профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот JK » Вто Ное 27, 2007 10:01 pm

bikerider написа:Просто има неща, които за мен са отвъд нормалната профилактика, например тези специални химии, за които говориш.

хаха това май обяснява някои неща
"специалната химия" всъщност е една кутия отделителна паста която ми беше останала от преди 2 години и т.к. знам че съдържа естествен восък кордуба просто реших да я пробвам и тя се оказа че работи...едва ли бих тръгнал да си купувам специално такива вакси за да си пастирам колелото :D м/у дугото предполагам че същия ефект би могъл да се постигне и с ваксите предназначени за авомобили ;) та тъй де стори ми се че информацията може би ще е полезна на някой друг който не обича да си къпе и дави колелото без основателна причина :)
а за миенето и смазване на веригата мисля че се подразбира :agree: не го включвам сред спестените

ади :beer: с Лафазаново намигване

аз казах...ХАУ :D :D :D
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

защо така бе хора?

Мнениеот stefanmb » Вто Ное 27, 2007 10:40 pm

водата е вредна но не може и без нея но не ходете в ОМV или под душа ако не знаете ? правите.........ще ви издам една таина за OLEUM VASELINI ама е само за просветени
stefanmb
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1152
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 10:28 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот spirit » Вто Ное 27, 2007 10:51 pm

Аз мойто го вкарвам в банята изплаквам го с "марна" :D вода (да не настине) ,после го напръскавам с едно нещо.Та в това нещо е цялата работа ,мисля че меглио се казваше ,отровно жълто .Не знам какво е точно ,но е няква химична гад ,която и грес разтваря.След като напръскам байка с него ,чакам 10 мин и после без търкане само поливам с вода и всичко пада- масло , кал , грес (ако има някъде) ,болкуците които гумата ехвърляла.Единствения проблем е ,че прониква навсякъде и отмива всичко мазно .Такаче не пръскайте по лагерите. После смазва и е като ново.

пп
Намерих го http://www.allegro-bg.com/product.php?c ... ductid=866 .Та за това става въпрос.
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот screamBoy » Сря Ное 28, 2007 12:17 am

ха
че това е слабо ! веднъж го купих, верно е че не съм гледал дати и може да е било някво застояло, но мих с него и като разтвор накрая взех направо с концентрата да мия - имаме сапун за ръце който е по-добър обезмаслител
все пак пробвайте, няколко домакински обезмаслителя съм пробвал и никой от тях не ми е достатъчно добър
на веломания обезмаслителя за дискови е по-силен, но доста по-скъп
тоя сапун дет разправям е такъв за пране и е без отделна опаковка и прилича малко на мида, един зелен

а най-добрия обезмаслител на който съм попадал е за гумени автомобилни неща - гумите, уплътнения. Значи с такова (спрей) си напръсквам гумите
това през нощта
на сутринта измивам пода (теракот) с мокър парцал и някакъв ароматизиращ препарат, дори СЛЕД това плочките скърцат цял ден, ама не само дето е било покрай колелото а целия под ! гумите се превръщат в нещо съвсем различно (естествено)

но последното ми свърши преди над година и нямам спомен каква марка точно беше
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот bdz43r » Сря Ное 28, 2007 10:39 am

Много сложни технологии...
Аз съм мързелив човек и мия с маркуча, гумите и където има засъхнало - с четка/гъба и толкова. После чистя/смазвам веригата и съм готов. Проблеми не съм имал с нищо след такова миене, нито е влизала вода някъде, нито нещо друго и пак е чисто.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Yavkata » Сря Ное 28, 2007 12:08 pm

Айде и аз да споделя моята процедура. Минавам първо с влажен и после със сух парцал железарията. За почистване на зъбчатките ползвам парче бинт около 30 см- перфектен е за целта. Веригата и търкалцата на дераильора минавам със сух парцал и смазвам с масълце. Когато веригата се е поразлуфтила му хаквам по -гъсто масълце. Силиконов спрей по семеринги и маншони и от време на време тефлонов спрей в ботушите и това е. Пълно почистване ми отнема не повече от 5 минути..... и така всеки ден.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Сря Ное 28, 2007 12:47 pm

Yavkata написа:.....Когато веригата се е поразлуфтила му хаквам по -гъсто масълце......

Кое се е разлуфтило? Веригата?! Какво наричаш "разлуфтена верига"?
На кое слагаш по-гъсто масълце и защо?! За да "обере луфта ли"?
:dunno:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Yavkata » Сря Ное 28, 2007 12:59 pm

На градското ми колелце веригата е на около 5000 км, и термина "поразлуфтена" определя най -точно състоянието й. :D Масълцето го сипвам върху пичетата, размърдвам леко да влезе навсякъде и избърсвам отгоре. Ако е много финно, цялото масло директно си заминава. Който си сменя веригата на 2000 - 3000 км. това едва ли му е от полза.( Какво да ги правя, чаркове от нисък клас , давам им зор да се счупи нещо , че да сменя цялата скоростна система, ама не ще и не ще. Ще я покарам така и зимата още 2 -3000 км пък напролет ще сменям.)
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Сря Ное 28, 2007 1:24 pm

Yavkata написа:На градското ми колелце веригата е на около 5000 км, и термина "поразлуфтена" определя най -точно състоянието й. :D Масълцето го сипвам върху пичетата, размърдвам леко да влезе навсякъде и избърсвам отгоре. Ако е много финно, цялото масло директно си заминава. Който си сменя веригата на 2000 - 3000 км. това едва ли му е от полза.( Какво да ги правя, чаркове от нисък клас , давам им зор да се счупи нещо , че да сменя цялата скоростна система, ама не ще и не ще. Ще я покарам така и зимата още 2 -3000 км пък напролет ще сменям.)

Не знам дали знаеш, но гъстичките машинни масла имат кофти свойството да "събират цялата планина (разбирай - пясък, прах и каквото още се сетиш)" със себе си и да го лепят по веригата! "Пичетата" (по мое време тази дума имаше тясно специлизирано жаргонно приложение, сега явно приложението и вече е по-широко! :rofl: :bowdown: ) няма да ти се разсърдят ако използваш "по-тънко" машинно масълце, а защо не и специализирана смазка или спрей за верига. Порови в темите от ЧЗВ или ползвай търсачката и ще намериш стари ценни теми по въпроса за мазането, миенето и поддръжката на верижния тракт - да не правим повече :offtopic: в тази тема. Ежедневното му "позабрисване" и доналиване с масло според мен лично е излишно. По-добре на по-големи интервали от време да се прави по-щателлно миене на веригата и другите елементи от вержиния тракт с обезмаслител и "машинка" за пълно сваляне на опесъчената смазка, след което да се смазва с по възможност "не много лепяща мърсотия смазка". :)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Sp3c7r3 » Сря Ное 28, 2007 7:51 pm

Първо, преди да си напиша ферманчето: Извинявам се, че не съм чел темата в първите и 2 страници, а само последната. В този пост няма да пиша какво трябва да се прави след мокро и кално каране по принцип (т.е. кое е най-правилно да се прави след такова каране), защото нямам задълбочен и обширен опит и познания в областта, а как аз обработвам колелото си след такова каране.
Първо - уточнявам, че под "мокро" разбирам здрав дъжд през цялото каране или поне 70% от времето, и под "кално" - на гумите да им е изчезнала шарката под калта, и като влезна в банята след това да сваля поне половин кубик пясък/кал от себе си. Според мен след всяко каране, различно от това и включващо по-малки количества вода и кал, маркуча оправя работата.
Но след мокро и кално каране така, както аз го разбирам, се грижа за колелото си така:

С маркуча и една "пръскалка" (ръкохватка, поставяща се в края на маркуча, оформяща струята) махам голямата кал от колелото си. След това със гъба или мокър парцал свалям всякаква останала по него кал от най-малките дупчици, при които мога да достигна. Със сух чист парцал забърсвам, и оставям да изсъхне около 15минутки. След това започвам - 1 картон на земята, обръщам го с колелата нагоре, и ги свалям. Забърсвам всяка една шина внимателно със сухия парцал, проверявам гумите за щети. Със чист спирт и парцалче минавам дисковете на 2те спирачки. Главините проверявам за луфтове. като 2 минути въздишам по зеления приятел. Ако имам съмнение за каквото и да е сериозно омазняване на дисковете използвам Meglio.
С ивица от парцала, прегъната на 3-4 места и дълга 30-40см изчиствам задната касета така, че да няма никаква мърсотия по нея. Резбата на оста почиствам внимателно. На предната главина оглеждам вътрешната стена и смазвам с тънък слой (много тънък) грес. Главината е 20мм проходна ос, само да поясня. Забърсвам и всяка спица поотделно. С това колелата са готови, оставям ги настрани и се заемам със рамката.
Махам лапата и кормилото, вадя вилката, избърсвам стержена, избърсвам лагерите на чашките и самите чашки. Избърсвам челото и мажа с тънък слой грес (откакто ми ръждяса стержена... но за съжаление разликата в $$ между 454 и 429 е прекалено голяма).
Обръщам специално внимание на вилката, проверявам за драскотини по ботушите, почиствам внимателно навсякъде, силиконов спрей, сгъвам, избърсвам, пак силиконов спрей и така, докато спре да изкарва мръсотия. Оставям да "поотлежи" при колелата, слагам там и чашките.
Забърсвам рамката, курбелите и плочите им се почистват основно, като плочите с парцалчето, зъб по зъб. Педалите - също, ако има и най-малкото съмнение за кофти работа (задържане при въртенето им) се разглабят, гресират и отново сглабят.
Жилата и броните свалям от лостчетата, вадя жилата, минавам с алкохол, намазвам с тънък слой грес и пак слагам всичко по местата му. Свалям веригата и оставям настрана. Окомплектовам отново рамката с частите, като отделям веригата настрана.
Напръсквам веригата с Yeld (вид спрей, много ефективен според мен), изчаквам 3-4 минутки, и сгъвайки я звено вляво, звено вдясно, правя така, че да образува един дългичък правоъгълник. После със дълъг шомпол (четка) прокарвам през отвора, останал в средата на правоъгълника, поливайки от време на време с Yeld (или WD-40). Забърсвам с парцала, като след това оглеждам звено по звено, избърсвайки, и ползвайки пак четката при нужда. Слагам веригата обратно. Смазвам със Valvoline PTFE. Проходната ос на вилката забърсвам и гресирам с тънък слой или пак с Valvoline-a, забравих да кажа.
След стъпването на колелото пак на гумите му, седалката се вади заедно с колчето, маха се от него, и двете се забърсват много внимателно. Гриповете забърсвам със сух парцал.
Оставям колелцето на сухо и скачам в банята, за да извърша профилактика след мокро/кално каране и на себе си.

Дано съм бил полезен на някой с моят начин на действие, трудоемък е, но за сметка на това - доста ефективен, поне според мен. Успехи! :agree:

И много благодаря на bikerider за някои съвети, дадени ми в близкото минало :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот 4getcredo » Сря Ное 28, 2007 11:38 pm

Sp3c7r3 написа: :bigeyes:
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Ное 29, 2007 12:03 pm

:offtopic:
Sp3c7r3 написа:И много благодаря на bikerider за някои съвети, дадени ми в близкото минало :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:


Aaa искаш да ми вдигнеш рейтинга нали!!! :cussing: :roll2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот CRAZY RIDER » Съб Дек 01, 2007 4:19 pm

Първо свалям гумите и в банята :)
С веро и четка минавам няколко пъти като изплаквам с топла вода/
След това взимам и смазвам хубаво навсякаде :)
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

почистване

Мнениеот nos_222 » Сря Яну 30, 2008 4:21 pm

според мен.след кално каране триябва да свалите калта с маркуч след това да почисте венците веригата и тн. с обезмаслител и четка(обезмаслител се продава в почти всеки магазин)и след това изплаквате и сте готови
king of the road...
nos_222
 
Мнения: 56
Рейтинг: 953
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 6:38 pm
Местоположение: plovdiv

Re: почистване

Мнениеот jivkonik » Сря Яну 30, 2008 4:51 pm

nos_222 написа:според мен.след кално каране триябва да свалите калта с маркуч след това да почисте венците веригата и тн. с обезмаслител и четка(обезмаслител се продава в почти всеки магазин)и след това изплаквате и сте готови

А нещо подсушаване на веригата и масълце да капнем ли после или "така и така сме готови" и няма нужда да слагаме? :dunno: :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: почистване

Мнениеот тучо чучо » Сря Яну 30, 2008 5:11 pm

jivkonik написа:
nos_222 написа:според мен.след кално каране триябва да свалите калта с маркуч след това да почисте венците веригата и тн. с обезмаслител и четка(обезмаслител се продава в почти всеки магазин)и след това изплаквате и сте готови

А нещо подсушаване на веригата и масълце да капнем ли после или "така и така сме готови" и няма нужда да слагаме? :dunno: :D

Е, айде сега. Човекът е king of the road, ти какво искаш?
Освен това, като за първо мнение да се изцепиш по подобен начин, без дори да се опиташ да прочетеш темата, в която мнението ти е споменато поне сто пъти е меко казано "Про". :D
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1406
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот TeDo_BaPHa » Чет Фев 14, 2008 5:07 pm

Еми може би 5-6 пъти ме е хващал дъжда, ии нито 1 път не си спомням дори по 1 парцал да съм хвърлял на колелото :dunno:
А аз се чудех защо веригата имам чувство, че е полята с киделина, или пук кормилото има лкеа ражда, или птк накладките на спирачката са прилично раздясали(без това да се отразява на действието им)
:dunno: :dunno: :dunno: :dunno: :bawling: :bawling: :rofl: :rofl:
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Antares » Чет Фев 14, 2008 7:56 pm

Добре де...аз като мързел, след кално каране оставям калта да изсъхне и я свалям с една много удобна четка с дълга дръжка, достигаща и по-труднодостъпни места. След това почиствам верига и венци(с четка за зъби), смазвам веригата, минавам с четката за зъби и обтегача и декланшора и ако не съм го правил скоро - капвам на ставите им машинно масло. Ако се налага - пръсвам с WD40 и ролките на обтегача. Свалям калта от ботушите на вилката и до там...
По-основни почиствания правя по-рядко.

Какви вреди би имал подобен по-мързелив начин за поддръжка на колелото?
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ayrton Senna » Чет Фев 14, 2008 8:24 pm

Минавам покрай някоя автомивка по пътя, и с водоструйка на възможно най-ниско налягане за 1мин колелото е готово като ново. А веднъж един господин чистеше тротоара с маркуч с наистина много ниско налягане и пак за 1мин беше готово. Знам че е вредно и изключително мързеливо, но другия вариант включва час и повече чистене задължително целия под става в ситен пясък, разнася се навсякъде и после всичко трябва да се чисти. Просто ми е писнало от този вариант, не съветвам никой да прави като мене....да не ме разберете погрешно :)
Shadow fingers rise above
Iron fingers stab the desert sky
Oh, behold the power of man
Are your minds ready for the fall
Ayrton Senna
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1207
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 12:14 am

Мнениеот ignorance » Вто Фев 19, 2008 3:38 pm

абе кфо е тфа нещо??вие да не спите с това колело... то го изкарахте по чисто от вас самите.. една водоструйка ще му дойде добре .. даже и това му е много .. !!!
Аватар
ignorance
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1139
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 10:35 pm
Местоположение: BAPHA

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Фев 19, 2008 3:48 pm

ignorance написа:абе кфо е тфа нещо??вие да не спите с това колело... то го изкарахте по чисто от вас самите.. една водоструйка ще му дойде добре .. даже и това му е много .. !!!
Въпрос на цивилизованост.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Alpina » Вто Фев 19, 2008 3:51 pm

Не само :)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот codename47 » Чет Фев 28, 2008 8:48 am

Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот Grigo » Нед Юни 15, 2008 8:13 pm

Ами аз или го къпя във ваната, като в истински СПА център, или го свалям пред входа, подпирам на пейката долу, и с една 1-но литрова пръскалка (за цветя), но за сметка на това доста мощна + една кофа вряла вода + четка! (с не много твърд косъм!) го измивам доста добре!

Прилично дори...Значи първо със сапунено-веров разтвор с пръскалката за цветя го насапунисвам яко, щото то обича да е чистичко, кефи се на хигиената... После с четката го позатърквам обстойно и накрая с едно канче (350 мл.) на 14-15 лисвания излизвам върху него 4-5 литра вряла водичка и лъсва! :)

И е готово за нови предизвикателства и да го изцапам, отново, както само аз си знам, с Rage Against The Machine в ушите и надолу по хълма! :beer:
Grigo
 

Мнениеот Grigo » Нед Юни 15, 2008 8:16 pm

Между другото, ендна от многото ми страсти е лова, та ми се е случвало, като ми свърши смазката, да пръсна по ботушите/шиша на шока, лагеровката и веригата Browning Legia spray, Той е предназначен за ловно оръжие! Смазва и предпазва от корозия и т.н. :) :D
Знам, че звучи странно, но смазва по-добре от оригиналните смазки за велосипеди, тъй като е за триещите и външни/вътрешни части на оръжие!

Само за веригата е малко течен! :^:
Grigo
 

Мнениеот Анелия » Нед Дек 07, 2008 5:04 pm

squat написа:Аз лично натиквам колелото в банята и се къпем заедно:eyebrow:

Мислех, че мъж ми е тотално :crazy: и напъха колелетата в банята. Ама не бил явно сам :dunno:
Аватар
Анелия
 
Мнения: 2165
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 2:01 pm

Мнениеот XeDoX » Нед Дек 07, 2008 5:09 pm

Grigo а как действа тази смазка върху уплътненията,замислял ли си се ?
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот kikon » Нед Дек 07, 2008 5:10 pm

Анелия написа:
squat написа:Аз лично натиквам колелото в банята и се къпем заедно:eyebrow:

Мислех, че мъж ми е тотално :crazy: и напъха колелетата в банята. Ама не бил явно сам :dunno:

Веднъж го направих иии канала се запуши :D :rofl: Повече НЕ!
Flow like water down the hill.

http://keekie.me/
Аватар
kikon
 
Мнения: 1706
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 03, 2008 3:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот SilverWolf » Нед Дек 07, 2008 6:21 pm

Точно се прибрах от каране, ходих на танковия път(място от където дори много висок джип би се затруднил доста да мине) и заваля яко дъжд следователно спирах бая пъти за да дам малко назад и да изтръскам предната гума защото имаше толкова много кал насъбрала се при горния край на ботушите на вилката че търкалото неможеше да се върти. Прибрах се и още пред вратата свалих предната капла и на две части направо в банята, с колелото. Канала незнам защо но не го запушвам (вече 3-ти път си мия така колелото). Ръжда единствено се появява при едни шайби които аз съм си направил и не е голяма работа защото могат да се направят за 2 мин а и не вършат чак толкова голяма работа, и другото място е отвътре на стержена. Веригата ми я купих втора ръка за безпари, незнам дали е нераждавейка но съм я оставял мокра и досега ръжда не съм виждал по нея. Едиственото последствие след това каране беше че направих някой лоши драскотини по рамката. У нас нямам смазка и в повечето случеи си смазвам колелото на другия ден като отида до братчеда. Проблеми НЯМАМ.
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Мнениеот MacLeod » Вто Яну 13, 2009 10:07 pm

Лично аз използвам единствено сух парцал за да чистя колелото си. След като калта засъхне, тя лесно се сваля със сух парцал, след това си смазвам веригата и съм готов. По - сериозни почиствания, като смазка на амортисьри правя не по често от веднъж на сезон и то ако колелото е карано интензивно ( защото имам 2 колелета ). За сега нямам никакви оплаквания от този метод. Вярно че почистването не е на 100%, но е достатъчно.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта