Zefal Swan (калници)

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Zefal Swan (калници)

Мнениеот BG-Rider » Сря Дек 05, 2007 11:21 pm

4getcredo написа:Казах си - СТИГА!!

BG-Rider написа: .. и сложих КРАЙ НА ПРОБЛЕМА. :)


Калник ФТ Активиа!

;) :D

Не бе пич :D ! Става дума за моя маунтин байк - аз съм фен на различни видове колела! ;)
BG-Rider
 
Мнения: 261
Рейтинг: 995
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 2:25 pm

Мнениеот Admin » Сря Дек 05, 2007 11:24 pm

Хубаво де, а има ли друг тип калници за велосипеди с окачване? Които да пазят повече или да пазят на същото ниво, но да нямат проблемите с разместването, когато са монтирани по-високо?
Признавам си, не съм се ровил подробно точно за такъв тип продукти, а това, което съм виждал на пазара, е все от този тип. За задни става дума.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот BG-Rider » Сря Дек 05, 2007 11:28 pm

Admin"Хубаво де, а има ли друг тип калници за велосипеди с окачване? Които да пазят повече или да пазят на същото ниво, но да нямат проблемите с разместването, когато са монтирани по-високо?

Аз по принцип обичам калниците, но всички модели особено в частта за задното колело са ПЪЛНА СКРЪБ! Нищо не пазят особено ако завъртиш с едно 30-40 km/h. Само кал и ядове - особено ако отиваш на работа!
BG-Rider
 
Мнения: 261
Рейтинг: 995
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 2:25 pm

Мнениеот 4getcredo » Сря Дек 05, 2007 11:33 pm

Admin написа:Хубаво де, а има ли друг тип калници за велосипеди с окачване? Които да пазят повече или да пазят на същото ниво, но да нямат проблемите с разместването, когато са монтирани по-високо?
Признавам си, не съм се ровил подробно точно за такъв тип продукти, а това, което съм виждал на пазара, е все от този тип. За задни става дума.


Повдигнах въпроса с разместването надолу-нагоре, защото ми се стори, че Zefal-а има една идея 'по-съпротивляваща' се става за регулиране... но този факт предимство ли е или не - това е много относително.

Прекалено голяма драма стана с тия калници ;):D
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот BG-Rider » Сря Дек 05, 2007 11:38 pm

Прекалено голяма драма стана с тия калници ;):D
[/quote]
Я виж от горния ред, третата снимка най-вдясно: http://www.mtb-bg.com/tests/comptest046_03.jpg
Очевидно е, че калникът не покрива тангентата към гумата (перпендикулярно от земята) и то с около 4-5 cm, което категорично ти пръска ама много яко на гърба! ;)
За това колело обаче (от снимките се вижда че е с твърда задница), мисля че трябва да се пробват други калници. Като цяло имат фасон, но яко пръскат и не предпазват. Хубаво е авторът да каже дали е така?
BG-Rider
 
Мнения: 261
Рейтинг: 995
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 2:25 pm

Мнениеот Admin » Чет Дек 06, 2007 12:10 am

@BG-Rider
Предполагам, че от гл.т. на фитнес-туър велосипедите този калник изобщо не предпазва :D Не се заяждам, казвам го съвсем сериозно, защото ми е ясно, че при каране по асфалт (например из града) изискванията към калниците са доста по-сериозни. При каране в планина е ясно, че няма как да се върнеш неопръскан тук-там, така че основната идея на "планинските" калници, ако не се лъжа, е да запазват сухи задните части на колоездача и да не позволяват силна и постоянна струя вода и парчета кал да се лепят по гърба му. В този смисъл калникът изпълнява предназначението си добре.

@4getcredo
Като цяло не съм имал проблеми с разместване във вертикална посока, само в хоризонтална (настрани спрямо гумата). Имало е 1-2 случая и от първия тип разместване, но предимно в началото, когато още не знаех колко да стягам с врътките (а и те не са от най-удобните за притягане, както съм писал, много са обли). След това не съм имал проблеми, едва онзи ден (т.е. след няколко броя карания, слагания и сваляния) забелязах разхлабване в системата за вертикален реглаж - то и аз сигурно съм допринесъл, намествайки честичко калника в хоризонтално положение, защото най-често го хващам за дългата част и така той се укусва в основата и вероятно лека-полека хватката се "олабва".
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Дек 06, 2007 7:18 am

4getcredo написа:после просто го връщаш в изходно положение (става също толкова лесно, колкото и разместването)

Ами мен ме дразнеше, че лесно се размества и трябва после да го целя да е успореден на гумата, иначе пръска отстрани, защото е пределно тесен в предната си част (SKS).

4getcredo написа:На мен ми върши работа.


Естествено, какъвто и да е калник е по-добре от никакъв калник :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Дек 06, 2007 7:22 am

Admin написа:Хубаво де, а има ли друг тип калници за велосипеди с окачване? Които да пазят повече или да пазят на същото ниво, но да нямат проблемите с разместването, когато са монтирани по-високо?
Признавам си, не съм се ровил подробно точно за такъв тип продукти, а това, което съм виждал на пазара, е все от този тип. За задни става дума.


Да, аз също не съм виждал на пазара такива и според мен причината е проста - има толкова много различни рамки, че да се разработва универсален калник на практика е нецелесъобразно.

Иначе, аз за мен съм си изобретил решение - калник самоделка (пригоден от преден), закрепен на окачването (seatstay).

Но понеже беше самоделка, а рамката не е предвиждана за такова нещо, бързо му видях сметката и се отказах по принцип от калник - мърлям си се и толкова, все пак не съм госпожица, че да го преживявам тежко :)

Иначе, бях направил калник който стои между seatstay и c chainstay и е закрепен с ластици. Бях извънредно доволен, заради протекцията на дерайльора и краката.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот BG-Rider » Чет Дек 06, 2007 10:13 am

@Admin: - ако не се лъжа, е да запазват сухи задните части на колоездача и да не позволяват силна и постоянна струя вода и парчета кал да се лепят по гърба му. В този смисъл калникът изпълнява предназначението си добре.

Админчо, това добре, което го пишеш накая може би не си го пробвал на собствен гръб.
Понеже имам богат опит (предимно “-” от скапани модели калници при каране с байк), мога да кажа няколко неща за конкретния случай [ модела на Zefal - монтиран при твърда задница (hardtail bikes)].
А) Както се вижда от снимките 1-ва и 3-та (на долния ред), http://www.mtb-bg.com/tests/comptest046_03.jpg , рамката има централен отвор в напречната тръба свързваща двете стойки на седалката. Това означава, че е възможно монтирането на допълнителна дъга (от широк калник - 60 mm) с помощта на Г-образна планка и гумено уплътнение. Тази дъга трябва да покрие задното колело към седалковата тръба. Разбира се с втора “Г”-планка (L=80 mm), спокойно се покрива спирачката над жилото (вижда се, че там калникът Zefal не предпазва добре). Останалата част от задната гума се предпазва от дъгата на Zefal, която за съжаление е малко къса (40-50 mm не достигат за да покрие дъгата на задната гума) и при по-бързо каране неизбежно ще мята кал дори до врата (тествано от личен опит)!
Още един проблем при всички видове калници за балон на гумите над 2,10 е, че в началото са по тесни, а към края се разширяват. Това обаче се компенсира, ако си поставите “Г”-планки.
* В крайна сметка при калници от типа на Zefal, поставите ли допълнителна дъга към седалковата тръба Вашият гръб, крака, а и задник ще бъдат значително по-добре предпазени (говоря в пряк смисъл :D).
Б) Нямам основание да заблуждавам, че една лека, но здрава “Г”-планка стегната с 6 mm болт държи яко и надеждно. Тя при всички случаи няма да Ви създава проблеми!
В) За съжаление, когато велосипедът е със заден амортисьор (т. нар. - Suspension Bikes), тогава трябва да се подходи по друг (малко по-сложен) начин, съобразно системата на задното окачване.
Г) Каквото и да кажем, всеки сам ще избере за себе си. Просто ако имате свободни 2-3 часа и разбира се 2 комплекта калници (не е толкова скъпо) ще направите ВЕЛО-ЖИВОТА си чист и супер накефен. :)
BG-Rider
 
Мнения: 261
Рейтинг: 995
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 2:25 pm

Мнениеот Admin » Чет Дек 06, 2007 10:20 am

Е, ако исках веложивотът ми да е максимално чист, щях да си купя велоергометър :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Чет Дек 06, 2007 10:37 am

SKS задния е напълно използваем (а този тип калници са единствените използваеми) при мека рамка, може 2-3 пъти по време на каране да се наложи да му вдигнеш "клюмналта" част, но това не е болка за умиране. По-дразнещото е водата и калта, която успява да го надскочи и да омаже гръб-раница, но е пренебрежимо малко в сравнение с количеството ако го нямаше калника!!! :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот jivkonik » Чет Дек 06, 2007 10:44 am

BG-Rider разбрахме тезата ти и ти съчувстваме искрено! :bawling: :bawling: :bawling:
Тук говорим за приложение на калници и за МЕКИ рамки с ГОЛЯМ ХОД! Дори и при твърдаци тези закачащи се на седелковата тръба калници имат голямо приложение!!! (подсказка - в хубаво време може да си стоят в къщи, слагането и махането отнемат секунди, при превозване на велосипеда в разглобен вид и махнати колела В багажник на кола бързото сваляне на калниците намалява обема на рамката и ги спасява от инцидентни счупвания в следствие на опиране в нещо по време на транспорта)!!!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 355 госта


cron