Наместване на гума

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Наместване на гума

Мнениеот xborox » Пет Юли 20, 2007 6:23 pm

Сигурно съм вадил и слагал стотици пъти гумите на старите ми велосипеди, ама с новите две Continental страшен зор виждам. Шините са ми 622х14, а гумите - 622х23. Не мога да ги поставя така, че да не бият, Каплите са идеални, ама заради некоректната позиция на самата гума колелото ми друса. Някой мъчил ли се е с подобни гуми с толкова малък балон?
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 20, 2007 6:40 pm

Кaк друса? :bigeyes: Външната хубаво ли е легнала в каплата при основата на вентилите? Какви са тези Continental?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот xborox » Пет Юли 20, 2007 6:48 pm

Хубаво е легнала. Специално внимание обърнах точно на мястото около вентилите. Честно казано, вече се чудя дали това не е нормално, макар че не ми се вярва. А гумата е http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/tires/race/ultra_sport/ultra_sport_en.html
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 20, 2007 7:07 pm

Не е нормално. Гумите са хубави. Нещо не е както трябва при каплите или при монтажа. Ако си сигурен в каплите, прегледай внимателно периферията и следи за еднаквото разстояние между края на каплата и ръба между страницата и протектора.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот xborox » Пет Юли 20, 2007 7:43 pm

Ами именно там не мога да наглася точно гумата. Уж всичко е ОК като я сложа, намествам, правя, струвам, накрая надувам здраво и ръба на страницата не е на еднакво отстояние от шината по цялата дължина на гумата.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 20, 2007 7:55 pm

Aхаа... :) И на двете гуми ли се получава така?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 20, 2007 9:34 pm

Я, TOYAGA наистина се върна! :agree: :agree: :agree:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот xborox » Пет Юли 20, 2007 10:23 pm

Ами и на двете )-; Честно казано винаги съм се справял със всякакви ситуации по колелото сам, ама това не мога да го преборя :bawling:
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Antares » Пет Юли 20, 2007 10:37 pm

Едва ли точно аз ще съм човека, който да помогне, но преди време имах същия проблем, макар и с нисък клас гума.
Може и да получа много критики, относно методите, с които реших проблема при себе си, но при моите боклучки помогна.
Първо - при самото слагане на гумата, напомпих съвсем малко и започнах да я тупкам силно по земята, барабар със шини и всичко, като едновременно я врътвах по малко (държах за оста на главината). Понеже това не отстрани проблема напълно [при първото слагане след лепене на гума биенето ме удряше силно в ръцете(твърда вилка)] карах колелото известно време с непълно напомпена гума, след това донапомпих гумата до оптимално ниво и проблема изчезна.
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Пет Юли 20, 2007 10:38 pm

Е кви са тия шини бе..? :bigeyes:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 20, 2007 10:39 pm

Taка. Значи или и двете външни гуми са дефектни (най-малко вероятно), или каплите имат радиално биене (малко вероятно), или правиш една и съща грешка при монтажа (най-вероятно).

Да кажеш нещо за вътрешните - марка, качество, лепенки?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 20, 2007 10:40 pm

klmn написа:Е кви са тия шини бе..? :bigeyes:


Шосейни.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 20, 2007 10:41 pm

Antares написа:Първо - при самото слагане на гумата, напомпих съвсем малко и започнах да я тупкам силно по земята, барабар със шини и всичко, като едновременно я врътвах по малко


Чудесен подход! :agree:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот xborox » Пет Юли 20, 2007 11:13 pm

Това с лекото напомпване, потупване и т.н. го опитах неведнъж. Не помага. Вариантът да карам с недотам добре напомпани гуми не искам да го пробвам заради шините, че с тея софийски дупки и павета )-; Вътрешните са Schwalbe, не са пукани, демек нямам лепенки. Шините са перфектни, нямат никакво биене, гумите - също. Т.е. проблемът е при поставянето :crazy:
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 20, 2007 11:22 pm

Къде бие (разстоянието между борда и страницата е по-голямо) - близо до вентила или другаде (мястото е различно при двете колела)?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот xborox » Съб Юли 21, 2007 9:41 am

Сега се зазяпах по-активно. И на двете гуми е в зоната около вентила :crazy: Сложил съм го добре, но явно недостатъчно или просто малкия балон не може да оберенеравностите, които се получават в тази зона.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Съб Юли 21, 2007 12:35 pm

xborox написа:Това с лекото напомпване, потупване и т.н. го опитах неведнъж. Не помага. Вариантът да карам с недотам добре напомпани гуми не искам да го пробвам заради шините, че с тея софийски дупки и павета )-; Вътрешните са Schwalbe, не са пукани, демек нямам лепенки. Шините са перфектни, нямат никакво биене, гумите - също. Т.е. проблемът е при поставянето :crazy:


A защо наистина не я покараш малко на ниско налягане, можеш и малко сапунена вода да мацнеш по борда преди да напомпиш. След това помпиш още малко, пак караш двайсе метра и така докато стане.

Мисля, че би трябвало да има ефект.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот xborox » Съб Юли 21, 2007 12:58 pm

Ами накрая може и с този вариант да пробвам, макар че съвсем не ми се иска. А иначе вътрешната е намазана добре с талк, поставена е супер внимателно и като повторя процедурата, резултатът е същият.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Съб Юли 21, 2007 12:59 pm

Ee, нямах предвид истинско каране с ниско налягане, просто да я повъртиш натоварена.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kapitango » Съб Юли 21, 2007 1:05 pm

Няма какво да се чудиш. Проблема не ти е във вътрешната гума. Както bikerider ти казва напълни едно шише с разредено веро и напръсай външната добре там , където е телта на гумата и по нагоре към грайфера за да може да се плъзне по шината и да се намести както трябва. Нагърми я на 4,5 атмосфери да си легне на мястото, ако трябва я удари в земята няколко пъти и после я спадни до колкото си караш.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот Stuny » Съб Юли 21, 2007 1:22 pm

kapitango написа: Нагърми я на 4,5 атмосфери да си легне на мястото, ако трябва я удари в земята няколко пъти и после я спадни до колкото си караш.


:bigeyes: :bigeyes: :bigeyes:
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот TOYAGA » Съб Юли 21, 2007 1:44 pm

xborox написа:Сега се зазяпах по-активно. И на двете гуми е в зоната около вентила :crazy: Сложил съм го добре, но явно недостатъчно или просто малкия балон не може да оберенеравностите, които се получават в тази зона.


Aаа... аз какво казах в началото? :D

Сега процедираш по следния начин:

1. Отиваш и купуваш едно пакетче талк от аптеката за 50 стинки
2. Демонтираш вътрешната гума - единият борд на външната може да остане в каплата
3. Преглеждаш бандажа - проверяваш дали отворът за вентила на каплата съвпада с отвора на вентила на бандажа. Ако си с намотан бандаж, гледаш всички отвори за спиците да са затворени и да имаш два пласта бандаж
4. Ръсиш доволно талк във вътрешната гума и го разпределяш равномерно с ръка
5. Вкарваш малко въздух във вътрешната - колкото да държи форма и да избегнеш риска от пресукване и прищипване при монтажа
6. Вкарваш вътрешната, ЗАПОЧВАЙКИ от вентила. Накрая проверяваш дали стърчи точно радиално, сочейки към главината - ако е накриво, повтаряш операцията, докато го докараш до правилна позиция
7. Проверяваш за пресукване и прищипване при вкарания борд на външната
8. Затваряш другия борд на външната, внимавайки за прищипване
9. Отиваш при вентила и напомпваш още МАЛКО въздух, след което НАТИСКАШ НЕКОЛКОКРАТНО ВЕНТИЛА НАВЪТРЕ, за да може основата му да хлътне зад бордовете на външната гума и да не ги повдига, откъдето идва друсането (а впоследствие и пукането от прещипване/претриване). Завиваш фиксиращия фланец и застопоряваш вентила
10. Напомпваш до 2-3 атмосфери и потупваш/изтъркалваш с натиск каплата с гумата, за да си легне всичко на местата.
11. Напомпваш гумата до 7 атмосфери, за да се изопне цялата история. Проверяваш разстоянието от борда на каплата до ръба между страницата и протектора - всичко трябва да е равномерно (ако не е, връщаш се на точка 9 и повтаряш всичко отначало).
12. Спадаш гумата до 2-3 атмосфери и повтаряш точка 10
13. Напомпваш до 6,0-7,5 атмосфери, монтираш на велосипеда и караш.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот SpoileR » Съб Юли 21, 2007 3:34 pm

Antares написа:Едва ли точно аз ще съм човека, който да помогне, но преди време имах същия проблем, макар и с нисък клас гума.
Може и да получа много критики, относно методите, с които реших проблема при себе си, но при моите боклучки помогна.
Първо - при самото слагане на гумата, напомпих съвсем малко и започнах да я тупкам силно по земята, барабар със шини и всичко, като едновременно я врътвах по малко (държах за оста на главината). Понеже това не отстрани проблема напълно [при първото слагане след лепене на гума биенето ме удряше силно в ръцете(твърда вилка)] карах колелото известно време с непълно напомпена гума, след това донапомпих гумата до оптимално ниво и проблема изчезна.


antares- еми то именно така се прави :)

При потубванията се изпрявя ако е осукана нещо отвътре... :agree:



@TOYAGA До 7 ?! :bigeyes:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Съб Юли 21, 2007 3:52 pm

SpoileR написа:@TOYAGA До 7 ?! :bigeyes:


Kвo?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Antares » Съб Юли 21, 2007 3:56 pm

Нека само спомена, че когато се появи биенето и при мен (предна гума) - беше точно на мястото на вентила (да не ви разправям какво е с твърда вилка).
За идеите за смазване от вътрешната страна не ми беше хрумвало, но и моя вариант - леко напомпени гуми отстрани напълно проблема.
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Съб Юли 21, 2007 4:33 pm

Да има още някой, който да не е разбрал, че в случая говорим за ШОСЕЕН ВЕЛОСИПЕД?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот xborox » Съб Юли 21, 2007 5:01 pm

Хе-хе, Toyaga, мерси за напълно изчерпателното инфо. Всичко винаги правя по посочения начин, а талкът за мен си е закон при всяка смяна, че дори и вадене на гумата. Утре вероятно ще се позанимавам малко повече. Може и да сваля налягането и да покарам на някои по-гладък асфалт. Най-неприятното на шосейката в този случай, че че гумата трябва да е нагърмяна здраво. От една страна тя поема само минимална част от неравностите на пътя, а от друга - лекият й дисбаланс означава задължително друсане.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот xborox » Съб Яну 26, 2008 12:16 pm

Не съм ходил на майстор сигурно от десет години, но май ще ми се наложи. Признавам си, не мога да се справя с горепосочения проблем: гумите ми пак бият. Лятото ги нагласих горе долу, но като вдигна 60, ставаше лудница, байкът си друсаше много яко и не си позволявах често да прехвърлям тази граница. Преди два дена пак почнах да се занимавам с този проблем, за да съм подготвен за новия сезон :-) Нови бандажи, здраво талк и резултатът пак е същият. Ще се побъркам. Чудя се вече дали да не купя нови гуми и с тях да пробвам, но настоящите ми са качествени и не ми се правят безмислени инвестиции.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Antares » Съб Яну 26, 2008 12:46 pm

Наистина не знам как точно е при шосейките, но аз си разбработих в процеса на работа тактика, описана частично по-горе.

В някакъв малък съд сипвам малко веро/тест/течен сапун/препарат за съдове и разреждам с гореща вода. Сипвам тази смес в извадената изцяло външна гума и започвам бавно да я въртя и разклащам, така че цялата вътрешна част да се покрие с тънък слой от сместа. Когато съм минал отвътре цялата гума - прегъвам я и изливам сместа.
При монтажа на гумите започвам именно от вентила - нагласям вътрешната гума във външната, слагам вентила в отвора, захващам го с нещо (или тапа за вентил, или шайба), така че съвсем малка част от него да се подава и когато започна да монтирам външната гума го натискам силно навътре и хващам външната и натискам бордовете максимално навътре в шината. След като приключа с монтажа на външната, припомпвам леко и държейки оста, започвам да търкалям колелото, като го притискам доста здраво надолу. След тази процедура помпя здраво и повтарям горното. Забавното е, че ако външната гума е била пукана - от отвора започват с цвърчене да излиза сапунената вода, правейки симпатични мехурчета.
Лошото на този метод е, от тази вода, стоманените нипели имат гадния навик да ръждясват.
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот xborox » Съб Яну 26, 2008 12:54 pm

Antares, благодаря за подробното описание. Не съм пробвам със "сапунена" вода, тъй като действам с талк. Ама накрая ще изпробвам и този метод (за щастие нипелите ми са месингови). Иначе всички стъпки ги спазвам до последната подробност. Вече почвам да се чудя дали аз не съм прекалено взискателен, но това биене ме побърква. На хубав асфалт и 5 атмосфери си се усеща яко.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта