Малка консултация

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Малка консултация

Мнениеот TheChef » Нед Сеп 14, 2008 10:34 pm

Опа :beer: имам няколко въпроса свързани с предстоящият "upgrade" който обмислям в/у байка.
1.Ще сменям предната спирачка(предна), възнамерявам да взема Formula Oro k18 или К24, но си нямам представа къде мога да ги намеря в България и дали това е правелен избор за спирачка до 200-250лв.Понеже съм тежичък(110кг :dunno: ) предполагам роторчето трябва да е максимално голямо, за жалост не разполагам с вилка с масивни ботуши(в момента съм с Duro-E('06)) предполагам, че 203мм ще и дойде прекалено много като вземем в предвид и МАСАТА която ще действа.
2.Рамка, ех мераклия съм на една RAM Am, но предполагам, че ще и дойде доста товара, е не карам аграрно, главно в града, но възнамерявам да правя от тук нататък по-чести походи по пресечени месности(без силови спускания и екстремни катерения) и дали да си остана с твърдака Онтарио 19"(май толкова беше L)05' или да взема нещо по-ниско и здраво.
:beer:
TheChef
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 10:20 pm

Мнениеот evilll » Нед Сеп 14, 2008 10:48 pm

Ето от ТУК можеш да си намериш спирачки формула. Познавам хора, които карат с такива спирачки и са доста доволни. Що се отнася до ротора гледай да се съобразиш с производителя на вилката(т.е. какъв е максималният размер на ротора, който може да понесе).
Ако няма да караш агресивно за рамката RAM АМ няма да има никакъв проблем твоите килограми. :beer:
Надявам се да съм бил полезен. Успех с покупките :)
Аватар
evilll
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Апр 06, 2005 10:31 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот outfaced » Пон Сеп 15, 2008 7:24 am

предполагам роторчето трябва да е максимално голямо


ами не съвсем ... трябва да ти е по мярка
еднакво успешно може да се претрепеш и с малък и с голям ротор
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Sky_Knight » Пон Сеп 15, 2008 8:34 am

Наистина, трябва да ти е по-мярка, но тъй като си тежък, отпред и отзад ти трябват наистина максимално големите според предписанията на производителите. Най-малкото защото ако си с малки ротори, ще има да прегряват и рискуваш наистина сериозно падане.

@outfaced Ти пък нищо не му каза. :nono: Момчето тежи 110 кг. Предполагам ти не тежиш толкова и нямаш опит какво става с колелото, когато се опиташ да спреш с такива килограми. Аз обаче с екипировката стигам поне 105 кг. И задният диск е 160 мм и наистина не е препоръчително да се кара с такъв. Най-малкото защото прегрява много бързо. Предният е 185 мм и няма такива проблеми (в такава степен).
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот outfaced » Пон Сеп 15, 2008 9:09 am

Ми хубуу ... да сложи 230 тогава ;)
аз пък карам с по голям отколкото ми е нужно и мога да ти кажа, че пак не е съвсем оферта ....
не отричам, че е по добре да има, отколкото да няма ... най добре си е да ти е точно обаче

освен това човека говори за каране в града с идея за евентуално ХС (да не повдигам въпроса, що се е спрял на РАМ-АМ тогава ... и защо темата е в тоя раздел)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Sky_Knight » Пон Сеп 15, 2008 9:21 am

Не ме разбра. За 110 кг няма друг избор. За такова тегло трябва максимално голям ротор. Дори и веднъж да реши да се спусне по някой баир...

Относно другите работи - той си избира. Не ми е работа да му казвам с какво и къде кара. А защо тази тема е за тук ли - ами ходът на окачването предполагам е гледал... И правилно я е сложил :D

П.П. И много разтягаш локуми - нищо съществено не каза пак :dunno: (по-добре да имало, отколкото да нямало, по-добре да било точно... :crazy: :rofl: )
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 15, 2008 9:47 am

Sky_Knight написа:Не ме разбра. За 110 кг няма друг избор. За такова тегло трябва максимално голям ротор. Дори и веднъж да реши да се спусне по някой баир...


Не че нещо, но това изобщо не е вярно.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пон Сеп 15, 2008 10:08 am

:agree: :emlaugh:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот outfaced » Пон Сеп 15, 2008 10:09 am

П.П. И много разтягаш локуми - нищо съществено не каза пак (по-добре да имало, отколкото да нямало, по-добре да било точно... )


aз, за разлика от доста хора тук универсални съвети не давам ;)
казвам само как евентуално би било по добре, па всеки има глава да мисли ... защото винаги може и по още 101 начина

вчера видях хора които минаха 220км и изкачиха 8000м за 24 часа с пълен твърдак със спирачки-кантарчета и всички останали добре екипирани им дишаха прахта
та всичко може
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TheChef » Пон Сеп 15, 2008 10:29 am

outfaced написа:
вчера видях хора които минаха 220км и изкачиха 8000м за 24 часа с пълен твърдак със спирачки-кантарчета и всички останали добре екипирани им дишаха прахта
та всичко може

Така си е, човек има ли желание и воля за нещо, трудно би го спънала техниката да покаже максимума от себе си :agree: .
И все пак по темата, реших че най-добре, ще да е 185мм, не е 220 примерно, но все пак Оро-то има не малка спирачна сила, пък и от една страна ще пощадя вилката до колкото е възможно, пък след някой друг месец като сменя и нея ще взема по--голям и този ще мине отзад :beer:
TheChef
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 10:20 pm

Мнениеот evilll » Пон Сеп 15, 2008 10:56 am

bikerider написа:
Sky_Knight написа:Не ме разбра. За 110 кг няма друг избор. За такова тегло трябва максимално голям ротор. Дори и веднъж да реши да се спусне по някой баир...


Не че нещо, но това изобщо не е вярно.

:agree: +1
За този тип каране, който е описал човека, далеч не му трябва най-големия по размер ротор.

ПП: и отново не разбрах кой ми наби тоя минус на горното мнение, което е напълно по темата. Нищо ето ти за още един минус мой фене, не ме интересува рейтинга, просто се опитвамда помогна на хората...
Аватар
evilll
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Апр 06, 2005 10:31 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

re:

Мнениеот Kadiev » Пон Сеп 15, 2008 11:10 am

аз съм с Drag Ontario TE ..тежък съм 130 кг ..и последният път когато спусках Витоша..се получи това с моята спирачка ..затова мисля и аз да мина на 203 мм дискове
Изображение

целият диск беше в такъв цвят
Kadiev
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 11:02 am
Местоположение: София

Мнениеот Sky_Knight » Пон Сеп 15, 2008 11:31 am

От цялата тая дандания в темата - цитати на ръчички, +1, и разни примери с безкрайните възможности на човешкото тяло, все пак НИЩО конкретно не казахте на човека, освен това, което аз му написах... И той, както виждаме, взе именно такова решение. Максимално голям ротор според предписанията. Не по-малко, не повече.

Проблемът е, че никой от вас не тежи 110 кг и си няма идея какво означава това.

А ти outfaced даде точно такова "универсално" разсъждение. Ако наистина не го осъзнаваш... :dunno: И тоя пример дето си го дал... Нищо общо с темата.

Единствено, бих искал bikerider, да поясни какво иска да каже. Може да има нещо, което пропускам. За него поне знам, че има какво да каже съществено...
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот kotka12 » Пон Сеп 15, 2008 11:33 am

104 килограма брои ли се???
аз също казвам, че размерът на ротора може да бъде редуциран
в зависимост от агресивността на карането, техниката на спиране и използваната спирачка
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Sky_Knight » Пон Сеп 15, 2008 11:43 am

Брои се! Трябват си масивни хора в тоя форум.

Според теб може ли да се редуцира до 160? Говорим и за отпред и отзад? И ако да - как? Съвсем сериозно питам.
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот kotka12 » Пон Сеп 15, 2008 11:57 am

за ХС според мен може да се кара с посочената комбинация
дори при такова тегло на ездача
като се ползват достатъчно мощни спирачки и техниката на спиране е отлична
но 185 си е за предпочитане отпред
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Sky_Knight » Пон Сеп 15, 2008 12:12 pm

:agree: Точно така. А повечето вилки от нисък клас не позволяват над 185. Иначе и за отзад, може би да. Но при малко по-скоростно спускане си става опасничко. Аз моят диск, отзад (160) го попрегрях в началото на пролетта и от тогава внимавам колко време задържам постоянно. И да, все пак моите са механика. Но въпреки това, при скорости над 40 в посока надолу, малкият диск ще се натовари значително повече. Аз лично ще премина на 203/185. Сигурността на първо място (поне ще съм защитен от собствените си грешки).
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот kotka12 » Пон Сеп 15, 2008 12:17 pm

стилът ХС не предполага скорости от над 40 км/ч надолу за дълго време
така че комбинацията може и да е уместна
дългото задържане при спиране обикновено не води до нищо добро:)
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Kpoko » Пон Сеп 15, 2008 12:30 pm

107 кила живо тегло, с раницата и екипировката съм поне 6 кила отгоре. Джуси 5 - 185/160. Спирачната сила поне за мен е абсолютно достатъчна. Стила смея да го оприлича на агресивно крос - кънтри. На моменти при спускане блокирам задното колело без да искам, което не желая да става, но се случва. Диска не съм го прегрявал, но кой знае.
Аватар
Kpoko
 
Мнения: 1542
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:58 am
Местоположение: София

Мнениеот Sky_Knight » Пон Сеп 15, 2008 12:44 pm

kotka12 написа:стилът ХС не предполага скорости от над 40 км/ч надолу за дълго време
така че комбинацията може и да е уместна
дългото задържане при спиране обикновено не води до нищо добро:)


Затова си пишем във раздел "All Mountain/Enduro продукти" :D
А за спирането - преди няколко години го разбрах по трудния начин.

П.П. Виж, понеже не мога да ти дам плюс, ти дадох минус, за да мога да ти дам плюс на по-късен етап. ;)
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 15, 2008 1:08 pm

Sky_Knight написа:Единствено, бих искал bikerider, да поясни какво иска да каже. Може да има нещо, което пропускам. За него поне знам, че има какво да каже съществено...


kotka12 вече ти е отговорил повече от смислено. Освен всичко да се коментира големина на ротор без да се коментира конкретната спирачка е безсмислено...

Едно е ясно - 203mm за AM e овъркил. Според всички разбирания за това понятие.

Edit: да не говорим, че и с 1000мм ротор да си ако нямаш хубави гуми и техника пак няма да спираш като хората. Защото спирачката намалява скоростта на въртене на колелото, нищо повече. Това което реално намалява скоростта на движение са гумите. Казвам ти тия неща за да осъзнаеш колко изолирано гледаш на един компонент от цяла сложна система.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kotka12 » Пон Сеп 15, 2008 1:39 pm

верно забравих тъпите гуми като фактор:(
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 15, 2008 1:44 pm

Е, нормално - котките си имате нокти за тая работа :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Sky_Knight » Пон Сеп 15, 2008 2:24 pm

bikerider написа:
Sky_Knight написа:Единствено, бих искал bikerider, да поясни какво иска да каже. Може да има нещо, което пропускам. За него поне знам, че има какво да каже съществено...


...
Едно е ясно - 203mm за AM e овъркил. Според всички разбирания за това понятие. *
...
Казвам ти тия неща за да осъзнаеш колко изолирано гледаш на един компонент от цяла сложна система.**


*Едно не е ясно - Какво е АМ и какво е овъркил. Карам колело. Имам право да избера каквото си искам. Аз трябва да реша дали е прекалено или не.

**Факт. Ceteris paribus. Тогава колкото е по-голям роторът, толкова по-добре ще се спира и ще се намали риска от пребиване заради "лоша техника на спиране" (макар че и тая техника е толкова обширно понятие, но поради първите две думи не я разглеждаме). Аз нямам какво повече да кажа.
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 15, 2008 2:40 pm

Sky_Knight написа:Карам колело. Имам право да избера каквото си искам. Аз трябва да реша дали е прекалено или не.

Разбира се, само че тук не става дума за теб и твоето спиране.

Тогава колкото е по-голям роторът, толкова по-добре ще се спира


Отново невярно. Вече ти казах, че реално не спирачката спира колоездача и колелото, а гумите. Отново игнорираш сцеплението, brake dive-а и още доста неща. Не знам дали е от стремеж да опростиш нещата, но определено не е вярно това, което казваш. Ако беше така всички щяха да карат с 600мм ротори. Да не говорим, че в карането надолу спирането далеч не е всичко и спирачката не е панацея.

И моля, нека коментираме разискваните спирачки, а не да разглеждаме на теория само един компонент от системата за спиране. Ако трябва да говоря в твой стил шосейните колоездачи трябва да карат със 100-зъбови плочи отпред, за да са най-бързи. Нали така - колкото повече зъби, толкова по-голяма скорост. Да ама не.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот outfaced » Пон Сеп 15, 2008 3:57 pm

Тогава колкото е по-голям роторът, толкова по-добре ще се спира и ще се намали риска от пребиване заради "лоша техника на спиране"


eдно си баба знае ....
както имахме един лаф ... ти пък кат си 100 кила, какво :)

карам оро18 с 200 диск отпред ... е брутално е ... достъчно брутално за да се налага ужасно много да внимавам колко стискам предната спирачка. Понеже обаче има моменти, когато нещата стават без да ги мислиш и пръстчетата инстинктивно стискат яко и тогава да не ти описвам къв е ефекта ...

а що съм с 200 диск ли ... щот кат ги взимах и аз разсъждавах като тебе :D ... а се оказа, че нито имам техниката нито карам така, че да ми трябва толкова много сила отпред.

и както казаха и по горе ... в сметката влизат с голяма тежест и гумите - размер, налягане, грайфер ...
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Sky_Knight » Пон Сеп 15, 2008 4:39 pm

@bikerider Мързи ме да цитирам. Изрично упоменах "при равни други условия". Вид гуми, налягането им, конфигурация на колелото (само предно окачване, двойно окачване), тип амортисьори, настройка на амортисьорите и т.н., след това условия на трасето (настилка, конфигурация от прави и завои, препятствия), климатични условия, техника на спиране на колоездача и естествено спирачен апарат - всичко това се приема за "равно", т.е. едно и също за целите на сравнението. Да, може да са хиляда типа конфигурации и тук ще искате да ги спомена всичките сигурно... Нямам желание и време. Всеки човек изхожда от собствения си опит и/или от евентуални познания в областта. Аз съм карал колело докато съм бил 80 кг и когато съм бил (съм) 95 кг. Смятам, че разликата не е малка и имам база на преценка. Вие си говорете каквото искате. Ротор, който е под 185 мм за човек с моите килограми е малък и няма да издържи толкова дълго, колкото един 160 мм. Не говорим само за ефективност при спиране, а и за изхабяване на диска, изхабяване на накладките...

@outfaced Аз карам със диск 185 мм на ББ7 ... Айде сети се каква е разликата. И айде моля те ми кажи колко килца си... На снимки ми изглеждаш на около 75 кг. Трудно мога да преценя височината, но си към 180 см. Може и да бъркам - все тая. Но тази спирачка ще действа разлино на теб и на мен. Не само заради всичко изредено дотук, но заради това, че с теб сме с различна физика.

@bikerider Да, тук става въпрос за това, че някой попита какъв размер диск да му препоръчаме. И този някой има право да си реши с какъв размер ще кара и определено не е длъжен да се съобразява с мнения от рода "overkill".

И съм съгласен отново - глупаво е само да се теоретизира. Но просто имам чувството, че не забеляза, че аз не игнорирам другите компоненти от системата.

Това за шосейките... Надявам се сериозно да не мислиш, че това е моят стил. (Знаеш предполагам, че в реалния свят не зъбите са от значение, а обиколката на плочата? И респективно тая плоча някой трябва да може да я завърти...)
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

re....

Мнениеот Kadiev » Пон Сеп 15, 2008 4:42 pm

добре ..според вас какви спирачки да си сложа отпред и отзад..за ме спират..и да издържа вилката ..130 кила съм
Kadiev
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 11:02 am
Местоположение: София

Мнениеот 4getcredo » Пон Сеп 15, 2008 4:47 pm

TheChef написа:И все пак по темата, реших че най-добре, ще да е 185мм, не е 220 примерно, но все пак Оро-то има не малка спирачна сила, пък и от една страна ще пощадя вилката до колкото е възможно.. :beer:


Това решение е разумно... но и зависи ти с какъв бюджет разполагаш :)
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: re....

Мнениеот TheChef » Пон Сеп 15, 2008 4:49 pm

Kadiev написа:добре ..според вас какви спирачки да си сложа отпред и отзад..за ме спират..и да издържа вилката ..130 кила съм

Каква вилка? Какво караш?
Абе тука се насъбрахме само някакви "големци" бре: "Аз съм 100"; "Аз съм 130"; "Аз съм 110".
Дайте да си направим някакъв клуб :)

4getcredo написа:
TheChef написа:И все пак по темата, реших че най-добре, ще да е 185мм, не е 220 примерно, но все пак Оро-то има не малка спирачна сила, пък и от една страна ще пощадя вилката до колкото е възможно.. :beer:


Това решение е разумно... но и зависи ти с какъв бюджет разполагаш :)


На този етап до към 200-на лева съм склонен да отделя(за спирачка) не мисля, че по-висок клас ми е нужен на този етап пък и не сами само те до главата :)
TheChef
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 10:20 pm

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


cron