Позиция на спейсъри на ос-касета Truvativ Howitzer Team.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Позиция на спейсъри на ос-касета Truvativ Howitzer Team.

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Окт 31, 2007 8:12 pm

При поставяне на ос касетата нямаше никакви означения и със отбора монтьори, които се бяхме събрали, решихме, че ще е удачно да поставим и двата спейсъра (алуминиеви 1,5мм - 2мм дебели) отляво (не от страната на плочите). При настройката на предният дерайльор обаче, каквото и да опитвахме, не можахме да го настроим както трябва. По моя лична преценка за да се настрои правилно дерайльора трябва спейсърите да са от страната на плочите, което ще ни даде необходимите 3-4мм за точна настройка.

Но питам и тук: от коя страна трябва да са спейсърте - от страната на плочите, или от другата? Благодаря отсега на всички отзовали се! :beer:
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот People = Shit » Сря Окт 31, 2007 8:19 pm

Днес си монтирвах такава касета ... но имах опътване :) за 68 мм 1 спейсър от едната и 2 от страната на курбелите ... но понеже имах и боксгайд махнах единия спейсър, защото гайда го заместваше в случая.

Успех :beer:
Изображение
Аватар
People = Shit
 
Мнения: 525
Рейтинг: 1755
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 5:44 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Окт 31, 2007 8:40 pm

От страната на курбелите = от страната на плочите?
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот People = Shit » Сря Окт 31, 2007 8:44 pm

Дааа дее съжалявам :) Залисан съм :rofl: плочи плочи
Изображение
Аватар
People = Shit
 
Мнения: 525
Рейтинг: 1755
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 5:44 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Окт 31, 2007 8:45 pm

Благодаря ти за бързия и точен отговор! Ще преместя спейсърите и ще пиша, ако настроя успешно дерайльора! :beer: :agree:
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот Teodor40 » Сря Окт 31, 2007 9:51 pm

Отговора зависи от това , каква ти е ракмата, какъв ти е водача, какви са ти курбелите. Тези спейсъри са направени за да може а се корегира в определени граници положението на касетата, спрямо рамката. Не пробвай а помисли малко как трябва да са поставени за твоята онфигурация от части.
П.С. В сервиза, вкойто си отишъл, са големи некадърници май...
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот MAN6 » Чет Ное 01, 2007 3:52 am

:V: :bawling:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот jivkonik » Чет Ное 01, 2007 10:10 am

Целта на тези спейсъри и да се настрои позицията на ос-касетата спрямо тръбата за монтаж на средното в рамката. От първия път надали ше ги уцелиш точно, ще трябва малко да си поиграеш. Сложи ги спейсърите в някаква конфигурация (поне един откъм плочите) и монтирай курбелите, сложи веригата. Сложи отзад веригата някъде в средата на касетата (4-5-ти венец ако си с 9-тка), отпред на средна плоча. Застани зад колелото и погледни линията, която прави веригата. Трябва да е успоредна на оста на движение на колелото (мислената линия, върху която стоят предното и задното колело). Ако колелото е на стенд ще ти е по-лесно да прецениш, ако не малко ще трябва да полегнеш зад него за видиш точно. Ако линията на веригата започва да се раздалечава от линията на движение на колелото при курбелите с плочите значи трябва да махнеш спейсъра, който си сложил (да приближиш плочите към рамката) и да повториш процедурата. Ако пък виждаш, че там линията на веригата се приближава към мислената линия на колелото значи там ти трябва още един спейсър (да отдалечи плочите от рамката).
Ако имаш водач или преден дерейльор от типа E-Type (такъв, който се захваща за оста на средното) може би няма да имаш нито един спейсър откъм плочите, защото пластината за захват на водача (дерейльора) играе ролята на спейсър. Вида на конфигурацията зависи и от формата на паяка на курбелите (до колко приближвава плочите до рамката при монтажа си), но следвайки идеята за успоредност на двете линии ще го настроиш от 1-2 опита.
За слагането на спейсър от другата страна (откъм курбела без плочи) не мога да ти кажа точно правилата (трябва ли да го има, повече от един ли е?!). Може би ако намериш ръководство от Труватив по въпроса ще добиеш повече яснота.
Успех! :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот MAN6 » Чет Ное 01, 2007 10:34 am

:V: :bawling:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Teodor40 » Чет Ное 01, 2007 11:30 am

MAN6 написа::V: :bawling:

Пак ли скъсахте бе бастун? :rofl:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Admin » Чет Ное 01, 2007 12:42 pm

@Pr3d4t0R
Нямаше ли да е по-лесно да намериш това:
http://www.sram.com/_media/techdocs/BB- ... r-e-r0.pdf
;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Ное 01, 2007 12:53 pm

Admin написа:@Pr3d4t0R
Нямаше ли да е по-лесно да намериш това:
http://www.sram.com/_media/techdocs/BB- ... r-e-r0.pdf
;)


Сигурно това листче даже е вървяло в комплект с курбелите, ама ти да си видял "майстор" да чете? Те всичко си знаят и с половин поглед преценят кое къде трябва да се сложи. Тва разни милиметри-сантиметри - дребни подробности. Както каза jivkonik - гледаш на око да е права линията и 'сичко е точно!
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Чет Ное 01, 2007 1:17 pm

did написа:
Admin написа:@Pr3d4t0R
Нямаше ли да е по-лесно да намериш това:
http://www.sram.com/_media/techdocs/BB- ... r-e-r0.pdf
;)


Сигурно това листче даже е вървяло в комплект с курбелите, ама ти да си видял "майстор" да чете? Те всичко си знаят и с половин поглед преценят кое къде трябва да се сложи. Тва разни милиметри-сантиметри - дребни подробности. Както каза jivkonik - гледаш на око да е права линията и 'сичко е точно!

Да ти кажа първо на моята рамка го правихме точно по инструкциите от производителя, налупахме едни спейсъри мама си джаса..... предния дерейльор си включваше нормално...След седмица каране, чудейки се защо всеки път като завъртя педалите назад и отзад ми тича веригата по предавките сама, един друг майстор "ме светна", че нямало нужда да лупам тия спейсъри и ми показа съвсем "на око" къде ми бяга линията и след махане на спейсърите всичко заспа...
ТА не е хубаво човек да се предоверява прекалено на тези гайдове... Трябва да знае и крайната цел, а тя е успоредна линия на веригата спрямо тази на велосипеда. От там нататък ще се оправи! ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Sp3c7r3 » Чет Ное 01, 2007 3:38 pm

did, предположенията ти са грешни. :agree: МАN6 нидей рива, а говори :) ;)
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Чет Ное 01, 2007 3:58 pm

Teodor40 написа:
MAN6 написа::V: :bawling:

Пак ли скъсахте бе бастун? :rofl:


кое бе, чики ;)
скъсах лентата снощииии ;) :agree:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Чет Ное 01, 2007 5:14 pm

Мале майко мила, мерене на око, лягане под колелото, гърч. Вместо един шублер, познания по аритметика на ниво втори клас, едно ръководство и пет минути еднократна работа.

Прав е Манша :bawling::D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Чет Ное 01, 2007 5:19 pm

jivkonik написа:
did написа:
Admin написа:@Pr3d4t0R
Нямаше ли да е по-лесно да намериш това:
http://www.sram.com/_media/techdocs/BB- ... r-e-r0.pdf
;)


Сигурно това листче даже е вървяло в комплект с курбелите, ама ти да си видял "майстор" да чете? Те всичко си знаят и с половин поглед преценят кое къде трябва да се сложи. Тва разни милиметри-сантиметри - дребни подробности. Както каза jivkonik - гледаш на око да е права линията и 'сичко е точно!

Да ти кажа първо на моята рамка го правихме точно по инструкциите от производителя, налупахме едни спейсъри мама си джаса..... предния дерейльор си включваше нормално...След седмица каране, чудейки се защо всеки път като завъртя педалите назад и отзад ми тича веригата по предавките сама, един друг майстор "ме светна", че нямало нужда да лупам тия спейсъри и ми показа съвсем "на око" къде ми бяга линията и след махане на спейсърите всичко заспа...
ТА не е хубаво човек да се предоверява прекалено на тези гайдове... Трябва да знае и крайната цел, а тя е успоредна линия на веригата спрямо тази на велосипеда. От там нататък ще се оправи! ;)


Спейсърите на HWTZ трябва да се слагат там където е казал производителя на касетата, за да може като си стегнеш курбелите да легнат както трябва на лагерите. Линията на веригата зависи от дължината на оста на касетата.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта