Зимни гуми за каране в града?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Зимни гуми за каране в града?

Мнениеот MartinBG » Чет Ное 22, 2007 10:39 pm

rarekin, Admin, а какви гуми бихте препоръчали за зимни условия в града? В сняг се кара трудно, но на лед е практически невъзможно - нито можеш да завиеш, нито да спреш по-рязко в случай на нужда, а такива случаи има много по софийските улици... :crap: Например преди няколко дни след снега имаше кални, снежни и заледени участъци от маршрута ми до работа, и ми се наложи на няколко места да слизам от велосипеда от съображения за сигурност.
Schwalbe имат и други модели с шипове - например Marathon Winter и Snow Stud, които според описанието стават за каране и по твърди незаледени пътища при по-високо налягане в гумата:
Snow Stud
Perfect winter tire.The spikes are not on the tread center, but arranged on the sides in the area of greatest contact pressure. When properly inflated the tire can also be used under normal, ice and snow-free, road conditions. By lowering the air pressure the tire gains optimum grip on icy roads.

Marathon Winter
For a safer journey. You have full control on icy roads with the Marathon Winter. Even in tight bends and under violent braking everything remains under control. The spikes work best on ice when running at minimum pressure, while at maximum pressure the tires can be ridden on icefree roads with minimal road noise.

Тези 2 модела са с шипове само по периферията и затова с промяна в налягането може да се намали шума при каране по асфалт, но аз лично бих заложил на по-голяма стабилност пред по-безшумно търкаляне (и без друго в града е толкова шумно, че едва ли бих си чул гумите ;)). Миналата зима имах 2-3 падания - за късмет без последствия, но за тази зима мисля да заложа на нещо по-сигурно.

Някой има ли лични впечатления от поведението на тези или подобни модели гуми (стига да ги има в България) на асфалт, сняг и лед?
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Ное 22, 2007 10:54 pm

Не мога да ти препоръчам нищо, защото през зимата карам из града със същите гуми, с които и в планината, а те са без шипове. Просто внимавам къде и по какво карам и очаквам поднасянето, когато има условия за това. Но като цяло през зимата, карам сравнително малко в града.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Пет Ное 23, 2007 8:34 am

по въпроса за размер 2.4 говорех принципно
иначе и на мен ми звучат като чудесни ХС гуми в по-малките размери :beer:

по въпроса за каране по смесена настилка асфалт/сняг/лед
съм виждал
а и мои познати караха в Стара Загора
гуми от "суров каучук" /или поне така го наричаха :dunno: /
които са с естествения цвят на каучука /онова приятно светлокафяво/
адски меки са и според тях
са с отлично сцепление за посочената от теб настилка
по памет бях с размер 1.95 или 2.1
с една дуа - звучат като идеален вариант
в интерес на истината не съм виждал такива по магазините
поне от година и нещо
но с повече търсене може и да се намерят
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Alpina » Пет Ное 23, 2007 2:34 pm

Не само да се намерят, но и да се проучи, кога са произведени, защото ако са на 2 години - са по зле от гума за 8лв, или поне не особенп по-добри.
Той все пак старее и си губи първоначалните качества ;)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот kotka12 » Пет Ное 23, 2007 2:37 pm

според мен
това с годината на производство се подразбира :agree:
за всички гуми има значение
особени за тия :D
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Alpina » Пет Ное 23, 2007 2:41 pm

Ти добро предложение си направил, ама ако изпаднат такива, а както каза, не си ги виждал от доста време, е вероятно да за "залежали"
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот rarekin » Съб Ное 24, 2007 6:27 am

@MartinBG

Когато си избираш гума за зимни условия не е лошо да се има предвид, че преди всичко се търси максимално сцепление с настилката, върху която се кара. Ети и някои фактори, които влияят положително върху сцеплението.

1.За предпочитане е грайфера да е съставен от раздалечени един от друг елементи на грайфера, така че самия грайфер да е по-гъвкав и да осигурява по-голяма контактна площ с настилката. Не е за подценяване и момента със самопочистването при наличието на по-голямо разстояние между отделните части на грайфера. Това е особено полезно, когато има сняг и/или лед и е необходимо максимално бързо гумата да е в оптимално състояние.

2.Избора на по-меки каучукови смеси. Производители като Continental ползват високотехнологични каучукови смеси като BlackChili, чрез които се постига висока устойчивост на износване а в същото време самата гума остава достатъчно мека, така че да осигури максимално сцепление с настилката. Kenda правят гуми от много мек каучук каквато е тази гума тук http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... 2a252198b2. и ми се струва, че би била подходяща за твоите цели. Maxxis също имат гуми изработени от меки смески ( да речем нещо с дурометър 40а) а за Schwalbe и техните трикомпонентни гуми вече доста хора събират и лични впечатления.

3. По-ниско налягане в гумите също спомага за по-добро сцепление. Някъде около 25-35 psi e препоръчителното като трябва да се има предвид и това, че ниските температури също оказват влияние върху налягането в гумите.
Тук tubeless се ползват с привилегията да позволяват да се карат на по-ниско налягане.

4. Размера на балона - по-широкия балон позволява по-голяма стабилност, по-голяма контактна повърхност (при един и същи модел и различни широчини на балона) и по-добро търкаляне (при един и същи модел и еднакво налягане). Размер на балона между 2.1 и 2.4/2.5 е разумен избор според мен.

Логично, за мен идеалната гума за зимни условия трябва да отговаря на поне три от тези условия, за да е достатъчно надеждна.
Що се отнася до гумите с шипове - споделям мнението на Админ, че те са си офроуд и не смятам, че ползата от тях превъзхожда недостатъците, когато става въпрос за асфалтова настилка
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот Pr3d4t0R » Съб Ное 24, 2007 11:36 am

@ rarekin относно т. 4

Принципно зимната гума трябва да притежава такъв грайфер и ширина, която да и позволява като се забие в сняг/лед за да достигне повърхност, върху която има сцепление. Според мен това се постига, когато е по-тънка, тъй като тежеста на колоездача и велосипедиста се разпределя върху по-малка площ, което позволява на гумата да се достигне повърхността от пътя, където има най-голямо сцепление. Точно заради това зимните автомобилни гуми са по-тънки и по-високи от летните.

Ако при велосипедните гуми е нещата стоят по-различен начин, моля поправете ме :agree:
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот Alpina » Съб Ное 24, 2007 12:04 pm

Общо взето си на прав път, но не е и баш така. Има една златна среда за широчината.
Друг момент е, че по-големия балон трябва да преодолява по-голямо съпротивление оказвано му от снега пред него, по-тънкия пък ще задълбава и няма да може да се върти нормално... много фактори играят тука.
По-големия има повече "зъби" с които да захапе по-добре настилката...

В началото и аз мислех да направя една съпоставка с автомобилните гуми, но открих, че има прекалено много разлика.
При тях примерно има огромни значения на каква настилка ще се кара.
Примерно в частен случай, зимно време една лятна гума, може да се държи много по-добре от зимна, ако е на лед при подходяща температура, грайфер и съставки, които инак я правят отлична на сух асвалт, може да я бие и при 2 см сняг, просто има много голямо значение комбинацията смес/шарка/дълбочина на протектора...

Аз смятах да предложа в тази и една друга тема, където човека искаше гума до 15лв за зимно ползване в града, нещо от сорта на Wormdrive или на CST C-1272 но просто реших да не вкарвам излишни постове провокирани от предложението ми :) Естествено за "зимни условия в града"
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот Admin » Съб Ное 24, 2007 6:15 pm

Според скромното ми мнение за каране по сняг е по-важно гумата да е достатъчно "бодлива", а не да се забива в снега и да търси долния слой, както е при каране в кал например. Личният ми опит сочи, че най-приятно на сняг се кара с гуми 2.3 - 2.5. С по-големи не съм имал възможност да опитам.
И още малко за размисъл по темата:
Изображение
Такива байкове се карат в Аляска в едно състезание, наречено Iditabike race, нещо като ХС/маратон в снежни условия. Както виждате каплите са много широки, а гумите са поне 3 инча (ако не ме лъже паметта, имаше и 4 инчови гуми за тези случаи). Очевидно по подобие на някои високопроходими машини се разчита на ниското налягане, за да не се затъва много. За мен има логика, защото в повечето случаи дори гумата да пробие горния слой сняг, отдолу невинаги е по-добро. Така че аз предпочитам да разчитам на гуми с по-голям балон и хубави високи и "остри" грайфери :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Съб Ное 24, 2007 7:10 pm

Спор в това, което казваш - няма, защото става въпрос за каране във сняг. Където наистина ти трябва захапване от страна на гумата. В техния случай сцеплението е за сметка на съпротивлението, което оказва снега на по-широката гума (за това са с такива венци отпред) но пък възможноста да карат в по-.... ммм няма я думата в главата ми...сипест... както и да е, ще се сетя и едитна.... сняг.
В "градски условия през зимата" не ти трябва такава "проходимост" Трябва ти добър контакт с настилката и по възможност по-мека гума. Както и някой друг грайфер, ако попаднеш на място, където някой не си е изчистил ;)
За това всеки си прави сметка в какво ще кара и си избира подходящата гума, стига да знае какво да търси.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот Admin » Съб Ное 24, 2007 7:37 pm

@Alpina
Така е :agree: Аз пак се отплеснах по темата гуми за планина. ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Съб Ное 24, 2007 8:53 pm

То и мен ме вълнува повече тази тема (в планината) :)

Но въпреки примамливите предложения от Schwalbe мисля тази зима да пробвам Continental Spike claw като предна, в комбинация с някоя от сегашните ми предна или задна Continental Diesel / Continental Gravity от които съм много доволен дори и в зимни условия, но все пак са "всесезонни" "всетеренни"
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот MartinBG » Нед Ное 25, 2007 9:15 pm

:offtopic:

Alpina, по-миналата зима карах с Wormdrive. Гумата е много мека и тънка и се разпадна до пролетта. Не беше стабилна на лед, а в снега затъваше и боксуваше.
rarekin, благодаря за съветите! Ще ги имам предвид при избора на зимните си гуми. :beer:
Въз основа на опита ми през последните 3-4 зими с колело в града, съм напълно съгласен с теб по точки 1,3 и 4. Единствено по 2-ра точка имам известни съмнения, свързани най-вече с карането по заледен път или заледени снежни коловози от автомобилните гуми - рядко чистят по-малките квартални улици от снега и докато изляза на почистена улица ми се налага да карам по тях. Попадал съм както на гладки като стъкло заледени участъци - например от теч или локва, разнесена от автомобилите, така и на грапави и наклонени ледени участъци. Това са най-вече споменатите по-горе коловози - през деня са кишави, но рано сутрин са заледени. Има ги и на недобре изчистени улици - карам най-вдясно, а там често има заледени остатъци от снега. Разбитите и неравни улици също стават трудно проходими при заледяване.
Някои от тези проблеми може да се избегнат с по-прецизно избиране на маршрута, но това не винаги е възможно, особено при често променящите се зимни условия. Най-опасното ми падане беше миналата зима - сух студ (няма сняг, мъгла и лед по пътя), температури под нулата (около -5-10С). Карам си по обичайния маршрут с ниска скорост. След един завой (без добра видимост) се оказах на гладък като огледало участък от пътя, който се беше получил от спукан водопровод през нощта! След 10-15м пътят излизаше на по-натоварено шосе, а аз не можех нито да завия, нито да спра достатъчно бързо. Бързо прецених ситуацията и реших, че е най-добре да падна преди да стигна кръстовището - за мой късмет зад мен не идваха коли, а тази срещу мен завиваше бавно и внимателно (ледът беше разнесен на десетки метри по пътя). Леко стискане на спирачките, колелото излетя встрани от мен, а аз по задник се попързалях 5-6 метра надолу по леда. Всичко се размина без последствия, но си беше чист късмет!!! Ледът беше толкова хлъзгав, че след това едва успях да се изправя!
На неравни и наклонени участъци също се кара трудно, защото се налага да се съобразяваш с наклона и посоката на коловоза или на ледената бабуна пред теб. С обикновени гуми не можеш да предприемеш никаква по-рязка маневра или промяна на скоростта, защото на мига ще се озовеш на земята. Не съм много сигурен, че дори и гума от много мек каучук би имала достатъчно добро сцепление в подобни ситуации и затова се бях насочил към вариантите с шипове.
Иска ми се да чуя повече мнения и впечатления от "първа ръка" за поведението им в подобни ситуации (или на предложените от теб гуми от мек каучук), че цените им не са от най-ниските и ще е жалко, ако не ми свършат работа.

Накратко - трябват ми зимни гуми за града. Искам да са достатъчно стабилни във всяка ситуация, която може да ми предложат софийските улици до пролетта. Ще се карат в киша, сняг и кал, по лед и сух асфалт. Трябва да ги има по нашите магазини и цената на комплекта да не е "астрономическа" (примерно до 100-120лв :confused:).

Admin, предлагам ти да отделиш последните няколко мнения в нова тема, че доста се отклоних(ме) от смисъла на тази. Благодаря! :)

:offtopic:
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Ное 26, 2007 12:10 am

Alpina написа:То и мен ме вълнува повече тази тема (в планината) :)

Но въпреки примамливите предложения от Schwalbe мисля тази зима да пробвам Continental Spike claw като предна, в комбинация с някоя от сегашните ми предна или задна Continental Diesel / Continental Gravity от които съм много доволен дори и в зимни условия, но все пак са "всесезонни" "всетеренни"



Защо не хвърлиш 1 око на Continental Survival?
Тази зима съм решил да не качвам твърдака на кално, така че бих ти дал една такава за за тест. :beer:

срещу почерпка, разбирасе :evil:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Пон Ное 26, 2007 2:07 am

@MartinBG: а защо не опиташ смесен вариант - Snow Stud отпред и нещо 2.1-2.2 отзад (имам отлични впечатления от Nokian Boazobeana R през зимата).

@Admin: има два вида сняг през зимата - утъпкан и рохък :) В парковете често има от втория :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот rarekin » Пон Ное 26, 2007 3:03 am

@MartinBG

Това, което мога да кажа е, че при всички положения ще жертваш някакво качество на гумата за сметка на друго! Не зная да има гума, която да е изработена така, че да е максимално ефективна на асфалт, лед и сняг едновременно.
Това,което бях написал в предния си пост, беше насочено към гуми без шипове, но ако непременно си решил да сложиш гуми с шипове едно възможно решение е да си направиш отделен комплект капли с подходящи гуми за сняг/лед или само отделен комплект гуми, които да слагаш, когато са налице съответните условия. Тогава можеш да сложиш тези http://www.suomityres.fi/w160.html на предната капла а тези http://www.suomityres.fi/w106.html на задната (лично пробвана)
Друго възможно решение е да сложиш гума с шипове само отпред на колелото. В такъв случай тези http://www.suomityres.fi/ext294.html (лично пробвана) ще ти свършат чудесна работа. . Единствения проблем тук е цената, но със сигурност качеството я оправдава.
Тези възможности ги споменавам в контекста на целта, за която ще се употребяват гумите - доколкото аз разбрах - градско каране и евентуално съвсем лек офроуд терен ( де факто трейл от утъпкан сняг/3-4 см. сняг с частични обледявания и без големи наклони е най-подходящ.)
Специално гумите на Schwalbe, които си споменал, не ми харесват най-вече като форма и дълбочина на грайфера, но това си е мое лично мнение и не е базирано на опит с тях.
Относно гумите без шипове - преди два дни пробвах как се държи една съвсем обикновена гума - Швалбе Алберт 2.25/задна на заледена настилка -при търсено приплъзване с цел завъртане на 180 градуса гумата беше напълно предсказуема, което мен ме устройва идеално. Швалбе Ноби Ник 2.25/предна също се държи много предсказуемо при подобни маневри.
Според мен всичко опира до лични предпочитания, възможности и стил на каране :agree: .
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот kotka12 » Пон Ное 26, 2007 8:20 am

HepBeH_XaMcTep написа:Защо не хвърлиш 1 око на Continental Survival?


Survival e прекрасна ЗАДНА гума за каране в кал и сняг
за това, което иска MartinBG тази гума няма да върши работа
по никакъв начин :nono:
но за Alpina - предполагам ще е чудна :agree:
Последна промяна kotka12 на Пон Ное 26, 2007 8:21 am, променена общо 1 път
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Alpina » Пон Ное 26, 2007 8:21 am

@MartinBG, извинявай, че ще те разочаровам, но гума нямаща шипове и да се държи на лед във всякаквите му комбинации (заледена локва, заледена киша, заледен коловоз,.... - няма.
Ще ти дам един пример:
Автомибил със зимни гуми на сняг при 50-0 спира за 35 метра, на лед от 30-0 спира за 57м.
Същия спира лятото от 100 до 0 за около 42м
Прави си сам изводите, какво може да очакваш от каквато и да е гума в/у лед. А автомобилите са много по-стабилни ;)
Лично за мен, с каквото и да съм "обут" стъпя ли върху лед - не очаквам стабилност никакаква.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Ное 26, 2007 8:56 am

kotka12 написа:
HepBeH_XaMcTep написа:Защо не хвърлиш 1 око на Continental Survival?


Survival e прекрасна ЗАДНА гума за каране в кал и сняг
за това, което иска MartinBG тази гума няма да върши работа
по никакъв начин :nono:
но за Alpina - предполагам ще е чудна :agree:


Не случайно съм дал quote на Alpina ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Alpina » Пон Ное 26, 2007 8:59 am

Определено ще си взема една задна - ставате за дилъри :D

:beer:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот bikerider » Вто Ное 27, 2007 11:49 am

@Pr3d4t0R: всъщност и двамата с Admin сте прави - разликата идва оттам, че ти говориш за град, а той за планина. Правилото, което цитираш важи за мек сняг максимум до спиците. В дълбок сняг (а в планината обикновено е такъв) с тънка гума колелото наистина стига до твърдата повърхност... и остава там :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Ное 27, 2007 3:32 pm

@ bikerider :agree: Горното ми мнение изхождаше точно от правилото за зимни гуми при автомобилите и точно както ти каза, такъв тип гуми е подходящ за града, където снега е малко и е възможно да се достигне асвалта.

Тази неделя се качих с Continental Vertical 2.3 до Алеко. На мек сняг е невъзможно да се педалира и много трудно се спуска, не че съм очаквал друго. Там където снега е утъпкан и равен (от пътечката някъде покрай хотел Кремиковци до Бай Кръстьо) се държаха добре и имах достатъчен контрол над колелото със скоростите, с които се движех (не повече от 32 км/ч).
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот screamBoy » Вто Ное 27, 2007 5:34 pm

зимни гуми та зимни гуми, има и други неща които се различават през зимата ! по-точно има други неща които задължително се различават, а гумите може и да са същите като през останалото време.

просто карайте и всичко ще си дойде на мястото :beer: :cold: :soccer:
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот jivkonik » Вто Ное 27, 2007 5:37 pm

screamBoy написа:зимни гуми та зимни гуми, има и други неща които се различават през зимата ! по-точно има други неща които задължително се различават, а гумите може и да са същите като през останалото време.

просто карайте и всичко ще си дойде на мястото :beer: :cold: :soccer:

Карайте, карайте... сутринта едвам ХОДЕХ по тротоара от "стъклен лед", па камо ли да карах! :bigeyes: Направо щеше да е самоубийство в този трафик да се вра едвам балансирайки върху този лед! Няма гуми за такива условия като днес сутринта! :crap:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот screamBoy » Вто Ное 27, 2007 5:44 pm

точно това и аз пиша - че не идва от гумите, а от карането !
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Ное 27, 2007 5:45 pm

Има един "селски" вариант :D . Стара гума се почиства хубаво с бензини или спирт, след което се грайферите се шкурят с шкурка. Намазва се с качествено лепило и се отъркалва в пясък, след което се оставя да изсъхне хубаво. Работи известно време, но то е доста кратко.
П.П. Този номер съм го прилагал на обувки. :)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Redhat » Вто Ное 27, 2007 5:54 pm

Днес сутринта наистина положението в София си беше сериозно.

За мое щастие NOKIAN-ите, които ползвам не ме подведоха, дори и там където пешеходците правиха упражнения от фигурното пързаляне. Държаха се добре дори на терена наречен "ледени стъпки".

Карам 2 GAZZALODDI-та - меко 2,3 отпред и твърдо 2,1 отзад. Засега се държат отлично както в града, така и в планината. Единственият им проблем е... че престанаха да ги внасят.
You Bastards!
Аватар
Redhat
 
Мнения: 881
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 9:42 am
Местоположение: неизвестно

Мнениеот Alpina » Вто Ное 27, 2007 7:35 pm

Виж, не може да ме убедиш, че на лед си нямал никакви проблеми. Да, ако не си сменял скороста или посоката, ама съвсем леко да погалиш спирачката и се почва екшъна Изображение
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот jivkonik » Вто Ное 27, 2007 7:41 pm

Alpina написа:Виж, не може да ме убедиш, че на лед си нямал никакви проблеми. Да, ако не си сменял скороста или посоката, ама съвсем леко да погалиш спирачката и се почва екшъна Изображение

Ква спирачка, кви 5 леа?! То не може да врътнеш 2 метра без задницата ти да се опитва да те изпревари!!! Недай Боже да се поднесеш, докато караш успоредно на движещите се по платното МПС-та!!!! :crap: :bawling: :bawling: :bawling:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: zivo и 346 госта