Какво е мнението на Sheldon Brown за хибридните велосипеди и за каданса:
ХИБРИДНИТЕ ВЕЛОСИПЕДИ, известни още като “КРОС” или “ФИТНЕС” колела, са кръстоска между планински велосипед и туристически велосипед. Най-добрите от тях са взели от маунтибайковете -кормилата и скоростните превключватели, а от туристическите велосипеди – рамките, предавките каплите и спирачките.
Хибридните велосипеди обикновено имат капли с диаметър 622 mm (700с), както е при шосейните/туристическите велосипеди, но гумите (за хибридите) са по-широки. За съжаление повечето хибридни колела се предлагат с гуми по-скоро за фасон (външен вид), отколкото за функционалност. Такива се например типичните широки 35-40 mm груби грайфери (кубични и пр.). Такива гуми са добри при мек пясък или кал, но хибридните капли са много тесни за подобни условия – т.е. ако ще карате в такива условия е по-добре да си купите маунтинбайк. Когато карате по твърди повърхности, тези гуми са шумни и бавни, като предизвикват дразнещо бръмчене при въртенето си. Те също така “завиват” слабо върху пътна настилка.
Много хибриди за нещастие вземат от страна на маунтинбайковото семейство високо централно движение. Това създава усещане за маунтинбайк, готов за скок върху дървена трупа, или за провиране през тясна следа (пътека). Понеже хибридите основно са неподходящи за подобен стил на каране, тромавостта от изкачване и спускане с високо централно движение обезмисля всякакви други предимства (на ФТ). Това в частност обяснява защо хибридите често се използват за градско каране, където където спирането и потеглянето са норма.
КОМЕНТАР: очевидно всички производители отдавна са се съобразили с това професионално мнение.
Най-веселото обаче е, че РОДНИТЕ – БГ-ПРОИЗВОДИТЕЛИ правят своите първи стъпки и в скоро време нещата ще бъдат поставени на конкуретни начала:
1)
http://www.leader96.com/bikes/4-road/king-fitnes.html
2)
http://www.crosscycle.com/products/view/48/razor
3) .................................. очакваме СПРИНТ (2008 г.)
4) .................................. очакваме ДРАГ (2008 г. )
КАДАНС, е скороста с която се въртят педалите измерено в обороти за минута (rpm). Неопитният велосипедист обикновено кара на по-високи предавки отколкото трябва, педалирайки с по-нисък (бавен) каданс. По-опитния велосипедист педалира с каданси в диапазона 70-90 об/мин. Така влага по-малко натиск (напрежение) в ставите и в частност в колената. Велосипедния състезател често използва дори и по-високи каданси за да си осигури експлозивно ускорение.
Стояне, здравей бе пич! Караш ли през зимата аааааааааа? Аз направих един крос 10-тина километра ма в сняг, ама сняг 20-30 cm, много трудно се кара, не е като да плещим из форумите кой гътнал 1000 кила глиган с прашка!
By the way 100яне - видя ли, че МИ обърнаха внимание (разбира се и на много фенове, които съм виждал да карат ФТ) част от велопроизводителите в БГ - мнооо, ама мноо се кефя!
