Ето какво съм чела аз:
Според изследователите, Будизмът възниква като неортодоксално течение "в периода между VI - IV в. пр. н. е. в Индия, а след това и на много други страни на Азия. Неговият "първосъздател: Буда (Просветленият) се е родил около 560 г. пр. н. е. в Североизточна Индия, в Капилавасту, със светското име Гаутама Сидхарта -което означава"този, който реализира целите си",наричан заедно и с многото си други имена Шакямуни (Мъдрецът на племето Шакя). Според други Буда - име, което означава на пали и на санскрит "Пробуден" е реален човек, роден в Лумбини, недалеч от столицата Капилавасту . Той бил роден в разкош и богатство, принц на име Шакямуни и не намира в своя дворец отговор на въпросите за смисъла на живота, за душевното спокойствие и щастието, затова на 29-годишна възраст "взема своето решение: да стане монах скитник".
Отдавайки се на медитация, Гаутама Сидхарта "инстинктивно" получава Познанието за Четирите благородни истини, което го превръща в Буда или Просветеният. С право световните учени определят учението за Четирите благородни истини като "сърцевина на ранния будизъм. С тяхното изброяване започва проповедта в Сарнат, близо до Бенарес и пак за тях говори на първо място "учителят", когато според преданието, малко преди смъртта си във Вайшали, той, по молба на най-близките си привърженици, излага накратко основите на своята философия(или доктрина ,ако предпочитате)" . Нейната същност може да се сравни с "
радикална екзистенциална терапевтика: болестта е констатирана, причината е открита, лечението е определено, лекарството е предписано"
Днес този удивителен факт е неоспорим, макар и все още твърде малко познат: в основата на будизма лежи един "медицински модел" . Самата основа на най-важното будистко учение, определяща "Четирите възвишени истини":
-за страданието, т.е. диагнозата на болестта;
-за възникването на страданието, т.е. причините за болестта;
-за премахване на страданието, т.е. лечението;
-за пътя, който води към освобождаване от страданието, т.е. условията, при които се провежда лечението, е формулирана според "въпросника на Патологията (нинада) на древна Индия" . Там много често Буда е определян като "Великият лекар" или като "Царят на лекарите", макар и титлата на Буда, "Лекар" да е по-скоро метафорична. Но безспорно, истинският лекар трябва да умее да разпознава вярната диагноза на различните болести; той трябва да може да определи и посочи техните причини, както и антидота или лекарството – действената терапия. Освен всичко това, лекарят трябва да е способен и да прилага правилно избраното лечение.
По аналогия Буда преподава "Четирите възвишени истини" и подчертава:
"животът на света е изпълнен със страдания;
животът е причина за тези страдания;
страданията могат да бъдат прекратени;
имат път, който води към прекратяване на страданията.
С други думи, будистката религиозна доктрина определя: Ако се премахне причината за страданията, ще сме способни да намерим и спасение или "истинско знание - нирвана" , което означава същевременно и прекратяване на страданието като такова - сравнимо с оздравяване след тежко боледуване.
За мен нирвана е състояние на духа в пълен душевен покой.И не искам да вярвам ,че се постига само , ако си будист! Нирвана не е усещане, то е нищо. То е пълната хармония на разъма.И себеосъзнаването .То не е чувство , а е вярата , че контролираш себеси и аурата си!
Повече информация на:
http://www.pravoslavieto.com/books/medi ... ligion.htm
Шегата често е в резултат на интелектуална беднотия.
Жан де Ла Брюер