Повече не купувам лепенки Weldtite

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот outfaced » Чет Фев 28, 2008 10:56 pm

Ozzie написа:А всъщност е много интересно и забавно да се кара без вътрешни гуми...
Няма шкурки, няма лепила, няма лепенки...
:evil:


е те тия гуми тръни не ги ловят или как :dunno:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bi » Чет Фев 28, 2008 11:18 pm

outfaced написа:и мен тия с оранжевкия пласт ми харесват
това оранжевото не е точно гума, а някаква еластична пластмаса, която се разтваря частично от лепилото и уплътнява и залепва по добре отколкото ако лепиш само гума с гума и посредата лепило някво

Не е ли каучук и под действието на лепилото става нещо? Хайде нека някой да ми обясни, ако обича. :) :confused:
Благодаря предварително! :beer:
Шегата често е в резултат на интелектуална беднотия.
Жан де Ла Брюер
Аватар
bi
 
Мнения: 330
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Чет Ное 02, 2006 6:54 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Чет Фев 28, 2008 11:20 pm

bi написа:Не е ли каучук и под действието на лепилото става нещо? Хайде нека някой да ми обясни, ако обича. :) :confused:
Благодаря предварително! :beer:


Да, правилно си се насочила, всъщност лепилото не е съвсем лепило, а вулканизираща течност :D
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Ozzie » Чет Фев 28, 2008 11:25 pm

outfaced написа:
Ozzie написа:А всъщност е много интересно и забавно да се кара без вътрешни гуми...
Няма шкурки, няма лепила, няма лепенки...
:evil:


е те тия гуми тръни не ги ловят или как :dunno:


Не че са неуязвими, ама трънчетата са ни най- малкия проблем.
:)
Хайде стига разводнявахме темата. И без това е достатъчно разводнена.
Ако адаша ти беше притиснал лепенката вечерта, да изчака лепилото да изсъхне хубаво и да монтира гумата на сутринта, едва ли би имал описания проблем.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот outfaced » Чет Фев 28, 2008 11:40 pm

vladimir.dzhuvinov написа:
bi написа:Не е ли каучук и под действието на лепилото става нещо? Хайде нека някой да ми обясни, ако обича. :) :confused:
Благодаря предварително! :beer:


Да, правилно си се насочила, всъщност лепилото не е съвсем лепило, а вулканизираща течност :D



e тц ... няма начин да е вулканизация :) ... както там в линка пише, това е свързване на сярата с гумата (химическа реакция). В случая става дума просто за разтваряне. Какво е точно оранжевото не знам ... някъв полимер + каучук и полимера се разтваря от лепилото. :idea:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот botroid » Пет Фев 29, 2008 12:06 am

Какво мислите за самозалепващите лепенки Weldtite? Тези са скъпи де, но гледам че има и по-евтини от 2.50 лв. комплекта с 6 самозалепващи лепенки, безименна марка. Интересува ме някой дали е пробвал подобни лепенки, дали държат и може ли да се разчита на тях в полеви условия, за да се спести носенето на лепилце :)
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот Rancid » Пет Фев 29, 2008 12:13 am

При положение,че ще носиш и помпа,какъв е смисълът?! :crazy:
Изображение
Аватар
Rancid
 
Мнения: 1303
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2005 10:35 pm

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Фев 29, 2008 12:28 am

outfaced написа:e тц ... няма начин да е вулканизация :)


На тубичката точно така си пише - "Вулканизиращ разтвор за гуми" :)
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Фев 29, 2008 12:51 am

Разлепих спуканата лепенка от гумата. Когато е без предпазното фолио на пипане ми се стори по-тънка, по-малко плътна и по-гъвкава от обикновените.

Ето и фото от вътрешната страна:

Изображение
По средата се вижда линията, по която въздухът е пробил лепенката, точно на същото място и със същата дължина като самият пробив на вътрешната гума. Меката червена гума от долната страна остана изцяло залепена на вътрешната гума (от нея на самата лепенка не е останало нищо), а от горната страна се вижда, че червената гума се е разтворила значително. По краищата пък се вижда черен слой от разтворено вещество от самата вътрешна гума. Следователно на ключовите места лепенката е била задоволително слепена с вътрешната гума.

Аз лично не си правя илюзии, че вулканизиращата течност е достатъчна да слепи разреза на вътрешната гума, поради това отгоре се прилепва и пластир гума, който да блокира по-нататъшното излизане на въздуха. Но поради слабост на самата лепенка тя не е издържала на налягането и се е спукала.

Колко слаби са лепенките на Weldtite?

За целта направих опит с пенетрометър. Това е уредче (вид динамометър) за измерване силата за извършване на пробив. Идва с няколко нормирани накрайника и засича приложената сила в момента на пробива в диапазон до 13кг.

За експеримента използвах накрайник с диаметър 3мм.

Първият опит беше с нова лепенка на Weldtite, от която свалих предпазното фолио. При нея пробив стана при 1.6кг по скалата на пенетрометъра.

Вторият опит беше с безмаркова лепенка, от която също свалих фолиото. При нея се получи пробив при 6.7кг по скалата на пенетрометъра.

Следователно, лепенката на Weldtite се оказа 4 пъти по слаба от безмарковата (която е и по-евтина).

Изображение
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот bikerider » Пет Фев 29, 2008 1:09 am

vladimir.dzhuvinov написа:Първият опит беше с нова лепенка на Weldtite, от която свалих предпазното фолио. При нея пробив стана при 1.6кг по скалата на пенетрометъра.

Вторият опит беше с безмаркова лепенка, от която също свалих фолиото. При нея се получи пробив при 6.7кг по скалата на пенетрометъра.

Следователно, лепенката на Weldtite се оказа 4 пъти по слаба от безмарковата (която е и по-евтина).


А колко е препоръчителната сила за пробив на лепенка на велосипедна гума?

vladimir.dzhuvinov написа:По средата се вижда линията, по която въздухът е пробил лепенката, точно на същото място и със същата дължина като самият пробив на вътрешната гума. Меката червена гума от долната страна остана изцяло залепена на вътрешната гума (от нея на самата лепенка не е останало нищо)


Интересно защо там е станало така, а на другите места, които са здрави не е станало така.

vladimir.dzhuvinov написа:Изображение


Странно, тук се виждат области от вътрешната гума, които не са покрити с меката червена "гума".
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Stuny » Пет Фев 29, 2008 7:47 am

Марто , не мога да разбера защо продължаваш да спориш. ОК може би лепенката е достратъчно здрава за мине тестовете при идеално залепяне , обаче факта е че човека не лепи за пръв път гума(предполагам) и при еднакви обстоятелства wedltide не издържа а кучата марка издържа. Какво повече те интересува. Аз лепенки weldtide няма да си купя , ти също , защо трябва да се спори за глупости.

@Ozzie Ако така лепиш гуми , не е лошо да си носиш и спален чувал покрай лепенките. (няма нужда да напомняш че не ползваш вътрешни)
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот outfaced » Пет Фев 29, 2008 8:02 am

vladimir.dzhuvinov написа:
outfaced написа:e тц ... няма начин да е вулканизация :)


На тубичката точно така си пише - "Вулканизиращ разтвор за гуми" :)


абе тва е щот звучи купешко ... за вилканизацията трябва силно притискане и висока температура

A typical vulcanization temperature for a passenger tire is 10 minutes at 170 dgrees C
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Фев 29, 2008 8:35 am

outfaced написа:
vladimir.dzhuvinov написа:
outfaced написа:e тц ... няма начин да е вулканизация :)


На тубичката точно така си пише - "Вулканизиращ разтвор за гуми" :)


абе тва е щот звучи купешко ... за вилканизацията трябва силно притискане и висока температура


Студена вулканизация - "Cold vulcanization processes, such as the ubiquitous cycle repair patch, are called ‘cold cure’ processes..." Съдейки по статията по-правилният термин изглежда да е "студена поправка". Но това не пречи фирми да продават продукти с надпис "Студен вулканизатор".

Изображение

Когато бяхме малки и карахме Балканчета си спомням, че при спукване обичайно ходехме при гумаджията в квартала да ни ги поправя. Той разбира се правеше "гореща вулканизация", което се чувстваше значително по-солидно :)
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот bikerider » Пет Фев 29, 2008 8:52 am

Stuny написа:Марто , не мога да разбера защо продължаваш да спориш. ОК може би лепенката е достратъчно здрава за мине тестовете при идеално залепяне , обаче факта е че човека не лепи за пръв път гума(предполагам) и при еднакви обстоятелства wedltide не издържа а кучата марка издържа. Какво повече те интересува. Аз лепенки weldtide няма да си купя , ти също , защо трябва да се спори за глупости.


Съжалявам, но не са глупости. Дори конкретната лепенка да е била дефектна, това не ме води на извод, че лепенките Weldtite са некачествени. Би трябвало да се мине през рекламация и лепенките да бъдат сменени. Но не - веднага трябва да оплюем производителя и продукта като цяло въпреки, че сме изпатили от ЕДНА лепенка по неясни причини.

Изобщо не съм убеден, че лепенките Weldtite не стават. Уважения за научния метод за доказване, че конкретната лепенка е по-слаба от кучата марка, но това все още нищо не говори за продукта.
Такива твърдения обикновено се доказват (и то не с една лепенка). Иначе са просто бъбрене на вятъра или нещо по-лошо.
Сигурно си представяш идеалната лепенка като 1см дебела, тежаща 100гр и издържаща всякакви изцепки, не зная. Жалко, че няма да си купуваш лепенки Weldtite повече. Ако си си извадил заключенията на база тази тема тогава мога само да ти поднеса съболезнованията си.

По-горе попитах колко трябва да издържа една лепенка? Никой не ми отговори, всички са хипнотизирани колко по-силна била кучата марка (щото е по-дебела и тежка). С релативистки аргументи мога да оплюя всичко слабичко и фино - като посоча нещо дебело и кажа, че е по-здраво. По тая логика всички трябва да караме ДХ колела, щото са по-тежки и по-здрави от XC колелата. И кво говори това за XC колелата?

Айде със здраве и ще прощавате - въпреки, че карам с безкамерни гуми, не понасям тенденциозни манипулации, били те волни или неволни.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Stuny » Пет Фев 29, 2008 9:25 am

bikerider написа: ...


Това че част от лепенките им са дефектни не води до извод че са некачествени като цяло , така ли ? Може би като си купиш лепенки ще ги провериш всички и като изхвърлиш дефектните ще знаеш че имаш маркови , т.е перфектни лепенки. Ще си доволен че носиш 10г по-малко в раницата и ако залепиш гума ще е с 2г по-лека и няма да се наруши баланса и.
Аз лично съм попадал на гадни лепенки(куча марка) личечеше им по външния вид и повече такива няма да си купя, но пък с останалите , отново никаква марка , проблеми не съм имал и ще продължа да си ги купувам и изобщо не разбирам защо трябва да се ползват маркови такива след като има само(пък бил той и само един) негативни отзиви за тях.
Нямам представа колко трябва да издържа една лепенка , но явно повече от тези(или тази) на weldtide!
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот kotka12 » Пет Фев 29, 2008 9:33 am

за всеки влак си има пътници

това е ясно
един предпочита "маркови" лепенки
които са по-леки /наистина с по 2-3 грама/, по -тънки
и по-красиви
друг иска евтини лепенки, които да ползва на корем
и да не му пука
важното е да държат :dunno:
аз лично имам лепенки на няква тайванска фирма /RedSun или нещо такова :dunno: /, както и на ParkTool
и от двата вида съм много доволен
лепят си
държат си
иначе bikerider е прав
не може от ЕДНА лепенка да се извади заключение
още повече в този случай,
в който не е ясно дали наистина е спазен алгоритъма на лепене
/не казвам и че не е спазен/
просто е уравнение с прекалено много неизвестни
за да е точно измерването
трябва да се хванат поне 10 лепенки на WeldLite
десет куча марка
да се темперират при еднакви условия
да се измери средно тегло на лепенките от двата прозиводителя
и да се види тогава резултата
само тогава може да се направи заключение
струва ли си да се дадат 5 /примерно/ пъти повече пари
за N грама по-леката и M пъти по-здрава/слаба лепенка на WeldLite
иначе верно е манипулация
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот outfaced » Пет Фев 29, 2008 9:38 am

Адаш, пробий една гума (вътрешна) с уредчето, да видим гумата на колко издържа.
Няма логика мисля, да се очаква от лепенката да издържа повече. Не би трябвало обаче и да е по малко.
Мился ще е добър ориентир :)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Пет Фев 29, 2008 9:44 am

пак казвам
че с ЕДНА гума / лепенка
не можеш да направиш точна статистика
зависи каква е гумата
и дори на какво място я дупчиш
:dunno:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот PtD » Пет Фев 29, 2008 9:47 am

:)

Човекът е направил тема да се оплаче от случка с определен продукт, вие международен проблем го направихте. Толкова ли си нямате по-интересни занимания? :beer:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Мъро » Пет Фев 29, 2008 11:03 am

Очевидно не е пробвал с една, а с две.

И в гората, на майната си, като ти се наложи да лепиш гумата и лепенката ти откаже по този начин, въобще няма да ти дреме дали си уцелил дефектна или не. Ще има значение само резултатът (и по-точно липсата на такъв).
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hitar_potter » Пет Фев 29, 2008 12:09 pm

Мъро написа:Очевидно не е пробвал с една, а с две.

И в гората, на майната си, като ти се наложи да лепиш гумата и лепенката ти откаже по този начин, въобще няма да ти дреме дали си уцелил дефектна или не. Ще има значение само резултатът (и по-точно липсата на такъв).
Така си е... На всичкото от горе, трябва да минават и през quality control... Според мен ако дадена марка презервативи например даде такъв дефект, човек с право би сменил марката - рискът трябва да е минимален ;)
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Фев 29, 2008 12:30 pm

outfaced написа:Адаш, пробий една гума (вътрешна) с уредчето, да видим гумата на колко издържа.


Съгласен съм на всякакви статистически издържани експерименти, стига да ме снабдите с гумите и лепенките за тях, както и да ми плащате почасов изследователски хонорар :beer:

А, и плюс един софтуерен лиценз за Матлаб, за да анализираме резултатите след това :rofl:

Колкото до жълтата лепенка от вчерашния експеримент, с тази ("не-")марка също съм имал преживявания: при нея PVC фолиото на гърба (от страната, която не се залепва) се маха доста трудно и веднъж когато лепих гумата на моя приятел Стенли (отново снейкбайт) реших да спестя време и го оставих да си стои. Голяма грешка - при следващото ни каране неговата гума постепенно започна да спада. След като я размонтирах се оказа, че PVC фолиото се е напукало, като напукването се е предало после и на лепенката, а накрая и на вътрешната гума отдолу. Оттогава на тези жълти лепенки задължително им махам найлончето на гърба, дори това да изисква екстра бърничкане :)
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Фев 29, 2008 12:35 pm

bikerider написа:По-горе попитах колко трябва да издържа една лепенка?


Предполагам, че налягането на въздуха във вътрешната гума :)
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Мъро » Пет Фев 29, 2008 1:27 pm

hitar_potter написа:Според мен ако дадена марка презервативи например даде такъв дефект, човек с право би сменил марката - рискът трябва да е минимален ;)

Абе, ако презервативът ти дефектира, бая работи ще трябва да смениш, не само марката ;)
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Ozzie » Пет Фев 29, 2008 4:31 pm

@vladimir.dzhuvinov
Препоръчвам ти следващия път като лепиш гума у вас и не ти е спешен монтажа, да притиснеш лепенката към гумата с някаква тежест, да изчакаш да изсъхне лепилото и чак тогава да слагаш гумата.
:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Reactor » Пет Фев 29, 2008 4:34 pm

Ozzie написа:@vladimir.dzhuvinov
Препоръчвам ти следващия път като лепиш гума у вас и не ти е спешен монтажа, да притиснеш лепенката към гумата с някаква тежест, да изчакаш да изсъхне лепилото и чак тогава да слагаш гумата.
:agree:

Това е начина,по който до сега и аз съм си лепил гумите и лепенка нито се е разцепвала,нито изпускала.Става почти като вулканизирана. :agree:
Аватар
Reactor
 
Мнения: 3594
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 06, 2007 9:08 am
Местоположение: гр.София жк.Младост 1А

Мнениеот Alpina » Пет Фев 29, 2008 6:15 pm

Ozzie написа:@vladimir.dzhuvinov
Препоръчвам ти следващия път като лепиш гума у вас и не ти е спешен монтажа, да притиснеш лепенката към гумата с някаква тежест, да изчакаш да изсъхне лепилото и чак тогава да слагаш гумата.
:agree:


То това не е ли попринцип начина за лепене :dunno:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот Ozzie » Пет Фев 29, 2008 6:30 pm

Да де.
Трябваше да уточня да притисне лепенката и изчака съхненето на лепилото повече от 5-10 мин.
Случвало ми се е, нощем да лепя гума. Обикновено я оставам притисната чак до сутринта, макар че половин до един час (според мен) са напълно достатъчни, т.е. колкото трае едно хапване и малко мотане с нещо друго.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Alpina » Пет Фев 29, 2008 8:07 pm

Даже 10 мин, ако не се лъжа, се води за достатъчно, но "колкото повече - толкова повече"
Също зависи и от това, колко лепило е сложено. Ако е точно необходимото - наистина 15 мин са достатъчни, но ако се попрекали трябва поне 3 пъти повече време, докато "хване"

Факт е обаче, че за по-малко от 5 мин ми се е залепвало и на десетата вече съм карал, но не правете така!!!
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот botroid » Пет Фев 29, 2008 8:37 pm

Alpina написа:Факт е обаче, че за по-малко от 5 мин ми се е залепвало и на десетата вече съм карал, но не правете така!!!


Точно така правим! :) И то с тайванските Red Sun. Кой ще ти притиска гумата с тежести и ще чака 15 минути да съхне, няма такива работи!
Набързо се ошкурва мястото на спукването, мацва се с лепилце, чака се 2 мин. да позасъхне, лепва се лепенката и се притиска силно с палец (върху твърда основа) за минута, напомпва се леко вътрешната гума (за да завърши процеса на залепяне), веднага след това се спада, слага се на колелото, помпи се и се кара веднага след това. Досега не съм имал случай, лепенка да поддаде заради туй, че не съм я чакал 15-20 минути да съхнела след залепяне.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 352 госта