разлика м/у хидравлични и механични дискови спирачки ...

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот wuminator » Пет Сеп 07, 2007 2:48 pm

не забравяйте че важен фактор е и подръжкато която при механиакта е минимална ;) и което си е тка си е тка... няма течове няма въздух няма секвите простотиииййй за тва си зимаш една бб 7 с подходящ за стила ти ротор ако ще да е 300мм и заспива :rofl:
All in the name of riding freee!!!!
Аватар
wuminator
 
Мнения: 164
Рейтинг: 970
Регистриран на: Сря Дек 28, 2005 10:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот THEZOGGO » Пет Сеп 07, 2007 3:04 pm

:offtopic:
Tъй като бях заинтересован какво може наистина да представлява 300 мм ротор, написах в google - 300мм дискова спирачка и вижте какво ми излезе:
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/36/8853_891.JPG
;)
:peace:
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот Вилката » Пет Сеп 07, 2007 4:27 pm

Няма разлика в усилието, необходимо за спиране, при механични и хидравлични спирачки, поради прости принципи на механиката. Разлика може да дойде от площта на накладките, рамото на лостчето и радиуса на ротора, но не и от начина на предаване на енергията от ръката към колелото. Теоретично може от КПДто на предавката (загубите в триене), но тва са десети от процента, които жив човек не може да усети.
Разкика има в усещането. Ходът на лостчето от началото на спирането до пълно блокиране при хидравлика е по-голям, поради което разполагаш с повече междинни положения с умерено спиране. Това се постига и с механиката, но се иска голям усет в пръстите и винаги друсането на предницата пречи на умерено спиране.
Относно поддръжката - механиката може да се поддържа без много знания и умения, докато хидравликата има повече компоненти и и е нужно малко по добро запознаване със системата, за да я обслужваш сам.
Извод: ако ти се дават повечко парички за да имаш по-добър контрол при междинните положения на спиране - хидравлика.
Аз карам по-скоро олмаунтин, отколкото кроскътри и въпреки това още търпя авидББ спирачките :)
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот MAN6 » Пет Сеп 07, 2007 4:49 pm

ееевалата бате.. :bowdown:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Teodor40 » Пет Сеп 07, 2007 5:02 pm

Вилката написа:Няма разлика в усилието, необходимо за спиране, при механични и хидравлични спирачки, поради прости принципи на механиката. Разлика може да дойде от площта на накладките, рамото на лостчето и радиуса на ротора, но не и от начина на предаване на енергията от ръката към колелото. Теоретично може от КПДто на предавката (загубите в триене), но тва са десети от процента, които жив човек не може да усети.
Разкика има в усещането. Ходът на лостчето от началото на спирането до пълно блокиране при хидравлика е по-голям, поради което разполагаш с повече междинни положения с умерено спиране. Това се постига и с механиката, но се иска голям усет в пръстите и винаги друсането на предницата пречи на умерено спиране.
Относно поддръжката - механиката може да се поддържа без много знания и умения, докато хидравликата има повече компоненти и и е нужно малко по добро запознаване със системата, за да я обслужваш сам.
Извод: ако ти се дават повечко парички за да имаш по-добър контрол при междинните положения на спиране - хидравлика.
Аз карам по-скоро олмаунтин, отколкото кроскътри и въпреки това още търпя авидББ спирачките :)

Вземи си броня Джагуар и после пак кажи дали са части от процента. Или като смажеш хубаво жилото вътре как заочва да спира с 2/3 от усилието необходимо преди това. Брато не си напълно прав а хода за който говориш при хидравликите например на Сейнта и Хоуна е минимален. От спирачка до спирачка разликата е като от тук до небето и има стотици фактори за работата и. Ако щеш и лагерчетата вътре в машинката са от огромно значение.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Вилката » Пет Сеп 07, 2007 5:20 pm

Teodor4o, аз само нахвърлих принципно няколко основни принципа на механиката.
Хмм, 2/3 от усилието? Това значи, че преди това си имал 33% загуба от усилието. Може ако прасна жилото с 2 павета 3-4 пъти или ако го зарежа да си се пълни с кал с години.
Прав си, че има хидравлики с разллични ходове на спиране, за да задоволят различните предпочитания на колоездача. Но при жилата от момента на опиране на накладката в ротора до пълното спипране ходът зависи от разтягането на стоманеното жило. Съгласи се, че това е много малко и в повечето случаи е значително по-малко от хидравличните. Все пак пичът отвори темата не за професионални спирчаки със по специални характеристики.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот jivkonik » Пет Сеп 07, 2007 10:05 pm

MAN6 написа:p.s.: ня някой да му е пропадало или да му се е одървяло лостчето на механична дискова в следствие на прегряване??? ;)

ТЦ! Нема такъв случай! :popcorn:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Съб Сеп 08, 2007 4:34 pm

Охаааа, тука се е заформил качествен алах-алах :rofl::rofl::rofl:

Първо, не знам защо някои хора бъркат ПРЕПОРЪЧИТЕЛНАТА профилактика с реалната. Някой си не бил пипал механичната цял сезон и работела супер, значи била по-добрата. Еми така е, ако някой не може да усети разликата в края на хода или го мързи да прави профилактики на спирачки е нормално да говори така.

После, едни говорят как механичната нямала нужда от поддръжка, после като ги питат за резервни части вдигат ръце и казват: "купи си нова".
Много е хубава ББ7, прекрасна и ужасно добра спирачка е, спор няма, ама все пак работи с броня. Не ми се спори, който иска да спори с физиката, факт е, че хидравликата има по-високо КПД, когато е изпълнена добре. Иначе не знам защо някой би сменил BB7 с Juicy5, дори и на добра цена. Явно все пак има нещо, за да се карат хидравлични спирачки и едновременно да се мрънка, че потъвало лостчето :)
Другите обясняват умно колко поддръжка искала хидравликата и колко била трудна за обезвъздушаване, а като ги питаш "карал ли си хидравлика" или "колко често правиш профилактика", почват да мигат на парцали...

Изобщооо, смешна тема... нема да се учудя ако някъде има залежали механики :rofl::popcorn:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Trip-tfk » Пон Сеп 10, 2007 4:21 pm

Моето мнение е , че механиката неможе да се мери с хидравликата.
Като тръгнеш да купуваш спирачки,ако имаш пари за хидравлична,няма да вземеш механична,нали?
Карал съм с хидравлика,пробвал съм и мехична,е нема връзка.
Хидравликата RULES!! :agree:
:beer:
Trip-tfk
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1718
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 6:56 pm
Местоположение: Blagoevgrad Bulgaria

Мнениеот Sp3c7r3 » Пон Сеп 10, 2007 4:26 pm

Trip-tfk написа:Моето мнение е , че механиката неможе да се мери с хидравликата.
Като тръгнеш да купуваш спирачки,ако имаш пари за хидравлична,няма да вземеш механична,нали?
Карал съм с хидравлика,пробвал съм и мехична,е нема връзка.
Хидравликата RULES!! :agree:
:beer:


Груба, много груба грешка. :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Пон Сеп 10, 2007 5:09 pm

Вилката написа:Teodor4o, аз само нахвърлих принципно няколко основни принципа на механиката.
Хмм, 2/3 от усилието? Това значи, че преди това си имал 33% загуба от усилието. Може ако прасна жилото с 2 павета 3-4 пъти или ако го зарежа да си се пълни с кал с години.
Прав си, че има хидравлики с разллични ходове на спиране, за да задоволят различните предпочитания на колоездача. Но при жилата от момента на опиране на накладката в ротора до пълното спипране ходът зависи от разтягането на стоманеното жило. Съгласи се, че това е много малко и в повечето случаи е значително по-малко от хидравличните. Все пак пичът отвори темата не за професионални спирчаки със по специални характеристики.

1. Да! Ако не и повече от 33%!
2. Това с хода идва само от общият обем на течността в спирачката. Шимано са с малки лостчета и малки апаратчета, затова и хода има е по-малък. Хода на буталото е последица от тези фактори и няма общо с предпочитанията на колоездача. За да угодят на него в серията Сейнт например има регулиране на модулацията и само там те мислят за този ход.
3. Разтягането на жилото е нищожно и не е в него "проблема" а в бронята.

Както вече се спомена в темата разликата е в КПД-то на спирачките, което при хидравлики е значително по-добро. От там нататъка, който иска да стиска като изоглаван да кара с механика, а със стискането идват и куп други проблеми в техниката, ставите, умората и т.н.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот outfaced » Пон Сеп 10, 2007 5:34 pm

MAN6 написа:3 години карах бб7 с 203 оптред и 185 отзад без да пипна нито апарата, нито жилото, нито бронята, нито кура съм си барал... т.е. НИКАКВА поддръжка.
само сменях накладки като дойдеше момента на "метал в метал" :) спираха идеално.
смених ги с джуси 7, защото изпаднаха на добра цена в момент, в който можех да си го позволя :)
оправяйте се ;)



е като си ги сменил барем да беше казал какво ти беше впечатлението след смяната ... ;)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Teodor40 » Пон Сеп 10, 2007 6:38 pm

Ти мазохист ли си :D Или явно не си се качвал. Още съжелявам, защото пробвах едни...а си мислех, че мойте като се нагласят и работят... :V:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот ACID BURN » Пон Сеп 10, 2007 7:21 pm

jivkonik написа:
MAN6 написа:p.s.: ня някой да му е пропадало или да му се е одървяло лостчето на механична дискова в следствие на прегряване??? ;)

ТЦ! Нема такъв случай! :popcorn:


Хммммм нищо не сте виждали.На обиколката на витоша соул-а(хидравлика) ми по-точно двата бяха червени.Следствие от лоша техника на спиране.Тогава натисках лостчето продължително на макс и след дългото спускане след Чуйпетлово станаха червени, натискаш до край и ускоряваш.Та тогава толкова яко хлътваха.
@теодорчо:Тука говорят хора който карат хц, а ти доколкото разбирам караш дх.Спирачките за дх за различни от тея за хц както ти сам знаеш. :)
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот Teodor40 » Пон Сеп 10, 2007 8:38 pm

Ясно това, ама темата я обърнаха на ББ7 и някакви брутални хидравлики (Дйуси 7!!!).
Иначе аз си казах мнението- Деоре. Някой, който кара ХС с такива спирачки може ли да сподели дали да удачни?
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Teodor40 » Пон Сеп 10, 2007 8:39 pm

Ясно това, ама темата я обърнаха на ББ7 и някакви брутални хидравлики (Дйуси 7!!!).
Иначе аз си казах мнението- Деоре. Някой, който кара ХС с такива спирачки, може ли да сподели дали да удачни?
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот ACID BURN » Пон Сеп 10, 2007 9:03 pm

Ми да хубави са за хц, но спират когато им хрумне.Поне на един фр са така.А пък гледам че има такива отзиви.Нз мн страна спирачка един ден спира като 4 бутална едва ли не, а на следващия ден едвам едвам.
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот outfaced » Пет Сеп 14, 2007 9:11 pm

я малко па да ъпнем темата ;)

понеже в една друга тема споменах, че се кумя над РАМ АМ2 и та актуалния въпрос е джуси 3 (които са си с байка) или да ги сменям с ББ7 ... и ако ББ7, с кое лостче? ... какво жило/брони?
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Съб Сеп 15, 2007 9:27 am

outfaced написа:я малко па да ъпнем темата ;)

понеже в една друга тема споменах, че се кумя над РАМ АМ2 и та актуалния въпрос е джуси 3 (които са си с байка) или да ги сменям с ББ7 ... и ако ББ7, с кое лостче? ... какво жило/брони?

ББ7 с лостчетата на АВИД, даващи реглаж на модулацията с една червена врътчица и жила-брони-накрайници Jagwire е много добра комбинация! Не знам това Juicy 3 как е откъм настройки (които ББ7 има бол - модулация, контактна точка на наклатката с диска). НО пък хидравликата си е благиня явно (според масовото мнение в тази тема)....
А разлика в цената ще има ли при тази смяна?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот outfaced » Съб Сеп 15, 2007 10:39 am

бе май самите ББ7 са минимално по ефтини или = ... незнам още, чакам офертата

това което очевидно на джусито е по кофти са по малките като площ накладки ... което не е ясно доколко се компенсира от това, че са хидравлични и как ще са като издръжливост
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Съб Сеп 15, 2007 11:26 am

outfaced написа:бе май самите ББ7 са минимално по ефтини или = ... незнам още, чакам офертата

това което очевидно на джусито е по кофти са по малките като площ накладки ... което не е ясно доколко се компенсира от това, че са хидравлични и как ще са като издръжливост

Сигурен ли си за накладките?!
Доколкото аз знам всички АВИД ползват този вид: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=4783
Единствените разлики са за ББ5 - тези: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15264
и за CODE - тези: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15869
Джуси 3 мисля, че ползва от първия вид (най-разпространените). :dunno:
А тук дискутират разликите между Джуси 3 и 5:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=220511
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот mulltex » Съб Сеп 15, 2007 12:16 pm

Ако вземеш байка с бб7 - разликата в цената е от порядъка на 40-50лв спрямо Джусито/за комплелкта/. Преди време бях пред същата дилема като теб и предпочетох ББ7-цата, т.е. по-високия клас механика отколото най-евтината хидравлика /става дума от на Авид асортимента/. Накладките на Джуси 3 са същите като на ББ5-цата.
Аватар
mulltex
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1629
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 3:44 pm

Мнениеот jivkonik » Съб Сеп 15, 2007 12:26 pm

mulltex написа:..... Накладките на Джуси 3 са същите като на ББ5-цата.
:bigeyes: не го знаеех това.. сигурен ли си?
Само заради това не бих взел Джуси 3-ката - тези органични накладки с малка площ хич не ме кефят!!!! :crap:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот outfaced » Съб Сеп 15, 2007 12:58 pm

jivkonik написа:
mulltex написа:..... Накладките на Джуси 3 са същите като на ББ5-цата.
:bigeyes: не го знаеех това.. сигурен ли си?
Само заради това не бих взел Джуси 3-ката - тези органични накладки с малка площ хич не ме кефят!!!! :crap:


Показаха ми го нагледно в магазина ...
едните са едни кръглички, а за ББ7 за правоъгълни и на око площа да им е поне 170% от тия на джусито
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 344 госта