За АМ като "стил"... пак!

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот Admin » Съб Фев 09, 2008 10:04 am

Ебаси, колко лесно е било навремето, когато е имало преко сили три дисциплини (траялът го оставям настрана) и общо взето велосипедите са били еднакви и за трите :D Я помислете тогава как и по какво са ги разграничавали, а?
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот ACID BURN » Съб Фев 09, 2008 12:37 pm

Добре тогава да наречем стила ендуро идва от англ. език (endurance), което значи издържливост.Характерно за ХЦ-то са дългите преходи и изкачвания, но понеже става въпрос за издържливост, което предполага, че ще се минава през по насечен терен( освен ако не караш в Холандия :D )Примерно велосипеда, който олицетворява стила е ТRЕК FUEL EX.Лек, здрав и с ход 130/130.

Едит:Изнервям се вече говорим едни и същи неща, а пък не можем да се разберем.Това дето горе го написах, го написаха 100 000 човека.Кво толкова има, че да не може да го възприемете тоя стил нз. :)
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот stroker » Съб Фев 09, 2008 12:48 pm

Admin написа:В тези случаи, когато си се изкачвам сам и след това се спускам, аз не карам в стил АМ, карам си крос-кънтри. А пък в случаите, когато се качвам с лифта, тогава си карам спускане, т.е. отново не карам стил АМ.


Админ,че си прав прав си няма спор,но не е ли по-лесно да наричаме този тип каране с един термин,а не "нагоре карам ХС,а надолу ДХ/ФР?
хубаво да не е АМ,ма дайте друга дума да измислим за улеснение :)
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Admin » Съб Фев 09, 2008 3:29 pm

@ACID BURN
"Ендуро" пак означава тип велосипеди. Някои ги смятат за различни от АМ велосипедите (по-здрави и с повече ход - най-често 150-170мм, докато АМ са по-леки и с ход 130-150мм), други предпочитат да не делят байковете на толкова много категории, т.е. смятат АМ/ендуро за една по-широка категория велосипеди.

@stroker
Е какво улеснение? ХС не е само нагоре, не знам кой заблуден човек го е измислил това, но то просто не е вярно. Освен това ХС не е само състезателна дисциплина.

Внимание! Дълго четиво! :D

Крос-кънтрито като вид каране на планински велосипед е най-разпространеното по света (у нас не съм сигурен) и понеже може да се практикува по много и различни начини, производителите отговарят на това с различни видове велосипеди.
За състезателите по крос-кънтри това са най-леките и бързи велосипеди, които обаче не возят комфортно върху груб терен, ограничени са откъм здравина и геометрия, т.е. с тях не е толкова приятно и безопасно да се кара по трудни и технични пътеки. Поне за обикновените колоездачи не е.
За дълги ХС преходи и маратонски състезания се предлагат велосипеди, които отново са доста леки, но имат малко повече ход на окачването, по-комфортна возия, малко по-различна геометрия евентуално.
След това стигаме и до АМ/ендуро велосипедите - ако искате като една категория, ако искате като две. Тези байкове отново са направени за каране, включващо изкачвания и спускания (за мен това си е крос-кънтри). Само че са насочени към хора, които са склонни да преглътнат малко (или не толкова малко) по-високо тегло и ефективност при изкачването, за да получат повече свобода, сигурност и комфорт при спускането и да могат евентуално да използват велосипеда си и за други видове каране, например за спускане или фрийрайд.

Знам, че отстрани изглежда сякаш много се впрягам. Та това са само едни буквички! Така е, за мен също най-важно е самото каране, то ми носи удоволствието, не нещо друго. Проблемът е, че като опрат нещата до разговор за карането, до съвети за подходящ велосипед и т.н., тогава става страшно (или пък смешно), защото не можем да се разберем. :)

Според мен видовете каране в момента са следните, като за някои от тях ще кажа и с какво ги свързвам аз. Не желая да налагам на някого мнението си, но ако не друго, поне ще знаете какво имам предвид в мненията си тук или в статиите си в сайта:
- Dirt Jump, Street, Trials, Urban - за тези видове каране не съм достатъчно компетентен, имам идея какво значат, но не се наемам да им давам определение.
- 4-крос, дуал, дуал слалом - тези са ясни, надявам се.
- Крос-кънтри - каране по пресечен терен, включващо изкачвания и спускания, които в по-голямата си част се осъществяват върху колелото. ;)
- Спускане - каране надолу по определено трасе за време. Качването нагоре е с лифт, с друг вид превоз или с бутане. Не казвам, че това е само състезателна дисциплина, но водещото е това, че при нея основната цел е по-бързо минаване по трасето. Затова и велосипедите за спускане в повечето случаи са оптимизирани с тази цел наум. Затова и трасетата за спускане са проектирани в тази насока.
- Фрийрайд - един от най-трудните за дефиниране начини за каране. За мен фрийрайда е каране надолу, но за разлика от спускането целта не е най-бързо и устремено преминаване, а по-скоро най-разнообразно, игриво и технично. От това произтичат следните разлики: 1) При фрийрайда често се кара не по трасе, а по обикновени пътеки. Кара се и без пътеки. Кара се на всякакви места, където наклонът е надолу и има някакво предизвикателство - дали ще е пад, дали ще е улей, дали ще е стръмен наклон, техничен терен или нещо друго... 2) Има и трасета за фрийрайд и те са доста различни от тези за спускане - преобладават препятствия и елементи, които предразполагат не към най-бързо преминаване, а към най-много трикове, скокове, технично каране. Разбира се, между фрийрайда и спускането има доста допирни точки, защото и двете са надолу - велосипедите са сходни, но и достатъчно различни в детайлите, екипировката е кажи-речи еднаква. Изкачването догоре при фрийрайд каране по правило не се осъществява върху велосипеда, макар да са възможни изключения.

Така, дотук говорех за видове каране. Това е примерно като се прибереш, да си кажеш: ето, днес карах спускане или пък днес карах крос-кънтри.
Различните видове велосипеди са насочени към един или повече начини на каране, но не ги определят. Затова е некоректно за всяка нова категория велосипед да се измисля и нов "стил".

Разбира се, горната класификация (като всяка друга) не може да обхване цялото многообразие, налично в планината. Една от верните ми дружки за каране например редовно прави следното: караме, караме ХС, пък току вземе, че се метне от някой пад или скок, т.е. "изпълнява фрийрайд пирует" :D Ама това е, защото кара с АМ велосипед, който позволява и двете неща. Ако караше с ХС байк, нямаше да се замисля толкова за скокове и дропове, а пък ако караше DH байк, нямаше да се замисля изобщо за ХС карания ;)

За да видите колко объркващо става, като почнат да се измислят "стилове" за щяло и нещяло, ето ви още няколко примера да помислите над тях:
През 2005-2006г. направих няколко карания в Рила. Теренът беше труден. Велосипедът ми беше един и същи - Ram HT2 с вилка Rock Shox Pike. Аз бих го определил като "АМ твърдак", което други може би биха нарекли "ХС/АМ велосипед". Както и да е.
В два от случаите ставаше дума за ХС карания по два или три дни, с много изкачване и спускане, дори с много бутане нагоре. За спусканията си носех наколенки, както правя винаги, когато очаквам техничен терен. И все пак това си бяха ХС карания - и като екипировка, и като психическа настройка, и като тип физическа активност. Според някои мнения в тази тема обаче се оказва, че тогава съм карал в стил АМ...
Третото каране беше спускане от вр.Мусала и си беше чист фрийрайд. Нагоре само бутахме. Надолу карахме колкото можем. Поне половината ми багаж се състоеше от защитна екипировка. Бях отишъл с едничката цел да спусна върха по супер-техничната пътека от северната страна и си се бях подготвил за това. Според някои мнения в тази тема отново излиза, че съм карал в стил АМ.
Със същото колело многократно съм карал и спускане. На Пампорово, на Добринище, на Витоша. Ама нали колелото е тип АМ, излиза, че и при спускането пак съм карал стил АМ.
Да погледнем към самото колело. Ако HT2 се сглоби с вилка със 100мм ход и леки компоненти, това ще е обикновен ХС байк. Ще ми е по-удобен нагоре, по-лек, по-приятен за въртене и ще ми е по-трудно надолу, по-некомфортно и т.н. Аз си го бях сглобил така, че да е по-тежък, не толкова комфортен нагоре, но пък по-приятен и способен за каране надолу. Това не влияе на вида каране, който практикувам.
Миналата година карах предимно Ram AM. Типичен ендуро велосипед с доста ход на окачването. Но видовете каране и местата си бяха все същите. Имаше 4-дневен преход в Родопите с много изкачвания и спускания... ми беше си ХС каране, а не някакъв измислен стил АМ. След това имаше 10 дни Рудопия - пак си беше ХС каране. Рила - този път ударихме на камък, т.е. на гора и се наложи да мъкнем на ръце велосипедите няколко километра надолу, след като предишния ден само се бяхме катерили нагоре... да не би пък тоя гърч да е бил прословутия стил АМ? Ама се съмнявам, щото брат ми пък беше с ХС велосипед :D
Ето го и любимият ми пример: в момента карам един Drag Zx5 с вилка ХСМ и V-образни спирачки. По дефиниция това е ХС байк, при това не от висок клас. Вярвам, че с това определение всички ще се съгласим. През есента с трима приятели карахме един ден над Лакатник. Изкачването е 7-8км по асфалт, спускането е 2км по уникални пътеки с някои доста трудни и технични участъци. Четирима души, четири колела, едно и също каране. Аз бях с въпросния Zx5 (ХС велосипед). Alien беше с Ram AM. PtD беше с Iron Horse 7Point (фрийрайд велосипед). screamBoy беше с неговата си екзотика (аз бих я определил като "FR твърдак"). Моля сега някой да ми каже дали това означава, че четиримата сме карали различни стилове? Не отричам, че при спускането на повечето места другите изпитаха по-голямо удоволствие и минаха през трудните места, а аз трябваше да сляза на някои, но това не променя факта, че карането си беше едно и също и предвид съотношението 8км въртене нагоре и 2км каране надолу (умножено по две, защото го повторихме), за мен това си е крос-кънтри по всички възможни критерии.

С тези примери и особено с последния искам да наблегна отново на основната си теза: видът каране не зависи пряко от вида велосипед. Видът велосипед има отношение към терена, по който може да се кара и към начина, скоростта и сигурността, с които може да се преодоляват едни или други негови препятствия и особености. Но тъй като разликите между крайните положения вече са доста големи, специализираните велосипеди няма как да не ограничат човек (в общия случай говоря!) до определен вид каране. А пък за АМ/ендуро велосипедите е характерно това, че не са толкова силно специализирани, поради което могат без особени проблеми да се ползват за повече от един вид каране. Днес за крос-кънтри, утре за спускане или фрийрайд. Така, както е било преди 10-15 години, когато планинският велосипед и бил просто "mountain bike" без разни представки и наставки от типа DH, FR, XC... Разбира се, в универсалността на АМ/ендуро велосипедите се крие и основният им недостатък - не са способни на това, което могат специализираните байкове. Например, ако трябва с АМ велосипед да измина 80-100км по лек терен, това е напълно възможно, но определено не е толкова лесно и бързо, колкото с лек ХС велосипед. А пък ако отида на трасе за спускане, с АМ велосипед ще мина, но не толкова бързо и смело, колкото с с DH байк. Ама я пробвайте да минете 80км с DH байк или пък да се спуснете по истинско DH трасе с ХС велосипед. Не е невъзможно, но не е и много смислено.

Съжалявам, ако съм ви отгечил за пореден път, но не е зле следващия път, когато някой потърси съвет за велосипед, който ще бъде каран в "стил АМ", да уточни дали неговият "стил АМ" включва повече елементи на ХС каране или на фрийрайд каране. Или по равно от двете. Защото не е без значение ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Съб Фев 09, 2008 3:50 pm

малеее... човек да не се изпусне да каже, че няма стил АМ, и виж кво става после... :D

@All: XC не е обидна думичка, не се срамувайте от нея!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alien » Съб Фев 09, 2008 3:54 pm

Мамка му, Любчо, прекаляваш. :) НИКОЙ не спори, че това какъв стил каране зависи от това КЪДЕ караш, а не КАКВО караш (въпреки че и това не е точно така). Аз лично, както и другите предполагам, се опитвам да тУря още един стил на каране, който да се намира между ХС и ДХ, защото просто разликата между тях е огромна. Някои неща, с които не съм съгласен в твоите описания:

1. Според твоите думи, катеренето на Мусала и Полежан са били ФР, защото нагоре само сме бутали. Ок, ама не е вярно, защото на Мусала се кара до хижата примерно. Нагоре не може, ама все пак донякъде сме карали. Това не го ли прави ХС? :D

2. За ония любимия ти пример. Тук малко може да си попротивореча, защото там ти не карА ФР, ами ХС, защото на доста места се гърчеше с това гадно колелце, като слизаше и си буташе. Така че въпреки че сме карали на едно място, ние сме практикували различни стилове, защото сме правели различни неща. Тоест ние сме карали АМ, а ти ХС, просто защото ние сме издевателствали надолу малко повече от теб. В случая това е следствие на колелото, което не ти позволява да караш по-агресивно, което за мен го снишава в една категория надолу. Тоест за мен категориите са наредени така, в съответствие с агресивността при спускане.

Кажи ми - някой с РАМ-ДХ си върти по пътя до Бай Кръстьо (може да се направи, не ми спори :) ), след което се пуска с 300 и бие всички наред. Това ХС ли е?
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Съб Фев 09, 2008 4:08 pm

Борисеееее, Борисе... са виждаш ли що не ми остава време за онова нещо? :D
Как да споря с теб, като си дал някакви ебаси изчанчените примери... тоя последният няма да го коментирам, щото просто е нереален. Първо искам да го видя това нещо да стане (и аз знам, че е възможно да си го представим, да!), пък тогава ще ти кажа за какво го смятам, ок? ;)
За Мусала... прощавай, ама равната отсечка от лифта до хижата и обратно конкретно в тоя случай не я броя за каране - беше си най-обикновено возене, придвижване, досадна част, без която не може да се мине. Освен това на фона на двата дни и карането в техните рамки, тази отсечка се вмества напълно в характерната за едно фрийрайд каране част с въртене нагоре (всъщност не нагоре, а по равно, ама все тая).
А пък за любимия ми пример от Лакатник (аз мисля, че всички карахме ХС там) мога да кажа само едно - щом според теб вие сте карали АМ или FR поради едничкия факт, че сте били с по-добри колела за надолу и сте слизали на по-малко места от мен, ще кажа следното: представи си, че бях с по-хубаво колело от вашите, но доста по-плашлив или неопитен от вас - пак щях да слизам на сто места, а вие пак щяхте да карате там. Следователно аз пак щях да карам ХС, а вие АМ, нали? След това, представи си че вземеш едно DH колело и отидеш да покараш с десетте най-добри в класирането за СК. Тъй като "ония" ще минат два пъти по-бързо от теб, излиза, че ти ще караш ХС, а пък те DH :rofl:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Alien » Съб Фев 09, 2008 4:42 pm

Знаех си, че ще го дадеш тоя пример със СК. :) Не, там всички ще си караме ДХ, просто ония са по-добри. Бе не знам, не ме интересува, просто за мен каране, при което ние се опитваме всячески да си счупим главите надолу, НО което вплючва и качване, не е нито ХС, нито ДХ, ами е нещо средно.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот stroker » Съб Фев 09, 2008 4:46 pm

[quote="Admin
@stroker
Е какво улеснение? ХС не е само нагоре, не знам кой заблуден човек го е измислил това, но то просто не е вярно. Освен това ХС не е само състезателна дисциплина.[/quote]
Ako от моя пост остава впечатление че мисля ХС-то е дисциплина само за нагоре явно съм се изказал неграмотно или просто ти не си ме разбрал!!!Имах предвид че ти казваш , че нагоре караш ХС(т.е частта от ХС -дисциплината,която е нагоре),а надолу си караш спускане(спускането си е само спускане)
Дано това е по-разбираемо какво имах предвид(ебаси не съм толкова тъп че да си мисля че ХС е само нагоре,требе да си от могилино да си го мислиш това :) )
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Admin » Съб Фев 09, 2008 4:48 pm

@stroker
Съжалявам, просто ти не си ме разбрал ;)
Не казвам, че нагоре карам ХС, а надолу спускане. Казвам, че с АМ велосипед мога днес да си карам с кеф ХС, а утре със същия кеф да си карам спускане. Примерно.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Съб Фев 09, 2008 4:50 pm

Аз си имам свое мнение за Лакатник - по асфалта нагоре и по равното и леко нанадолно черно си беше ХС, но по скалата надолу си беше жив FR.

Затова не виждам как може да се говори за "стил". Има различни терени, както и колела проектирани за един, друг или комбинация от тези терени.

В този смисъл изкачването София-Алеко с каквото и да е колело си е ХС. Спускането Алеко-София по пътеките с каквото и да е колело си е DH/FR (според маршрута). Карането по Обиколната с каквото и да е колело си е ХС.

Лесно може да се види, че ако някой иска да кара "стил АМ", той всъщност има предвид всъщност "каране по всепланински терен".

И не разбирам защо е толкова важно да се дефинира строго този термин, след като на всички им е ясно за какво става въпрос. :dunno:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот did » Съб Фев 09, 2008 4:52 pm

PtD написа:И не разбирам защо е толкова важно да се дефинира строго този термин, след като на всички им е ясно за какво става въпрос. :dunno:

щото е зима, и е кално, и няма за какво да се спори :)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stroker » Съб Фев 09, 2008 5:02 pm

Admin написа:@stroker
Съжалявам, просто ти не си ме разбрал ;)
Не казвам, че нагоре карам ХС, а надолу спускане. Казвам, че с АМ велосипед мога днес да си карам с кеф ХС, а утре със същия кеф да си карам спускане. Примерно.

Напротив точно това разбрах ,ти си го написал ясно!Но си написал че имаш случаи които в един ден караш нагоре ХС ,а надолу спускане,а в други си карап само ХС,а в трети само спускане.Всичко ти разбирам просто не исках да остава впечатление че съм от могилино и си мисля че ХС е само нагоре!
Сори за оффтопика
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Admin » Съб Фев 09, 2008 5:06 pm

PtD написа:И не разбирам защо е толкова важно да се дефинира строго този термин, след като на всички им е ясно за какво става въпрос. :dunno:


То се видя колко ни е ясно на всички :rofl:
Нищо де, поне си начесахме езиците. Пък за мен ако е толкова важно, явно ще трябва да си търся друго решение на "проблема". :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот naka76 » Съб Фев 09, 2008 6:36 pm

Днес докато се мотахме и обсъждахме тази тема един приятел попита Паниците - Ботев - х.Левски - Карлово какъв маершрут се води? :D ;) :rofl:
Аватар
naka76
 
Мнения: 871
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 21, 2003 7:04 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Redhat » Съб Фев 09, 2008 7:29 pm

naka76 написа:Днес докато се мотахме и обсъждахме тази тема един приятел попита Паниците - Ботев - х.Левски - Карлово какъв маершрут се води? :D ;) :rofl:


XCX :D
You Bastards!
Аватар
Redhat
 
Мнения: 881
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 9:42 am
Местоположение: неизвестно

Мнениеот L-E-G-O » Съб Фев 09, 2008 7:30 pm

Alien написа:Знаех си, че ще го дадеш тоя пример със СК. :) Не, там всички ще си караме ДХ, просто ония са по-добри. Бе не знам, не ме интересува, просто за мен каране, при което ние се опитваме всячески да си счупим главите надолу, НО което вплючва и качване, не е нито ХС, нито ДХ, ами е нещо средно.

Free Ride :idea:
Вода и RAM тръгнат ли ... нямат спиране
Аватар
L-E-G-O
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1367
Регистриран на: Нед Авг 06, 2006 6:35 pm
Местоположение: Севлиево

Мнениеот nicky bike » Съб Фев 09, 2008 8:04 pm

naka76 написа:Днес докато се мотахме и обсъждахме тази тема един приятел попита Паниците - Ботев - х.Левски - Карлово какъв маершрут се води? :D ;) :rofl:

ХС с елементи на алпинизъм с колело на рамо.
Таз година съм намислил Тъжа-Ботев-х.Левски(спане)-Добрила - Амбарица - Троян. Това е ХС
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот botroid » Съб Фев 09, 2008 8:12 pm

Alien написа:просто за мен каране, при което ние се опитваме всячески да си счупим главите надолу, НО което вплючва и качване, не е нито ХС, нито ДХ, ами е нещо средно.


Точно заради това средно е измислено понятието "агресивнo XC" :) Разликата спрямо обикновенното XC се състои в това, че надолу се кара урбулешката и гьотере ;) Протекторите са задължителни, препоръчително е XC рамката да има подсилки, каквито има HT2.
Последна промяна botroid на Съб Фев 09, 2008 8:19 pm, променена общо 1 път
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот Мъро » Съб Фев 09, 2008 8:19 pm

Според мен прекалено много си чешете езиците за глупости... :) Марш да карате!
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот EmZo » Съб Фев 09, 2008 8:49 pm

Абе и на вас не ви е лесно!
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот Alpina » Съб Фев 09, 2008 9:07 pm

Инак не е интересно :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот hlebarka » Съб Фев 09, 2008 9:37 pm

"АМ", като вид колело и каране, е нещото, което убеждава хората да си купят по-скъпо колело отколкото им е нужно. :party:
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот Alpina » Съб Фев 09, 2008 9:40 pm

hlebarka написа:"АМ", като вид колело...

...е за хората, които не искат да имат тясно специализирано такова.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот hlebarka » Съб Фев 09, 2008 9:48 pm

Alpina написа:
hlebarka написа:"АМ", като вид колело...

...е за хората, които не искат да имат тясно специализирано такова.


..е за хората, които не знаят, че преди колелото им да се строши ще се посерат от страх. :D
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот Alpina » Съб Фев 09, 2008 9:49 pm

:D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот gnao » Съб Фев 09, 2008 9:50 pm

След като AM понятието биде поизбистрено, мисля, че е време да се внесе още яснота по проблематика на екстремния uphill (XUH) :popcorn:
Feed me a stray cat
Аватар
gnao
 
Мнения: 217
Рейтинг: 1323
Регистриран на: Сря Авг 10, 2005 8:54 pm
Местоположение: България

Мнениеот PtD » Съб Фев 09, 2008 10:00 pm

HUH? :D
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Alpina » Съб Фев 09, 2008 10:02 pm

Пише се XUH
Изговаря се HUH
:D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот ACID BURN » Съб Фев 09, 2008 11:51 pm

Хммм дид аз не се срамувам, че съм крос-кънтрист, аз се гордея че съм такъв.Щото това е най-якият стил.Но искам разнообразие с този безименен стил.
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 354 госта