DW окачване при Turner

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

DW окачване при Turner

Мнениеот flex » Чет Сеп 04, 2008 1:08 pm

И като се заговори по темите... ето кой ще се сдобие с DW-link.

http://www.sicklines.com/2008/09/03/200 ... treatment/
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот marshall__ » Чет Сеп 04, 2008 1:31 pm

:liplick:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот Newone » Чет Сеп 04, 2008 2:11 pm

Turner и без това бяха супер производител, а сега и с може би най-доброто окачване.....Накратко, следващото ми колело.... :)
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот caspar » Чет Сеп 04, 2008 2:14 pm

Миналото решение на кончето по ми харесваше. Новият Giant най-ми харесва.


А как се кефя като някой ми сложи минус :rofl: . Къв е смисъла, като после някой ще ми сложи плюс?!
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот outfaced » Чет Сеп 04, 2008 2:46 pm

толкова по темата с ефтин DWlink :crap:

и Dave Weagle още не се е обадил в нито една от темите в MTBR :dunno: ...
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GECKO » Чет Сеп 04, 2008 2:56 pm

Интересно какви ли ще са новите кончета... в тази ситуация :)

... малко странно е такъв тип окачване точно от Turner, от където преди време се чуваха приказки от типа "FSR има толкова малка разлика във хода на оста когато я сравниш със стандартното 4-точково окачване с еденично рамо, че просто е безмислено да се прави такъв тип рамка"

Рамката е адски красива, но в крайна сметка защо му е на човек висока виртуална точка на окачването, когато може да си вземе Appalache Real например, и да има съвсем истинска висока точка на окачването :dunno: хем и ритането на веригата няма да е чак толкова голямо... абе "нови технологии"... щом продава продукта, ко да го правиш :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот imbecile » Чет Сеп 04, 2008 4:35 pm

:offtopic:

GECKO написа:........и да има съвсем истинска висока точка на окачването :dunno: .....


Новата популация на мангустите е доста впечатляваща ;)

:offtopic:

По темата - ровя се в web library-то на Linkage, гледам лидери на пазара и по подиумите (ползващи VPP, DW...) и се чудя - какви са ползите и вредите от геометрия, при която първата половина от хода на окачването е прогресивна, а втората - регресивна? :popcorn: И колко ефективно може да бъде едно окачване (от горепосочените), което освен упоменатата "крива на силите" има коефициент 3.6:1? :dunno:
Последна промяна imbecile на Чет Сеп 04, 2008 5:02 pm, променена общо 1 път
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот Holz » Чет Сеп 04, 2008 4:40 pm

Ъъъ.. 6:1 :confused: ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Сеп 04, 2008 4:53 pm

GECKO написа:.. абе "нови технологии"... щом продава продукта, ко да го правиш :D


Бе... нали и инжинерите трябва да си изкарват хляба... ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот imbecile » Чет Сеп 04, 2008 5:05 pm

Holz написа:Ъъъ.. 6:1 :confused: ?

Опс, поправих се. Отървал съм една цифра :) 70мм ход на шока към 250мм ход на задницата.
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот GECKO » Чет Сеп 04, 2008 7:13 pm

marshall__ написа:*delete*


Май става въпрос за V10, той е с 250мм ход, 3.6:1 leverage, и "регресивна" в края... макар че аз не бих ползувал точно този термин :)

Ако загледаш "регресията" се включва само в последните 20мм от хода на амортисьора, където обикновенно има буфер. Същото се наблюдава и при новия RAM FR например.

Като вкарам малко мозък (а той е наистина малко при мен) мога да предположа, че е за да се максимализира активния ход, като помага да се смачка буфера. Реално окачването ще е регресивно ако се усеща как се улеснява (намаля силата нужна да се сгъне) в края на хода, а в началото е значително по-трудно. Нещо като онзи прототип който RAM тестваха и доста бързо го разжалваха, а всички пишат че бил Kraftstoff :dunno:

.. мързи ме да мисля повече по темата :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот outfaced » Чет Сеп 04, 2008 7:18 pm

Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: DW окачване при Turner

Мнениеот n3k01 » Чет Сеп 04, 2008 7:34 pm

flex написа:И като се заговори по темите... ето кой ще се сдобие с DW-link.

http://www.sicklines.com/2008/09/03/200 ... treatment/

А аз не моа не моа спа от кеф за NORCOто.А честито и да си го караш със здраве пък инжинерните мисли да продължават в тоя дух :D
n3k01
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Сря Фев 13, 2008 4:43 pm
Местоположение: софия

Мнениеот TheUndertaker » Чет Сеп 04, 2008 10:11 pm

GECKO написа:
marshall__ написа:*delete*



Ако загледаш "регресията" се включва само в последните 20мм от хода на амортисьора, където обикновенно има буфер. Същото се наблюдава и при новия RAM FR например.

Като вкарам малко мозък (а той е наистина малко при мен) мога да предположа, че е за да се максимализира активния ход, като помага да се смачка буфера. Реално окачването ще е регресивно ако се усеща как се улеснява (намаля силата нужна да се сгъне) в края на хода, а в началото е значително по-трудно. Нещо като онзи прототип който RAM тестваха и доста бързо го разжалваха, а всички пишат че бил Kraftstoff :dunno:


хахах де да е само регресивно това окачване за което говориш думата е съвсем друга :)

А по темата ... за мен за 2009 имам друг фаворит за ДХ рамка :), за фр и ам определено може да се насочим към търнър ... ве пак да видим и цените де :) Интересни неща пак обажда чичко дейв :)
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот codename47 » Съб Сеп 06, 2008 1:32 pm

5.spot-140 ходова рамка, размер XS(13')-интересно :popcorn: . На сайта пише Preice=There Be Announce; *pricing to be announced at Interbike, Sept. 24th.-това за другата година ли се отнася?
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот zero knowledge » Нед Сеп 07, 2008 6:19 pm

GECKO написа:Рамката е адски красива, но в крайна сметка защо му е на човек висока виртуална точка на окачването, когато може да си вземе Appalache Real например, и да има съвсем истинска висока точка на окачването :dunno: хем и ритането на веригата няма да е чак толкова голямо... абе "нови технологии"... щом продава продукта, ко да го правиш :D

На неделята, както и на новия DHR, CC не е много високо. Причината за това е, че голямото удължаване на задницата ще има кофти ефект в/у сцеплението при завиване.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот GECKO » Нед Сеп 07, 2008 8:28 pm

zero knowledge написа:
GECKO написа:... :D

На неделята, както и на новия DHR, CC не е много високо. Причината за това е, че голямото удължаване на задницата ще има кофти ефект в/у сцеплението при завиване.


Съгласих се веднага, и май за това Appalache е с толкова къс CS, за да компенсира в средата на хода да е близко с това на конкретната... а.. дори да не е така, ако DW сега се е метнал на Turner, дали Sam Hill вече няма да завива толкова добре, колкото му позволява DWLink-а :dunno:

Много мислене по тези рамки ей :crazy:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот zero knowledge » Пон Сеп 08, 2008 5:19 am

GECKO написа:и май за това Appalache е с толкова къс CS, за да компенсира в средата на хода да е близко с това на конкретната...

така е, но говорех за друго - промяната на дължината на задницата. ако тази промяна е по-голяма, като при висок сингъл пивот, усещането за сцепление страда.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот GECKO » Пон Сеп 08, 2008 7:48 am

zero knowledge написа:
GECKO написа:и май за това Appalache е с толкова къс CS, за да компенсира в средата на хода да е близко с това на конкретната...

така е, но говорех за друго - промяната на дължината на задницата. ако тази промяна е по-голяма, като при висок сингъл пивот, усещането за сцепление страда.


Да разбирам ли, че според теб би било чудесно решение например сингъл пивът или еквивалентния му виртуален такъв разположен над средното на разстояние колкото зъбите на 36-38-40Т плоча в насока от завиване към газене да расте. (това е въпрос свързан с бъдеща покупка до известна степен :D )
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот imbecile » Пон Сеп 08, 2008 8:37 am

zero knowledge написа:
GECKO написа:и май за това Appalache е с толкова къс CS, за да компенсира в средата на хода да е близко с това на конкретната...

така е, но говорех за друго - промяната на дължината на задницата. ако тази промяна е по-голяма, като при висок сингъл пивот, усещането за сцепление страда.


Ако съм разбрал правилно, вземаш предвид отдалечаването на задната ос спрямо средното заради...назадничавия (:D) характер на оста при висока става? Така да, при монопивът това разстояние се колебае в доста големи граници. Тук обаче отново излиза на сцената моята любима напоследък мангуста :D Плаващото средно погасява въпросното колебание до напълно нормални граници. А ставата на гадинката е дори по-високо от тази на Appalache... :popcorn: Как обаче влияе това плаване на работата на окачването е съвсем друга тема, която може да коментират само тези, карали мангуста :beer:
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот GECKO » Пон Сеп 08, 2008 9:49 am

imbecile написа:
zero knowledge написа:
GECKO написа:и май за това Appalache е с толкова къс CS, за да компенсира в средата на хода да е близко с това на конкретната...

така е, но говорех за друго - промяната на дължината на задницата. ако тази промяна е по-голяма, като при висок сингъл пивот, усещането за сцепление страда.


... мангуста ...та ... мангуста :beer:


Много си се зарибил, но се замисли как рефлектира на краката ти движението в средното при приложен камък отпред :) а... и уголемяването на кокпит-а... може да е интересно изживяване :idea:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот ZmD » Пон Сеп 08, 2008 9:31 pm

яко размисли и страсти :popcorn:
Изображение
Аватар
ZmD
 
Мнения: 232
Рейтинг: 1352
Регистриран на: Сря Май 04, 2005 3:44 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот flex » Сря Сеп 10, 2008 9:22 am

@GECKO
@zero knowledge

Добре междуосието при сгъване се овеличава при висок single pivot - факт. По-ниска ефективност при завиване - факт. Но при газене не би ли трябвало при такъв път на задната ос препядствията да се преодоляват по-лесно?

Honda имаха високо разположена става. Значи би трябвало да са много силни в газенето и по-слаби в завиването ?

А как такива характеристики се отразяват на педалирането ?
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот airborneone » Сря Сеп 10, 2008 9:58 am

flex написа:А как такива характеристики се отразяват на педалирането ?

При така разположен сингъл пивот, се надявам да говориш за педалирането САМО надолу?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Сря Сеп 10, 2008 10:29 am

flex написа:@GECKO
@zero knowledge

Добре междуосието при сгъване се овеличава при висок single pivot - факт. По-ниска ефективност при завиване - факт. Но при газене не би ли трябвало при такъв път на задната ос препядствията да се преодоляват по-лесно?

Honda имаха високо разположена става. Значи би трябвало да са много силни в газенето и по-слаби в завиването ?

А как такива характеристики се отразяват на педалирането ?


Всичко е до компромиси, но принципно колкото по-далеч от средното е разположен Pivot-а, толкова по-силно го усещаш в краката при педалиране. Минус при VPP типа окачване е че няма точка около която да се върти и да сложип там ролка за веригата (на Апалачи-то например това се елиминира с малко по-дълга верига прекарана около Pivot-a) при концепциите с виртуална точка... точката е виртуална та е малко по-трудно да сложиш ролка там. При DW с по-ниско разположения VP не е чак толкова проблем, но за схеми с по-висока виртуална точка се усещат всички минуси. Honda нямат такъв проблем, защото са си решили проблема като на моторите си (имат една ролка, достатъчно близо до Pivot-а че да не и пука за удължаването на веригата), и отново, къс chainstay за да може в средата на хода да е с нормална дължина за да се завива.

Много мислене ми идва, няма да го правя повече :V:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот GECKO » Чет Сеп 11, 2008 2:44 am

.... понеже не мога да си EditНЪ предишния пост, да добавя, че хондата ТУК всъщност няма толкова висок pivot, а просто има "рамка" под нивото на средното и за това така изглежда ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот zero knowledge » Сря Сеп 17, 2008 4:30 am

GECKO написа:Да разбирам ли, че според теб би било чудесно решение например сингъл пивът или еквивалентния му виртуален такъв разположен над средното на разстояние колкото зъбите на 36-38-40Т плоча в насока от завиване към газене да расте. (това е въпрос свързан с бъдеща покупка до известна степен :D )

не ти разбирам добре въпроса.
къде е пивотът има значение, но много по-важна е геометрията.
а ролката на висок пивот въобще не е задължително да съвпада с него.

flex написа:междуосието при сгъване се овеличава при висок single pivot - факт. По-ниска ефективност при завиване - факт. Но при газене не би ли трябвало при такъв път на задната ос препядствията да се преодоляват по-лесно?

не междуосието е проблемно в случая, а дължината на стойките на веригата (CS). то се променя много при висок пивот (CC, независимо дали реален или виртуален) и това бърка завиването. за това пък газенето е много-много по-лесно.

flex написа:А как такива характеристики се отразяват на педалирането ?

ако няма ролка, която да ограничи значително удължаването на веригата - отвратително.
ако има, зависи къде е позиционирана, може да се получи много хубав анти-скуат профил.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 344 госта