Важна тема: Rock Shox Tora

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот Alpina » Съб Юни 09, 2007 10:13 am

Ама то няма смисъл от отговор.
Изрично са си написали какви upgrade са предвидени.

Може ли да си купя сега С4 Х 1.4i 16V без никакви екстри, пък като събера парички да го upgrаde-на на 2.0HDi с всички екстри :confused:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот MeTyYyY » Вто Юни 26, 2007 12:03 am

таа става въпрос за това че реших да си upgrade колелото за 4Х, когато стигнах до задачата с намирането на вилка се колебаех между MZ Z1 i RS Pike, обаче след един разговор с един известен спускач :) той ми загатна за варианта RS Tora. Тааа.. вече на въпроса какви са мненията ми относно това предложение ?
MeTyYyY
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1647
Регистриран на: Нед Дек 17, 2006 8:09 pm
Местоположение: Sevlievo

Мнениеот FireFoXa » Вто Юни 26, 2007 9:09 am

Задай по-конкретно въпроса си... Така зададен е едва ли не към тебе самия...

Алпина, значи не може да се ъбгрейдне вилката ? Ако е така аз печеля :D
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Alpina » Вто Юни 26, 2007 9:22 am

Всичко може да се направи, но на каква цена ;)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот gatof » Чет Авг 23, 2007 8:06 pm

аз карам RockShox Tora 318 и според мен си струва + това може да се Upgrade-не а и имаш Remote PopLock което си е глезотия но е екстра. работи много мазно. В момента имам проблем с нея но мисля че не е фатално, или по-скоро се надявам... един приятел каза: "Естествено че като си купиш обувки за 300лв. ще разправяш че са супер" ... :D :) :beer:
пауър ъф нейчър!
gatof
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Вто Авг 21, 2007 11:49 pm

Мнениеот gatof » Пон Сеп 24, 2007 8:54 pm

проблемът ми е оправен! писах в една друга тема за това. но тук имам въпрос: След като тази вилка има MOTION CONTROL как да регулирам работата на вилката, не трябва ли да има Comp. Adjustment на лостчето на кормилото, или трябва Upgrade на самият Motion Control ???
пауър ъф нейчър!
gatof
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Вто Авг 21, 2007 11:49 pm

Мнениеот outfaced » Сря Окт 31, 2007 9:02 am

gatof написа:проблемът ми е оправен! писах в една друга тема за това. но тук имам въпрос: След като тази вилка има MOTION CONTROL как да регулирам работата на вилката, не трябва ли да има Comp. Adjustment на лостчето на кормилото, или трябва Upgrade на самият Motion Control ???


абе май май на тая вилка моушън контрола просто не подлежи на настройка ... поне на пружинния вариант
Иначе и аз съм с такава. За сега доволно. Бих я сменил само за нещо 160мм, иначе си е ОК и с 203 диск.
Цвета малко загубен, ама да не изпадаме в подробности :)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ACID BURN » Чет Ное 01, 2007 4:14 pm

Еми доколкото знам аз се врътка наляво за по-меко(май) и надясно за по-твърдо(май).Поне така показват в youtube.
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот outfaced » Чет Ное 01, 2007 4:22 pm

ACID BURN написа:Еми доколкото знам аз се врътка наляво за по-меко(май) и надясно за по-твърдо(май).Поне така показват в youtube.


това е локаут-а ... не че не може да се използва с тая идея, ама при положение, че хода му е 90-100градуса и локването настъпва доста изведнъж е трудно да го използваш за регулиране на моушънконтрол-а

Иначе дори и локната, вилката остава с минимален ход и на теория при яко джасване би трябвало да потдаде :dunno:
ама не съм пробвал ... и без тва локвам само като катеря по асфалт
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот URNEST » Чет Ное 01, 2007 4:37 pm

outfaced написа:да го използваш за регулиране на моушънконтрол-а

Ама между lockout и motion control има доста разлика.Специално твоята както я описваш си е баш lockout с 2 степени(отключено/заключено) и толкова, няма compression.
outfaced написа:при яко джасване би трябвало да потдаде :dunno:

В буквалния смисъл хидравликата поддава и вилката се свива.Моя съвет е да не разчитате на това поддаване, защото след няколко подобни може и да не си разчитате и на lockout-a вече :D .
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Чет Ное 01, 2007 7:28 pm

e мойта е пружинна и все пак локаута не е като суитч, а има ход и мога да го оставя примерно на 70-80% от хода, когато не е съвсем заключено ... ама това верно няма общо с истинския моушън контрол, а просто някъв междинен варинат на ползване на локаут-а
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Чет Ное 01, 2007 7:30 pm

Не е и баш така, до колкото знам май трябва да седи само в двете крайни положения, а ако си играш да е на някаква граница, само ще го затриеш по-бързо.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот outfaced » Чет Ное 01, 2007 7:41 pm

абееее .. големи сме експерти ша знайте ... хаха :rofl:
да беше някой и прочел опътването и цена нямаше да имаме

има си floodgate настройка, която се намира вътре в самата врътка за локаут-а, под една капачка :^:

ай ся дайте по 5 лева дет ва светнах :idea: :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Чет Ное 01, 2007 7:46 pm

Ти дай 50, че те накарах да прочетеш и не се занимаваше да слагаш локаут-а на 70-80% ;)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот URNEST » Чет Ное 01, 2007 8:05 pm

Бе имам си и аз вилка с lockout, и аз съм си задавал тези въпроси преди теб и вече знам кое как е.Ако разглобиш системата ще разбереш как работи.Има клапа с 2 положения - отворено/затворено.Когато клапата е затворена не минава масло и вилката не се свива, следователно когато е отворена маслото си минава и вилката си работи нормално.Това за междинния ход (ала бала) е просто недоизкусуряване в системата(за малко пари толко).А хода от няколко сантиметра при заключено положение е напълно нормално, не си мисли, че е така защото врътката е в междинно положение.Също не разчитай на поддаването на хидравликата при силни удари, защото аз така се сбогувах с моята и сега си държа lock out системата в ръцете. :D Тва за floodgate... :rofl: :rofl:
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Пет Ное 02, 2007 8:07 am

На моята взе да избива масло по малко долу при ребаунда,в Бас казаха че това не е теч и е в норма един вид..Странното е че наскоро изби и отгоре на врътката за лок-аута.Тва може ли да се оправи,че не и разбирам карантиите?За Тора 302,пружинна става дума.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот outfaced » Пет Ное 02, 2007 8:27 am

klmn написа:На моята взе да избива масло по малко долу при ребаунда,в Бас казаха че това не е теч и е в норма един вид..Странното е че наскоро изби и отгоре на врътката за лок-аута.Тва може ли да се оправи,че не и разбирам карантиите?За Тора 302,пружинна става дума.


ами в упътването и има чарколяците как са, ама аз не бих я разглобявал сам ...

а да те питам, на колко км си с нея и как я караш ?
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bdz43r » Пет Ное 02, 2007 8:42 am

klmn написа:На моята взе да избива масло по малко долу при ребаунда,в Бас казаха че това не е теч и е в норма един вид..Странното е че наскоро изби и отгоре на врътката за лок-аута.Тва може ли да се оправи,че не и разбирам карантиите?За Тора 302,пружинна става дума.
И на мен ми е избивало така, но съвсем малко, а отдолу винаги като се извади врътката и е омаслено, но не е като да тече.
Ако решиш да отваряш, трябва да махнеш врътката и с ключ 24 отвиваш цялата lockout карантия.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Editor » Пет Ное 02, 2007 9:57 am

Отдолу да е омазнено е абсолютно нормално за тези вилки.Моята редовно изкарваше масло оттам.Отгоре вече си е проблем и трябва да отидеш в бас отново.
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот URNEST » Пет Ное 02, 2007 11:31 am

На моята(не Тора, но подобна) също беше почнало да избива масло отгоре.Дори когато е заключена и я напънеш да се свие избиваше яко масло и се свиваше.Сега карам с хенд мейд тапа от месинг, но и масленото смекчаване го няма. :bawling:
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Пет Ное 02, 2007 3:31 pm

outfaced написа:
klmn написа:На моята взе да избива масло по малко долу при ребаунда,в Бас казаха че това не е теч и е в норма един вид..Странното е че наскоро изби и отгоре на врътката за лок-аута.Тва може ли да се оправи,че не и разбирам карантиите?За Тора 302,пружинна става дума.


ами в упътването и има чарколяците как са, ама аз не бих я разглобявал сам ...

а да те питам, на колко км си с нея и как я караш ?
На 6 мес. е вилата,ХС с пущания като има,нон-стоп в града :D .
Доволен съм как бачка,като и смениха 1-то масло+смазване и както се разработи вече е доволно мазна,обира ситни неравности и се сгъва 125 см.(тва като и се тръсна злобно с 90-те си кила :D )
Май тоя номер със сълзенето на врътката става когато ребаунда е включен на бавно връщане..Преди малко покарах с издевателства върху вилицата-никакво масло няма (с бърз ребаунд)
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот outfaced » Пет Ное 02, 2007 3:42 pm

ми аз само на бърз я ползвам ... де ша си играя да връткам чак там долу :)

а кога и защо се сменя маслото :confused: ... за колко км. става дума
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Пет Ное 02, 2007 3:45 pm

outfaced написа:а кога и защо се сменя маслото :confused: ... за колко км. става дума


вземи го прочети тва упътване най-накрая бре!
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Пет Ное 02, 2007 4:02 pm

Нямам ясен спомен, но по него май бяха 3 месеца или 500км. Нещо такова ми се мота.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот URNEST » Пет Ное 02, 2007 4:14 pm

Първата смяна е хубаво да се направи след няколко карания(не разходки в града, а истински планински карания).
След това някъде пишеше на всеки 100часа планинско каране, но това е много индивидуално, защото всеки има различно каране.След първата смяна, след време усещаш как вилката променя работата си и е време за следваща смяна.Естествено това не става в рамките на месец.:)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Пон Ное 05, 2007 12:41 pm

д*ба U-Turn-а и чудото ... врътката ми се разпадна в ръцете :bigeyes:
хубаво че има гумен ринг отстрани, който я държи да не се пръснат парчетата ... ама все тая де, вече не върши работа

ама че работа :dunno:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот URNEST » Пон Ное 05, 2007 4:19 pm

Неслучайно от 2007 по-скъпите модели са с метални врътки, които освен по-здрави са и по удобни.Питай в Onedistribution дали имат метална врътка за U-turn.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот CRAZY RIDER » Пон Ное 05, 2007 4:47 pm

Хора зглобявам си сега АМ колело защото за ДХ трябва и сила :D
Та как ви се струва Тора+РАМ ХТ :popcorn:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот z1gZag » Пон Ное 05, 2007 5:07 pm

.
CRAZY RIDER написа:Та как ви се струва Тора+РАМ ХТ :popcorn:

Нали знаеш че ХТ 1чка е до 100 мм ? , едно ХТ2 + ТОРА ще е перфектният избор за теб , според мен :dunno: .
П.п
защото за ДХ трябва и сила
Много се радвам че си го проумял , а също ще се радвам на компанията ти по маршрутчетата :) :agree:
z1gZag
 
Мнения: 1003
Рейтинг: 1915
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2006 7:31 am

Мнениеот outfaced » Чет Ное 08, 2007 12:48 pm

някой може ли да ме светне какво е влиянието на количеството масло в тия вилки ... т.е. какъв е ефекта ако е много и какъв ако е малко ... хм ?
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта