X-7 Rear derailleur-луфтове

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

X-7 Rear derailleur-луфтове

Мнениеот dsmt » Сря Апр 16, 2008 8:45 pm

Днез забелязах,че дераЙльор ми има доста осезаем луфт в местата,които съм посочил със стрелки.Но тъй като до сега не ми е идвало на ум да го проверявам за луфтове нямам база за сравнение-т.е. не съм наясно налице ли са били тези луфтове преди.
Мисля си,че при мястото означено със синя стрелка,би трябвало да няма почти никакъв луфт.....но бих желал да разбера от притежателите на такъв дерайльор как стоят нещата при тях

Изображение
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот Ozzie » Сря Апр 16, 2008 9:55 pm

А как е каран?

Питам, тъй като 2 години карах същия и мога да кажа, че нито е бил щаден като натоварване, нито като условия на ползване- кал, дъжд, вода и въпреки това няма никакви луфтове на посочените места.
Сега съм със същия, но "средно рамо". Предполагам и с него няма да имам проблеми.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Вилката » Сря Апр 16, 2008 10:23 pm

Аз карам с Х-5(разликите са минимални) 2 години. И на 2те места имам луфт.

На червеното луфтът е много лек и не би ме притеснил. Едвам намерих начин да го усетя че го има.

На синьото изглежда малко по-голям луфтът. Като си поиграх 10 минути и го оцених на не повече от 0,5 мм радиално движение. Фуга почти не отваря м-у 2те части.

Не зная какво означава това "осезаемо" при теб. Кофти е, че трудно тва се описва количествено. А и не гарантирам, че при мен картинката е изправна.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот dsmt » Сря Апр 16, 2008 10:23 pm

Ами почти не е каран-само 700км,в сухо време.
Няколко пъти съм го смазвал-в интерес на истината ползвах спрея за верига,но не вярвам да се е скапал заради него.
Но така или иначе като го поразклатя -луфта се чувства :dunno:
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот bikerider » Чет Апр 17, 2008 7:21 am

dsmt написа:Няколко пъти съм го смазвал-в интерес на истината ползвах спрея за верига,но не вярвам да се е скапал заради него.


Първо, защо реши, че се е скапал - имаш проблеми с превключването ли?
Второ - ако спрея ти е лепкав - баш заради това се е ускорило износването.

Аз лично смазвам там с тънко масло или силиконов спрей.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот dsmt » Пет Апр 18, 2008 1:13 pm

bikerider написа:
dsmt написа:Няколко пъти съм го смазвал-в интерес на истината ползвах спрея за верига,но не вярвам да се е скапал заради него.


Първо, защо реши, че се е скапал - имаш проблеми с превключването ли?
Второ - ако спрея ти е лепкав - баш заради това се е ускорило износването.

Аз лично смазвам там с тънко масло или силиконов спрей.



Имах проблеми с превключването,но се оказа че причината е във веригата....но докато си играх да разбера какъв е проблема,забелязах тези луфтове/според мен не са малки и не би трябвало да ги има/ и затова питам тук,във форума как стоят нещата при колегите с подобен обтегач.А спрея ми за вериги наистина като изсъхне става лепкав.Вече си взех тефлонов :crap:
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот bikerider » Пет Апр 18, 2008 3:11 pm

Всеки обтегач малко или много се разлуфтва там, защото е изложен на прахоляк и мръсотия. Според мен обаче не влияе на работата, поне докато не стане прекалено голям луфта. А това ще си покаже само, когато започне да ти прави номера с превключването. Тоест ако сега нямаш проблеми, просто забрави за това и го почиствай от прахоляка със силиконов спрей или WD40 (те са и смазка). Дори тефлоновия ти спрей ще привлича мръсотия.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот dsmt » Пет Апр 18, 2008 6:45 pm

bikerider написа:Всеки обтегач малко или много се разлуфтва там, защото е изложен на прахоляк и мръсотия. Според мен обаче не влияе на работата, поне докато не стане прекалено голям луфта. А това ще си покаже само, когато започне да ти прави номера с превключването. Тоест ако сега нямаш проблеми, просто забрави за това и го почиствай от прахоляка със силиконов спрей или WD40 (те са и смазка). Дори тефлоновия ти спрей ще привлича мръсотия.



Е,то е ясно,че вечни неща няма...но аз се притесних,че се е разлуфтил прекалено за много кратко време на експолатиране :^:
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот dsmt » Съб Апр 19, 2008 3:33 pm

Оказа се,че ми е бил разхлабен болта на десния курбел -притегнах го.Преди време имах подобен проблем с левия-тогава ги притегнах и двата доста яко и се чудя какъв зор виждат да се разхлабват?
...... продължих да търся луфтове/явно се оказа,че са ми слабост :D /и установих,че такъв има и на задната главина.Луфтът не е голям,но на предната главина такъв няма.
Колелото ми е RАМ НТ2.1 стандартна окомплектовка,главините са някава си Формула,но не пише каква точно.Поразгледах се из форума и останах с впечатление ,че са с капсуловани лагери.Ако е така,значи ли ,че лагерите са разбити/щом има луфт/ или с притягане положението ще се оправи. :crazy:
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот bdz43r » Съб Апр 19, 2008 4:18 pm

dsmt написа:Поразгледах се из форума и останах с впечатление ,че са с капсуловани лагери.
Стандартните не са с капсуловани лагери.
Ако има луфт в главината трябва да се обере.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Furiqta » Вто Апр 22, 2008 1:44 pm

И аз съм с такъв отзад и вече година напъни не е мръднал....но виж предния (пак х-7) тропа....
Аватар
Furiqta
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Нед Авг 27, 2006 5:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот dsmt » Вто Апр 22, 2008 7:09 pm

bdz43r написа:
dsmt написа:Поразгледах се из форума и останах с впечатление ,че са с капсуловани лагери.
Стандартните не са с капсуловани лагери.
Ако има луфт в главината трябва да се обере.


"задна главина FORMULA FCM - Cartridge Bearings"-това не означава ли ,че са капсуловани :crazy:
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот bobek » Сря Апр 23, 2008 8:56 am

dsmt написа:
bdz43r написа:
dsmt написа:Поразгледах се из форума и останах с впечатление ,че са с капсуловани лагери.
Стандартните не са с капсуловани лагери.
Ако има луфт в главината трябва да се обере.


"задна главина FORMULA FCM - Cartridge Bearings"-това не означава ли ,че са капсуловани :crazy:


http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=35599 ;)
bobek
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 8:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот dsmt » Сря Апр 23, 2008 8:18 pm

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=35599 ;)[/quote]

Да,междувременно и аз прочетох темата.
Някой свалял ли ги е тези капачки-как става,на резба ли са,набити ли са.....?
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта