Инструменти

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Инструменти

Мнениеот mladen » Вто Дек 04, 2007 10:15 pm

Тук :

http://eshop.dimibike.com/product_info. ... cts_id=439

се предлага комплект инструменти . Въпроса ми е : ако някой го ползва или е виждал да го ползват да изкаже мнение за набора от инструменти включен в комплекта и за тяхното качество като изработка , материал и функционалност . Ще има ли с него възможност да се осигури подръжка на три - четири байка при пътуване и участия на многодневни състезания .
mladen
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Съб Авг 18, 2007 10:35 am
Местоположение: Tryavna

Мнениеот CRAZY RIDER » Вто Дек 04, 2007 10:20 pm

Ами аз си поръчах същите.
Да ти кажа вършат си ми работа,изглеждат ми здравички,засега :) .
Комплекта има всичко нужно,само няма ключ за затягане на външни лагери,иначе всичко което ти трябва си има :) :agree:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот mladen » Сря Дек 05, 2007 9:40 am

Централното ми е FSA Gamma Drive и за него какъв ключ трябва да търся и евентуално къде мога да намеря . Ако разбрах правилно в този комплект няма такъв .
mladen
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Съб Авг 18, 2007 10:35 am
Местоположение: Tryavna

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Дек 05, 2007 10:52 am

Свържи се със дистрибутора на FSA за България ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Stuny » Сря Дек 05, 2007 12:46 pm

В комплекта не влизат клещи за рязане на жила и брони, това може би не е особено нужно при пътуване , но като цяло си е полезен инструмент. Такъв тип ключе за спици изобщо не ми вдъхва доверие , но нямам впечатления от точно това.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот did » Сря Дек 05, 2007 1:36 pm

Много неща по колелото се правят както трябва само с динамометричен ключ. Такъв тук няма, няма и как да има за тая цена.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот lacho_m » Сря Дек 05, 2007 1:56 pm

Stuny написа:В комплекта не влизат клещи за рязане на жила и брони, това може би не е особено нужно при пътуване , но като цяло си е полезен инструмент. Такъв тип ключе за спици изобщо не ми вдъхва доверие , но нямам впечатления от точно това.

Ключето за спици е гола-вода :D Ниплите стават едни закръглени...

@mladen: Ако си търсиш качествени инструменти, защо не си ги подбереш един по един. Лично аз нямам вяра на вариантите - всичко на куп. Освен това съм убеден, че въпросния комплект съдържа поне един инструмент, който никога няма да ползваш и поне един, който ще ти трябва, но няма да го има ;) Най добре е, гледайки колелата, които мислиш да поддържаш, сам да си направиш равносметка от какво се нуждаеш :)
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот LiFo » Сря Дек 05, 2007 2:11 pm

lacho_m написа:Ако си търсиш качествени инструменти, защо не си ги подбереш един по един. Лично аз нямам вяра на вариантите - всичко на куп.


Само да вметна, че повечето от инструментите по комплектите се продават и по единично, но това не ги прави по-качествени. Трябва да се внимава при покупка.
Иначе има и качествени варианти "всичко на куп", но те си имат съответната цена...
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот mladen » Сря Дек 05, 2007 3:46 pm

did написа:Много неща по колелото се правят както трябва само с динамометричен ключ. Такъв тук няма, няма и как да има за тая цена.


Вече се поинтересувах по въпроса и цената само на динамометричния ключ е около 180 лв.
mladen
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Съб Авг 18, 2007 10:35 am
Местоположение: Tryavna

Мнениеот LiFo » Сря Дек 05, 2007 4:16 pm

Нищо чудно, като се има предвид през какви проверки и сертификати е минал...
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Дек 05, 2007 7:21 pm

mladen написа:
did написа:Много неща по колелото се правят както трябва само с динамометричен ключ. Такъв тук няма, няма и как да има за тая цена.


Вече се поинтересувах по въпроса и цената само на динамометричния ключ е около 180 лв.


Хвърли 1 око тук
Незнам дали го има на склад или само на картинка, но цената и марката ги бива !
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Brave » Сря Дек 05, 2007 8:40 pm

Е, този тип динамометрични ключове, са си малко първобитни, макар точно цитираният да е на Парк Тул. Проблема е, че докато затягаш, е нужно да следиш скалата и всъщност само от теб зависи, да спреш, преди да си преминал препоръчания въртящ момент. По-добра работа, за мен, вършат тези, които се настройват на определен максимален въртящ момент и при превишаването му превъртат. Всъщност под наименованието "динамометричен ключ" са събрани много инструменти с различно устройство, точност, а от там и приложение.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот Demo 9 » Сря Дек 05, 2007 9:47 pm

един въпрос..
Защо при повечето курбели които по спецификация трябва да се затягат до около 42-47 Nm динамометричния ключ (съответно настроен на 42-47)
изпуска много преди курбела да е прибран плътно към касетата? или кво трябва да го стегнеш докато прибере и след тва да го разхлабиш пак и да го стегнеш с динамометричния :popcorn:
Изображение
Аватар
Demo 9
 
Мнения: 960
Рейтинг: 1986
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 2:07 pm
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Дек 05, 2007 9:51 pm

Brave написа:Е, този тип динамометрични ключове, са си малко първобитни, макар точно цитираният да е на Парк Тул. Проблема е, че докато затягаш, е нужно да следиш скалата и всъщност само от теб зависи, да спреш, преди да си преминал препоръчания въртящ момент.


Факт!
Но както се вика :

За тези пари - Толко!
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот M1010X » Сря Дек 05, 2007 11:33 pm

А всъщност на какъв принцип действа точно този ключ? На усукване на материала и съответно отклонение на стрелката спрямо скалата? Или е някакъв по-"софистициран", както казват лингвистите :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Дек 06, 2007 1:10 am

Цървуланов, вместо да триеш безпомощно, обясни на хората какви динамометрични ключове съществуват и на какъв принцип действат... Весела Коледа! :santa2:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Дек 06, 2007 7:13 am

@който-ми-изтри-поста-за-динамометричния-ключ: :puke:

мерси за мотивацията!
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот hakama » Пон Мар 31, 2008 7:17 pm

Тези шестограми ,които са в единият края с заоблена глава - имат ли смисъл ?
Какви инструменти/аксесоари са най-важните за подръжка на колелото на път ?
Аватар
hakama
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 2:23 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот blizzard » Вто Апр 01, 2008 12:12 pm

Шестограните, за които говориш, имат смисъл, когато трябва да завъртиш болт, до който се достига трудно. Скосената им глава позволява да завиваш, докато инструментът е под ъгъл спрямо оста на болта. В момента не се сещам за такива труднодостъпни места по велосипеда, не си спомням и да ми се е налагало да ползвам инструмент със скосена глава.
Лично аз, когато съм на път, нося комплект шестограни (без #10, че е много тежък), права отвертка, машинка за верига и комплект за лепене на гума. По-подходящият вариант, обаче, е да си купиш инструмент от сорта на товаи освен него да носиш единствено помпа и лепенки.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот FallAngel » Вто Апр 01, 2008 1:11 pm

Този комплект не е много добър, половината от инструментите изобщо не биват.
Цитат:
"за малък сервиз"

Изобщо не са подходящи за сервиз, за домашни условия става. Тия куфарчета ги сменяме 3 пъти в годината. Стоманата е слаба и бързо се износват. Ключа за спиците е отвратителен. Големия ключ 30/32-36/40 също е много слаб, инструмента с веригата също е слаб доста често се къса тази верига, щангите за гумите се чупят, PVC са все пак. Аве ако ще се ползва в домашни условия демек 20-30 пъти в годината стават. Но за сервиз в никакъв случай.

Понеже не дочетох до края поста видях че ще се ползват за поддръжка при състезания. Моя съвет е да не се разчита на този комплект при такива условия.
Аватар
FallAngel
 
Мнения: 102
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 8:30 pm
Местоположение: Бургас

Мнениеот ramam » Вто Апр 01, 2008 6:37 pm

Някой може ли да ми обясни що за коулела са тези за състезания, че да му трябва цял комплект ключове, че и раздвижен? - въпроса е риторичен.
Полза от такова нещо няма ако колелата са поне РАМ задължително болтовете за курбелите са с вътрешен шестогран - 8мм ако не са сменят се за 5 лева.
Само за педали и за конусите на главините са нужни ключове ако не бъркам 15 и 17 или там някъде май зависи и от главините.
Останалото от необходимите неща са добри шестограни за предпочитане хром ванадиеви и задължително не китайски, а запилените за по неудобни места на дългия край щестограни са полезни за :
отдалечаване на лостчета на спирачки - Авид Джуси 5, Хейс Деоре. и други,
За леко затягане на тези лостчета към кормилото за да не се счупи при падане а само да се извие, както и по бързо и лесно завиване на болтове като тези на курбелите.
Верижния ключ или камшика е много полезен инструмент ама кой ще сменя верига и венци на състезание - но пък ако спицата се скъса от към венците тогава трябва, но пък от друга страна късане на спици става рядко и то предимно на много изтормозено колело.
Ключ за венците също ще трябва ако си вземете камшик - едното без другото не върви, както и нещо с което да бъде завъртян този ключ - най добре е ако може с шестогран.
Щангите за гуми са огромна глупост в този гомплект, а за 5 лева има Парктул които се перфектни.
Шестограните трябва да са от 2 2,5 3 4 до 8мм .
Налагат се и тези еврейските звезди за дисковете и лостчетата на спирачките - по последни данни за Авид Т25 и Т15 но може да се бъркам най добре е да се носи това което се продава заедно с спирачките.
Едно хубаво ключе за спици от двата вида .
Инструмент за верига.
Помпа за гуми и и помпа за амортисиори ако има колела с такива амортисъори.
като заключение по добре от всички инструменти които не се знае колко са здрави да си има по една резерва е така за всеки случай - като напимер еврейските звезди и шестогранитем, че трудно се намират хубави хром-ванадиеви.
Друго не виждам да е необходимо евентуално един манометър.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 01, 2008 8:35 pm

ramam е прав...Мисля, че тази комбинация от инструменти ще ти върши супер работа :)

тези шестограни (ако смяташ за удачно, може и тези)
тази машинка за верига
два броя от този ключ за главини
един ключ за педали
ключ за спици
клещички за жило

+ един комплект щангички (~5лв), лепило и лепенки (~10 лв) и помпа (~25-30 лв) и всичко заспива :)
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот blizzard » Сря Апр 02, 2008 11:38 am

hitar_potter написа:ramam е прав...Мисля, че тази комбинация от инструменти ще ти върши супер работа :)

тези шестограни (ако смяташ за удачно, може и тези)
тази машинка за верига
два броя от този ключ за главини
един ключ за педали
ключ за спици
клещички за жило

+ един комплект щангички (~5лв), лепило и лепенки (~10 лв) и помпа (~25-30 лв) и всичко заспива :)


Тоя ключ за спици :nono:

И все пак аз си държа на мнението, че няма смисъл на всяко каране да мъкнеш в раницата едно кило железария. Има къде-къде по-смислени решения, направени за целта.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта