Луфт м/у диск и главина на CL

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот bikerider » Пет Юни 15, 2007 10:39 am

PtD написа:Нали го бяхме оставили за маняна... ма щом си рекъл :evil:

Уплаших се, че ще загубя интерес :evil:

PtD написа:В произволен ред:
8 мм болт не е толкова по-здрав от 5 мм... Мързи ме сега да си търся учебника по съпромат, но ми се върти нещо от порядъка на 8/5 (за усилие на срязване) което прави 60%. При положение, че силите са в пъти, ако не и в десетки пъти, по-големи, 60% не е кой знае какво.

Другарю, говорим си за шест болта все пак :)
Тоест по твоите сметки разликата е 360% :)
Ако още не ми вярваш, ще ти струговам една преходна втулка, пробвай с 5мм при шока - усилията не вярвам да са особено по-големи от спирачните.

PtD написа:Освен това ми липсва обяснение как точно усилията на срязване отхлабват болтове... :popcorn:

Мислех, че е очевидно защо радиални натоварвания и вибрации (рязко спиране) помагат за отхлабване. Мислех също така, че няма нужда да питам защо фабрично IS болтовете имат локтайт :)

PtD написа:При CL същите сили действат върху нитовете... резултата го четем по форумите: "олеле, разлуфтиха ми се нитовете".

Отново намесваш проблемите на тъпата реализация на Шимано. Нормално е да се разлуфтват нитове, които не са оразмерени подходящо, както и са прекалено близо до центъра на ротора. Нали?
Иначе гледам по моторите масово се карат такива биметални ротори с нитове. Там разлуфтват ли се? :)
Още, от какъв материал са главините на моторите и резбата в тях? Сравнението с моторите е некоректно дори само заради това.

PtD написа:Получава се малко, че просто местим мястото на проблема, без да го решим съвсем, а на всичкото отгоре вкарваме допълнителни компоненти.

Мне, по-скоро ти обобщаваш произволно за технологията, съдейки само по изцепките на Шимано.

PtD написа:И ако никой не е късал шлици, то доста хора са получили луфт в нитовете :popcorn:

Да наистина. Тънка разлика. От разлуфтени шлици/нитове няма да се пребиеш, но от достатъчно разхлабени болтове може да си счупиш главата доста качествено. Затова и слагат локтайт хората. Ами ако трябва в домашни условия да си махаш ротора? Трябва да купиш и локтайт, нали? Или да презатегнеш стоманен болт в алуминиева резба. Ако презатегнеш достатъчно какво ще стане с прехвалената IS главина? :bulb:
Дали това е възможно при CL? :)

PtD написа:Пък и гледам, че и шлиците не винаги си съответстват между главината и ротора :emlaugh:... (колко IS диска си виждал с нестандартни отвори? ;))

Това изобщо не е задължително да е проблем на Шимано, камо ли пък на технологията. Проблема може да е другаде, но не ми се дълбае натам, че може да стане неприятно за някого.

PtD написа:Детски болести? Хихи :) До каква възраст ги броим за детски? 1 година? Две? Три? :D

Зависи от умниците в Шимано. Това отново нищо не говори за технологията. Ако твоя супер добре написана програма не работи поради дребни недоглеждания и/или независещи от теб фактори, значи ти си некадърен, нали така излиза според тая логика? ;)

PtD написа:Не знам колко хора са късали болтове глобално, но на локално ниво май са ~0, а разлуфтените CL са >0. Без да се интересуваме hi/low-end.

Хаха, удобна стъкмистика :D Ама хайде все пак да се поинтересуваме от low/high end.
И плюс това пак продължаваш да сравняваш несравними неща. Отхлабени болтове значи скъсани болтове, тоест :fight:
Луфт в шлиците значи гаранционна претенция. Кое е по-здравословно? Сам разбираш, че се стремя да съм обективен :)

PtD написа:За инструмента - още един пирон в тиквата на CL - може да е лек, но трябва да си носиш и гаечен ключ за него. Та стават 2 неща в повече за носене. Е, разбира се можеш да решиш и да не ги носиш. Обаче при IS инструментът си влиза в мулти-тула, който така или иначе мъкнеш.

Колко пъти ти се е налагало да правиш каквото и да е по ротор горе?
И обратния въпрос - за какво ти е инструмент? Може би болтовете биха се отхлабили? :evil:

PtD написа:Да обобщим:
1) IS стандартът предлага достатъчна здравина на монтажа

Спорно. Склонен съм да се съглася, но само с уточнението, че зависи от кадърността на монтажа. При CL всичко е глупакоустойчиво на максимум. Некадърен монтаж на IS ротор може да те прати в болница, докато некадърен монтаж на CL най-много да те прати в магазина да си търсиш правата.

PtD написа:2) IS стандартът позволява изцяло алуминиеви ротори (ако гониш тегло)

A CL не позволява така ли? :)
Дай по-сериозно де :)

PtD написа:3) IS роторите се изработват МНОГО по-лесно, следователно може да се очаква, че са и по-евтини

Факт - същото важи и за конските каруци. Ти такова ли караш? :evil:

PtD написа:4) IS роторите са много по-прости => могат да се прецакат на по-малко места

Много по-малко, но несравнимо по-опасни места. Или не си съгласен?

PtD написа:5) Говорейки за стоманени ротори: стоманеният ротор е жилав и еластичен => по-трудно се криви и по-лесно се възстановява, много по-трудно се провлачва (a.k.a. разлуфтва)

Да, но за сметка на това се нагрява по-лесно и повече, след което започва да warp-ва. Това влошава спирачните характеристики, да не говорим за общата температура в системата.
Теорията, че кривящ се ротор спира по-добре не я приемам, щото съм усещал за какво иде реч.
Ако Шимано бяха изработили като хората централната част (например като floating роторите на Hope), пак ли щеше да говориш така?

PtD написа:6) IS се монтира с инструмент, намиращ се в мулти-туловете

Да, и ти е под ръка, когато се наложи да затягаш болтове. Кога ли капачката на CL ще се отхлаби?

PtD написа:7) с IS имаш многократно по-голям избор на главини... което си е един солиден плюс

Пак намесваш маркетинга. Нали само от инженерна гледна точка говорехме. Но дори и така, всеки стандарт преди да се наложи е бил в същото положение спрямо предишните. Нали така? Признавам, че тъпотията на Шимано е на път да преебе шансовете на тази иначе прекрасна технология, но погледнато по принцип този аргумент не би трябвало да го изтъкваш :)


PtD написа:използвам си болтчетата от предишните монтажи - съответно по тях няма останал локтайт).

Да, останал е в главината ;)
Само да питам, аз съм късал глава на болт. Имаш ли представа колко струват? Не е много само по себе си, но спрямо НУЛЕВИ разходи по CL пак е много. Ами ако прецакам не болта, а резбата в главината? :bawling:
Защо на пазара има титанови болтове за ротори? Едва ли е от чиста гъзария, нали? :D

PtD написа:И в цялата история най ме дразни как шибаните Шимано действат като M$ - правят някаква глупост за да продават по-добре и я обявяват за супа-дупа избавление на горките потребители. Yes, thanks, but no, thanks.


С всичко съм съгласен, освен с почерненото. Глупост я правят маркетинг гурутата на Шимано. Инженерите са си свършили работата блестящо предвид маркетинговите рамки на заданието. Ако тъпаците от маркетинг отдела им се бяха сетили, че с рогата напред не става номера, може би щяхме да видим подходящо изпълнени floating ротори с CL монтаж.

Пак казвам, аз не карам с такъв ротор/главина единствено поради тази Шиманска лайнарщина и извиването на ръце относно главините. Но съм твърдо решен да инвестирам във floating ротор, пък бил той и на шест болта (Hope V2 Vented ;)). Ако стандарта се наложи (а той явно няма предвид M$-like стратегията) моментално ще си взема такива главини и ротори при първа възможност.

FireFoXa написа:Рационално ли е ползването му?


Естествено, че не. Най-малкото има далеч по-леки, здрави и хубави преходници. Например този на DT.

Edit:
@PtD: хайде моля преди да си говорим за провлачване и съпромат, да отчетем един електрохимичен процес, който се нарича анодизация. Някакси го пропускаме, а той променя доста характеристиките на повърхностния слой. Или? :)
Последна промяна bikerider на Пет Юни 15, 2007 11:07 am, променена общо 2 пъти
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пет Юни 15, 2007 10:49 am

Сега точно нямам време, но empire WILL strike back :)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Юни 15, 2007 10:51 am

:popcorn:

Edit: чакай да ти дозабия пироните в ковчега.
Ето ти още едно изпълнение (много по качествено) на тази технология.

Изображение

И тези другари ли са некадърници? :dgrin:
Последна промяна bikerider на Пет Юни 15, 2007 10:56 am, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот napster » Пет Юни 15, 2007 10:52 am

:bowdown: Откъде тръгнахме и докъде стигнахме :bowdown:
Аватар
napster
 
Мнения: 455
Рейтинг: 1594
Регистриран на: Вто Фев 28, 2006 8:32 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот PtD » Пет Юни 15, 2007 12:39 pm

bikerider написа:Другарю, говорим си за шест болта все пак :)
Тоест по твоите сметки разликата е 360% :)

Така е, но и силите са доста по-големи.

Ако още не ми вярваш, ще ти струговам една преходна втулка, пробвай с 5мм при шока - усилията не вярвам да са особено по-големи от спирачните.

Напротив, смятам, че са доста по-големи, едно че се разпределят върху два болта, не върху шест и второ, още по-важно - коефициентът на рамката.



PtD написа:При CL същите сили действат върху нитовете... резултата го четем по форумите: "олеле, разлуфтиха ми се нитовете".

Отново намесваш проблемите на тъпата реализация на Шимано.

Ами разбира се, че сравняваме реализации, не принципи.


Нормално е да се разлуфтват нитове, които не са оразмерени подходящо, както и са прекалено близо до центъра на ротора. Нали?
Иначе гледам по моторите масово се карат такива биметални ротори с нитове. Там разлуфтват ли се? :)
Още, от какъв материал са главините на моторите и резбата в тях? Сравнението с моторите е некоректно дори само заради това.


Всяко нещо може да се направи достатъчно здраво, като се сложи достатъчно материал. Въпросът е, заслужава ли си?

Ами ако трябва в домашни условия да си махаш ротора? Трябва да купиш и локтайт, нали?


Както споменах по-горе - не :)

Или да презатегнеш стоманен болт в алуминиева резба. Ако презатегнеш достатъчно какво ще стане с прехвалената IS главина?


Нали и аз това писах :)

PtD написа:Пък и гледам, че и шлиците не винаги си съответстват между главината и ротора :emlaugh:... (колко IS диска си виждал с нестандартни отвори? ;))

Това изобщо не е задължително да е проблем на Шимано, камо ли пък на технологията.


Е, със сигурност се радвам, че не е и не може да бъде мой, ако ме разбираш!

PtD написа:Детски болести? Хихи :) До каква възраст ги броим за детски? 1 година? Две? Три? :D

Зависи от умниците в Шимано.


Виж, на теория и аз мога да конструирам супер-надеждни захвати на ротора към главината... Ако обаче изискват прецизна изработка, винаги бих предпочел "дуракоустойчивото" решение, което върши същата работа с проста конструкция.


PtD написа:Не знам колко хора са късали болтове глобално, но на локално ниво май са ~0, а разлуфтените CL са >0. Без да се интересуваме hi/low-end.

Хаха, удобна стъкмистика :D Ама хайде все пак да се поинтересуваме от low/high end.
И плюс това пак продължаваш да сравняваш несравними неща.

Хайде все пак да не се интересуваме от лоу/хай енд. Не искам като отида да си купя ротор да се интересувам, аджеба, това към кой клас спада, че да ми върши *въобще* някаква работа...

Отхлабени болтове значи скъсани болтове, тоест :fight:


Ooo съвсем не. Освен това обикновено разхлабването се усеща доста от рано.

Да разгледаме и един друг случай, който си пропуснал: скъсани нитове :idea:

Колко пъти ти се е налагало да правиш каквото и да е по ротор горе?
И обратния въпрос - за какво ти е инструмент? Може би болтовете биха се отхлабили? :evil:


Може би :) А може да покривя ротор и да искам да си сложа задния отпред :bulb:

PtD написа:Да обобщим:
1) IS стандартът предлага достатъчна здравина на монтажа

Спорно. Склонен съм да се съглася, но само с уточнението, че зависи от кадърността на монтажа. При CL всичко е глупакоустойчиво на максимум. Некадърен монтаж на IS ротор може да те прати в болница, докато некадърен монтаж на CL най-много да те прати в магазина да си търсиш правата.

Тук спор няма.

PtD написа:2) IS стандартът позволява изцяло алуминиеви ротори (ако гониш тегло)

A CL не позволява така ли? :)
Дай по-сериозно де :)


Става дума, че изцяло алуминиев ротор IS е със сигурност по-лек от изцяло алуминиев CL :bulb: И то без да броим затягащия болт.

PtD написа:3) IS роторите се изработват МНОГО по-лесно, следователно може да се очаква, че са и по-евтини

Факт - същото важи и за конските каруци. Ти такова ли караш? :evil:

Ако върви и ускорява като или по-добре от нормален автомобил, защо не? :idea:


PtD написа:4) IS роторите са много по-прости => могат да се прецакат на по-малко места

Много по-малко, но несравнимо по-опасни места. Или не си съгласен?


Не съм. Говорейки за ротора!

PtD написа:5) Говорейки за стоманени ротори: стоманеният ротор е жилав и еластичен => по-трудно се криви и по-лесно се възстановява, много по-трудно се провлачва (a.k.a. разлуфтва)

Да, но за сметка на това се нагрява по-лесно и повече, след което започва да warp-ва. Това влошава спирачните характеристики, да не говорим за общата температура в системата.


Тогава имаш избор да сложиш алуминиев ротор, нали? Хем ще е по-лек :evil:

Ако Шимано бяха изработили като хората централната част (например като floating роторите на Hope), пак ли щеше да говориш така?

Спекулация. Не мога да предполагам как точно ще го изработят ;)

PtD написа:6) IS се монтира с инструмент, намиращ се в мулти-туловете

Да, и ти е под ръка, когато се наложи да затягаш болтове. Кога ли капачката на CL ще се отхлаби?

Ами ако аварираш и искаш да махнеш ротора, защото е крив и не позволява на колелото да се върти?

PtD написа:7) с IS имаш многократно по-голям избор на главини... което си е един солиден плюс

Пак намесваш маркетинга. Нали само от инженерна гледна точка говорехме. Но дори и така, всеки стандарт преди да се наложи е бил в същото положение спрямо предишните. Нали така? Признавам, че тъпотията на Шимано е на път да преебе шансовете на тази иначе прекрасна технология, но погледнато по принцип този аргумент не би трябвало да го изтъкваш :)


Аз лично говоря от потребителска гледна точка.

PtD написа:използвам си болтчетата от предишните монтажи - съответно по тях няма останал локтайт).

Да, останал е в главината ;)


;)

Само да питам, аз съм късал глава на болт. Имаш ли представа колко струват? Не е много само по себе си, но спрямо НУЛЕВИ разходи по CL пак е много. Ами ако прецакам не болта, а резбата в главината? :bawling:
Защо на пазара има титанови болтове за ротори? Едва ли е от чиста гъзария, нали? :D

Тук се съгласявам.

PtD написа:правят някаква глупост


Инженерите са си свършили работата блестящо предвид маркетинговите рамки на заданието.


Е, голяма работа са направили, ша знайш... Адаптирали са го отнякъде, блестящо! невероятно! уникум!

@PtD: хайде моля преди да си говорим за провлачване и съпромат, да отчетем един електрохимичен процес, който се нарича анодизация. Някакси го пропускаме, а той променя доста характеристиките на повърхностния слой. Или? :)

Анодизацията подобрява повърхностния слой... Не е кой знае какво. Още по-добре е ако сложим капси. И пак не избягваме от проблема.

А другарите от Крис Кинг играят за печалба, не от любов към технологията ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Юни 15, 2007 1:26 pm

PtD написа:Ами разбира се, че сравняваме реализации, не принципи.

Аз говоря за технологията със шлиците и капачката. Не бих си я купил обаче в Шимано вариант именно заради главините.

Всяко нещо може да се направи достатъчно здраво, като се сложи достатъчно материал.

Или се направи като хората, например нитовете достатъчно далеч от центъра. Почваме да се въртим в кръг. Знам, че няма да те убедя :)


Или да презатегнеш стоманен болт в алуминиева резба. Ако презатегнеш достатъчно какво ще стане с прехвалената IS главина?

Нали и аз това писах :)

E да де. Ще замине цялата главина. Такова нещо не може да стане от презатягане на CL освен ако не е с 5 метра рамо...

Е, със сигурност се радвам, че не е и не може да бъде мой, ако ме разбираш!

Разбирам те, просто те призовавам като критикуваш да уточниш, че критикуваш изпълненията на Шимано.


Виж, на теория и аз мога да конструирам супер-надеждни захвати на ротора към главината... Ако обаче изискват прецизна изработка, винаги бих предпочел "дуракоустойчивото" решение, което върши същата работа с проста конструкция.

точно там е работата, IS не е дуракоустойчиво. Ама изобщо. По магазините наистина няма дураци-механици, но дураци-карачи колкото щеш...


Отхлабени болтове значи скъсани болтове, тоест :fight:


Ooo съвсем не. Освен това обикновено разхлабването се усеща доста от рано.


Не си коректен. Казвам, че при CL НЯМА шанс от какъвто и да е failure. При болтовете има и определено е ненулев.

Да разгледаме и един друг случай, който си пропуснал: скъсани нитове :idea:

Не съм го пропуснал. Ако нитовете са навън по окръжността забрави за скъсани нитове. Това че на Шимано не са е техен проблем.


Може би :) А може да покривя ротор и да искам да си сложа задния отпред :bulb:

Ами аз в такъв случай го изправям с лост или с ръка. Трудно ми е да си представя как ще изкривиш хубав floating ротор. Но пак се отдалечихме. Ти плюеш Шимано и технологията, аз защитавам само технологията.

Става дума, че изцяло алуминиев ротор IS е със сигурност по-лек от изцяло алуминиев CL :bulb: И то без да броим затягащия болт.

Ся, не си говорим за XC нали? Изцяло алуминиев ротор... хм, нали се провлачвал материала?


Не съм. Говорейки за ротора!

Спомняш ли си онази хубава снимка със скъсания по окръжността Hayes ротор? Това дали може да стане ако само спирачната повърхност е стоманена?

Да, но за сметка на това се нагрява по-лесно и повече, след което започва да warp-ва. Това влошава спирачните характеристики, да не говорим за общата температура в системата.


Тогава имаш избор да сложиш алуминиев ротор, нали? Хем ще е по-лек :evil:


A защо да не съчетая best of both worlds и да имам floating ротор?


Ами ако аварираш и искаш да махнеш ротора, защото е крив и не позволява на колелото да се върти?

Ами ако просто го изправя с подходящ лост? Дървета и пръчки колкото щеш. Това важи за всички ротори.

Аз лично говоря от потребителска гледна точка.

Аз също. Но отчитам потенциала на технологията. Дразни ме изпълнението на Шимано - факт.

Инженерите са си свършили работата блестящо предвид маркетинговите рамки на заданието.


Е, голяма работа са направили, ша знайш... Адаптирали са го отнякъде, блестящо! невероятно! уникум!

Айде пак старата песен с копирането. Кой държи патента за floаting роторите?

Анодизацията подобрява повърхностния слой... Не е кой знае какво. Още по-добре е ако сложим капси. И пак не избягваме от проблема.

Има различни видове анодизация, различна дълбочина и прочие. За мен е важно че структурната здравина се определя предимно от външния слой. Иначе анодизираните колчета щяха да се гънат като масло. Или?

А другарите от Крис Кинг играят за печалба, не от любов към технологията ;)

Айдееее.... кой не играе за печалба? Посочи ми такъв производител?

Както и да е де. В името на разбирателството обявявам реми. Мисля, че достатъчно изяснихме материята, оставям ти право на отговор, но мисля да не продължавам. Явно е, че Шиманските ротори/главини имат проблеми. Явно е, че има и други производители, които прилагат технологията без каквито и да е проблеми.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пет Юни 15, 2007 4:03 pm

E, моята гледна точка е, че не е това най-належащото нещо за модифициране по един байк. Преди монтажа на ротора към главината, бих искал да видя изчезването на дерайльорите, изчезването на кученцата, по-интелигентни колчета за седалката и прочие други (според мен) по-важни неща.

П.П. при колчето имаме съвсем друг момент в полза на анодизацията, а той е че те работят на огъване, при което външната част носи най-големи усилия.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Editor » Пет Юни 15, 2007 8:37 pm

Колко време ви отнема един такъв пост ?! :crazy:
До тук май само поспорихме и се отклонихме от темата.А момчето не получи необходимата му информация май....
@bomber ходи ли до Веломания ?
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bomber » Пет Юни 15, 2007 10:04 pm

Editor написа:Колко време ви отнема един такъв пост ?! :crazy:
До тук май само поспорихме и се отклонихме от темата.А момчето не получи необходимата му информация май....
@bomber ходи ли до Веломания ?

Да до завода бях и искам да изкажа блогодарности към tailor,които ми обърна внимание.За моменто намазахме шлиците с уплътнител лохтаит и ако не се оправи ще смениме диска,но с такъв от хидравлика и съответно той е по скъп и ще доплатя нещо.С диск от хидравлика този луфт изчезва.Има несъвместимос явно между ефтините главини и дискове и с това шимано ме разочароваха за 1-ви път.
bomber
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 9:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Юни 15, 2007 10:27 pm

bomber написа:Има несъвместимос явно между ефтините главини и дискове и с това шимано ме разочароваха за 1-ви път.


Несъвместимост - не;
Просто Шимано са известни с некадърни лоу-енд дискове
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот axelmax » Пет Юни 15, 2007 10:53 pm

имаше тема,дето байкрайдер(май, беше тва чадо,ако бъркам да ме извини(по протокол)))обясни ,че поради еднострания натиск на спирачния апарат (при механиките),натоварването на шлиците на диска е нерабвномерно и затова сдавали багажа

за това при хидравликите го няма тоя ефект

аз не съм и не искам да карам диск на шлици ;)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bikerider » Съб Юни 16, 2007 8:19 am

@axelmax: Като ще ми слагаш думи в устата, поне ме цитирай дословно. Би ли ме цитирал с линк, че явно паметта ми отслабва?

@bomber: честито! :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот axelmax » Съб Юни 16, 2007 8:21 am

ако имах щях да дам
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bomber » Съб Юни 16, 2007 4:32 pm

bikerider написа:@bomber: честито! :)

Благодаря ти ;) !За сега след 1 спускане лохтаита държи.Дано и занапред да е така.
bomber
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 9:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот napster » Нед Юни 17, 2007 9:02 am

bomber написа:С диск от хидравлика този луфт изчезва.Има несъвместимос явно между ефтините главини и дискове и с това шимано ме разочароваха за 1-ви път.


:bowdown: :bowdown: :bowdown:
Аватар
napster
 
Мнения: 455
Рейтинг: 1594
Регистриран на: Вто Фев 28, 2006 8:32 pm
Местоположение: Стара Загора

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта