Honda gearbox - цялата истина

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Honda gearbox - цялата истина

Мнениеот dh--zone » Съб Фев 09, 2008 6:47 pm

Здравейте,

случайно попаднах на тези снимки:

http://www.pinkbike.com/photo/1747583/

http://www.pinkbike.com/photo/1554954/

И какво се оказа - защитена от блато кутия а вътре една верига повече:)

Поздрави
Жоро
dh--zone
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1214
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:53 am
Местоположение: Poland or Пловдив ;)

Мнениеот Nymphetamine » Съб Фев 09, 2008 6:51 pm

И? Ти какво искаше да има вътре? Рози?
Я се замисли, след като кутията е затворена и изолирана от външни влияния, колко пъти в годианта/на колко карания ще ти се налага да сервизираш, центроваш и регулираш работата на чарколяците вътре? Колко по-малко ще бъде износването? Колко по-дълъг ще бъде живота на всеки един компонент вътре? Колко по-гладка ще бъде работата?
Отговори на тия въпроси и ще разбереш защо аз лично бих я искал на своето колело...
Последна промяна Nymphetamine на Съб Фев 09, 2008 6:52 pm, променена общо 1 път
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот cichlidi » Съб Фев 09, 2008 6:52 pm

Добро утро!!! Тези снимки ги има от на баба ми годежа.
Аватар
cichlidi
 
Мнения: 863
Рейтинг: 1963
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот dh--zone » Съб Фев 09, 2008 6:55 pm

@ cichlidi - ами не всички са толкова бързи, като тебе :)

Интересно ми е дали някой ще почне да произвежда такива кутии серийно...:)

Поздрави
dh--zone
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1214
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:53 am
Местоположение: Poland or Пловдив ;)

Мнениеот Admin » Съб Фев 09, 2008 7:05 pm

Точно такива не знам, но Hayes преди време купиха правата върху скоростната кутия Petespeed, използвана в прототип на B1, която работи на подобен приницип (дерайльор, затворен вътре в нея). Предполагам, че са я купили с цел да я предложат серийно на пазара, но кога ще стане това само те могат да кажат. :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Нед Фев 10, 2008 6:37 am

На първи поглед - напълно безмислена конструкция. На втори - съвсем закономерен отговор на търсенето на лека, здрава, защитена от удари и атмосферни влияния трансмисия. Всички слаби точки са пренесени вътре (най-вече веригата :popcorn:).

Конструкциите на основа зъбни колела и планетарни механизми лично за мен са излишно сложни, скъпи и счупваеми (KISS). Би било интересно да се сравни като тегло кутията на Honda с тази на Nicolai.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mirelay » Нед Фев 10, 2008 9:56 am

Сигурно ще е по-лека.Единствено за някой който кара би било недостатък, че не може да сменя скоростите без да върти.Аз лично не бих го усетил.
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Мнениеот Admin » Нед Фев 10, 2008 2:16 pm

Доколкото помня, при тази на Hayes/Petespeed предавките можеха да се сменят без въртене на педалите.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот dh--zone » Нед Фев 10, 2008 3:54 pm

Никога не съм пробвал такъв bike... Интересно ми е дали има някаква разлика във "въртенето". Това че всички главни зъбни колела са скрити в кутия от една страна е хубаво, но от друга, няма гаранция че няма да се напълни с кал и мръсотия, както всеки един друг елемент...
dh--zone
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1214
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:53 am
Местоположение: Poland or Пловдив ;)

Мнениеот bikerider » Нед Фев 10, 2008 5:31 pm

dh--zone написа:няма гаранция че няма да се напълни с кал и мръсотия


Защо си толкова сигурен? Зависи от изолацията.
Плюс това трансмисията е затворена в кутия - кал според мен не може да влезе, само прах и то след много време. Всичко иска профилактика и това също, аргументи в стил "ама това след време ще трябва да се профилактира" са нереални.
Момента с въртенето за превключване наистина го има, но цената на тази кутия и теглото й би трябвало да компенсират според мен. Аз лично гледам на тази конструкция като бюджетен вариант.
Последна промяна bikerider на Нед Фев 10, 2008 6:21 pm, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот People = Shit » Нед Фев 10, 2008 5:39 pm

dh--zone как искаш да влиза кал, при положение че кутията е херметически затворена (поне така си мисля)
Изображение
Аватар
People = Shit
 
Мнения: 525
Рейтинг: 1755
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 5:44 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dh--zone » Нед Фев 10, 2008 5:49 pm

Е нали веригата трябва от някъде да излезе.....
dh--zone
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1214
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:53 am
Местоположение: Poland or Пловдив ;)

Мнениеот Nymphetamine » Нед Фев 10, 2008 6:11 pm

Има външно зъбчато колело на скоростната кутия и на главината. Между тях е опъната верига. Всички скоростни механизми са затворени в кутията и изолирани от външни влияния.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот bikerider » Нед Фев 10, 2008 6:23 pm

@dh--zone:
Предпочитам една здрава верига, която е къса, не хлопа, не се суче повече от заложеното в проекта и е затворена заедно с водача херметически.
Всички кутии имат втора, същинска верига към задния венец, така че това не може да е аргумент за или против различни конструкции.
Последна промяна bikerider на Нед Фев 10, 2008 6:49 pm, променена общо 2 пъти
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот L-E-G-O » Пон Фев 11, 2008 4:27 pm

не ми стана ясно как става предаването към задното колело :dunno: . Снимки или обяснение :popcorn:
Вода и RAM тръгнат ли ... нямат спиране
Аватар
L-E-G-O
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1367
Регистриран на: Нед Авг 06, 2006 6:35 pm
Местоположение: Севлиево

Мнениеот Redhat » Пон Фев 11, 2008 4:45 pm

L-E-G-O написа:не ми стана ясно как става предаването към задното колело :dunno: . Снимки или обяснение :popcorn:


малко по-нагоре Nymphetamine написа:Има външно зъбчато колело на скоростната кутия и на главината. Между тях е опъната верига.
You Bastards!
Аватар
Redhat
 
Мнения: 881
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 9:42 am
Местоположение: неизвестно

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Фев 11, 2008 5:00 pm

L-E-G-O написа:не ми стана ясно как става предаването към задното колело :dunno: . Снимки или обяснение :popcorn:


Нагледно
Изображение

но в изпълнение на Nicolai

ето я и в изпълнение на Honda
Изображение
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта