RST GILA T5 remont

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

RST GILA T5 remont

Мнениеот NikR » Сря Яну 03, 2007 7:15 pm

Hora kajete kak se razglobqva taq vilka i kakvo ima vutre
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот CRAZY RIDER » Сря Яну 03, 2007 7:41 pm

Ако незнаеш по добре не я разглобяваи! :peace:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот bio » Пет Яну 05, 2007 3:39 pm

Здравей .. аз имам такава вилка .. първо един въпрос защо ти е да я разглобяваш. Ако си я почиствал добре и редовно, това не се налага. Ако просто искаш да видиш как става, давай смело :Р Значи .. ако е за профилактика .. се налага да развиеш двата имбусни болта в долната част на ботушите (стана ли ти ясно за какво говоря). След това тръбите и короната се отделят спокойно от ботушите, можеш да ги почистиш с парцал и да ги гресираш с подходяща грес (не ме питай каква, аз лично ползвам силиконова, но има специална грес за амортесьори).
Сега ако желаеш, да достигнеш до пружините и еластомерите (което не е необходимо според мен за профилактиката на самата вилка, те са добре запечатани и гресирани), ще ти е необходим специален инструмент за да развиеш онези пластмасови капачки в горната част на тръбите ... можеш да използваш и тръбен ключ, но ... не те съветвам да го правиш.
P.S. недей да отделяш семерингите от ботушите, просто ги почисти. И още веднъж .. ако правиш профилактика редовно, не е необходимо .. да разглобяваш вилката .. успех !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

вилката

Мнениеот NikR » Пет Яну 05, 2007 4:21 pm

10х на bikerider и на bio за информацията
:beer:
Като я разглобя ще пиша пак :D

:drunk:
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: вилката

Мнениеот bikerider » Пет Яну 05, 2007 4:26 pm

:beer:

@bio: все някога се налага ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

разглобена и сглобена

Мнениеот NikR » Съб Яну 06, 2007 8:56 pm

Такаааа... значи отвивам аз отдолу и вадя едното болтче а другото се върти и не излиза... пренасочих се към другия край... развих капачките и извадих пружините. във всяка има по два еластомера, извадих по един от пружина ама накрая нямаше разлика. та значи откривам че да се развият болтчетата отдолу, трябва да се държи контра от другата страна с дълга 5-тица. нали съм си българче намерих друг начин и разглобих всичко. Изчистих и смазах наново и сглобих всичко. Промяна - никаква!
направих опит и седнах на една дъска върху вилката... аз съм 92 кила...
вилката мръдна 65мм... според мен просто си е твърдичка пружината...
препоръчайте по-мека и от къде?
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот wuminator » Съб Яну 27, 2007 11:38 pm

върти здраво с клещите тия шибани капачки :D :D голяма работа ако ги надереш или одереш короната... тая вилка наистина става за аграрстане нищо че изглежда слабичка... много меко раобти по добре от XCR стига да знаеш къде да я пипнеш :D :D :D но е къса и тъничка...
All in the name of riding freee!!!!
Аватар
wuminator
 
Мнения: 164
Рейтинг: 970
Регистриран на: Сря Дек 28, 2005 10:08 pm
Местоположение: Bulgaria

опрайх я

Мнениеот NikR » Нед Яну 28, 2007 1:04 am

фанах и цаката, даже и направих хода на 120мм (реални 100).
Сега си я карам и няма грешка.
:beer:
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mitakaman » Нед Яну 28, 2007 10:24 am

Хм тогава би ли обяснил и на мен... примерно на едно лично съобщение.. :beer:
Аватар
mitakaman
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1977
Регистриран на: Пон Май 29, 2006 8:55 pm
Местоположение: Варна

Re: опрайх я

Мнениеот i.kostadinov » Пет Май 02, 2008 12:33 am

Здравей!
Я сподели как си направил хода на RST-то повече

"фанах и цаката, даже и направих хода на 120мм (реални 100).
Сега си я карам и няма грешка. "
i.kostadinov
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Ное 06, 2007 12:37 am

Мнениеот NikR » Сря Май 07, 2008 12:48 pm

Значи разглобяваш и първо намираш 2 болта със същата резба като тия отдолу дето се завиват в шишовете. Новите болтове трабва да са поне 50мм дълги. Намираш и 10 гайки за тия болтове. на всеки болт: навиваш 2 гайки накъде по средата, после една на около 15мм от края. Завиваш края на болта в шиша и с единичната гайка го затягаш за да не се саморазвива от шиша. (може да сложиш и Локтайт). Двете гайки дето за по средата ги завиваш една срещу друга така че разстоянието между горната (дето е от към главата на болта) до шиша да е 22мм (това е всъщност с колко удължаваш хода - може и повече но не ти прпоръчвам)
Така... сега следва да се отреже главата на болта, след което с една финна пила пооправяш резбата че да може да се завиват гайки от него край по-лесно. Следва да се поразтегнат малко пружините. Аз хванах единия край на менгеме и другия го разпъвах с един лост и едни яки клещи - това никак не е лесно да ти кажа - внимавай! Мисля 4е успях да разтегна пружините с около 15мм, разликата се оправя после с регулиране отгоре) Накрая сглобяваш и слагаш много тънка грес навсякъде. накрая на болтовете (те са вече шпилки) завиваш по 2 гайки за да не се саморазвиват.
Повече от година я карам така, няма проблеми.
Успех!
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Чет Май 08, 2008 2:17 am

mach1_mad написа:хора внимавайте с тази вилица, защото скъсах ботуш на такава със 160мм ротор, а за по голям не ми се мисли. поздрави
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот phipe » Нед Май 11, 2008 8:26 pm

В единия крак е пружина и еластомери в другия маслен патрон. Разглобява се с ключ за RST или клещи човки :)
All In The Name Of Riding Free!
phipe
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Вто Май 06, 2003 7:53 am

Мнениеот radio182 » Сря Ное 05, 2008 1:44 pm

phipe написа:В единия крак е пружина и еластомери в другия маслен патрон. Разглобява се с ключ за RST или клещи човки :)

честно да ти кажа не съм съгласен за масления патрон щото и аз я карам вече 2 год. и съм я разглобявал 3 пъти и то не от любопитство да видя какво има вътре. Ами две прожини с еластомер са :beer:
radio182
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1156
Регистриран на: Вто Окт 21, 2008 6:55 pm

Мнениеот asparux » Сря Ное 05, 2008 8:15 pm

За тунинга.Има много по лесен начин.Когато свалите ботушите на вилката ,или вътре в ботушите, или в долната част на шишовете остават едни черни пластмасови( нещо като цилиндърчета с отвор посредата за да влизат шишовете).Махате въпросните цилиндърчета и зглобявате вилката без тях.Така получавате 120мм ход.

:nono: :nono: :nono: ПП А вилката няма маслен патрон :nono: :nono: :nono:
Аватар
asparux
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Пон Юли 14, 2008 9:19 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта