frames comparison

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Юли 31, 2004 1:33 pm

[quote="AgentOrange"]

[quote="Metal_Psycho"]

[quote="AgentOrange"]

888RT = голямо Jr.T = не работи
[/quote]


:eek2:Е не.Ти ме закопа с това исказване.:eek2:

Изглежда не си карал RT варианта за да можеш да говориш такива работи,познах ли?

Да,888r си е най-доброто,но в никакъв случай неможе да се каже,че РТ не работи.Карал съм го,затова мога да кажа също така,че за сравнение между Jr-T e напълно неуместна.За spyking при 888RT както при Jr-T пак е смешно да се говори.

[/quote]


Карал си го как - врътка в паркинга или истинско каране в планината? Защото SSVF-a си е SSVF, до болка ми е познат принципа на работа и свойствата на въпросната система, която Marzocchi може и да я пипат малко от вилка до вилка (размери на отворите, натегнатост на пружините на клапаните и т.н.) за да не се усеща spiking-а при врътка в паркинга, но си остава все същото ГОЛЯМО дърво когато я качиш в планината. Единствения начин SSVF вилка да не spike-ва на скорост през камъни и бабуни е да няма масло в нея или да си се вихрил с бормашината... :)
[/quote]

Да,горе съм я тествал,но и врътка в паркинга(все едно за Brooklin Machine Works говорим с тея паркинги:D) би ми стигнала да усетя начина на работа.
И ти казвам,че не спайква,което може да звъчи супер странно,но е факт!

Оу,и btw бормашини не са припарвали до вилката;):D
Абе вземи да я тестваш,а не само да говориш на изуст.Понякога си требе олд фешън рйъл тестинг:P
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Съб Юли 31, 2004 2:51 pm

[quote="tailor"]

чашката е по-масивна - по-здрава
[/quote]


Tва да не ти е пишка?! То и Зум правят масивни вилки, ама това не значи че работят
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот rujiru » Съб Юли 31, 2004 8:03 pm

еии супер ;), дискусията за 888 ме изкефи,

а и Metal_Psycho казва доста аргументи пак да ме метнат на джанката ! ;)

т.е вилката си бачка все пак достатъчно добре, но ми е интересно след като няма настройки, приемайки че средната тежест на мъжките индивиди се движи от 75 до 85 кг как би реагирала вилката на човек който тежи 60-65 кила като мен или на съответно по тежък 90-95 ?
т.е сменяме пружинките ? или помпаме [ ако има такава възможност RT-то ] ??

@Zozka - стига бе и zoom си пружинират, не са толкова зле ;), верно че след прилична - алеко -- симеоново леко ти треперят ръцете но е по добре отколко с твърдак ;)
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот AgentOrange » Съб Юли 31, 2004 8:35 pm

@Metal Psycho

"олд фешън рйъл тестинг" съм провеждал с достатъчно много SSV(F) вилки, за да си оформя мнение за "качествата" на системата.
Възможно е 888RT да работи една идея по-добре от другите вилки с такава система заради по-широките подпори и съответно по-големите клапани (подобно подобрение се наблюдава и при вилките на Marzocchi с 32мм подпори спрямо тези с 30мм), но това не значи, че работи добре. При достатъчно висока скорост вилката ЩЕ spike-ва при каране по силно пресечен терен. Може би не при каране с всичко над пешеходна скорост, както да речем старите 30мм Jr.T-та, но все пак ще spike-ва. А за една DH вилка е важна най-вече работата при високи скорости...
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Юли 31, 2004 9:04 pm

OK AgentOrange,съгласен съм,че всяка SSV(F) вилка в даден момент ЩЕ спайкне,но при 888рт е каде каде по-рядко и по-трудно да се случи отколкото при Jr-T с която ти беше дал сравнение,нали?
Исках само това да се изясни:peace:
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Юли 31, 2004 9:14 pm

[quote="rujiru"]

еии супер ;), дискусията за 888 ме изкефи,

а и Metal_Psycho казва доста аргументи пак да ме метнат на джанката ! ;)

т.е вилката си бачка все пак достатъчно добре, но ми е интересно след като няма настройки, приемайки че средната тежест на мъжките индивиди се движи от 75 до 85 кг как би реагирала вилката на човек който тежи 60-65 кила като мен или на съответно по тежък 90-95 ?
т.е сменяме пружинките ? или помпаме [ ако има такава възможност RT-то ] ??
[/quote]


Ами ако ти е мека или твърда универсалният реглаж е==>Сменяш масло с по-голям или по-малък визкузитет,а ако ти е точна мекотата,но е прекалено линейна и се сгъва до край прекалено лесно пичагите от Марзочи са си го написали-доливаш до определна граница още масло.
Абе повярвай ми,много по-добър реглаж е смяната на маслото и пружините:DВрътките са за съвсем финни настройки.Главните са "маслото и пружините".
По тази тема може и да се спори,но това е мойто скромно мнение.
На мойто Monster-T съм му завртял rebounda до край,компресията см я оставил на два оборота на врутката,а preloud-a съм го изключил.Всичко това още на втория ден го направих и оттогава само тествам с различни масла и сега с Motorex Racing Fork Oil 7.5W все едно са я правили вилката специално за мен:banana:.

Обобщение-Маслото му е майката:8D:
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот rujiru » Съб Юли 31, 2004 9:33 pm

@Metal_Psycho - enlightenment in progererss ;) ясно разбрах технологията, звучи ми доста разумно и добро като решение ;)
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот AgentOrange » Съб Юли 31, 2004 10:07 pm

[quote="Metal_Psycho"]
Ами ако ти е мека или твърда универсалният реглаж е==>Сменяш масло с по-голям или по-малък визкузитет...
[/quote]


Смяната на вискозитета не компенсира напълно грешната твърдост на пружините. Да изясним защо:
1. Пружини - определят sag-a
2. Вискозитет - определя скоростта на сгъване и разгъване
3. Ниво на маслото - определя степента на втвърдяване в края на хода и съответно устойчивостта на продънване.
(забележка: пружините и вискозитета имат влияние върху устойчивостта на продънване, но това не е основната им функция)

Когато един или повече от тези три елемента е грешен, вилката не работи оптимално.
Пример #1: имаш меки пружини, и за да не продънваш често решаваш да сложиш по-гъсто и/или повече масло. В резултат вилката не се продънва, но не поема неравностите добре, има бавен rebound (говорим за вилка без настройки, нали? :D) заради което се pack-ва при последователни неравности (неприятно, особено в завой) и има прекалено голям sag, поради който при каране разполага с по-малко от възможния "активен" ход.
Пример #2: имаш твърди пружини, и решаваш да сложиш по-рядко и/или по-малко масло за да "смекчиш" вилката и да използваш по-голяма част от хода й. В резултат вилката има прекалено бърз rebound, прави top-out и дърпа предницата надолу във въздуха след скок, и няма достатъчно sag, за да поддържа гумата в контакт със земята при преминаване над вдлъбнатини в терена.
Въобще - все лоши сценарии...
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Юли 31, 2004 10:19 pm

[quote="AgentOrange"]

[quote="Metal_Psycho"]
Ами ако ти е мека или твърда универсалният реглаж е==>Сменяш масло с по-голям или по-малък визкузитет...
[/quote]


Смяната на вискозитета не компенсира напълно грешната твърдост на пружините. Да изясним защо:
1. Пружини - определят sag-a
2. Вискозитет - определя скоростта на сгъване
3. Ниво на маслото - определя степента на втвърдяване в края на хода и съответно устойчивостта на продънване.
(забележка: пружините и вискозитета имат влияние върху устойчивостта на продънване, но това не е основната им функция)

Когато един или повече от тези три елемента е грешен, вилката не работи оптимално.
Пример #1: имаш меки пружини, и за да не продънваш често решаваш да сложиш по-гъсто и/или повече масло. В резултат вилката не се продънва, но не поема неравностите добре, има бавен rebound (говорим за вилка без настройки, нали? :D) заради което се pack-ва при последователни неравности (неприятно, особено в завой) и има прекалено голям sag, поради който при каране разполага с по-малко от възможния "активен" ход.
Пример #2: имаш твърди пружини, и решаваш да сложиш по-рядко и/или по-малко масло за да "смекчиш" вилката и да използваш по-голяма част от хода й. В резултат вилката има прекалено бърз rebound, прави top-out и дърпа предницата надолу във въздуха след скок, и няма достатъчно sag, за да поддържа гумата в контакт със земята при преминаване над вдлъбнатини в терена.
Въобще - все лоши сценарии...
[/quote]


Toва всичко е правилно,но само при положение,че не се пипат(сменят) пружините,а аз си спомням,че към маслото бях добавил и пружините.Демек не съм казал да компесира заради пружините,а да ги сменя.Ето ти точен цитат от поста ми-[b]"Абе повярвай ми,много по-добър реглаж е смяната на маслото и пружините"[/b].
Сега вече трябва да сме се разбрали,нали?:peace::beer:

edit:Просто ме мързеше непрекъснато да ги споменавам и пружините:D
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Съб Юли 31, 2004 10:33 pm

Ето ти друг точен цитат от поста ти:
[quote]
Обобщение-Маслото му е майката:8D:
[/quote]

При положение, че ставаше въпрос за твърдостта на вилката спрямо килограмите на rujiru, просто не разбрах защо намеси маслото като някакъв вид пенкилер, решаващ всички проблеми...
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Юли 31, 2004 10:36 pm

[quote="AgentOrange"]

Ето ти друг точен цитат от поста ти:
[quote]
Обобщение-Маслото му е майката:8D:
[/quote]

При положение, че ставаше въпрос за твърдостта на вилката спрямо килограмите на rujiru, просто не разбрах защо намеси маслото като някакъв вид пенкилер, решаващ всички проблеми...

[/quote]


Все пак говориш за човек с не-стабилна психика;)
Аз като почвам да пиша поста до края съм почнал за съвсем друго да пиша:DДемек леко(май много)разбъркано пиша.Професионално отклонение,моля да бъда извинен за което:I:D
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Съб Юли 31, 2004 10:40 pm

Важното е, че изяснихме нещата :thumb:
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот F1-MAN » Съб Юли 31, 2004 10:40 pm

Абе може и да ме сметнете за тъп, ама какво значи да спайква? Също така какво значи sag? Не са ми ясни тези термини и бих искал да ги науча.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Съб Юли 31, 2004 10:52 pm

[quote="F1-MAN"]

Абе може и да ме сметнете за тъп, ама какво значи да спайква? Също така какво значи sag? Не са ми ясни тези термини и бих искал да ги науча.
[/quote]


Sag - разстоянието, с което потъва вилката под тежестта на карача.
Spike - грубо удряне в китките при преминаване на скорост през големи неравности. Усеща се горе-долу като продънване, само че се случва преди края на хода поради неспособност на вилката да се сгъне достатъчно бързо. Причинява се от гадна система за смекчаване и/или прекалено гъсто масло.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот F1-MAN » Съб Юли 31, 2004 11:56 pm

Благодаря.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Нед Авг 01, 2004 8:10 am

sag-а колко трябва да е?

и Z150FR прави ли спайк при карач 76кг?
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот AgentOrange » Нед Авг 01, 2004 11:25 am

[quote]
sag-а колко трябва да е?
[/quote]


Около 25% от хода

[quote]
и Z150FR прави ли спайк при карач 76кг?
[/quote]


Z150 е с HSCV смекчаване, което няма проблеми със spiking. Теглото ти не влияе на това дали вилката spike-ва или не, то просто определя каква част от хода ще ползваш.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот F1-MAN » Нед Авг 01, 2004 1:34 pm

[quote="AgentOrange"]

Около 25% от хода

[/quote]

Ясно защо ZOOM-а ми се срува толкова твърд. Като се кача на колелото вилката не потъва дори милиметър, а съм 86кила. Ама само чакам да му остане малко време на баща ми и ще направим някой подобрения:dgrin:.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Авг 02, 2004 9:08 am

[quote="tailor"]

[quote="uha_rampage"]

ONE POINT FIVE :bowdown::bowdown::bowdown:
Вземете си рамка с ONE POINT FIVE :bowdown::bowdown::bowdown:
И си сложете oversize вилките(разбирасе само след като се сдобиете с чашки 1.5->1 1/8) и ще видите/усетите огромната разлика просто!!!
Направо това чело е безсмъртно!

[/quote]

Чашките 1.5->1 1/8 си вървят с рамките - предимство - чашката е по-масивна - по-здрава
[/quote]


Ти вярваш ли си? Все едно да ми кажеш, че някой дебелак е по-здрав от някой жилав боксьор, само щото е по-масивен...

Не ми се дават пример на 1 1/8 чашки, които са по-здрави от която и да е преходна 1.5->1 1/8 чашка. Можеш и сам да намериш ако искаш.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Авг 02, 2004 9:12 am

[quote="rujiru"]

[quote="F1-MAN"]

Според мен обяснението е че това е ОЕМ вилка, а повечето такива вилки на марцоки са без настройки. Все пак тук се гони основно цена. Поне така смятам.
[/quote]


ама тя е некупуваема в тоя си вид ?? то зоом имат настройка на пружините ! :crazy::crying:
както каза агента = неработи + " от мен " = не купувай :bawling:
[/quote]


Айде да не бъркаме нещата. "Non-adjustable" означава, че няма външни реглажи. Preload се регулира чрез шайби върху пружината. Rebound се регулира чрез вискозитета на маслото.

Недейте така първосигнално да разсъждавате. Иначе за хидравликата е вярно - не работи добре. Но пък все пак работи доста по-добре от повечето вилки на БЪЛГАРСКИЯ пазар.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Авг 02, 2004 9:23 am

[quote="AgentOrange"]

Около 25% от хода
[/quote]


Ммм, това за DH, FR или какво? 25% може и да е подходящ sag за нашия терен, но не значи че е универсален.

Допълнително пояснение за питащите - sag e както каза Agenta сгъването в неподвижно състояние от тежестта на ездача. Определя каква част от хода ще ползваш за бабуни и каква - за дупки. Например препоръчания от Агента sag от 25% означава, че ще ползваш 75% от хода за бабуни и други препяствия които сгъват вилката и 25% за дупки и подобни които разгъват вилката. Говоря за правилно регулирана вилка, която държи ездача в що годе спокойно положение независимо от терена.

[quote]
Z150 е с HSCV смекчаване, което няма проблеми със spiking. Теглото ти не влияе на това дали вилката spike-ва или не, то просто определя каква част от хода ще ползваш.
[/quote]


Корекция: винаги се ползва целия ход (без онези мм в края :argue::smash::roll2::beer:). Sag е настройка в зависимост главно от особеностите на терена и стила на каране. Прав ли съм?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот rujiru » Пон Авг 02, 2004 10:15 am

[quote]
Айде да не бъркаме нещата. "Non-adjustable" означава, че няма външни реглажи. Preload се регулира чрез шайби върху пружината. Rebound се регулира чрез вискозитета на маслото.

Недейте така първосигнално да разсъждавате. Иначе за хидравликата е вярно - не работи добре. Но пък все пак работи доста по-добре от повечето вилки на БЪЛГАРСКИЯ пазар.

[/quote]


да в това спор няма, въпросът е дали е конкурентно способна от ценова гледна точка сравнена с вилка от подобен клас със реглажи - boxxer, super-t със реглажи... and so..
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот tailor » Пон Авг 02, 2004 10:26 am

[quote="bikerider"]

[quote="tailor"]
Чашките 1.5->1 1/8 си вървят с рамките - предимство - чашката е по-масивна - по-здрава
[/quote]


Ти вярваш ли си? Все едно да ми кажеш, че някой дебелак е по-здрав от някой жилав боксьор, само щото е по-масивен...

Не ми се дават пример на 1 1/8 чашки, които са по-здрави от която и да е преходна 1.5->1 1/8 чашка. Можеш и сам да намериш ако искаш.
[/quote]

Ще се поправя - най-здравото в този ценови клас
[img]http://free.bol.bg/helixs/one/one-2.jpg[/img]
[img]http://free.bol.bg/helixs/one/one.jpg[/img]
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот Z-narrow » Пон Авг 02, 2004 10:33 am

[quote="AgentOrange"]

[quote]
sag-а колко трябва да е?
[/quote]


Около 25% от хода

[/quote]


towa pyk otkyde ti hrumna... ???
9-speed compatible
Z-narrow
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 22, 2004 7:24 am
Местоположение: Japan

Мнениеот zero knowledge » Пон Авг 02, 2004 12:57 pm

[quote="bikerider"]

[quote="KiZZo"]

[quote="rujiru"]

@F1-MAN - това със точния модел на 888 не го бях догледал :bawling:

@tailor - аз само да питам какво ще значи това че е с ONE POINT FIVE ? т.е какво дава в предимство/недостатък ??
[/quote]


Ами по-здрава е вилката. Обаче поне от това което съм чел основната идея на 1.5 е да могат да се правят здрави, еднокоронни вилки с ход >= 15 см. За двукоронна не знам дали има чак такова предимство.
[/quote]


не виждам какво има тук общо здравината на вилката. идеята на 1.5 стандарта е да позволи да се правят еднокоронни вилки > 130мм ход (не >= 150мм) както ти каза. но здравината никога не е била проблем, виж в комбинация с лекота е друго нещо.

тоест за мен:
единствено предимство - можеш да сложиш еднокоронно Manitou > 130mm
недостатък - силно си ограничен в избора на чашки.

лично за мен първото не е предимство, а второто е огромен недостатък (все още). така че, тоя стандарт я просъществува още 5 години, я не...
както се видя (Marzocchi Z150) няма особена нужда чак от нов стандарт за стержен (1.5") за еднокоронна вилка > 130мм без особена загуба на тегло.
[/quote]

Основният плюс на рамките с 1.5" челна тръба е, че е почти невъзможно за (останал) жив човек да ги [b]овализира[/b], нещо съвсем реално и не рядко срещано явление с рамки с 1.125" челни тръби.

Чашки за 1.5->1.125 отдавна има от достатъчно производители, има и reducer cups от няколко фирми, някои дори позволяват ползването на полу-интегрирани чашки => минимален stack height + възможност за регулиране на челния ъгъл с около половин градус.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот bikerider » Пон Авг 02, 2004 2:53 pm

[quote="tailor"]

[quote="bikerider"]

[quote="tailor"]
Чашките 1.5->1 1/8 си вървят с рамките - предимство - чашката е по-масивна - по-здрава
[/quote]


Ти вярваш ли си? Все едно да ми кажеш, че някой дебелак е по-здрав от някой жилав боксьор, само щото е по-масивен...

Не ми се дават пример на 1 1/8 чашки, които са по-здрави от която и да е преходна 1.5->1 1/8 чашка. Можеш и сам да намериш ако искаш.
[/quote]

Ще се поправя - най-здравото в този ценови клас
[/quote]


Приятелю, искаш ли да сравняваме която и да е преходна 1.5->1 1/8 чашка на VP със истинска FR/DH 1 1/8 чашка, да речем RaceFace? Да не говорим за ChrisKing. Стига с тия басни, че 1.5 са по-яки чашки. Нещата са наопаки както винаги - за да се спестят пари се ползват по-евтини материали и за да не се отслабят чашките, хоп -> 1.5 стандарт и яка рекламна стратегия...

1.5 чело и 1 1/8 стержен е ОК, но да ми твърдиш, че е по-здраво от хубава 1 1/8 чашка и 1 1/8 стержен просто е смешно... особено да ми даваш VP за пример...

За ценовия клас - може и да са най-здравите, но точно тук се крие ключа от бараката - цитирам те: "в ТОЗИ ЦЕНОВИ КЛАС". Ако не ме разбираш - виж по-горе отново.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Авг 02, 2004 2:59 pm

[quote="zero knowledge"]

[quote="bikerider"]

[quote="KiZZo"]

[quote="rujiru"]

@F1-MAN - това със точния модел на 888 не го бях догледал :bawling:

@tailor - аз само да питам какво ще значи това че е с ONE POINT FIVE ? т.е какво дава в предимство/недостатък ??
[/quote]


Ами по-здрава е вилката. Обаче поне от това което съм чел основната идея на 1.5 е да могат да се правят здрави, еднокоронни вилки с ход >= 15 см. За двукоронна не знам дали има чак такова предимство.
[/quote]


не виждам какво има тук общо здравината на вилката. идеята на 1.5 стандарта е да позволи да се правят еднокоронни вилки > 130мм ход (не >= 150мм) както ти каза. но здравината никога не е била проблем, виж в комбинация с лекота е друго нещо.

тоест за мен:
единствено предимство - можеш да сложиш еднокоронно Manitou > 130mm
недостатък - силно си ограничен в избора на чашки.

лично за мен първото не е предимство, а второто е огромен недостатък (все още). така че, тоя стандарт я просъществува още 5 години, я не...
както се видя (Marzocchi Z150) няма особена нужда чак от нов стандарт за стержен (1.5") за еднокоронна вилка > 130мм без особена загуба на тегло.
[/quote]

Основният плюс на рамките с 1.5" челна тръба е, че е почти невъзможно за (останал) жив човек да ги [b]овализира[/b], нещо съвсем реално и не рядко срещано явление с рамки с 1.125" челни тръби.

Чашки за 1.5->1.125 отдавна има от достатъчно производители, има и reducer cups от няколко фирми, някои дори позволяват ползването на полу-интегрирани чашки => минимален stack height + възможност за регулиране на челния ъгъл с около половин градус.
[/quote]


zk, никой не спори за челата - говорим за чашките...
освен това, мога да ти дам реален пример как лесно се овализира 1.5 чело - с плитки и некачествени чашки, тежка DH вилка с голямо axle-to-crown разстояние и як DH/скокове и прочие. едва ли да не знаеш тези неща :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Пон Авг 02, 2004 3:06 pm

[quote="bikerider"]
[quote]
Z150 е с HSCV смекчаване, което няма проблеми със spiking. Теглото ти не влияе на това дали вилката spike-ва или не, то просто определя каква част от хода ще ползваш.
[/quote]


Корекция: винаги се ползва целия ход (без онези мм в края :argue::smash::roll2::beer:). Sag е настройка в зависимост главно от особеностите на терена и стила на каране. Прав ли съм?
[/quote]


Целия ход се ползва когато караш с добре настроена вилка и точни пружини. Аз говорех принципно за произволен човек и произволна вилка.

Колкото до sag-а... 25% е някаква усреднена цифра. +/- 5% съответно за DH и XC. Но и елемента на личното предпочитание е важен фактор :D
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Пон Авг 02, 2004 3:09 pm

[quote="AgentOrange"]
Аз говорех принципно за произволен човек и произволна вилка.
[/quote]


доста wild guess, не мислиш ли? ;);):beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Пон Авг 02, 2004 3:14 pm

Не мисля :D
Както казах - говорех принципно.
Ти говореше за конкретен случай.
Това е :)
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта