"Съскане" от шока

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

"Съскане" от шока

Мнениеот CRAZY RIDER » Нед Яну 06, 2008 8:36 pm

От няколко дена като натисна задния ми шок (manitou 4way) не се чува никакъв звук,а понеже преди това при натискане "съскаше" незнам кой от двата варианта е правилния ?
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот outfaced » Нед Яну 06, 2008 8:38 pm

пипал ли си рибаунда

нещо в работата му променила ли се е видимо, освен звука

:dunno:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот CRAZY RIDER » Нед Яну 06, 2008 8:40 pm

Миии да споредн мен рибаунда стана по бавен,а не съм въртял врътката (свикнал съм си на една позиция) проверих и налягането си е същото.... :dunno:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот EmZo » Нед Яну 06, 2008 9:25 pm

По принцип нямаше да е зле да уточниш, дали шока е въздушен или пружинен, но бих предположил, че е пружинен. А коя година производство е? Това "съскане" всъщност е шума от преминаващото масло за rebound-а, от маслената камерата в преливника.

Изображение

Кога за последно си сменял маслото? Текъл ли е? Все пак, тук няма ясновидци. При тази оскъдна информация от твоя страна е трудно, да се установи, дали има проблем. Ти освен увеличаването на rebound-a, друг проблем усетил ли си? Пробвай да го коригираш от врътката и виж, дали се усеща промяна. Ако му е време за смяна на маслото, го направи.

Тук:
http://www.manitoumtb.com/helpdesk.asp
Ще намериш доста полезна информация, включително и кога и как, трябва да се сменя маслото.

ЕДИТ:
@ChiMol
С първата възможност - за сгъстено масло, съм съгласен - твърде е вероятно, но за другите:
CRAZY RIDER написа:... проверих и налягането си е същото.... :dunno:


Освен това, аз ползвайки същия шок, при по-дълго изкачване го карам с 150-165 psi, a при спускане, при доста по-ниско налягане - около 55 и шума от маслото си се чува съвсем отчетливо. А ако няма налаягане изобщо, то той непременно, щеше да го усети.
Последна промяна EmZo на Нед Яну 06, 2008 9:47 pm, променена общо 5 пъти
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот chiMol » Нед Яну 06, 2008 9:27 pm

По симптомите ти има няколко варянта:

1маслото се е сгъстило от студа (на топло се оправя)
2от студа въздуха в камерата (ако е пипан и не е азот) се е свил от студа и налягането не е достатъчно
3изпуска ти вентила за въздуха
EDIT4маслото ти е дърто и се е запушило нещо както казва вокалиста на bloodhondgang

опитай в къщи

ако и там забавя и подължи да забавя мисли за ремонт на вентила или камерата не е сложно

Успех с тестовете
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот CRAZY RIDER » Нед Яну 06, 2008 9:47 pm

Уфф колко съм зле Емзо евала бате,че ме подсети.
Шока незнам коя година е,но е купен преди няколко месеца.Не му е сменяно маслото (а трябва),не е гърмял и няма никакви проблеми.
Иначе на спускане го карам също с толкова 50psi.
@Милчо
Напълно възможно е сега се замислям да е от студа.Преди като си спеше до мен в стаята си ми "съскаше" :D ,но от както го изтрелях на двора спря "съскането".
Благодаря на всички :beer: ,утре ще го прибера на топло и ще напиша какво е станало :)
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот RAM-FR » Нед Яну 06, 2008 11:09 pm

:bawling: :crazy: :dunno:
Това "съскане" всъщност е шума от преминаващото масло за rebound-а, от маслената камерата в преливника.
Деибиш на моя са забравили да му сложат преливник ама той държи да съска и съска ... шок със собствено мнение какво да се прави....

EDIT4маслото ти е дърто и се е запушило нещо

Ъъъ.... :bowdown: то вътре се мотаят кило прах 4 кила пЕсОк иии 2 кг примеси.....



Работи ли шока ??
Миии да споредн мен рибаунда стана по бавен, а не съм въртял врътката
Еми завърти я и карай... защо все търсите сложни решения на прости неща ......


Едит: Съскането идва от преминаването на маслото през клапите на рибаунда... при по-студено време е нормално маслото да се стегне леко и да спре да съска


Edit2: Провери ли дали гумите ти имат достатъчно граифер може да са се поизтъркали и за това да не съска шока..... или пък някое от болчетата на лапата ти е пренатегнато
Последна промяна RAM-FR на Нед Яну 06, 2008 11:44 pm, променена общо 1 път
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот sharky » Нед Яну 06, 2008 11:23 pm

Ми честно казано съскането на шока съм му свикнал както и на щракането на глваините и не не го забелязвам... Понякога го чувам лятото като е жега или като си играя с багера в нас, ама иначе ако спре докато каам се съмнявам да ми направи впечатление. ;)
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Demo 9 » Нед Яну 06, 2008 11:56 pm

Аз пък много се кефех на стария DH X-fusion-a като се сгъне съскаше брутално... няма такъв кеф :)
Изображение
Аватар
Demo 9
 
Мнения: 960
Рейтинг: 1986
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 2:07 pm
Местоположение: София

Мнениеот chiMol » Пон Яну 07, 2008 10:54 am

ram-fr ще ти задам 1 тъп въпрос колко амортисьора си отремонтирал за да знаеш какво плува вътре....съвсем достатъчно е да се откъсне 1мм на 1мм парченце от буфернатагума на разпънато бутало за да запуши някое каналче или да се набута в конуса на рибаунда.....

няма да продължавам ... но поне не говоретеза неща с които не сте се сблъсквали...
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот kotka12 » Пон Яну 07, 2008 10:59 am

EmZo написа:Освен това, аз ползвайки същия шок, при по-дълго изкачване го карам с 150-165 psi, a при спускане, при доста по-ниско налягане - около 55


малко изместване на темата се получава
за което се извинявам
но ми е любопитно нещо
аз съм със 6 уей
103 килограма съм
и според Маниту не бива да свалям налягането под 110 пси /50% от теглото ми в паунд/
при теб как стои това положение
защото принципно платформата се усеща доста
и предполагам
че ниското налягане цели нейното максимално елиминиране
6 уей има настройки за хай и лоу спийд компресия
както и за обема на камерата
не съм си играл с тях все още както трябва
за да реша проблема /доколкото е проблем/
няма ли опасност да прецакаш шока с прекалено ниско налягане???
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jivkonik » Пон Яну 07, 2008 11:07 am

kotka12
А защо Маниту ще ти казва при какви налягания да си караш шока според килата? Не трябва ли това да го казва ПРОИЗВОДИТЕЛЯ НА РАМКАТА (ако рамката се продава с шок) - поне в моя случай е така - в инструкциите към рамката ми има подробен гайд за наляганията и настройките на шоковете (на всички модели шокове с които се продава тази рамка). С оглед, че производителя на рамката е заложил нейните характеристики и знае най-добре какво става по време на хода на задницатата, а производите на шока не знае на какви видове рамки ще се ползва, за да даде точни препоръки! :dunno: Поне аз така си мисля, може и да греша.....
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот C_Mo » Пон Яну 07, 2008 11:35 am

kotka12 написа:
EmZo написа:Освен това, аз ползвайки същия шок, при по-дълго изкачване го карам с 150-165 psi, a при спускане, при доста по-ниско налягане - около 55


малко изместване на темата се получава
за което се извинявам
но ми е любопитно нещо
аз съм със 6 уей
103 килограма съм
и според Маниту не бива да свалям налягането под 110 пси /50% от теглото ми в паунд/
при теб как стои това положение
защото принципно платформата се усеща доста
и предполагам
че ниското налягане цели нейното максимално елиминиране
6 уей има настройки за хай и лоу спийд компресия
както и за обема на камерата
не съм си играл с тях все още както трябва
за да реша проблема /доколкото е проблем/
няма ли опасност да прецакаш шока с прекалено ниско налягане???


Налягането може да го намалиш до 50 psi - не го оставяй по-ниско защото шока няма да работи стабилно.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Пон Яну 07, 2008 3:04 pm

@EmZo
мисля, че менението на Маниту по този въпрос
определено трябва да се има предвид
поради простата причина
че те са произвели
шока, знаят някакви общи негови характерситики
като система
и всякакви физични и механични неща
дето един прост доктор не ги разбира
освен това
цитирайки един тунинг гайд за Sunday /който попрочетох
и се опитвам а го приведа към 7POINT/
там хората препоръчват да се настрои шока на минималното препоръчано от производителя налягане /т.е да се съобразим с тва кво казват Маниту/

@C_Mo
благодаря
:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот CRAZY RIDER » Пон Яну 07, 2008 4:38 pm

Точно след 2мин на стайа температура 4way-a пак си ми "засъска " :love: :D

Благодарности на всички :beer:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот EmZo » Пон Яну 07, 2008 9:20 pm

@kotka12
Това е интересна и нова информация която научавам от теб. Аз съм 77 килограма и най-ниското налягане при което го карам е 50 - 55 psi, съобразявайки се с написаното на самия амортисьор. Проблеми с работа нямам. Ще разгледам по-подробно user manual-a. Ти къде я намери тази информация?
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот kotka12 » Пон Яну 07, 2008 9:33 pm

ще пост-на линк-а утре
защото ми е във Favourites на работния комп
има какво да се прочете /@Harka БЛАГОДАРЯ
:beer: /
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот kotka12 » Вто Яну 08, 2008 10:42 am

http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=168138


ето тук има адски инетерсни неща
обаче при последния ъпдейт май са променили някои работи
или поне на мен така ми се струва....
хм...
дали пък котешката ми тиква не ми изневерява :confused:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот sharky » Сря Яну 09, 2008 10:20 pm

На моя скромен 3 уей пише, че трябва налягането да е в граници 50 - 175 пси. Аз го карам на 80 и платформата не се усеща грам. А когато си купувах колелото не ми дадоха менюъл за нищо и нямам как да разбера. Котка12 можеш ли да ми кажеш формулата дето се изчислява колко трябва да се напомпа шока :)
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот kotka12 » Чет Яну 10, 2008 5:51 pm

според Маниту
за 6 уей е необходимо да се напомпа шока
по формула
P /налягането в psi/=0.5до0.7/в зависимост от предпочитанията на ездача/.Т/теглото на ездача в паунди/
баси как го написах
с една дума 50 до 70% от теглото на ездача в паунди е търсеното число в пси
пример - аз съм 103 килограма /прибл.220паунда/ и карам на 110 пси
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот sharky » Чет Яну 10, 2008 11:40 pm

Следователно
Мойте си 70кг = 154 паунда
50% от 154 е 77
Аз го карам на 80 и ми е супер. Значи тва бачка не само за 6 уей

Мерси Котка12, ще ти купя Whiskas :beer: ;)
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта