

Вилката написа:Няма разлика в усилието, необходимо за спиране, при механични и хидравлични спирачки, поради прости принципи на механиката. Разлика може да дойде от площта на накладките, рамото на лостчето и радиуса на ротора, но не и от начина на предаване на енергията от ръката към колелото. Теоретично може от КПДто на предавката (загубите в триене), но тва са десети от процента, които жив човек не може да усети.
Разкика има в усещането. Ходът на лостчето от началото на спирането до пълно блокиране при хидравлика е по-голям, поради което разполагаш с повече междинни положения с умерено спиране. Това се постига и с механиката, но се иска голям усет в пръстите и винаги друсането на предницата пречи на умерено спиране.
Относно поддръжката - механиката може да се поддържа без много знания и умения, докато хидравликата има повече компоненти и и е нужно малко по добро запознаване със системата, за да я обслужваш сам.
Извод: ако ти се дават повечко парички за да имаш по-добър контрол при междинните положения на спиране - хидравлика.
Аз карам по-скоро олмаунтин, отколкото кроскътри и въпреки това още търпя авидББ спирачките
MAN6 написа:p.s.: ня някой да му е пропадало или да му се е одървяло лостчето на механична дискова в следствие на прегряване???
Trip-tfk написа:Моето мнение е , че механиката неможе да се мери с хидравликата.
Като тръгнеш да купуваш спирачки,ако имаш пари за хидравлична,няма да вземеш механична,нали?
Карал съм с хидравлика,пробвал съм и мехична,е нема връзка.
Хидравликата RULES!!![]()
Вилката написа:Teodor4o, аз само нахвърлих принципно няколко основни принципа на механиката.
Хмм, 2/3 от усилието? Това значи, че преди това си имал 33% загуба от усилието. Може ако прасна жилото с 2 павета 3-4 пъти или ако го зарежа да си се пълни с кал с години.
Прав си, че има хидравлики с разллични ходове на спиране, за да задоволят различните предпочитания на колоездача. Но при жилата от момента на опиране на накладката в ротора до пълното спипране ходът зависи от разтягането на стоманеното жило. Съгласи се, че това е много малко и в повечето случаи е значително по-малко от хидравличните. Все пак пичът отвори темата не за професионални спирчаки със по специални характеристики.
MAN6 написа:3 години карах бб7 с 203 оптред и 185 отзад без да пипна нито апарата, нито жилото, нито бронята, нито кура съм си барал... т.е. НИКАКВА поддръжка.
само сменях накладки като дойдеше момента на "метал в метал"спираха идеално.
смених ги с джуси 7, защото изпаднаха на добра цена в момент, в който можех да си го позволя
оправяйте се
jivkonik написа:MAN6 написа:p.s.: ня някой да му е пропадало или да му се е одървяло лостчето на механична дискова в следствие на прегряване???
ТЦ! Нема такъв случай!
outfaced написа:я малко па да ъпнем темата![]()
понеже в една друга тема споменах, че се кумя над РАМ АМ2 и та актуалния въпрос е джуси 3 (които са си с байка) или да ги сменям с ББ7 ... и ако ББ7, с кое лостче? ... какво жило/брони?
outfaced написа:бе май самите ББ7 са минимално по ефтини или = ... незнам още, чакам офертата
това което очевидно на джусито е по кофти са по малките като площ накладки ... което не е ясно доколко се компенсира от това, че са хидравлични и как ще са като издръжливост
mulltex написа:..... Накладките на Джуси 3 са същите като на ББ5-цата.
jivkonik написа:mulltex написа:..... Накладките на Джуси 3 са същите като на ББ5-цата.не го знаеех това.. сигурен ли си?
Само заради това не бих взел Джуси 3-ката - тези органични накладки с малка площ хич не ме кефят!!!!
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 351 госта