Да им изсъхнат ма*а*а

Молим всички посетители, когато им се прииска просто да си поговорят глупости, да се помайтапят с дребни простотийки и т.н., да го направят в този форум. Тук е позволен по-груб език, стига да не е насочен към други членове на форума. Можете да пускате всичко, което като съдържание или стил би било неприемливо за останалите форуми. Но ако по наше усмотрение темата има смисъл или идея само за автора си, тя ще бъде изтривана!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 400 / 400 / 2

Мнениеот SpoileR » Вто Мар 11, 2008 12:07 am

Alpina написа:
SpoileR написа:А разлика в качеството има ли ? Сложиха телевизори някви вътре... а гучканицата и задръстванията си седат...


Така че, си отвори очичките и не знам дали имаш книжка и дали спазваш правилата за движение, но когато обвиняваш ниякого/нещо, погледни го от повече страни и виж каква е истинската причниа за положението.
:beer:


По този начин като ме цитираш поотделно смисъла е различен от този на цялостното което съм написал :D

Така или иначе темата е за транспорта. И съвсем не обвинявам "ниякого/нещо" :D
Просто отбелязвам че не си е работа да дупчиш билет, който уж трябва да спомага за по-добра експлоатация и ъпгрейд, и в същото време да се возиш в икарус който е фул-макс с пенсионери, цигани, негри, китайци,

,кой се къпал, кой не, кой пърди, кой е ял шкембе, кой ял чесън, мексиканско, желирана царевица, джинжифил, лук, печен боб, зелен фасул, сурови яйца и замразени гълъби или пък пиян накиснат от дъжд клошар на животно и драйфащ на колелото...
и в същото време и седиш в километрично задръстване...
Да не говорим ако е лятото и е 35+ градуса и си обкръжен с навлечени бабички...

Наблягам на това, че предвид всички тези обстоятелства не си е оферта градския, или поне не на това ниво на развитие.

Според мен като пуснат всички лъчи на метрото ще се пооправят доста нещата...


Иначе ДА ЛУД СИ за т'ва което си направил със засичането
:D ЕВАЛА! :D :agree: :beer: :beer: :beer:
Дано не попадаш на мутри с палка с топче в края... ;) :beer:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот PtD » Вто Мар 11, 2008 1:29 am

Не само мутри имат такива... :evil:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Alpina » Вто Мар 11, 2008 7:15 am

Antares написа:Alpina, друг проблем, който аз бих изложил за софийското движение е "комплекса на големия град"... ...От 30 коли - 25 са с по един човек.


Въпрос на самосъзнание. Брат ми всяка сутрин ходи на училище с колата. Обаче тръгва с майка ми и едно момиче от квартала, взима и леля ни, която работи на същото място, както и майка ни, по пътя оставя момичето в училището и, взима съученичка или съученик, оставя майка ни и лелята... отива на даскало и всичко това без да се отклонява много от посоката дом-училище ;)
Ако повече хора се сещаха за това, нямаше да е така. Лошото обаче е, че когато се прибира почти винаги се вози сам в колата през повечето време. От нашия паркинг повечето хора тръгват по същия начин с съпруг/съпруга и децата си, но пък имаме 3-ма селски гъзари, кито са с 3 лади 1 пасат и 1 издухана хонда от скоро... сещаш ли се, че ако можеха д акарат по 2 коли едновреемнно щяха да го правят и цялата система отива в на кучето задните части. И не е извън темата, защото това също е проблем на Столична Компания за ГрАДСКИ Транспорт

:offtopic:
SpoileR, PtD, може би не съм добре и не се хваля, че не мога да сдържам гнева си към хора, които правят подобни неща, но все пак, ако ще правя изцепки е на места, където съм в пълното си право и ако може да има и камери е направо чудесно :D Както стана когато предизвиках 3-ма да слезнат от някакъв наточен фокус и да понаритат колата ми пред камерите на СУ, защото бяха в лентата за завиване на дясно, искаха да продължават направо, а светеше зелено за десен завой и ме блокираха. После едно телефонче на 165 и "о щом е така и жалба не трябва да подавате" :D
Инак съм си глупав и палката/пистолет е последното нещо за което се сещам. Един път се сбих с 9-10 ръгбисти/каратисти и не просто ми напукаха канчето, ами не знаех къде се намирам, но в крайна сметка те бяха в самостоятелна форма на обучение, половината повториха, а аз само с поледно предупреждение за изключване, ама това преди доста години :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот agent_Jekov » Вто Мар 11, 2008 9:38 am

Alpina написа:Един път се сбих с 9-10 ръгбисти/каратисти и не просто ми напукаха канчето, ами не знаех къде се намирам, но в крайна сметка те бяха в самостоятелна форма на обучение, половината повториха, а аз само с поледно предупреждение за изключване, ама това преди доста години :D
:offtopic: :rofl: :bowdown: :offtopic:
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

Мнениеот bikerider » Вто Мар 11, 2008 10:30 am

agent_Jekov написа:
PtD написа:E, ако се возите без пари, нямате право да мрънкате, наистина!
Да, ма номера е, че и с пари като мрънкаш пак няма полза.


Да, именно. Щото с мрънкане нищо не става. Само Господ я да ти проводи някое чудо, я не.

PtD написа:
bikerider написа:За съжаление обаче, в малък град може и да работи, но в голям град явно няма как да се поддържат кондуктори във всяко превозно средство.


Не е и необходимо. Просто трябва да се направи рискът "7 лева" да е достатъчно висок, за да не е изгодно "0 стотинки". Това може да стане или като се увеличи амплитудата ("70 лева") или като се увеличи честотата ("на всеки 3 курса - минимум една проверка").

Андрешко не се вълнува от финансови и наказателни модели. А "съдиите" са малоумни и корумпирани. Затова и се стига до тоя унизителен момент с "проверки"-те. Ей това е соц-морал - "Проверката - висша форма на доверие". Помниш ли го?

Що се отнася до голямия град и кондукторите (Ozzie) трябваше ясно да наблегна на "явно". Всичко което казвам е, че в София няма желание/кадърност за добра организация. Ама тя иска техника, а техниката иска пари. Тия пари би трябвало да се набавят от реклами, т.е. парка от автобуси да бъде достатъчно привлекателен за рекламодателите. За което трябват пари. Пак затворихме омагьосания кръг. Тук в София ЯВНО никой не желае/може да промени тъпата организация с приходите.

PtD написа:Никой нормален бизнес не разчита на морал, за да си осигури взиманията. И с право!


Това не е нормален бизнес, защото не е частен. Също така това не е чист бизнес, защото има социални задачи. Целта на това начинание на първо място не е да се печелят пари и вменявайки му чисто бизнес съдържание е де факто ритане на стола изпод социалната му функция. Защо е нужна социална функция - ами виж пак автора на темата.
Разбира се, че да се печелят пари покрай социалната функция е чудесно съчетание, обаче за жалост точно това не се прави, а това което ти вменяваш на обществения транспорт - мисли се и се подхожда към него като чист бизнес. Мисля, че е крайно време да се разбере от либералните кратунести политици и подгласниците им, че обществена услуга не бива да се управлява като частен бизнес, ако искаме интересите на обществото да са защитени и то не по Оруеловски чрез "силната ръка". Има разлика.
Всъщност има начин транспорта да е изцяло частен, но е нужен координиращ/контролен орган и то независим. Как да остане независим това ще оставя да кажат либералните поддръжници, които де факто създават този упадък в обществения сектор.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот agent_Jekov » Вто Мар 11, 2008 2:19 pm

fubar again!
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

Мнениеот PtD » Вто Мар 11, 2008 3:48 pm

bikerider написа:Андрешко не се вълнува от финансови и наказателни модели.


Не се вълнува, защото не са го развълнували. А това много лесно може да стане. Само че никой не си мърда пръста за държавните пари. Виж ако беше частен бизнес как бързо щяха да развълнуват Андрешко!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Сря Мар 12, 2008 12:01 am

PtD написа:Само че никой не си мърда пръста за държавните пари.

Напротив, точно щото всички гледат как да се наредят някъде на обръч да цицат държавни и европейски пари, затова ни спряха кранчето.

PtD написа:Виж ако беше частен бизнес как бързо щяха да развълнуват Андрешко!

Като погледнеш малко отвъд тоягата, бързо се вижда, че частния бизнес може и да си осигури 100% събираемост, само че за сметка на оразването на разходите, т.е. на социалната функция. Ако е читав частен бизнес така ще направи. И кво?
После, знаеш как се започва такъв бизнес в София (справка семейство Краус), знаеш и условията в маршрутките. Те ти булка пазарен либерализъм. А ти говориш за тояга. Оруел чел ли си? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Сря Мар 12, 2008 12:28 am

Не виждам как социалната функция пречи на събираемостта :dunno:

Аз лично бих въвел следната система - процент от печалбата на СКГТ отива за бонус на мениджърския персонал. Па да видим тогава как ще успяват да се возят гратисчии!

Социалната функция няма да пострада от това, така че всички ще са на кяр.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Alpina » Сря Мар 12, 2008 7:22 am

Сега е на същия принцип. Имат норма на билетчетата, които събират, като в същото време са на % от цената на събраните билети. Относно глобите пак е така и за това понякога се опитват да ти вземат парите, дори перфоратора да е бил прецакан, защото не си си дупчил билета другаде, а ако го направиш - защо си го дупчил 2 пъти...
Поне така е до колкото знам :dunno:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот bikerider » Сря Мар 12, 2008 7:41 am

PtD написа:Социалната функция няма да пострада от това, така че всички ще са на кяр.


Обяснявам ти отново. Социалното измерение на този проблема е, че с този транспорт трябва да могат да се возят хора, които не могат да си позволят реалната му цена. Например пенсионерите или социално слабите (например автора на темата). Т.е. социалния елемент на бизнес езика са разходи, срещу които няма приходи. Това е социалния елемент и затова той противоречи на класическия бизнес модел, защото генерира загуба в условията на чист бизнес.
Оттук нататък пред един частен бизнес има два класически пътя - или казваме - да се оправят бедните, сиренето струва пари (пазарен модел) или намираме субсидии (социалистическия модел).
Няма да ги коментирам, защото мисля, че като две крайности са вече достатъчно коментирани и не заслужават чак такова внимание.

Говорех, че в София никой не може или не иска да постигне качествен баланс между двете крайности. Частния бизнес ще си осигури събираемост, така е. Ти посочи съвсем нормален механизъм за това.
Погледни обаче към разходната част, щото социалния елемент е в нея.
Въпроса е как ще убедиш мениджърите от СКГТ, че автобусния парк трябва да се подменя и обновява БЕЗ да се вдига цената на билетчето. Какво решение имаш за този проблем?

С две думи обяснявам ти защо дейностите, в които има социален елемент (обществения сектор), оставени на самотек изцяло в ръцете на пазара водят до разруха и упадък плюс дълбоко социално поляризиране и разделение. Ако това е целта, ок.
Но ако си мислиш, че е възможно да съществува общество без бедност и социално слаби, значи трябва да си помислиш отново :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот agent_Jekov » Сря Мар 12, 2008 9:34 am

За всеки такъв казус можем да погледнем партньорите ни от ЕС как са го разрешили и да се поучим от тях. :)
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

Мнениеот PtD » Сря Мар 12, 2008 12:05 pm

bikerider написа:
Въпроса е как ще убедиш мениджърите от СКГТ, че автобусния парк трябва да се подменя и обновява БЕЗ да се вдига цената на билетчето. Какво решение имаш за този проблем?


При положение, че държавното участие (субсидията) е ясна като размер, то следва да се остави модернизацията на автопарка на пазарната логика - ако искат да имат клиенти, ще трябва да се отделят пари за модернизация. Ако пък няма пари за това, тогава да му мислят нямащите, щом са опрели до градския транспорт. Не си чувал някой под опеката на социалните грижи да се жалва що не му носят сьомга и черен хайвер, нали?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Сря Мар 12, 2008 12:40 pm

PtD написа:ако искат да имат клиенти, ще трябва да се отделят пари за модернизация


Семейство Краус имат клиенти. И не отделят особени пари за модернизация на маршрутките - за повечето им клиенти транспорта е необходимост, а не лукс. Dodge this :)

PtD написа:да му мислят нямащите

...да ядат пасти :idea::spiny:
Последна промяна bikerider на Сря Мар 12, 2008 12:49 pm, променена общо 2 пъти
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Сря Мар 12, 2008 1:49 pm

bikerider написа:Семейство Краус имат клиенти. И не отделят особени пари за модернизация на маршрутките - за повечето им клиенти транспорта е необходимост, а не лукс.

Ами ще имат, я. Маршрутките са редовни и в сравнение с Икарусите са като Ролс-Ройс пред Опел Кадет. Не са и много по-скъпи. Я да докарат автобусите да са като в Германия, да се движат с разписание, залепено на спирката, да не са претъпкани, да са комфортни, да няма правостоящи, пък да видим. :deal:

PtD написа:да му мислят нямащите

...да ядат пасти :idea::spiny:


Ми не - да се гърчат у градскио транспорт. Това е положението. Без пари - толкова.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот agent_Jekov » Сря Мар 12, 2008 3:08 pm

PtD написа:Маршрутките са редовни и в сравнение с Икарусите са като Ролс-Ройс пред Опел Кадет.
Не съм много съгласен, защото такива ядове съм брал и с маршрутки, като се почне от десетки минути чакане и се стигне до адската тъпканица вътре където може да пътуваш 1 час прав изкривен и притиснат от тия до теб.Отделно това, че през зимата съм се качвал и вместо да се стопля замръзвам и ми излиза пара от устата. :D
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

Мнениеот PtD » Сря Мар 12, 2008 3:12 pm

Явно ти харесва, щом ги използваш и им плащаш. ;) Ако градският транспорт беше комфортен и редовен, щеше ли да се возиш в натъпкани маршрутки на двойно по-висока цена?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Сря Мар 12, 2008 3:29 pm

Бедните: нямаме транспорт, нямаме транспорт
PtD: ами возете се на самолет бе!

:rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Мъро » Сря Мар 12, 2008 3:37 pm

PtD написа:Ами ще имат, я. Маршрутките са редовни и в сравнение с Икарусите са като Ролс-Ройс пред Опел Кадет. Не са и много по-скъпи. Я да докарат автобусите да са като в Германия, да се движат с разписание, залепено на спирката, да не са претъпкани, да са комфортни, да няма правостоящи, пък да видим. :deal:

Безсмислено ще е. Всичкото това нещо ще бъде разбито за нула време от всичкото селяния бате, която не зачита себе си, камо ли чуждите усилия.
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот PtD » Сря Мар 12, 2008 4:01 pm

bikerider написа:Бедните: нямаме транспорт, нямаме транспорт
PtD: ами возете се на самолет бе!


:nono:
Не виждам къде си извадил този нюанс от моите съждения. Всичко, което казвам е, че събираемостта МОЖЕ да се подобри, и то със сумарно положителен резултат за СКГТ. Къде намеси бедните? На социално слабите (пенсионери, студенти) раздават карти. Къде видя конфликт между социалната функция и събираемостта?!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Сря Мар 12, 2008 4:20 pm

@PtD: сори, сетих се и ми стана смешно, не те осмивам теб :)

Конфликта межу събираемостта и социалния момент идва от простия факт, че добрата събираемост изисква инвестиции (в твоя вариант процента за мениджърския екип и разходите за контролна техника или щат). Тези пари няма да дойдат отникъде, няма да дойдат от столичния бюджет, следователно ще дойдат от още по-голямо орязване на разходите. Което ще се отрази директно на качеството на услугата. Което е социалния момент, защото както знаеш не говорим за частния превозвач X, а за компания за публичен транспорт. Ето за този конфликт ти говоря.

Как предлагаш да се разреши в текущите условия?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот cvb » Сря Мар 12, 2008 5:06 pm

За БДЖ, за изпълнение на задължителните обществени услуги и компенсиране стойността на безплатните пътувания, са планирани 39 милиона лева. Общо 40 милиона лева са заделени за изграждане и ремонт на жп-инфраструктурата. 25 милиона лева са за довършване на метрото, а 2,4 милиона лева са за компенсиране на безплатните пътувания в Столична компания за градски транспорт (СКГТ).

Министър-председателят Сергей Станишев посочи и други от основните приоритети, в които ще бъдат разпределени средства от преизпълнението на бюджета. :crazy: :idea:
майка да не си..Изображениекой съм азИзображениевелосиРАПТОР цъкащите минуси имат малка пишкаИзображение
Аватар
cvb
 
Мнения: 1778
Рейтинг: 859
Регистриран на: Съб Дек 16, 2006 9:28 pm
Местоположение: Рейтинг: 5000

Предишна

Назад към Бла - Бла

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта