BOS Engineering представи вилка и нов заден амортисьор

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

BOS Engineering представи вилка и нов заден амортисьор

Мнениеот Admin » Вто Мар 11, 2008 12:50 am

Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Мар 11, 2008 12:58 am

Изображение

:bowdown: :bowdown: :bowdown:

Най-сетне да видя лагер на това място!

п.с.
ако при други производители има - явно не съм гледал достатъчно :D
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Старите кучета

Мнениеот BobbeR » Вто Мар 11, 2008 1:37 am

Старите кучета сигурно веднага ще се сетят за легендарните вилки white brothers
които дълги години се подвизаваха по нашите планини :popcorn:


а що се отнася до лагера все си мисля че е по-удачно да са 2 набити лагера в
кобилиците на рамката а не такава гъзария на шока тъй като втулките отстрани пак ще създават триене и съотвено проблеми
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Старите кучета

Мнениеот bikerider » Вто Мар 11, 2008 8:46 am

BobbeR написа:а що се отнася до лагера все си мисля че е по-удачно да са 2 набити лагера в кобилиците на рамката


...там, където има кобилици :idea:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Старите кучета

Мнениеот qwer » Вто Мар 11, 2008 6:46 pm

BobbeR написа:Старите кучета сигурно веднага ще се сетят за легендарните вилки white brothers
които дълги години се подвизаваха по нашите планини :popcorn:


а що се отнася до лагера все си мисля че е по-удачно да са 2 набити лагера в
кобилиците на рамката а не такава гъзария на шока тъй като втулките отстрани пак ще създават триене и съотвено проблеми


Втулките на амортисьорите са неподвижни релативно погледнато към рамката, а странична допирна точка с амортисьора нямат. Триене има само вътре където е и лагера. :)
Za prawopis mnogo ne wnimawam.
qwer
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1345
Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 5:55 pm

Мнениеот BobbeR » Вто Мар 11, 2008 7:15 pm

това е така когато имаш две втулки влизащи вътре и пак има едно но
те се съединяват в средата на амортесиора при лагера,а през тях минава винт. не мога да си представя че на това място няма да се получат усуквания.

Това за което аз си мисля е една цяла втулка която не е прекъсната в средата при амортесьора, а от страни пласмасови или метални спейсъри
да ограничат разстоянието до рамката от двете страни и лагеруване с набити лагери при рамката

1. набития лагер е много по здрав /може и да се смени/
2. втулката на амортесиора е цяла и рамката може да заработи по кораво на странични усуквания
3. всички втулки и части стават стандартни/ винт и няколко пробити цилиндъра, нямаш сложни фрезовани втулки/
4. така имаш два максимално разделечени лагера в двата края на оста а не един в средата
5. за 10тина години достатъчно втулки и амортесьори съм сменил за
да не ми хареса тая система /със сигурност помага но не е решение/ ;)

пс
бих го начертал но сега нямам време.
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот qwer » Вто Мар 11, 2008 7:49 pm

BobbeR написа:това е така когато имаш две втулки влизащи вътре и пак има едно но
те се съединяват в средата на амортесиора при лагера,а през тях минава винт. не мога да си представя че на това място няма да се получат усуквания.

Това за което аз си мисля е една цяла втулка която не е прекъсната в средата при амортесьора, а от страни пласмасови или метални спейсъри
да ограничат разстоянието до рамката от двете страни и лагеруване с набити лагери при рамката

1. набития лагер е много по здрав /може и да се смени/
2. втулката на амортесиора е цяла и рамката може да заработи по кораво на странични усуквания
3. всички втулки и части стават стандартни/ винт и няколко пробити цилиндъра, нямаш сложни фрезовани втулки/
4. така имаш два максимално разделечени лагера в двата края на оста а не един в средата
5. за 10тина години достатъчно втулки и амортесьори съм сменил за
да не ми хареса тая система /със сигурност помага но не е решение/ ;)

пс
бих го начертал но сега нямам време.


Знам какво имаш предвид и в някои точки имаш право, но това което искаш, е от икономическа и практическа гледна точка според мен, а и ивно според всичките производители неоптимално.

При производството на една част за мосови употреби има някои фактори, които трябва да се спазват. С втулките постигаш стандарт, пасващ на всяка рамка. По леки са и работят добре, ако диференциите са спазени , разпективно качествена изработка, държут и дълго. Въпреки, че втулката е триещ се лагер и неговата задача е да се износва той а не нещо друго, най - просто казано Решението с лагери също е доста добро. Там вече се набляга на ефициентна работа, а не на оптимално решение. Оптималното е решение в този случеи би могло да изглежда така:
ефициенц и ефективитет + други фактори.
Бос Racing произвеждат racing, части те не трябва да издържат те трябва да са възможно по ефициентни.
А и както казах според мен втулките работят или в този случай лагерите ОК. Междудругото тези лагери също се избиват, вършат работа която нормално е на месинговите втулки в окото на амортисьора, само че с по ниско триене.

Поздрави!
Za prawopis mnogo ne wnimawam.
qwer
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1345
Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 5:55 pm

Re: Старите кучета

Мнениеот caspar » Вто Мар 11, 2008 7:54 pm

bikerider написа:
BobbeR написа:а що се отнася до лагера все си мисля че е по-удачно да са 2 набити лагера в кобилиците на рамката


...там, където има кобилици :idea:

Цялото триене е при лагера.

Най-сетне да видя лагер на това място!

Не, и преди имаше. Аз имах MZ BOSS и той си имаше пак иглен лагер.


вършат работа която нормално е на месинговите втулки

Тефлонови.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Старите кучета

Мнениеот qwer » Вто Мар 11, 2008 8:01 pm

вършат работа която нормално е на месинговите втулки

Тефлонови.[/quote]

Да не издребняваме, на моят Фох са с месингови. :)
Za prawopis mnogo ne wnimawam.
qwer
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1345
Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 5:55 pm

Re: Старите кучета

Мнениеот caspar » Вто Мар 11, 2008 8:04 pm

qwer написа:
вършат работа която нормално е на месинговите втулки

Тефлонови.


Да не издребняваме, на моят Фох са с месингови. :)


А на моя ФОКС са тефлонови.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Старите кучета

Мнениеот bikerider » Вто Мар 11, 2008 8:46 pm

@BobbeR: топлата вода е хубаво нещо - high-end рамките идват с една втулка и спейсъри

@caspar: говорех му, че някои рамки нямат кобилици и не е удачно да се разчита, че ще са лагерувани (от гледна точка производителя на шок), така че инжиньерното му изобретение е куцо.

caspar написа:Аз имах MZ BOSS и той си имаше пак иглен лагер.

Сферичен ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Старите кучета

Мнениеот caspar » Вто Мар 11, 2008 8:50 pm

bikerider написа:@BobbeR: топлата вода е хубаво нещо - high-end рамките идват с една втулка и спейсъри

@caspar: говорех му, че някои рамки нямат кобилици и не е удачно да се разчита, че ще са лагерувани (от гледна точка производителя на шок), така че инжиньерното му изобретение е куцо.

caspar написа:Аз имах MZ BOSS и той си имаше пак иглен лагер.

Сферичен ;)

Не си спомням вече.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Вто Мар 11, 2008 8:57 pm

Интересно май... ще имаме 5-ти ХУБАВ шок на пазара ( след Revox, Vivid 5.1, DHX 5.0 and El Jefe...) :beer:

Super :)
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот Harka » Вто Мар 11, 2008 11:59 pm

Май, май аритметиката за нищо я нямаш...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zink » Сря Мар 12, 2008 12:23 am

[quote="Shady™"]
Интересно май... ще имаме 5-ти ХУБАВ шок на пазара ( след Revox, Vivid 5.1, DHX 5.0 and El Jefe...) :beer:
Super :)
[/quotе]

А къде забрави Cane Creek Double Barel?
True Riders Team
Zink
 
Мнения: 696
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 10:37 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот BobbeR » Сря Мар 12, 2008 12:53 am

qwer
МнениеПуснато на: 11 Мар 2008 19:49 Заглавие:
Знам какво имаш предвид и в някои точки имаш право, но това което искаш, е от икономическа и практическа гледна точка според мен, а и ивно според всичките производители неоптимално.


Абре то от икономическа не е по-добре, защото ще надебелее цената
на рамката и ще смъкне тая на шока. Просто всеки си дърпа към неговата черга.
Всъщност това което аз искам да видя, като първоначална цена
ще е по-скъпо, но отнесено към ефективността и живота на компонентите ще се изплаща.
Ама на кой са му е нужни шок и рамка за по 5 години :beer:

и все пак дано такива компоненти стигнат и нашия пазар :popcorn:
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Сря Мар 12, 2008 5:44 pm

Zink написа:
Shady™ написа:Интересно май... ще имаме 5-ти ХУБАВ шок на пазара ( след Revox, Vivid 5.1, DHX 5.0 and El Jefe...) :beer:
Super :)
[/quotе]

А къде забрави Cane Creek Double Barel?


Ами не съм го забравил... Просто цена/качество нещо не ми се връзват... Пък и де да знам... :dunno: :D
:beer:

PS: You have got +20pts. :D
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

bos

Мнениеот Cipokrila Zizibaga » Сря Мар 12, 2008 8:00 pm

Аз съм Флюбен :hypnoti: :love: :bowdown:
Изображение
Изображение
Аватар
Cipokrila Zizibaga
 
Мнения: 463
Рейтинг: 1334
Регистриран на: Съб Юни 25, 2005 11:40 pm
Местоположение: с.Горно Нанадолнище

Re: bos

Мнениеот naso » Чет Мар 13, 2008 6:29 pm

:baby:
naso
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Сря Юни 16, 2004 9:32 pm

Мнениеот caspar » Пет Мар 21, 2008 7:42 am

"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот flex » Пет Мар 28, 2008 10:47 am

Питах ги разни въпросчета които ме касаят относно задния амортисьор, а предполагам и други хора също се интересуват.

На въпроса дали високото съотношение е проблем ми отговориха:

"Yes the ratio is a bit high but we can tune the shock to not blow it"

На въпроса как стои въпроса със сервизиране:

"We do not rebuilt our shocks more than one time / year, even for UCI riders..."

Оказаха се готини пичове. А и шока явно е на доста добро ниво щом толкова време не се налага да се отваря. Това засега от мен по тази тема, надявам се да съм бил полезен.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот bikerider » Пет Мар 28, 2008 11:13 am

Интересно какво точно означава в случая "tune it" - по-високо налягане в камерата, по-силно смекчаване?

За мен лично при такова ratio като нашето с теб е подходящ само шок с дистанционен преливник заради големия дебит на масло. Не бих рискувал с BOS и писък, поне докато не видя две години каран BOS в такъв setup :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот flex » Пет Мар 28, 2008 11:35 am

За въпроса с гаранцията още чакам отговор защото може би още не са решили кое какво и как ще се гарантира...
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот (•̪●) » Пет Мар 28, 2008 12:07 pm

Зададох им конкретен въпрос за цената и дали има доставчици за България (въпреки че щехме да знаем вече ако има) питах и пътя колко ще е , ако се поръча да бъде доставена до България . (писах само за вилката )
Очаквам одговор .
:crap:
SYNDICATE BOURGAS
Аватар
(•̪●)
 
Мнения: 123
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 7:43 pm
Местоположение: Варна и Бургас

Мнениеот caspar » Пет Мар 28, 2008 2:56 pm

(•̪●) написа:Зададох им конкретен въпрос за цената и дали има доставчици за България (въпреки че щехме да знаем вече ако има) питах и пътя колко ще е , ако се поръча да бъде доставена до България . (писах само за вилката )
Очаквам одговор .
:crap:

И какво очакваш да ти отговорят бе? Що само се излагаш?
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Greg Minaar » Пет Мар 28, 2008 3:33 pm

caspar написа:
(•̪●) написа:Зададох им конкретен въпрос за цената и дали има доставчици за България (въпреки че щехме да знаем вече ако има) питах и пътя колко ще е , ако се поръча да бъде доставена до България . (писах само за вилката )
Очаквам одговор .
:crap:

И какво очакваш да ти отговорят бе? Що само се излагаш?


:D срамотии
Greg Minaar
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Яну 05, 2008 8:45 pm

Мнениеот (•̪●) » Пет Мар 28, 2008 3:42 pm

Писах им защото съм любопитен на кава цена ще ги пуснат , аз си имам вилка . Какво му е срамното ? Искаш да кажеш , че не те интересува цената , така ли ??? Съмнявам се.
SYNDICATE BOURGAS
Аватар
(•̪●)
 
Мнения: 123
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 7:43 pm
Местоположение: Варна и Бургас

Мнениеот flex » Пет Мар 28, 2008 3:56 pm

Аз пък попаднах на това

mellis-uk wrote:
I was talking to Jean Christohpe over the weekend and got some info.

Idylle Pro: 3,7kg or 8.1lbs with oil. 1990 Euro or 3,000 US. He said they made it beefy the first time to avoid any worries of breaking, and how dampening and performance comes before weight although they will be making it lighter and lighter.


Stoy: Didn't get any weights on it but its going to be 670 Euro or 1,000 US.


Everything should be realised by the end of April.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот mirelay » Съб Мар 29, 2008 12:13 pm

Доста високи цени, но сигурно е нормално щом няма да са толкова масови.
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 351 госта