в/у колелото ми.
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Чет Юни 14, 2007 11:06 pm

недейте да смесвате маркетинг простотиите на Шимано с инженерните ползи от CL.

Колко тежат IS и CL ротор (Saint vs. Avid Code да речем)?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юни 14, 2007 11:18 pm

bikerider написа:недейте да смесвате маркетинг простотиите на Шимано с инженерните ползи от CL.


не смесваме ;)

bikerider написа:Колко тежат IS и CL ротор (Saint vs. Avid Code да речем)?


ммм 203 mm Polygon ротор - 223гр. без болтове(+13 грама)
203mm - Saint ротор - 208.4гр. с lockring(премерено на ел. везна)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Чет Юни 14, 2007 11:55 pm

@Хамстер: теб не те включвам, ти си прилежен падауан :D:lol::peace::beer:

PtD написа:CenterLock-a си е живо налагане на нестандартно решение чрез злоупотреба с монопол и то за да могат драгите японци да си продават И главините.

Единствената простотия на Шимано според мен е решението да не се произвеждат същите главини във вариант с 6 болта. Всичко друго е напълно нормално - нова, по-добра технология плюс маркетинг. Какво е нестандартното решение? Така може всичко ново да бъде отхвърлено под етикета "нестандартно". Колко стандарти за ротори е имало по света?
Признавам, че Шимано ако са искали да се наложи като стандарт би трябвало да са постъпили по съвсем различен начин, например както при ISIS стандарта. Тук определено си прав. Но това не касае технологията, нали?

PtD написа:Какви точно са проблемите на IS, моля?

Че болтовете са подложени на сили, които се стремят да ги срежат.
Същите тия сили при достатъчно нелепа и злощастна ситуация могат да отхлабят болтовете и да стане беля. Такова нещо не би могло да стане с CL.
Освен това да се спори какви са точно тия сили и кои болтове били яки/кои не, е безпредметно по простата причина, че при CL такива сили просто няма. Вярвам, че ползите са очевидни.

PtD написа:И защо да ги заменяме с ДРУГИ проблеми (при CL)?

Искаш да кажеш при изпълнението на някои от моделите на Шимано, което явно не издържа нормално каране. Въпрос на детски болести.

PtD написа:За 101-ви път подчертавам, че щом 6 болта са достатъчно здрави, за да спират мотори по 200-300 кг + 80 кг райдър и скорости 150-200км/ч, едва ли ще има проблем при някакво пикливо колело 15-20 кг + 80 кг райдър и скорости 50-60км/ч!

И за да изпреваря въпроса, болтовете за моторите НЕ СА много по-дебели (бяха 6 или 8мм).

Другарю, 8мм болт е драстично по-здрав от 5мм болт за велосипеден ротор. Просто няма място за сравнение. Ако не ми вярваш, сложи си 5мм болт с преходна втулка на шока и гледай сеир. Това ще ти подскаже на какви сили е подложен болта.

PtD написа:За финал: Колко от четящите са срязвали болт на IS от спиране? :idea:

Защо от четящите? По-скоро би трябвало да те интересува колко хора изобщо са късали болтове, нали?
Та не вярвам да казваш, че никой не е късал болтове, нали така?

За финал: като оставим настрана явно калпавите изпълнения на Шимано в ниските модели, колко хора в света са късали шлици на CL ротор?

Edit: да уточня за протокола - аз карам с IS ротори. Ако имаше стандарт на шлици бих предпочел него, защото технологията ми харесва повече. Бих предпочел например да карам с ротор като Hope V2 Vented + CL монтаж. Не го правя, именно защото не е стандартно, а не исках да купувам главина на Шимано. Това не значи обаче, че CL не е по-добрата технология откъм всякакви показатели.

Аргумента, че трябва да си носиш инструмента за капачката на планина е донякъде валиден, но пък се чудя колко ли често стават повреди точно с роторите горе? Не е ли малко рядко? Аз например не си нося инструмента за шлиците на задната главина (той е същия де). За какво ми е такъв инструмент? Дай да мъкнем и инструменти за курбела и прочие :dgrin:
Последна промяна bikerider на Пет Юни 15, 2007 12:14 am, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Юни 15, 2007 12:11 am

bikerider написа:@Хамстер: теб не те включвам, ти си прилежен падауан :D:lol::peace::beer:


:beer:

bikerider написа:Единствената простотия на Шимано според мен е решението да не се произвеждат същите главини във вариант с 6 болта. Всичко друго е напълно нормално - нова, по-добра технология плюс маркетинг.


ммм факт....

...ма за тази работа има това - даже си е шиманско :)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Пет Юни 15, 2007 12:17 am

...ма за тази работа има това - даже си е шиманско :)


А дали това е най-лекия вариант, как мислиш? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Юни 15, 2007 12:23 am

bikerider написа:
...ма за тази работа има това - даже си е шиманско :)


А дали това е най-лекия вариант, как мислиш? :)


Естествено, че не! ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот PtD » Пет Юни 15, 2007 1:39 am

Нали го бяхме оставили за маняна... ма щом си рекъл :evil:

В произволен ред:
8 мм болт не е толкова по-здрав от 5 мм... Мързи ме сега да си търся учебника по съпромат, но ми се върти нещо от порядъка на 8/5 (за усилие на срязване) което прави 60%. При положение, че силите са в пъти, ако не и в десетки пъти, по-големи, 60% не е кой знае какво. (Уточняваме: за един и същи материал на болтовете. И още: не отчитаме провлачването на ротора, което определено ще е по-малко при 8мм, заради разпределението на напреженията върху по-голяма повърхност)

Освен това ми липсва обяснение как точно усилията на срязване отхлабват болтове... :popcorn:

При CL същите сили действат върху нитовете... резултата го четем по форумите: "олеле, разлуфтиха ми се нитовете". Да споменем само, че провлачването (:evil:) e по-голямо при алуминий, отколкото при стомана. Получава се малко, че просто местим мястото на проблема, без да го решим съвсем, а на всичкото отгоре вкарваме допълнителни компоненти.

И ако никой не е късал шлици, то доста хора са получили луфт в нитовете :popcorn: Пък и гледам, че и шлиците не винаги си съответстват между главината и ротора :emlaugh:... (колко IS диска си виждал с нестандартни отвори? ;))

Детски болести? Хихи :) До каква възраст ги броим за детски? 1 година? Две? Три? :D

Не знам колко хора са късали болтове глобално, но на локално ниво май са ~0, а разлуфтените CL са >0. Без да се интересуваме hi/low-end.

За инструмента - още един пирон в тиквата на CL - може да е лек, но трябва да си носиш и гаечен ключ за него. Та стават 2 неща в повече за носене. Е, разбира се можеш да решиш и да не ги носиш. Обаче при IS инструментът си влиза в мулти-тула, който така или иначе мъкнеш.

Да обобщим:
1) IS стандартът предлага достатъчна здравина на монтажа
2) IS стандартът позволява изцяло алуминиеви ротори (ако гониш тегло)
3) IS роторите се изработват МНОГО по-лесно, следователно може да се очаква, че са и по-евтини
4) IS роторите са много по-прости => могат да се прецакат на по-малко места
5) Говорейки за стоманени ротори: стоманеният ротор е жилав и еластичен => по-трудно се криви и по-лесно се възстановява, много по-трудно се провлачва (a.k.a. разлуфтва)
6) IS се монтира с инструмент, намиращ се в мулти-туловете
7) с IS имаш многократно по-голям избор на главини... което си е един солиден плюс

Засега единствен плюс, който виждам при CL e, че завивайки пръстена разпределяш равномерно притискането върху диска, а освен това избягваш пренатягането при IS, при което може да прецакаш я болт, я главина. Обаче... от всичките IS ротори, дето съм си монтирал (а те не са малко) на око, нито един не е бил пренатегнат, нито един не се е саморазвил, нито един не е имал биене, нито една главина не се е прецакала (и понеже съм стиснат, използвам си болтчетата от предишните монтажи - съответно по тях няма останал локтайт). А пък аз не съм кой знае колко сръчен.

И в цялата история най ме дразни как шибаните Шимано действат като M$ - правят някаква глупост за да продават по-добре и я обявяват за супа-дупа избавление на горките потребители. Yes, thanks, but no, thanks.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот napster » Пет Юни 15, 2007 7:04 am

HepBeH_XaMcTep написа:...ма за тази работа има това - даже си е шиманско :)


Е те това са 2та проблема в 1 :idea:
Аватар
napster
 
Мнения: 455
Рейтинг: 1594
Регистриран на: Вто Фев 28, 2006 8:32 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FireFoXa » Пет Юни 15, 2007 8:13 am

napster написа:
HepBeH_XaMcTep написа:...ма за тази работа има това - даже си е шиманско :)


Е те това са 2та проблема в 1 :idea:

С този преходник не се ли намалява здравината на цялата спирачна система? Рационално ли е ползването му?
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


cron