Code 5 - прекалено голям ход на лостчето

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Code 5 - прекалено голям ход на лостчето

Мнениеот Daniel Panev » Пет Юни 13, 2008 9:39 pm

Здравейте.
Преди малко си взех Avid Code 5, обаче се оказа, че лостчето на предната спирачка прави прекалено голям ход. Спирачката си спира, само дето аз не се чувствам комфортно.
Въпросите ми са: първо - на какво може да се дължи това и второ - дали съществува възможност аз (технически не особено сръчен) да го регулирам този ход сам?
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот RAM-FR » Пет Юни 13, 2008 9:48 pm

Махаш диска и стискаш лостчето докато накладките излезнат малко повече от когато стискат диска, но внимаваш или слагаш нещо по-тънко от диска между тях и стискаш ;)
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот Climber » Пет Юни 13, 2008 9:50 pm

Можеш и то много лесно. Сваляш цялата капла и натискаш ЛЕКО лостчето (като апарата вече е без диск) за да се покажат повече буталата. Ако прекалиш ще се наложи да ги прибираш пак с отвертка например.
Има по-подробна информация в ЧЗВ. Потърси направо там.
Таз година Climber лек!
До година Orange мек!
Аватар
Climber
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1478
Регистриран на: Чет Дек 30, 2004 8:30 pm
Местоположение: Златица

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Юни 13, 2008 9:51 pm

Възможно е в системата да има въздух(имаше доста оплаквания за "фабричен" въздух в системата).
Провери също дали апаратът е правилно настроен спрямо диска;
Освен това - пипни настройката за рийч на лоста(малкото шестогранче при буталото на лоста)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот MAN6 » Пет Юни 13, 2008 9:56 pm

направо си е за обезвъздушаване :)

(почти всички хидравлични спирачки на Avid ги обезвъздушаваме при продаването, защото явно идват не добре фабрично обезвъздушени :crap: )
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Teodor40 » Пет Юни 13, 2008 10:23 pm

Climber написа:Можеш и то много лесно. Сваляш цялата капла и натискаш ЛЕКО лостчето (като апарата вече е без диск) за да се покажат повече буталата. Ако прекалиш ще се наложи да ги прибираш пак с отвертка например.
Има по-подробна информация в ЧЗВ. Потърси направо там.

Пишеш глупости. Това на хейса може да става, но на авидите-не. Веднъж да се покажат в повече буталата и не можеш да ги върнеш обратно.Както е написал РАМ-"ФР" (хахаха)- слага се нещо тъкно, за да се регулират спрямо него накладките и да се създаде налягане при вече новото положение на накладките.
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Climber » Пет Юни 13, 2008 10:43 pm

:D Щом казваш :D
:evil:
Таз година Climber лек!
До година Orange мек!
Аватар
Climber
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1478
Регистриран на: Чет Дек 30, 2004 8:30 pm
Местоположение: Златица

Мнениеот VOVA » Пет Юни 13, 2008 10:57 pm

HepBeH_XaMcTep написа:Възможно е в системата да има въздух(имаше доста оплаквания за "фабричен" въздух в системата).
Провери също дали апаратът е правилно настроен спрямо диска;
Освен това - пипни настройката за рийч на лоста(малкото шестогранче при буталото на лоста)
Както знаеме става въпрос за CODE 5 ,а не за CODE ,който има този проблем. :)
Аватар
VOVA
 
Мнения: 329
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Вто Май 30, 2006 7:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот RAM-FR » Пет Юни 13, 2008 11:00 pm

VOVA написа:
HepBeH_XaMcTep написа:Възможно е в системата да има въздух(имаше доста оплаквания за "фабричен" въздух в системата).
Провери също дали апаратът е правилно настроен спрямо диска;
Освен това - пипни настройката за рийч на лоста(малкото шестогранче при буталото на лоста)
Както знаеме става въпрос за CODE 5 ,а не за CODE ,който има този проблем. :)



Както знаем ти отново нямаш никава информация ... чул не дочул/доразбрал да се обади ...
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Съб Юни 14, 2008 10:02 am

Teodor40 написа:Пишеш глупости. Това на хейса може да става, но на авидите-не.


:rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Съб Юни 14, 2008 10:14 am

Teodor40 написа:
Climber написа:Можеш и то много лесно. Сваляш цялата капла и натискаш ЛЕКО лостчето (като апарата вече е без диск) за да се покажат повече буталата. Ако прекалиш ще се наложи да ги прибираш пак с отвертка например.
Има по-подробна информация в ЧЗВ. Потърси направо там.

Пишеш глупости. Това на хейса може да става, но на авидите-не. Веднъж да се покажат в повече буталата и не можеш да ги върнеш обратно.Както е написал РАМ-"ФР" (хахаха)- слага се нещо тъкно, за да се регулират спрямо него накладките и да се създаде налягане при вече новото положение на накладките.


Аз съм го правил при моите Avid-и поне два пъти ;) Познавам и други хора, дето са така. Не виждам причина методът да работи при едни спирачки, а при други не, при положение, че принципът е един и същ. :dunno:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Daniel Panev » Съб Юни 14, 2008 4:50 pm

Благодаря на всички за съветите - ще ги запомня за бъдеща употреба.
За щастие се оказа, че просто хода на лостчето не е регулиран - вече всичко е наред.
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Re: Code 5 - прекалено голям ход на лостчето

Мнениеот ABSOLUT » Вто Фев 05, 2013 12:22 pm

Не знам какви са нравите тука (нов съм :D ), но в един друг форум, в който съм много активен, е препоръчително да се ползва вече съществуваща тема за да се зададе въпрос. Та намерих тази и имам питане:
става въпрос за Avid Elixir 1, взех си една задна втора употреба, накладките като ги гледам са на около 50-60% .
Монтирах я, няма търкане на диска, спира добре, обаче хода на лостчето е прекалено голям. За да стигне до крайното си положение почти опира в ръкохватката. Трябва да спомена, че съм регулирал рийча на макс и пак почти опира при натискане докрай.
Някакви съвети или направо да ходя за обезвъздушаване?
Аватар
ABSOLUT
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Сря Мар 21, 2012 1:49 pm
Местоположение: София

Re: Code 5 - прекалено голям ход на лостчето

Мнениеот control » Вто Фев 05, 2013 2:00 pm

Най добре е да се напълни и обезвъздуши.
Защо трябва да ходиш в сервиз?
Аз преди време бях с elexir 1 ,като теб и си ги пълнех и обезвъздушавах двете за 20минути.
Значи трябват ти две спринцовки от аптеката от по големите.
Също така и утлътняваща лента за водопроводни тръби(около 1,10лв)
Махаш спирачката ,слагаш лостчето на по-високо ,примерно лостчето на стол ,а калипера на пода ,като отдолу си сложил брошури за да не се нацапа пода и стола.
Отвиваш болтчето за калипера ,няма да тръгне да тече ,защото отгоре не е развито болтчето при лостчето.
Слагаш спринцовката като си уплътнил вече с тази лента там където влиза в калипера и така вече не изпуска дот от спринцовката или е много малко.
Отвиваш отгоре и слагаш просто спринцовката ,не е нужно да уплатняваш много като самата тя ,няма буталото отгоре и служи като "резервоар" за стария дот.
Стискаш лостчето докрай и отдолу вече почваш леко да си натиснал да влиза дот ,отпускаш още още и още много бавно лостчето ,докато в един момент буталото в лостчето не се отдръпне толкова колкото дота да замине към резевоара в лостчето.Тогава натискаш да отиде отдолу почти всичкия дот горе при лостчето в другата спринцовка ,но не всичкия ,а в долната спринцовка да останат 2-3мм дот ,защото ще вкараш въздух.
Затваряш отгоре като с пръст затапваш горната спринцовката да не течне и я махаш и слагаш болтчето.
Отдолу махаш бързо спринцовката и слагаш бързо болтчето.
Махаш накладките и диска и отиваш на мивката и я изчеткваш с четка за зъби от дота с меглио или каквото искате.
Като преди всичко трябва да сте внимавали да не капне върху диска и накладките.
Това да си сваля накладките ,диска и спирачките ,както и да ги напълня и обезвъздуша го правя за около 20минути ,като болтовете отвивам с винтоверт.
Ходил съм във веломанията на българия после и като са ми пипали спирачките ,защото ги карах да ми ги обезвъздушават ,защото не ми се занимаваше ,казваха че няма никакъв въздух.
Ако искате си го правете ,не нося отговорност ,не го правете ,ако си нямате и понятие кое как работи и не сте сръчен.
Повечето си казват сръчен съм и почват ,но има хора като мен ,който сами са си открили този начин и други който съм научил и са схванали малко бавно...
control
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1149
Регистриран на: Сря Яну 09, 2013 10:58 pm

Re: Code 5 - прекалено голям ход на лостчето

Мнениеот ABSOLUT » Вто Фев 05, 2013 8:34 pm

Оказа се, че "спира добре" само бутайки колелото в хола. :D
Като излязох да покарам и изобщо не иска и да намали даже.
Оставих я в сервиз да я погледнат, утре ще разбера какъв е проблема конкретно.
Аватар
ABSOLUT
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Сря Мар 21, 2012 1:49 pm
Местоположение: София

Re: Code 5 - прекалено голям ход на лостчето

Мнениеот ABSOLUT » Съб Фев 09, 2013 12:01 pm

@ control
Много благодаря за подробното описание и съвета :agree:
Оказа се, че не се оправя с обезвъздушаване, защото я слагам оправена и след 15 мин. каране пак омеква. Явно има проблем по уплътненията вътре и иска разглобяване. Пратих му я обратно на момчето по Еконт.
Иначе и аз ще си направя комплект за обезвъздушаване, процедурата е елементарна, само трябва да намеря подходящи щуцери или да си ги направя от болтчета.
Аватар
ABSOLUT
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Сря Мар 21, 2012 1:49 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта