Защо задните амортесьори струват такива цифри ...

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Защо задните амортесьори струват такива цифри ...

Мнениеот inkozi » Чет Май 08, 2008 10:24 am

Въпроса ми е, каква точно неземна хай тех технология и/или материали са вложени та да направят един заден амортесьор за байк да струва колкото три такива за автомобил /и то от по-скъпите/?

Пример: цък
Снимка:
Изображение

Цена: 850 кинта ... :crazy:

Аз имам чуството, че и тук се робува на марки. Освен това много добре ми е ясно, че каквато е цената такава. Целта на темата не е да оспорвам към никой от търговците. Просто питам. Моля обяснете ...
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот 4getcredo » Чет Май 08, 2008 10:29 am

Един възможен отговор... като отидеш в печатница, например, и си поръчаш 200 брошури цената на единична бройка е една, а като поръчаш 2 000 000 и ангажираш технологичен, човешки и пр. капацитет за 2 години единичната цена е друга... Направи си аналогия между обема на пазара за автомобили и този на велосипеди от класа на посочения заден шок...

В крайна сметка, като не ти отърва цената, не го купуваш... Щом се продава обаче, значи има кой да го купи дори и на тази цена.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Чет Май 08, 2008 11:17 am

В тази цена е калкулиран и доста скъпоплатения труд на разработчиците - инженери, проектанти, тестери. Все пак това са продукти, в които са вложени доста върхови и нови технологии, плащат се патенти и т.н.
Ако ми кажеш колко струва и ИМА ЛИ ИЗОБЩО за серийни автомобили амортисьор на който ШОФЬОРА може да регулира компресията, връщането, платформата, заключването и др. подобни неща, ще съм ти благодарен! :popcorn:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Чет Май 08, 2008 11:38 am

И да тежи колкото тежи един шок от 850лв...

@inkozi: би ли ми обяснил, до какви заключения очакваш да стигнеш?
Ако под "робуване на марки" имаш предвид, че караме амортисьори на утвърдени фирми с опит, технология и наложени на пазара именно поради това, така да бъде. Избора на гледна точка е твой.
Последна промяна bikerider на Чет Май 08, 2008 11:40 am, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Crimson » Чет Май 08, 2008 11:40 am

Па и на лумкане да носи :D
If I find in myself a desire which no experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for another world.
Аватар
Crimson
 
Мнения: 1407
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Май 14, 2004 10:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Май 08, 2008 11:43 am

Crimson написа:Па и на лумкане да носи :D


Мдаа... :):agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот inkozi » Чет Май 08, 2008 11:44 am

Не искам да споря с никого.

За да не съм голословен. Един пример:
Настройване на Koni sport амортесьор
Комплект от четири амортесьора Koni sport - 600 - 750лв
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Чет Май 08, 2008 11:50 am

Като ще сравняваш с автомобилни - поради същата причина, поради която на мойта кола в комби версията един заден е 900лв ;)
И то без да има настройки, като в същото време има такива, които 4 са на половината цена от 1 заден ;)
Последна промяна Alpina на Чет Май 08, 2008 11:51 am, променена общо 1 път
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот inkozi » Чет Май 08, 2008 11:50 am

bikerider написа:@inkozi: би ли ми обяснил, до какви заключения очакваш да стигнеш?


Колега, no offence ...
Интересно ми е какви материали и технологии се влагат.
Чисто технически е устрема към информация.
Не оспорвам цената.
Сигурно има причина за нея.
Просто питам. Искам да знам.
Ако някой знае .. Да помогне.
Иначе продължавам с четенето, макар, че в този форум за сега не съм открил такава информация.

Бях пуснал една тема за новите технологии и материали в конструирането на байкове. Насрахте я. Ми хубаво.

Просто питам. НЕ СЕ ЗАЯЖДАМ!!!
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот FireFoXa » Чет Май 08, 2008 11:51 am

Ем като не ти утърва оди карай кола или твърдак! Колата и колелото са две несравними неща и като устройство и като функции, а за цени няма да говорим... Това че има хора, които като им кажеш, че колелото ти е над 1000 лева казват.. ти 2 леки коли ще си купиш е друг въпрос... Ако ти си от този тип, к'во правиш тука???

Ай със здраве :beer:

П.П. Неискам да обидя никой, но просто ми е писнало... Страстта си е страст :beer:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Чет Май 08, 2008 11:58 am

@inkozi: ето ти няколко причини
1. теглото, тоест използваните материали - има нужда да са много, много по-леки от автомобилните амортисьори, като съответно са дори по-здрави от тях ако се разглежда съпоставено спрямо масата, която им въздейства. Разгледай из нета колко струват алуминиевите тръби на Easton, колко струва анодизацията като процес, колко струва изработката с такива допуски.
2. хидравликата - при велосипеда изискванията са несравнимо по-високи, защото всичко се чувства моментално с ГЪЗА и краката. При серийните автомобили има два основни фактора (съпротивление срещу продънване и смекчаване на връщането) и толкоз.
3. настройките - вече се каза. Поинтересувай се колко струва автомобилен амортисьор с платформа (такъв, който не позволява да се накланя купето в завой). Не разбирам ич от автомобилни такива, но ми стигат знанията да се сетя че ще струва от порядъка на велосипедните.

и не на последно място, понеже си говорим за планинско колоездене, а Crimson изтъкна един ужасно важен момент - поинтересувай се колко струва един high-end амортисьор за офроуд дзвер. Може и да ти стане още по-интересно :)
Последна промяна bikerider на Чет Май 08, 2008 12:06 pm, променена общо 2 пъти
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот inkozi » Чет Май 08, 2008 11:59 am

Crimson написа:Па и на лумкане да носи :D


Тегло на велосипед+велосипедист ~ около 100 килограма
Тегло на автомобил ~ 1600кг - натоварване на единия амортесьор ~ 400 кг.

Вервай ми. При 150/180км/ч, усилията от 400кг динамичен товар са в пъти повече. Демек "лумкането" е много, ама много по-голямо.

Но не в това е въпроса де.
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот inkozi » Чет Май 08, 2008 12:01 pm

bikerider написа:поинтересувай се колко струва един high-end амортисьор за офроуд дзвер. Може и да ти стане още по-интересно :)


Мдаам. Прав си.
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Май 08, 2008 12:03 pm

Не си прав да разглеждаш изолирано окачената маса и силите. Разгледай и теглото на самия амортисьор спрямо силите.

Не си прав и относно лумкането, защото разглеждаш само окачената маса. За нея си има пружинни елементи. Разгледай динамичните сили, които действат върху амортисьора. Например елементарния момент със скачането ;)
Скачаш ли с автомобила? :)
Последна промяна bikerider на Чет Май 08, 2008 12:08 pm, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот inkozi » Чет Май 08, 2008 12:07 pm

Това даден детайл да има по-добра носимоспособност при по-малко лично тегло е пряко свързано с материалите от които е направен.

Ще стане приказка най-накрая :) :agree:
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Май 08, 2008 12:09 pm

А тези материали са ? Скъпи :):agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот inkozi » Чет Май 08, 2008 12:10 pm

FireFoXa написа:Ем като не ти утърва оди карай кола или твърдак!

Утърва ми бре мацко. Не ме мисли мен.
Кола имам, а твърдака го кара мацката ми.
Сполай ти и на теб.
:beer:
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот inkozi » Чет Май 08, 2008 12:13 pm

bikerider написа:А тези материали са ? Скъпи :):agree:


agree :agree:
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Май 08, 2008 12:14 pm

inkozi написа:твърдака го кара мацката ми.

сега очакваме една женска тема "защо мъжете с твърдаци са ни толкова скъпи?"
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Чет Май 08, 2008 12:17 pm

:rofl::rofl::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kaRAM » Чет Май 08, 2008 12:20 pm

Всяко нещо си има цена => щом искаш най-добрият шок значи няма да караш колелце от метро за 180лв и си готов да дадеш 850 , ако ли не се озърташ за по-евтин :agree:
Аватар
kaRAM
 
Мнения: 51
Рейтинг: 998
Регистриран на: Пон Май 05, 2008 1:31 pm
Местоположение: Чехия / Прага

Мнениеот inkozi » Чет Май 08, 2008 12:22 pm

did написа:сега очакваме една женска тема "защо мъжете с твърдаци са ни толкова скъпи?"


Бегом към http://forum.bg-mamma.com/
Ти или аз ще пускаме.

:rofl: :rofl: :rofl:
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот Вилката » Пет Май 09, 2008 8:54 am

Цената на една стока не е себестойността и, а колко някой би дал за нея. Т'ва е един от основните принципи на пазарната икономика. За съжаление хората, занимаващи се с екстремни спортове, се считат за:
1. финансово осигурени хора,
2. вманиачени до лудост в идеите си
... и от там тръгва голямото изнудване. Ами ако някой парапланерист се запита защо само чаршафът над главата му струва 2000 eur? А бънджи-скачачът ще попита защо 2 разтягания и малко полюшкване на един ластик струва 25 лв?

Тва е част от отговора на въпроса ти. Другата част е в технологиите, които вече разчоплихте. Те докарват 50% от цената, а другите...

Но тва сме си избрали...
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот kotka12 » Пет Май 09, 2008 9:05 am

@inkozi

м`байете бвана

по-добре сравни цената на един хубав шок
за колело
с цената на един истински амортисьор за оф роуд машина
тогава ще ти светнат много неща
но иначе bikerider ти каза няколко основни причини
изискванията към шоковете за байк
са много по-големи
околкото изискванията към един амортисьор за сериен автомобил
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bikerider » Пет Май 09, 2008 10:17 am

Вилката написа:Цената на една стока не е себестойността и, а колко някой би дал за нея. Т'ва е един от основните принципи на пазарната икономика. За съжаление хората, занимаващи се с екстремни спортове, се считат за:
1. финансово осигурени хора,
2. вманиачени до лудост в идеите си
... и от там тръгва голямото изнудване. Ами ако някой парапланерист се запита защо само чаршафът над главата му струва 2000 eur? А бънджи-скачачът ще попита защо 2 разтягания и малко полюшкване на един ластик струва 25 лв?


Говориш принципно верни неща, но негативния контекст, в който ги описваш е пълна мъгла. Все едно не са положени усилия да се разработят тези технологии? Все едно не са инвестирани средства да се пуснат на пазара? Все едно производителя няма право да определи крайната цена? Все едно търговеца я определя? Това са пълни глупости и показват тотално неразбиране на основни неща в пазарната икономика. Какво значи изнудване? Изнудване значи да те шантажират да плащаш за нещо, без което не можеш. Ти можеш ли да живееш без колело? Можеш и още как. Цялата ти постановка е основана на погрешното схващане, че видите ли търговците са лоши хора и са изнудвачи. А нещата стоят точно наопаки - търговците предлагат ВЪЗМОЖНОСТ. Който има парите да си я позволи си я позволява. Който няма търси заместители или просто се примирява и живее без тази възможност. И понеже един потребител не може сам да разработи нещо толкова прецизно, леко, сложно и прочие никога и не се стига до качествен резултат. Оттам и завистта, оттам и тъпите приказки основани на сиромашкия морал "мое сме бедни ама поне сме горди, а тия изнудвачи да го духат", "мани ги тия сноби", "мутрите с колелата" и прочие. Чувал съм ги толкова много, че вече не ми правят впечатление. Някое тъпо копеле не му и минава през акъла какво съм жертвал за да си позволя колелото, което карам. Щото чака наготово и всички дето се абят да бачкат и да дават пари за нещо наистина хубаво са или мамини синчета или са еди-кви си. Вместо да си седне на гъза тоя дето иска такова нещо, да се образова, да си намери хубава работа и да си го позволи. Да ама не, по-лесно е да се вика за изнудване, за снобария и да се ръмжи, че някой някъде затривал българите, вместо да се осъзнае, че този някой са самите българи с техния магарешки инат да получават всичко наготово от държавата и да минават метър. Или да блъскат цял живот за едната заплатка без да се стремят да се развиват. Това е за съжаление - простотията и невежеството в така наречените потребители в България, а не наличието на такива технологии и възможността да си ги купиш на пазара.
Последна промяна bikerider на Пет Май 09, 2008 10:49 am, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот ZyclonB » Пет Май 09, 2008 10:39 am

inkozi написа:
Crimson написа:Па и на лумкане да носи :D


Тегло на велосипед+велосипедист ~ около 100 килограма
Тегло на автомобил ~ 1600кг - натоварване на единия амортесьор ~ 400 кг.

Вервай ми. При 150/180км/ч, усилията от 400кг динамичен товар са в пъти повече. Демек "лумкането" е много, ама много по-голямо.

Но не в това е въпроса де.


Само че нали се сещаш че когато се прави амортесьор за кола няма никакъв проблем елементите които са с подложени на извънредно натоварване да се направят от стомана(200 грама повече къде не отишли),докато един шок за колело е направн от алуминии и е достатъчно здрав да издържи зверски натоварвания спрямо теглото си и материалите от които е направен.Знаеш ли как се постига тази здравина----ми много просто->една малка гвардия от инжинери не спи една година докато успее да направи прототип,който след това се преработва многократно и накрая за направата са необходиме фрези и стругове чиито цени не можеш да си представиш(200 000 евро +).Забележи ,че не съм включил материали,патентоване,реклама,заплати и др.

Когато накрая се добави и факта ,че пазара е минималистичен на фона на този за автомобилните части,направо ми е чудно как излизат напред тея хора.Едва ли производитреля печели повече от 10-15% от цената на шока.

http://www.whistlermountainbike.com/wmb ... photo/1370
http://www.whistlermountainbike.com/wmb ... photo/1371
http://www.whistlermountainbike.com/wmb ... photo/1369

Те защо са скъпи
Последна промяна ZyclonB на Пет Май 09, 2008 10:44 am, променена общо 1 път
Iron horse rider
Аватар
ZyclonB
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1558
Регистриран на: Чет Сеп 13, 2007 1:09 pm
Местоположение: Дълбока и тъмна провинция

Мнениеот bikerider » Пет Май 09, 2008 10:44 am

ZyclonB написа:пазара е минималистичен на фона на този за автомобилните части,


Това е грешка. Разглеждай пазара като абсолютен обем (тираж) не като отношение към обема на друг пазар. Процентите сами по себе си никога не говорят нищо в такъв анализ. Истината е, че обема на този пазар е огромен и расте всяка година.


@Вилката:
Още нещо по въпроса за печалбите. Замисляш ли се, че производителя не определя ей така произволно цените си? Щото има едни хора наречени инвеститори, които се интересуват единствено от възвращаемост. И съответно когато са акционери във фирмата производител трябва да се отчита на ПЪРВО място тяхната норма на възвращаемост/печалба. Защото от тях идват парите, благодарение на които изобщо съществуват тези технологии. Ако нямаше инвеститори, щяхме да видим през крив макарон колело способно да мине през пресечен терен с 60км/ч без да се потроши. Или 7-8кг колело за въртене.

Много е лесно да се вика, че еди-кой-си е лош, щото продавал "скъпо". А ако него и неговата инициатива ги нямаше? Нямаше дори този форум да го има.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот inkozi » Пет Май 09, 2008 11:18 am

ZyclonB написа:една малка гвардия от инжинери не спи една година докато успее да направи прототип, който след това се преработва многократно и накрая за направата са необходиме фрези и стругове чиито цени не можеш да си представиш(200 000 евро +).Забележи ,че не съм включил материали,патентоване,реклама,заплати и др.
....
Те защо са скъпи


Подобна гвардия, точно по същия начин, минавайки през абсолютно същите процеси и етапи, разработва и амортесьорите за автомобили...
Благодаря за приложените снимки. За мен лично са много полезни и интересни. Може би точно това търся. Малко по-подробна информация за детайлите и технологиите.

Моята грешка, беше, че сравних high-end детайл за байк с обикновен детайл за автомобил. Поинтересувах се ... Наистина high-end амортесьор за офроуд автомобил е от порядъка на 2,5-3К лева...
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Пет Май 09, 2008 11:44 am

както каза Вилката всичко що е за сериозен спорт, за фън и екстремности струва непропорционално скъпо .... не са само амортисьорите. Цените се определят най вече от търсене-предлагане. Ако има кой да даде 400евро за шок, той ще се продава за толкова. В случая мисля нещата с върховите технологии и инжинерите е малко на заден план ... сичко си е жив капитализъм до мозъка на костите + много маркетинг :)

Пък и цените са ни солени на нас ... нещата изглеждат малко по различно ако взимаш 3к евро на месец :) ... тогава и 150 евро за клинче примерно може да прежалиш :crazy:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пет Май 09, 2008 12:34 pm

outfaced написа:В случая мисля нещата с върховите технологии и инжинерите е малко на заден план ... сичко си е жив капитализъм до мозъка на костите + много маркетинг :)

А какво да бъде - жив социализъм, опашки за портокали ли и кола само с връзки?? :dunno:

Върховите технологии изобщо не са на заден план - те са на преден план. Търсиш един единствен отговор, а нещата са взаимно свързани и се подхранват едно друго. И пак - до момента не е измислен по-съвършен обществен строй. Имаше разни оглупели сифилистици дето искаха да създадат безкласово общество, видяхме ги...

Та който иска нещо хубаво - печели пари и си го купува. Който не иска - не купува. Който ем иска, ем не печели - духа супата и мрънка за революции.
Последна промяна bikerider на Пет Май 09, 2008 12:38 pm, променена общо 2 пъти
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта