Въпрос за пружина на Nitrous

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпрос за пружина на Nitrous

Мнениеот codename47 » Чет Юли 26, 2007 10:15 am

Става дума за NItrous 10-2005г: върви с шок Fox Vanila RC с компресия и рибаунд като стандартната пружина за L размер е 650х2,35. Тъй като съм 115кг и в сайта на скот пише че:

Recommended coil:Print on coilWeight of Rider350 x 2.055 - 65 kg 450 x 2.065 - 75 kg 550 x 2.075 - 85 kg 650 x 2.085 - 95 kg 750 x 2.095 - xxkg Inline we will have size S with coil 450 x 2.0 for 65-75 kg rider weight, size M with coil 550 x 2.0 for 75-85 kg and size L with coil 650 x 2.0 for 85-95 kg riderweight.If the recommended coil for the weight of the rideris mounted on the bike, you can start to adjust theSAG.With an eye-to eye distance of 190mm and a shocktravel of 51mm we recommend a SAG between 25-30% of the shock travel which means 13-16mm.When sitting on the bike there should be an eye-to-eye distance of 177-174mm.

Та въпросът е че има една пружина 750х2.0 която обаче е с диаметър 56мм за разлика от стандартната на фокса която е 55. Е...ще има ли проблем да я сложа нея-да не би да се появи луфт някъде и постепенно да разбие...нещо..от основата на шока заради вибрациите??
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос за пружина на Nitrous

Мнениеот bikerider » Чет Юли 26, 2007 12:21 pm

Предполагам, че говориш за външен диаметър - според мен няма проблеми, 0.5мм по радиуса едва ли е огромна загуба на площ.

Второ, този диаметър къде е мерен, по протежение на пружината или точно там където опира в гайките на шока? Питам, защото съм почти 100% убеден, че пружината е изпипана, там където я стискат "планките" (не се сещам в момента за подходящия термин).

Иначе ако се притесняваш винаги можеш да си изрежеш на лазер някакви шайби, който да поемат пълния диаметър на пружината.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот codename47 » Чет Юли 26, 2007 3:08 pm

абе сега като го премерих 650-ката с линия се оказа 45мм(външния), иначе на новата 750 пружина отвън пишеше 56мм което вече не знам какво е, а за fox-ката пружина Shady каза че е 55 като я гледаше така че според него разликата е 1мм вероятно във външния диаметър
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Юли 26, 2007 3:29 pm

Ясно. 56мм най-вероятно е хода на пружината (56мм = 2.2").
Ако наистина разликата в диаметрите е 1мм, мисля че половин милиметър няма защо да те притеснява. Но както ти казвам, дори да започне да прави проблеми винаги можеш да подложиш по една тънка шайба.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот codename47 » Чет Юли 26, 2007 3:51 pm

ок, мерси много:)
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот codename47 » Пет Юли 27, 2007 12:17 am

а я да попитам че не видях в ЧЗВ колко трябва да се натяга с въртене застопоряването на пружината(preload ring-а)-има ли някакво правило, защото все пак после reducer-а "добавя" към така натегнатата пружина още няколко мм така че си има значение

и трябва ли след като оригиналната пружина е х2.35(=59,7мм ход) да си търся със същия ход или тази с 2,2'(56мм) ще стане
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Пет Юли 27, 2007 10:21 am

codename47 написа: а я да попитам че не видях в ЧЗВ колко трябва да се натяга с въртене застопоряването на пружината(preload ring-а)-има ли някакво правило, защото все пак после reducer-а "добавя" към така натегнатата пружина още няколко мм така че си има значение



Виж в сайта на производителя или книжка за шока, ако имаш такава.
За мойто роко пишеше 2 оборота след като пружината спре да се таралянка, но не повече от 4мм спрямо тялото и пружината (няква лудница )
codename47 написа:и трябва ли след като оригиналната пружина е х2.35(=59,7мм ход) да си търся със същия ход или тази с 2,2'(56мм) ще стане

ми да
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот codename47 » Пет Юли 27, 2007 11:13 am

има книжка ама не пише нищо за пружината, само да се замени с по-твърда за килограмите, от друга страна в сайта на скот и в книжката дават сички пружини с ....х2.0 а на моя шок е 2,35-що така?????
В ЧЗВ did е написал че хода= дебелината на една навивка х броя навивки-като се сгъне макс=хода на шока трябва да е > хода на пружината
airborneone написа:
codename47 написа:и трябва ли след като оригиналната пружина е х2.35(=59,7мм ход) да си търся със същия ход или тази с 2,2'(56мм) ще стане

ми да


ми да-кое?, сори че така съм задал въпроса
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот marshall__ » Пет Юли 27, 2007 11:55 am

airborneone написа:Виж в сайта на производителя или книжка за шока, ако имаш такава.
За мойто роко пишеше 2 оборота след като пружината спре да се таралянка, но не повече от 4мм спрямо тялото и пружината

Да, и за фокс го дават 2 оборота на прелоуд шайбата.

codename47 написа:и трябва ли след като оригиналната пружина е х2.35(=59,7мм ход) да си търся със същия ход или тази с 2,2'(56мм) ще стане


На нитрос-а амортисьора е 190х50мм, нали така? Ако е така, няма да имаш проблеми. И тази прожина ще ти върши работа.
По принцип Фокс слагат пружини с по-голям ход. От там идва цялата работа. Например моя амортисьор е 240х76мм (9.5х3.0"), пък пружината ми е с 90мм ход (3.5");
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот codename47 » Пет Юли 27, 2007 12:24 pm

да, сега в ръководството на сайта на фокс видях че след като шайбата докосне пружината трябва да се направи още между 1 и 2 оборота. Хода на шока не знаех колко е, значи е 50мм, знаех само eye to eye=19см, значи ми трябва според таблицата около 15мм саг->шока трябва да се сгъне на 190-15=175мм
странно защо фокс слагат пружини с повече ход от на шока :dunno:
....е сега с 2,2'=56mm пак ще спазя значи това условие
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Пет Юли 27, 2007 12:40 pm

codename47 написа:да, сега в ръководството на сайта на фокс видях че след като шайбата докосне пружината трябва да се направи още между 1 и 2 оборота. Хода на шока не знаех колко е, значи е 50мм, знаех само eye to eye=19см, значи ми трябва според таблицата около 15мм саг->шока трябва да се сгъне на 190-15=175мм
странно защо фокс слагат пружини с повече ход от на шока :dunno:
....е сега с 2,2'=56mm пак ще спазя значи това условие

Саг-а зависи за какво ще ползваш рамката. Зависи и от това как го чустваш колелото с различния саг. Но това си се настройва лесно (ванилата нали има възможност за помапане на въздух....) Аз използвам около 35% саг и ми е много арно. :D
От фокс сигурно слага пружина с по-голям ход за да се презастраховат.... по този начи използваш със сигурност целия ход на аморта а и може би самата пружина по-лесно сгъва, и по този начин остава прогресивността на самата рамка отколкото пружината да пречи за пълното сгъване на шока.
Ъфкосрс може и факта че не съм ял от много време + пренасяне на "н" броя кашони с двд-та да е повлияло благоприятно на пишенето на глупости...
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот codename47 » Пет Юли 27, 2007 3:14 pm

начи последно да уточня че сега пък видях че са с различна дължина:
1. Fox 650x2,35 , дължина 13,4см
2. I chu 750x2,2 , дължина 12,5см
двете са с еднакъв вътрешен диаметър 32мм и еднакъв външен 48мм

@airborneone 35%саг не е ли бая-днеска скочих стълбите на ДНК и ми се стори с фокса че опасно надолу слезах-ако имаше некви корени после:)-> :baseball:
Vanila RC не се помпа май
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Пет Юли 27, 2007 8:26 pm

codename47 написа: @airborneone 35%саг не е ли бая-днеска скочих стълбите на ДНК и ми се стори с фокса че опасно надолу слезах-ако имаше некви корени после:)-> :baseball:
Vanila RC не се помпа май

Ама, защо веднага не каза че си НДК дх/ хфр байк тийм. Щях да те посъветвам да взимаш карпиел без да се чудиш.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот codename47 » Пет Юли 27, 2007 11:50 pm

не съм оттам :nono: , аз съм начинаещ все още ;)
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Съб Юли 28, 2007 10:48 am

codename47 написа:не съм оттам :nono: , аз съм начинаещ все още ;)

ОК, както и да е , 30-35% саг са си ок, но си зависи от начина ти на каране + терна.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот codename47 » Нед Юли 29, 2007 1:48 am

Изображение
днеска карах на Витоша с фокса и мисля че това че е по-дълга има значение-просто имам такова чувство макар че другата не съм я пробвал на планина а само малко в града
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот codename47 » Пет Авг 03, 2007 10:38 pm

днес докато карах забелязах че като скочачко на педалите и фокса се сгъва докрай и прави нещо като удар на чук ама много леко-тва е прелоуда докрай, сега..чудя се това вредно ли е за рамката-тая пружина слаба ли ми е? За другата Цуцо от Бас и Каймата ми казаха пък че задължително новата пружина трябва да е с ход колкото старата a I Chu-то не е. Вие какво мислите по въпроса....
Във всеки случай друга пружина 750 нямаше нито в Бас нито при Каймата нито във Веломания така че тази ми е единствената алтернатива
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


cron