Стига беее !!

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Мнениеот Мъро » Нед Сеп 16, 2007 4:28 pm

Абе каквото и да възроптавате, има нужда от някаква реформа в образованието, най-вече от гледна точка на учебен материал, преподаване и т.н... Дъ таймс ар дифрънт. При днешната шарения наоколо, човек е трудно да се фокусира над сивата информация в училище, особено когато се преподава по сив начин от сиви учители.
В България, според мен, има много хора, практикуващи професията учители, но тези, които наистина могат да бъдат наречени учители, са малко. Аз до момента съм срещал 2-3.

П.П. Всеки, който иска да получава нормална работна заплата, е повече от прав.
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот agent_Jekov » Нед Сеп 16, 2007 5:07 pm

@Bikerider, Alpina, Мъро :agree: :agree: :agree:
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

Мнениеот Nymphetamine » Нед Сеп 16, 2007 5:23 pm

Alpina написа:Предавам се, ще акам!!! Това ли е решението, когато вече не знаеш на къде да тръгнеш, темата си е много добре, доста повече от хиляди други!!!


Бе има още доста накъде, ама просто взе да се поизчерпва...
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот Antares » Нед Сеп 16, 2007 6:21 pm

Майка ми е учител с около двайсет и пет години стаж...
След като не беше работила тази професия около две години, като започна работа в ново училище се видя в чудо. Разни тестове, разни нови и странни критерии за изпитване, и непрекъснато нововъведения.
При настоящите заплати учители стават предимно хора, които не могат да си намерят друга работа. По думите на майка ми има учители, на които трябва да им забранят да се доближават на по-малко от пет километра от училищата. Малцина са тези, които са финансово осигурени по друга линия и работят тази професия просто защото това искат, или пък идеалистите, които работят това, защото това искат и мизерстват...
Получава се затворен кръг - не са добре заплатени и не работят добре. Едва ли някой би си давал много зор за работа, в която след двайсетина години стаж взимаш четиристотин лева... Говоря и от личен опит, а учителската професия освен отговорна не е и никак лесна. От другата страна - "зак'во да им плащаме, като не си вършат работата...". Образованието е в един непрекъснат от доста години процес на промени и всеки ден нещо ново, всеки ден нещо по-глупаво. Като гледам сегашните ми колеги колко са подготвени от училище, започвам да се плаша за образованието ни...
Не съдете прекалено строго учителите си...
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Вто Сеп 18, 2007 5:17 pm

Хаха, коренна разлика с университета, бати якото.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот dibo92 » Вто Сеп 25, 2007 8:20 pm

:bawling: :bawling: :bawling: :bawling: в мойто даскало няма стачка :bawling: :bawling: :crazy: :crazy: тия не искат ли повече пари :D
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Мнениеот Мъро » Вто Сеп 25, 2007 8:21 pm

Явно само виждат резултатите си и не са нагли.
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот z1gZag » Вто Сеп 25, 2007 8:31 pm

В мойто има , но не всички стачкуват , от нашите учители 3ма не стачкуват и заради това утре например трябва да ходя заради 1 час биология :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: , такава майна им бих теглил .....
z1gZag
 
Мнения: 1003
Рейтинг: 1915
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2006 7:31 am

Мнениеот RAM-FR » Вто Сеп 25, 2007 8:44 pm

аз па утре имам 1 час .... музика ........ :rofl: :rofl:
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот ddevil » Сря Сеп 26, 2007 1:07 pm

RAM-FR написа:аз па утре имам 1 час .... музика ........ :rofl: :rofl:


Кой клас си бе по дяволите?! :rofl:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот agent_Jekov » Сря Сеп 26, 2007 1:39 pm

z1gZag написа:В мойто има , но не всички стачкуват , от нашите учители 3ма не стачкуват и заради това утре например трябва да ходя заради 1 час биология :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: :bawling: , такава майна им бих теглил .....
Кажи на даскала/даскалката ти по биология, че е зле и заради такива като него/нея се провалят много начинания.Жалко, че са толкова много. :crap:
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Сеп 26, 2007 1:41 pm

А вие пък кои сте да казвате кой е зле и кой не е?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот RAM-FR » Сря Сеп 26, 2007 1:42 pm

ddevil написа:
RAM-FR написа:аз па утре имам 1 час .... музика ........ :rofl: :rofl:


Кой клас си бе по дяволите?! :rofl:



11-ти и имам ЗИП музика разбирш ли :bigeyes: :dunno:
от 8-ми клас не съм имал музика и са решиха да ми сложат ЗИП :rofl: :rofl: :D :D нищо още по-добре, още един свободен час ;)
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот agent_Jekov » Сря Сеп 26, 2007 1:57 pm

NovemberCharlie написа:А вие пък кои сте да казвате кой е зле и кой не е?
Фактът, че е предател е достатъчен.
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

Мнениеот ddevil » Сря Сеп 26, 2007 1:59 pm

RAM-FR написа:11-ти и имам ЗИП музика разбирш ли :bigeyes: :dunno:
от 8-ми клас не съм имал музика и са решиха да ми сложат ЗИП :rofl: :rofl: :D :D нищо още по-добре, още един свободен час ;)


Хах...доста тъпо и странно да имаш ЗИП по музика и то 11 клас :)
Успех в часовете все пак :D :agree:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот bi » Сря Сеп 26, 2007 2:21 pm

Онзи ден едно семейно прятелче ме помоли да му помагам по литература, защото е 7 клас. Дали им да правят читателски дневник. в него да се включва биография на автора, анализ на пройзведението(та те не са ги учили още), резюме на произведението. Интересното беше, че трябваше да правят резюме на проза. :crazy: С бая мъки го написахме. Детето беше чело творбите, но нямаше и представа каква е разликата между ЛИС и анализ на творбата. Даскалката им е луда. Как може да преподават такива учители, които знаят по-малко от учениците (визирам бившата по география). Трябва да има изпити и за тях. На мен леля ми е учителка, и какво въпреки, че си знае матеряла е толкова задръстена, аз бих заспала в неин час. :crap:
Има нужда от реформи, било то и по-строги.
Шегата често е в резултат на интелектуална беднотия.
Жан де Ла Брюер
Аватар
bi
 
Мнения: 330
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Чет Ное 02, 2006 6:54 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Мъро » Сря Сеп 26, 2007 2:36 pm

Тук учителите са решили да блокират кръстовището до панаира утре... живея в този квартал, сега е есенния технически панаир и движението е ужасно, да не говорим пък за хората, които постоянно щъкат наляво-надясно. Представям си какво ще стане утре...
Въобще, все светила работят в образователната система...
Кеф ми направи една лелка, която била единствената в едно софийско училище, която не бойкотирала. Попитаха я защо не стачкува като останалите и тя каза "да, заплатите са ни малки, но не това е най-важното в тази професия".

Някак си ми се ще този случай да не стане като с таксиджиите - "Искаме!" - "Ето ви.". Дано този път да е "Искаме!", "Ето ви, но само срещу 1, 2, 3".
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Сеп 26, 2007 2:53 pm

agent_Jekov написа:
NovemberCharlie написа:А вие пък кои сте да казвате кой е зле и кой не е?
Фактът, че е предател е достатъчен.
Много лесно раздаваш епитети. В общи линии като пораснеш може и да почнеш да мислиш. До тогава недей казвай кой какъв е, а си учи уроците.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Сеп 26, 2007 2:55 pm

Мъро написа:Тук учителите са решили да блокират кръстовището до панаира утре... живея в този квартал, сега е есенния технически панаир и движението е ужасно, да не говорим пък за хората, които постоянно щъкат наляво-надясно. Представям си какво ще стане утре...
Въобще, все светила работят в образователната система...
Кеф ми направи една лелка, която била единствената в едно софийско училище, която не бойкотирала. Попитаха я защо не стачкува като останалите и тя каза "да, заплатите са ни малки, но не това е най-важното в тази професия".

Някак си ми се ще този случай да не стане като с таксиджиите - "Искаме!" - "Ето ви.". Дано този път да е "Искаме!", "Ето ви, но само срещу 1, 2, 3".
Т.е. таксиджиите са с предимство? :crap:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот lanzz » Сря Сеп 26, 2007 3:50 pm

Nymphetamine написа:Който и да си и каквото и да работиш, ако целиш по-високо заплащане обикновено се стараеш да ти го дадат. Това е като с адвокатите, архитектите и т.н. За да не си подвластен на старши архитекта полагаш усилия, усъвършенстваш се и се издигаш. Лекарите и програмистите, примерно, са по същия начин. Поне върху тях имам наблюдения.

много си прав. по принцип не би трябвало учителите да стачкуват за по-високи заплати. би трябвало родителите да стачкуват за по-високи заплати за учителите. за да може точно тези които по твоите думи целят по-високо заплащане да стават учители за да го получат, а не да се отказват да бъдат учители и да отиват да работят другаде.

според мен ти си против исканията, защото не ти е съвсем правилен погледа върху нещата. виждаш, че дадени хора (които работят като учители) искат заплатите на учителите да са по-високи, и си представяш че това значи, че всички калпави учители ще се нагушат здраво. това сигурно ще стане така, но няма да продължи много дълго. всъщност ще се вдигнат заплатите за учителските работни места. това, че конкретните личности които в момента ги попълват ще бъдат директно облагодетелствани от такова увеличение е само страничен ефект, който ще отшуми когато започнат да се назначават по-квалифицирани и по-мотивирани хора, привлечени от по-високите заплати. търтеите лека-полека ще се изсипят към по-ниско икономическо равнище (по-ниско квалифициран труд срещу по-ниско заплащане), и като цяло качеството на персонала на училищата ще се измести към по-добро.

ако заплатите на учителите станат 5000лв, можеш ли да си представиш какви хора, с какви качества, умения и квалификации ще бъдат заинтересовани и ще се кандидатират за тази работа? можеш ли да си представиш какво ще представлява образованието година-две по-късно, с тези хора работещи по него? ако заплатите станат 600лв или 900лв промяната няма да бъде толкова драматична, но ще бъде в същата посока. и това е смисъла на по-високите учителски заплати - не да се нагрухат некадърниците (което както казах ще е временно явление, докато по един или друг начин изпаднат от системата), а да се промени цялостното качество на хората, които работят тази професия. няма сегашните учители да станат по-добри заради по-високите заплати. други учители ще заемат местата им.

за това не би трябвало учителите да стачкуват. защото всъщност едно такова увеличение никак няма да е от полза на доста от тях, защото по-кадърни хора ще ги изместят, колкото и да е трудно да бъде освободен учител от длъжност. което пък е причината родителите да трябва да стачкуват за тези заплати.
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Сеп 26, 2007 4:06 pm

@lanzz: :agree: :agree: :agree:
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Droze » Чет Сеп 27, 2007 12:48 am

lanzz написа:
Nymphetamine написа:Който и да си и каквото и да работиш, ако целиш по-високо заплащане обикновено се стараеш да ти го дадат. Това е като с адвокатите, архитектите и т.н. За да не си подвластен на старши архитекта полагаш усилия, усъвършенстваш се и се издигаш. Лекарите и програмистите, примерно, са по същия начин. Поне върху тях имам наблюдения.

много си прав. по принцип не би трябвало учителите да стачкуват за по-високи заплати. би трябвало родителите да стачкуват за по-високи заплати за учителите. за да може точно тези които по твоите думи целят по-високо заплащане да стават учители за да го получат, а не да се отказват да бъдат учители и да отиват да работят другаде.

според мен ти си против исканията, защото не ти е съвсем правилен погледа върху нещата. виждаш, че дадени хора (които работят като учители) искат заплатите на учителите да са по-високи, и си представяш че това значи, че всички калпави учители ще се нагушат здраво. това сигурно ще стане така, но няма да продължи много дълго. всъщност ще се вдигнат заплатите за учителските работни места. това, че конкретните личности които в момента ги попълват ще бъдат директно облагодетелствани от такова увеличение е само страничен ефект, който ще отшуми когато започнат да се назначават по-квалифицирани и по-мотивирани хора, привлечени от по-високите заплати. търтеите лека-полека ще се изсипят към по-ниско икономическо равнище (по-ниско квалифициран труд срещу по-ниско заплащане), и като цяло качеството на персонала на училищата ще се измести към по-добро.

ако заплатите на учителите станат 5000лв, можеш ли да си представиш какви хора, с какви качества, умения и квалификации ще бъдат заинтересовани и ще се кандидатират за тази работа? можеш ли да си представиш какво ще представлява образованието година-две по-късно, с тези хора работещи по него? ако заплатите станат 600лв или 900лв промяната няма да бъде толкова драматична, но ще бъде в същата посока. и това е смисъла на по-високите учителски заплати - не да се нагрухат некадърниците (което както казах ще е временно явление, докато по един или друг начин изпаднат от системата), а да се промени цялостното качество на хората, които работят тази професия. няма сегашните учители да станат по-добри заради по-високите заплати. други учители ще заемат местата им.

за това не би трябвало учителите да стачкуват. защото всъщност едно такова увеличение никак няма да е от полза на доста от тях, защото по-кадърни хора ще ги изместят, колкото и да е трудно да бъде освободен учител от длъжност. което пък е причината родителите да трябва да стачкуват за тези заплати.



:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :agree:
Аватар
Droze
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1499
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 2:13 pm

Мнениеот rarekin » Чет Сеп 27, 2007 12:55 am

@lanzz

Благородно. :agree: Утопично. :)
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот lanzz » Чет Сеп 27, 2007 10:12 am

rarekin написа:Благородно. :agree: Утопично. :)

утопично е, ако някой си мисли че веднага след вдигането на заплатите нещата вече ще са коренно променени. няма да стане веднага. но без увеличение на заплатите няма да стане никога. огромната част от хората които в момента вършат тази работа не биха могли да си променят отношението към нея, дори и да искат. по-добри кадри обаче НЯМА да се появят никога при такова заплащане. колкото и да е зле образованието, НЯМА да го оправят тези същите хора, които в момента работят там. няма да станат по-съвестни, няма да станат и по-компетентни. няма никакъв друг начин нещо да се промени към по-добро, без да се вкарат по-качествени хора.
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Чет Сеп 27, 2007 10:42 am

Казах го по-нагоре. Ако няма инструмент, който да измерва добре свършената работа на учителя, няма да има подобрение ако ще и 10К да са им заплатите.

Предлагам:

1. Да се правят регулярни тестове на учениците по предмети. Така да се оценява труда на учителя, след което да му се заплаща по заслуги.
2. :rofl:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мдаааа

Мнениеот rarekin » Чет Сеп 27, 2007 11:27 am

Утопично е, защото хората, които СА добри преподаватели/учители, НЕ СА такива заради знанията, които имат поне не що се отнася до фактическите знания. По принцип е рядкост учениците в средното образование да достигнат нива на знанието си в дадена област, които да поставят под въпрос компетентността на преподавателя пред черната/бялата/зелената дъска. Все пак ако има такива случаи, то те би трябвало да са относително редки с оглед на това, че не е толкова често срещано да има деца, които излизат извън развитието на класа/групата. Нали точно това е ефекта от намесата на преподавателите! А ако има такива те лесно биват удовлетворени чрез една особеност на образованието като консервативна система, а именно - всички нива на знанието са представени и относително достъпни ( или с др.думи - винаги ще има поне един предподавател в дадена област, който ще може да поеме ученик с повече възможности.). Тук стана въпрос за математиката. Ами в гимназиалното образование рядко се навлиза във неща като интеграли и пр. ( с малки изключения може да се каже, че изобщо не се навлиза във висшата математика) а това са неща, които студентите научават в университета относително рано ( за тия които ги научават де ;)). Трудно мога да си представя един що годе нормален преподавател да бъде затруднен да обясни от фактическа гледна точка конкретна материя на един гимназист. Е друг е въпроса ако не може това какво значи ( или както баща ми казва " единственото нещо, което гимназистите не прощават, е незнанието :evil: " ). Със сигурност подбора преподавателите НЯМА ДА Е по-добър такъв вследствие от получаването не една или друга сума (тук да не се разбира, че няма да бъдат поощрени да влязат в образованието къдърни хора а напротив, дава се кредит на доверие към хората, които ВЕЧЕ са в системата). Тук моето мнение се различава от мнението, видиш ли , че " ...ако вдигнем заплатите и в образованието ще се появят къдърни хора...". Защо?
Винаги ще има области от живота, където къдърните хора, със знанията които имат, ще имат значително по-добри финансови стимули отколкото в сферата на образованието. Тук този аргумент го свързвам с това, че системата на образованието трябва да се разглежда в по-широк смисъл - като подсистема на обществото. Тази подсистема осъществява контакт с други подсистеми, включително и икономическата и получава едно актуализиране съобразно резултатите си и това доколко еволюира културата ( в най- общ аспект)( баси понякога има завиждам на англичаните за езика.Тва последното изречение е = system feedback). Може да се каже, че подсистемите изпадат в обективна зависимост. То това (според мен) са и част от причините, поради които заплащането е такова каквото е и образованието ни е такова каквото е. Според мен не бива да се привнася елемента на драматизма с констатации от сорта на "преподавателите в образованието са зле платени". Не казвам, че това което получават им позволява да живеят добре, но никой не е казал, че те нямат възможности да променят това. Иначе как да си обясня факта, че има преподаватели. които са известни с методите си и биват търсени за частни уроци и то доста.
Има един аспект на образованието. който лично аз смятам за мнооого по значим в контекста на подобряването на образованието в България, а именно - организирането на образователната система по такъв начин, че да се постигне МАКСИМАЛНА ЕФЕКТИВНОСТ на предлаганите/поднасяните знания. За никого не е тайна, че и в момента има крещящо несъответствие между нуждите на търсещите напазара на труда и продукцията на образователната система. Защо е така ли? СПОРЕД МЕН това се дължи на факта, че в България действат инерционни сили от добре вкоренените заблуди, че българското образование е било на много високо равнище. Е добре, аз не мога да говоря много назад какво е БИЛО, но светът се променя и диверсификацията/специализацията на знанието става все по-голяма. Дали образователната ни система е организирана по съответен начин за да отговори на тази промяна? Според мен "НЕ". Защо? Ами защото поне засега не е изградена достатъчно стройна структура, която да отговаря на ВЪЗМОЖНОСТИТЕ и НАГЛАСИТЕ на бъдещите нейни кадри. Все още сме на етапа, в който обществените нагласи а не личните такива създават контекста, в рамките на който се вземат решенията за избиране на образователна степен ( ъъъъ. което, също така, говори и за равнището на културата на индивидите в обществото или т.нар. ЧАЛГА). Да не говрим за споменатия от мен проблем, че образователната система не спомага за разслояването на евентуални лични претенции. Сега какво е? 1.Основно, 2. Средно (специално или гимназиално) и 3.Университет. Някак си липсват междинните звена, които да покриват различните индивидуални възможности и желания (предполагам, че и за преподавателите в България в някакъв смисъл е дразнещо да бъдат поставни в общ кюп вместо да имат възможност да се разслоят според това колко са къдърни, колко усилия полагат, какво точнио искат да правят и пр.). Това последното е например доста добре застъпено в Германия, където (говоря за доуниверситетската степен макар че и тя се различава в някакъв смисъл) всеки учи толкова колкото може и иска ( и прави съответните жертви в този смисъл).
Абе изобщооо..... мармалад с кисело зеле :)
Последна промяна rarekin на Чет Сеп 27, 2007 12:05 pm, променена общо 1 път
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Сеп 27, 2007 12:01 pm

bluskanie написа:
Предлагам:

1. Да се правят регулярни тестове на учениците по предмети. Така да се оценява труда на учителя, след което да му се заплаща по заслуги.
А ако учениците са тъпи мързеливци?
Последна промяна NovemberCharlie на Чет Сеп 27, 2007 12:38 pm, променена общо 1 път
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Droze » Чет Сеп 27, 2007 12:33 pm

bluskanie написа:
Предлагам:

1. Да се правят регулярни тестове на учениците по предмети. Така да се оценява труда на учителя, след което да му се заплаща по заслуги.


Много наивно предложение по мое мнение. Ти изхождаш от позицията, че всички ученици са еднако старателни и мотивирани, което е много далеч от реалността. Нали целта на канидадат-гимназиялните изпити е именно да раздели учениците по способностите им - по-кадърните влизат в т.нар елитни гимназии, други - в езикови паралелки, а трети - в обикновени паралелки по диплома или в техникуми. Е как искаш да ги изравниш и да оцениш учителите по тях?? Това е най-малкото некоректно!
Ако искаш да сравняваш учителите, направи го по степен на квалификация, но знанията на учениците им не могат да бъдат база за сравнение!
Аватар
Droze
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1499
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 2:13 pm

Мнениеот agent_Jekov » Чет Сеп 27, 2007 12:37 pm

Мъро написа:Попитаха я защо не стачкува като останалите и тя каза "да, заплатите са ни малки, но не това е най-важното в тази професия".
:crazy: :bowdown: И тя е малоумна.
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

Мнениеот agent_Jekov » Чет Сеп 27, 2007 12:38 pm

NovemberCharlie написа:
agent_Jekov написа:
NovemberCharlie написа:А вие пък кои сте да казвате кой е зле и кой не е?
Фактът, че е предател е достатъчен.
Много лесно раздаваш епитети. В общи линии като пораснеш може и да почнеш да мислиш. До тогава недей казвай кой какъв е, а си учи уроците.
Няма какво да се мисли в тия случаи-предатели и страхливци.Точка.
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

ПредишнаСледваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта