В щатите, доколкото разбрах от нета, е модерно да си сменят често-често веригите, за да удължат живота на зъбчатките. Конкретно разни неласкави ревюта за шимански вериги, четох кой на 2000, кой на по малко си сменяли веригите.
Мерят си с тулчето и един на 0.75% , друг на 1% разпъване сменят. И така карат с една касета по-дълго.
Обаче веригата ми струва 45лв., касетата 85лв. В момента съм на 4800км с колелото и имам 1% разпъване(малко ама толкова го измерих)- би трябвало да сменям верига. Струва ли си операцията или да карам примерно до 10000 и после да сменя направо касета и верига??
Въпроса ми по точно е как влияе всичко това на предните плочи. Ясно е че и те се износват кофти от удължената верига, но поради по-големия си брой зъби, по-трудно може да прескачат.
Т.е. бих приел подхода за честа смяна само на верига, единствено ако това допринася за дъъълъг живот на предните плочи. Касетата не е толкова важна, защото цената й е съпоставима с тази на веригата.
Какво мислите - струва ли си да сменям верига и да пазя предните плочи или те държат много дълго и няма смисъл. Колко касети издържат едни плочи??
Мерси за вниманието
