Пътуване с влак?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Пътуване с влак?

Мнениеот winger » Съб Апр 05, 2008 10:00 pm

Искам да попитам как се осъществява. Колелото в някое багажно ли се слага и копува ли се билет и за него ? По правилник всеки пътник може да носи багаж до 30 кг. без да заплаща допълнителен билет за него, и тъй като колелото е под 30 кг. трябва ли да му къпя билет ?

Незнаех къде да пусна темата, за това ако не е за тук моля да бъде преместена.
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

Мнениеот Root_Youth » Съб Апр 05, 2008 10:20 pm

на гарата си казваш като си купуваш билета че си с колело и ти дават и билет за него - 2 лв до всяка точка на българия, най добре да го качиш в товарния вагон, а ако липсва такъв най отзад на влака... ;)
Аватар
Root_Youth
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 10:58 pm

Мнениеот Antares » Съб Апр 05, 2008 10:30 pm

Такава тема има. Мързи ме да я вадя. Там беше споменато, че в дизеловите мотриси не допускат велосипеди. Да, така е наистина. И по-добре не опитвайте, защото историята познава случаи, в които на отиване ни пускат с колелетата, а на връщане - не. А има места, до които се стига само с такива влакове. Отбягвайте железопътния транспорт до такива населени места :)
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот bdz43r » Съб Апр 05, 2008 10:30 pm

Има няколко теми, ама повечето са загубили актуалност.
Чети тука:
http://bdz.creato.biz/bg/pp_bicycles
Напоследък обаче нещо се поомешаха въпросните велосипедни вагони и може и да няма на посочените влакове. Не са споменати и фургоните (не товарни вагони), които са алтернативен вариант и се съмнявам да откажат (иначе трябва да задръстиш предверието на последния вагон), но непременно го вържи за нещо, все пак няма да пътуваш при него. Подходящо място са тръбите на аварийните спирачки на стената.
Момента с багажното помещение на електромотрисен влак важи само при допотопните руски мотрисни влакове, защото при новите няма място, а и е забранено за колела (което не ми пречи да си товаря моето като съм с него:D ). Същото е и с дизеловите мотриси.
Ако случиш на влак с рециклираните немски вагони, на които вратите са по средата и няма фургон/велосипеден вагон, много удобно е за колело на края на последния вагон, защото не пречи на никой. Неудобното е, че трябва да минеш през вагона, за да стигнеш до края му.
Възможно е някоя заспала касиерка да не е чувала за въпросните талони за колела (2лв), но си настоявай или пробвай на друга каса. В краен случай може да пробваш да се разбереш с превозната бригада във влака.
Последна промяна bdz43r на Съб Апр 05, 2008 10:42 pm, променена общо 1 път
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот hitar_potter » Съб Апр 05, 2008 10:36 pm

леко офтопик: Интересно ми е, защо е забранено на дизеловите мотриси :confused:
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот bdz43r » Съб Апр 05, 2008 10:40 pm

hitar_potter написа:леко офтопик: Интересно ми е, защо е забранено на дизеловите мотриси :confused:
И в дизеловите и в електрическите (новите) няма място за такива работи (пустия немец не е предвидил или пък ние не сме си поръчали)
На практика ако влака е по-празен могат да се съберат няколко колела без да пречат.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот hitar_potter » Съб Апр 05, 2008 10:46 pm

А реално, там където го има въпросният фургон, няма проблем, нали? Значи на дизеловите просто не слагат такъв фургон? Преди няколко месеца разучавах ситуацията с влаковете и колелетата и разбрах, че по "правилник" трява фургон за пренасянето им. Може ли да се вярва на инфото в сайта, където при състав на влака за някои влакове пише, че са с фургон?
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот MIRO A » Съб Апр 05, 2008 10:51 pm

Root_Youth написа:на гарата си казваш като си купуваш билета че си с колело и ти дават и билет за него - 2 лв до всяка точка на българия, най добре да го качиш в товарния вагон, а ако липсва такъв най отзад на влака... ;)


Все пак не пише в друга тема, че България се пише с главна буква.
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот bdz43r » Съб Апр 05, 2008 10:55 pm

hitar_potter написа:Значи на дизеловите просто не слагат такъв фургон?
Невъзможно е.
hitar_potter написа:Преди няколко месеца разучавах ситуацията с влаковете и колелетата и разбрах, че по "правилник" трява фургон за пренасянето им.
Не е необходим фургон. Можеш да превозваш колело във всички влакове, с изключение на дизеловите и новите електрически мотриси.
hitar_potter написа:Може ли да се вярва на инфото в сайта, където при състав на влака за някои влакове пише, че са с фургон?
Обикновено може, но има и изключения.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Antares » Съб Апр 05, 2008 11:25 pm

ctrl+w е комбинацията за пускане на велосипеден талон. Ако касиерката не знае - кажете й :)

@bdz43r, не давай лоши съвети, защото една група от 7 човека можеше да ни оставят от Земен да си бичим на колелетата до Радомир, защото категорично отказаха началник влаковете на два влака да ни качат!
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот bdz43r » Съб Апр 05, 2008 11:29 pm

Antares написа:@bdz43r, не давай лоши съвети, защото една група от 7 човека можеше да ни оставят от Земен да си бичим на колелетата до Радомир, защото категорично отказаха началник влаковете на два влака да ни качат!
:dunno: Там почти всички влакове с дизелови мотриси, води си се забранено за колела.
Че могат да се качат няколко в празна мотриса не го казах като съвет.
Вие как се оправихте тогава?
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Antares » Съб Апр 05, 2008 11:40 pm

bdz43r написа:Вие как се оправихте тогава?
От гарата се обаждаха по сума ти инстанции, докато накрая някакъв шеф не се свърза с началник влака на последната за деня мотриса, за да ни качи и да отидем до Радомир... от където - почакахме за влак за София. Прибрахме се към два часа през нощта...
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Нед Апр 06, 2008 9:20 am

Вижте сега колеги, нека да се види този прословут правилник точно какво пише в него по въпроса. Лично аз не съм го чел, но не ми се иска да пише че е ( забранено за велосипеди ). Може би не пише че е разрешено , но не и че е забранено. Като цяло може би всичко е въпрос на моментно настроение от страна на ЖЕПЕЙЦИТЕ. Има от тях някой такива малоумници, че сигурно бих се почувствал като Дон Кихот , ако започна да споря .Абе луда работа, както почти всичко около нас.Държава на апсурдите, то може ама дай сега да се види кой е по велик и по значим, ние или те.Кофтито е че в такива ситуаций ние завивим от тях, а не те от нас.
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот Sp0nG » Нед Апр 06, 2008 10:37 am

Той човека го даде тоя закон горе.. даже не е и дълъг за четене. Мисля че от законова гледна точка изясни нещата, но винаги остава момента с персонала във влака и техните настроения, размисли и страсти. Както и в СКГТ в общи линии.. дупчиш билет, имаш право, ма се намират шофьори да пискат..

А сега малко офтопик:
Лятото като пътувахме към морето след като бяхме спряли на няква гара (не помня коя) влака пак спря и си викам що така, а то машиниста решил да поснима :D :

Изображение

това:

Изображение

Зарадва ме, все пак има в БДЖ млади и печени хора с настроение, както и колегата bdz43r, който съм засичал веднъж :beer:
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот bdz43r » Нед Апр 06, 2008 11:55 am

Sp0nG написа:А сега малко офтопик:
Лятото като пътувахме към морето след като бяхме спряли на няква гара (не помня коя) влака пак спря и си викам що така, а то машиниста решил да поснима :D :
Възползвал се е от спирането. Цветан се казва, гарата е Дружба (гарата на Нефтохим), а ти си пътувал с експрес "Чайка" :)
Silvestroff Gabrovo написа:Вижте сега колеги, нека да се види този прословут правилник точно какво пише в него по въпроса.
Нарича се "Тарифа за превоз на пътници и колетни пратки с БДЖ". Ще я издиря, но надали ще пише нещо различно.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот walkman » Нед Апр 06, 2008 12:03 pm

Доплащаш само 2 лв. за колелото

Изображение

(това е в ускорения влак)


Изображение
walkman
 
Мнения: 295
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 3:19 pm
Местоположение: Сопот/

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Нед Апр 06, 2008 4:57 pm

Въпроса не е в 2-та лева, а в това дали по една или друга причина , кондукторите и началниците на влака ще те прецакат да не можеш да се пребереш цяла вечер, а на другия ден да си на работа.Много бих се радвал да не ми се налага да спя по гари, или да въртя цяла вечер по тъмно за да се пребера .
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот whitewater » Нед Апр 06, 2008 6:40 pm

Silvestroff Gabrovo написа:Въпроса не е в 2-та лева, а в това дали по една или друга причина , кондукторите и началниците на влака ще те прецакат да не можеш да се пребереш цяла вечер, а на другия ден да си на работа.Много бих се радвал да не ми се налага да спя по гари, или да въртя цяла вечер по тъмно за да се пребера .

Няма такъв вариант.Ако ти се занимава погледни в сайта на БДЖ за превоз на велосипети.Имаше писано че при липсата на товарен вагон можеш да си сложиш колелцето накрая на композоцията само си зимаш билетче от 2лв и нямаш грижи. :agree:
Имам приятел,който пътува почти всяка седмица от софия до плд с колелцето във влака и никога не е имал проблеми.
flesh bike team
Аватар
whitewater
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1277
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 3:07 pm
Местоположение: bulgaria

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Нед Апр 06, 2008 6:48 pm

Е тогава всичко е ясно.
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот pibsi » Нед Апр 06, 2008 7:14 pm

Превозът на велосипеди е разрешен:
• в специализираните вагони за превоз на велосипеди, включени в съставите на ускорените бързи влакове: № 8601 (София – Пловдив – Бургас), № 8602 (Бургас – Пловдив – София), № 3601 (София – Карлово – Бургас), № 3602 (Бургас – Карлово – София), № 2601 (София – Варна), № 2602 (Варна – София), № 2607 (София – Горна Оряховица), № 2608 (Горна Оряховица – София) и бързи влакове: № 4612 (Русе разпределителна – София) и № 4613 (София – Русе разпределителна);
• във всички бързи и пътнически влакове на платформата (т.е. предверието пред санитарния възел на влака) на последния вагон, а в електромотрисните влакове – в багажното отделение. При повече пътници с велосипеди, велосипедите се разпределят по платформите на другите вагони.
За превоза на велосипед пътникът заплаща на билетните каси 2,00 лв.

При този превоз клиентите сами поемат отговорността за опазване на велосипедите си.

При констатиране на нетаксуван велосипед, пътникът заплаща във влака посочените по-долу цени в двоен размер за съответното километрично разстояние.

Превоз на велосипед като колетна пратка се извършва във всички бързи и пътнически влакове, които имат в съставите си фургон, при условията на “сам товари и разтоварва”. Велосипедът се таксува като колетна пратка с тегло 20 кг, като цената за превоз се определя в зависимост от съответния километричен пояс, както следва:

до 100 км – 3,10 лв;
до 200 км – 3,70 лв;
до 300 км – 4,30 лв;
до 400 км – 4,80 лв;
до 500 км – 5,40 лв;
над 500 км – 5,90 лв.

В случай, че велосипедът се превозва като колетна пратка, е желателно неговите принадлежности като фар, помпа, чантичка с инструменти, звънец и др. да бъдат свалени, тъй като „БДЖ” ЕАД не носи отговорност за тях. - Това значи ли ,че като ти откраднат вилката (примерно) от БДЖ ще кажат ,че е отделна част и няма да платят обещетение . Въпроса ми е какво означава " И други" .

В пътническите и бързи влакове, обслужвани с дизеловите и електрически мотриси „Дезиро”, превозът на велосипеди не е разрешен. :V:
Аватар
pibsi
 
Мнения: 835
Рейтинг: 1105
Регистриран на: Пон Фев 25, 2008 7:02 pm

Мнениеот Admin » Нед Апр 06, 2008 9:35 pm

pibsi написа: В случай, че велосипедът се превозва като колетна пратка, е желателно неговите принадлежности ... да бъдат свалени, тъй като „БДЖ” ЕАД не носи отговорност за тях. - Това значи ли ,че като ти откраднат вилката (примерно) от БДЖ ще кажат ,че е отделна част и няма да платят обещетение . Въпроса ми е какво означава " И други" .


Не, не значи, защото вилката на велосипеда не е "принадлежност".
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Alien » Нед Апр 06, 2008 9:48 pm

Не съм чел темата. Моите 5 стотинки:

Няма грижи пътуването с влак. Колелото си го държа до седалката, няма проблем. Кофтито е, че билетът е 2 лв, а за мен обикновено е под левче. :dunno:
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

машиниста решил да поснима...

Мнениеот bdz43r » Пон Апр 07, 2008 11:00 pm

Sp0nG написа:Лятото като пътувахме към морето след като бяхме спряли на няква гара (не помня коя) влака пак спря и си викам що така, а то машиниста решил да поснима :D :
Изображение

това:
Изображение

И се е получило това:
Изображение
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Sp0nG » Вто Апр 08, 2008 1:09 pm

Ей супер :D не вярвах, че някога ще видя този кадър :D Поздрави на колегата да пратиш :beer:
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Redhat » Пон Апр 21, 2008 1:59 pm

Още едно уточнение по темата за влаковете:

Купувайте си талони от гарата, защото ако нямате талон за 2 лева, велосипеда се таксува на база 20 килограма багаж, спрямо километрите на пътуването и работата става дебела.

Подкрепям мнението, че в много случаи нещата зависят от конкретния екип обслужващ влака. Но пък никога не съм имал проблеми с въпросното двулевово талонче в джоба. :)
You Bastards!
Аватар
Redhat
 
Мнения: 881
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 9:42 am
Местоположение: неизвестно

Мнениеот walkman » Пет Апр 25, 2008 1:15 pm

Redhat написа:Още едно уточнение по темата за влаковете:

Купувайте си талони от гарата, защото ако нямате талон за 2 лева, велосипеда се таксува на база 20 килограма багаж, спрямо километрите на пътуването и работата става дебела.

Подкрепям мнението, че в много случаи нещата зависят от конкретния екип обслужващ влака. Но пък никога не съм имал проблеми с въпросното двулевово талонче в джоба. :)

Доста зависят от конкретния екип обслужващ влака...преди една ни искаше по 1 лв. на човек зада ни остави в 1-класа близо до колелота :rofl:
walkman
 
Мнения: 295
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 3:19 pm
Местоположение: Сопот/

Мнениеот nikitoMTB » Пет Апр 25, 2008 2:59 pm

А.... някой знае ли колко са широки вратите на вагоните?
Аватар
nikitoMTB
 
Мнения: 1011
Рейтинг: 1804
Регистриран на: Нед Май 20, 2007 11:08 am
Местоположение: Шумен/София

Мнениеот walkman » Пет Апр 25, 2008 3:03 pm

nikitoMTB написа:А.... някой знае ли колко са широки вратите на вагоните?

Tрудно се минава ...трябва да вартиш колелото и кормилото на сам и на там докато го нагласиш и като спре влака трябва да отвориш вратата и да изправиш колелото извърташ кормилото и слизаш
walkman
 
Мнения: 295
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 3:19 pm
Местоположение: Сопот/

Мнениеот bdz43r » Пет Апр 25, 2008 3:07 pm

nikitoMTB написа:А.... някой знае ли колко са широки вратите на вагоните?
Вагони всякакви...
Тези за велосипеди си имат доста широки врати от двете страни, но при някои те се отварят само с квадрат (каре). При нормалните вагони е по-тегаво.
Последна промяна bdz43r на Пет Апр 25, 2008 3:22 pm, променена общо 1 път
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Deathwish » Пет Апр 25, 2008 3:11 pm

И как така при едни ще може, а при други не ? Какво значение имат кондукторите и пр. след като има закон за това ? Или защото сме в България, висчки сме равни, но някои са по-равни. Значи според вас е възможно да не ви пуснат на влака, независимо, че сте си купили билет, има закон разрешаващ го и, разбира се, влакът има такова отделение ? :crazy: Контрольорите и всички в тази област не би трябвало също да се различават, в крайна сметка единственото им задължение е да следват закона. Не я разбирам тая работа
Аватар
Deathwish
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Пет Сеп 14, 2007 8:06 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 361 госта