пак за гумите и смисъла..

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

пак за гумите и смисъла..

Мнениеот s_l » Чет Сеп 25, 2008 2:16 pm

Здравейте! От известно време ме тормози един въпрос, а нямам нужното време да го проуча обстойно.. Т.е, надявам се на вашите съвети и шанса да възникне дискусия..
Ето малко предистория:
Имам нов байк, защото стария ми го откраднаха на Тасос, тази година..
Новия е същия - "Рам АМ" но с някои подобрения на места.. Едно от тях са готовите колела, (wheel sets) и въпроса ми е свързан именно с това. Става дума за Mavic Crossmax SX. Питането ми е свързано със смисъла от безкамерни гуми, подхоящ избор на такива и начин за монтаж.

Байка дойде с вътрешни гуми, и външни Maxxis Minion 2.35, както и два френски винтила за безкамерна употреба.

Желанието ми е да имам максимално леки и обемни колела, като разбира се ползвам всички опции на не-ефтините Crossmax SX, т.е. безкамерни гуми.

Ентусиазма ми бе поохладен от следните факти. UST гумите са по-тежки, изискват боза, сложен монтаж в полеви условия, масовите компресори нямат накайник за френски вентил и като капак предлагането на безкамерни гуми е доста ограничено (поправете ме ако греша).

От горенаписаното изглежда, че няма смисъл въобще да се занимавам, но преди седмица имах странни случки, пак в Гърция на Халкидики. Оказа се, че терена е плътно осеян с универсални тръни, които винаги имат шип нагоре и нужния размер за да пробият вялите, но леки Minion. Нямах резервна гума и сложих на задната 7 лепенки а предната се размина с 2. Странно, но някак не можах да центрирам гумите в средата на шините. Пробвах всичко, което бедния опит по гумите ми предостави. Полунапомпване и опити за наместване с тежест, с пръсти, с пластмасови щанги, с монтаж и каране и после донапомпване - нищо.. Едва когато намазах гумите по ръба със сапун и вода и после пренапомпах предната изпука и застана на мястото си, а задната така и не стана. Този зор според мен се дължи на малко по-специалния вътрешен профил на шината и липсата на компресор.

Всичко това ме кара да се замисля и да поискам вашия полеви опит с безкамерни гуми. Как се монтират, от къде си купувате гуми, какво правите ако се спукат и как се лепят. Може ли без "боза", имали ли сте проблеми с наместването на обикновените гуми и въобще приканвам всеки да сподели опита си.
Пускам темата, знаейки че има изписано за tubeless, но поне аз не можах да намеря отговор на въпросите си.
Аватар
s_l
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Съб Авг 09, 2003 3:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Чет Сеп 25, 2008 2:26 pm

:offtopic:

не мога да ти отговоря на въпросите, понеже си карам с вътрешни, но...

welcome back! :beer:

не си писал от почти 4 години, а явно през това време си карал. слагам те в списъка!
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот s_l » Чет Сеп 25, 2008 2:39 pm

Благодаря, did!
Колкото до затишието, просто спазвам правилото повече чети, по-малко говори :)
Аватар
s_l
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Съб Авг 09, 2003 3:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: пак за гумите и смисъла..

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Сеп 25, 2008 5:36 pm

s_l написа:Всичко това ме кара да се замисля и да поискам вашия полеви опит с безкамерни гуми. Как се монтират, от къде си купувате гуми, какво правите ако се спукат и как се лепят. Може ли без "боза", имали ли сте проблеми с наместването на обикновените гуми и въобще приканвам всеки да сподели опита си.
Пускам темата, знаейки че има изписано за tubeless, но поне аз не можах да намеря отговор на въпросите си.


Монтажа на гумите е сравнително лесен, освен безкамерна гума и подходяща шина - нужни са ти "едрокалибрена " помпа.... вода, малко веро и това е в общи линии...
Бозата смятам, че е нещо задължително при каране с безкамерни гуми....
просто забравяш за трънчета... пирони.... и каквото се сетиш;
при наличие на подходяща шина и боза, можеш да използваш обикновенна (не UST) външна гума.
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: пак за гумите и смисъла..

Мнениеот s_l » Чет Сеп 25, 2008 7:24 pm

Явно трябва да натрупам малко опит с помпане на такива гуми. Като за начало ще потърся адаптер от френски към моторен винтил за да имам повече опции. В сайта на Mavic имат страхотни, но дали ще се намерят тук..
Иначе ако обикновени гуми стават, това решава проблема с теглото, само бозата остава като проблем, но може би трябва да пробвам и това. Просто се притеснявам от инертността на флуида във въртяща се система, както и от цапотията при евентуален проблем в планината. Е и доливането през винтила сигурно е гадно..
Аватар
s_l
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Съб Авг 09, 2003 3:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот stan40 » Чет Сеп 25, 2008 7:31 pm

@s_l
Мисля, че това е преходника за който говориш.Може да се намери във Веломания .
Изображение
stan40
 
Мнения: 89
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 9:27 am

Re: пак за гумите и смисъла..

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Сеп 25, 2008 8:04 pm

s_l написа:Явно трябва да натрупам малко опит с помпане на такива гуми. Като за начало ще потърся адаптер от френски към моторен винтил за да имам повече опции. В сайта на Mavic имат страхотни, но дали ще се намерят тук..
Иначе ако обикновени гуми стават, това решава проблема с теглото, само бозата остава като проблем, но може би трябва да пробвам и това. Просто се притеснявам от инертността на флуида във въртяща се система, както и от цапотията при евентуален проблем в планината. Е и доливането през винтила сигурно е гадно..


Просто ти трябва помпа с по-голям обем... това е.....
към вентилите, които вървят с моите Mavic шини, имаше и доста прилично направен преходник към "авто" вентил; би трябвало и към Crossmax SX да има също;
ако не - преходника, който ти е показал stan40 върши идеална работа; струва не повече от 2 лв;
Правил съм си няколко експеримента с двустенни гуми и грунд за латекс - върши учудващо прилична работа; нужни са не повече от 50-100 мл(същото и важи за бозата)- тоест много по-малко тегло от 1 обикновенна вътрешна гума - интертността няма какво да те притеснява.
Ако стане някакъв гаф в планина - носи си 1 вътрешна гума за всеки случай.
Доливането не е нужно да става през вентила ;)
можеш да спаднеш гумата, да я извадиш от едната страна и просто да сипеш. Разбирасе, има и опция за специално пригодена за целта "спринцовка", която може да се купи;
за повече информация за "бозата на Стан" хвърли 1 око в този сайт:
http://www.notubes.com/
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот s_l » Чет Сеп 25, 2008 8:55 pm

Благодаря ви за информацията и мненията. Ще направя опити. Адаптера съм го виждал и ще го купя, но и ще потърся оригинален на мавик. Просто съм малко маниак и си представям как някой пън с компресор ми чупи гейския френски тънък винтил. Оригиналните се навиват до шината и така предоставят нужната здравина, поне според нетренираното ми око.. Сайта на мавик твърди, че дистибутора е Титев, което ще проверя.

Има и друго. Какви гуми да си купя предвид, че на сегашния ми байк много ми харесва лекотата на колелата, но максис Миньон 2.35 са ми мааалко тесни. Казвайки това имайте предвид, че на стария ми байк карах с Мавик X321 или там както им беше стария индекс на даунхил шините. Бях ги сетнал с HookWorm 2.5 а после с HollyRoler 2.4 и никога не бях пукал гума. Мачках всико, но и доста ми тежаха колелата. Бях свикнал на поднасято в планината и даже го използвах. На асвалт имах "чийт" :) Само терен със страничен наклон ми правеше проблем. Сега имам велико странично сцепление и лекота, но искам по-голям балон за да намаля налягането. Искам и леко търкаляне, а и теглото да е ниско :)
Нещо като TT Larsen ама да е 2.5
Има ли такава гума?
Аватар
s_l
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Съб Авг 09, 2003 3:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Сеп 25, 2008 9:22 pm

s_l написа:Има и друго. Какви гуми да си купя предвид, че на сегашния ми байк много ми харесва лекотата на колелата, но максис Миньон 2.35 са ми мааалко тесни. Казвайки това имайте предвид, че на стария ми байк карах с Мавик X321 или там както им беше стария индекс на даунхил шините. Бях ги сетнал с HookWorm 2.5 а после с HollyRoler 2.4 и никога не бях пукал гума. Мачках всико, но и доста ми тежаха колелата. Бях свикнал на поднасято в планината и даже го използвах. На асвалт имах "чийт" :) Само терен със страничен наклон ми правеше проблем. Сега имам велико странично сцепление и лекота, но искам по-голям балон за да намаля налягането. Искам и леко търкаляне, а и теглото да е ниско :)
Нещо като TT Larsen ама да е 2.5
Има ли такава гума?


Дори при подобна конфигурация (hookworm 2.5/ HollyRoller 2.4) с "безкамерен" вариянт ще спестиш много от вътрешните гуми... но като цяло можеш да пробваш с 2.3-2.35 в комбинация с бозата на Стан или грунд за латекс. Такиав "размер" UST гуми не съм срещал в България; но мисля, че ще може да се внесе нещо подходящо.
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот pascoff » Чет Сеп 25, 2008 10:22 pm

s_l написа:Има и друго. Какви гуми да си купя предвид, че на сегашния ми байк много ми харесва лекотата на колелата, но максис Миньон 2.35 са ми мааалко тесни. Казвайки това имайте предвид, че на стария ми байк карах с Мавик X321 или там както им беше стария индекс на даунхил шините. Бях ги сетнал с HookWorm 2.5 а после с HollyRoler 2.4 и никога не бях пукал гума. Мачках всико, но и доста ми тежаха колелата. Бях свикнал на поднасято в планината и даже го използвах. На асвалт имах "чийт" :) Само терен със страничен наклон ми правеше проблем. Сега имам велико странично сцепление и лекота, но искам по-голям балон за да намаля налягането. Искам и леко търкаляне, а и теглото да е ниско :)
Нещо като TT Larsen ама да е 2.5
Има ли такава гума?


Задължително ли е да са максис? Хвърли поглед на следните:
http://screambikes.eu/product_info.php? ... e704189098
http://screambikes.eu/product_info.php? ... 6e8931042c
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 26, 2008 8:18 am

Ако ще са безкамерни е задължително да не са Максис...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Сеп 26, 2008 9:05 am

bikerider написа:Ако ще са безкамерни е задължително да не са Максис...


Защото...?
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 26, 2008 10:28 am

По ред причини: не се запушват хубаво от бозата, през борда на едностенките винаги сълзи и прочие и прочие.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Сеп 26, 2008 10:43 am

bikerider написа:По ред причини: не се запушват хубаво от бозата, през борда на едностенките винаги сълзи и прочие и прочие.


За UST ли говориш или по принцип в външна гума в комбинация с боза?

Не само при едостенките на Maxxis се наблюдава това сълзене...
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 26, 2008 11:19 am

HepBeH_XaMcTep написа:За UST ли говориш

Очевидно не.

HepBeH_XaMcTep написа:само при едостенките на Maxxis се наблюдава това сълзене


Не съм твърдял такова нещо.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Сеп 26, 2008 11:53 am

При двустенните Maxxis не съм имал такъв проблем ;)
Но това е на UST шина.
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот s_l » Пет Сеп 26, 2008 3:17 pm

Пфу, вчера нямах нет и сега чак чета мненията ви, за които благодаря! Явно обаче съм приемал докато спя, защото вижте какви гуми понакупих -гуми
Сега ще поекспериментирам малко и ще ви държа в течение..
Аватар
s_l
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Съб Авг 09, 2003 3:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Ozzie » Пет Сеп 26, 2008 7:27 pm

bikerider написа:Ако ще са безкамерни е задължително да не са Максис...


bikerider написа:По ред причини: не се запушват хубаво от бозата, през борда на едностенките винаги сълзи и прочие и прочие.


От две години на предната капла съм с едностенна Миньонка и нямам въпросните оплаквания. Шанс?
:dunno:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 26, 2008 7:32 pm

Ozzie написа:От две години на предната капла съм с едностенна Миньонка и нямам въпросните оплаквания. Шанс?
:dunno:


Може. Моята статистика е 3 от 3 и то от различни модели. Вече ще слушам чичко Стан какво препоръчва.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот старши » Пет Сеп 26, 2008 8:17 pm

Изображение
Michelin comp-S-light
От една година карам такива 2-ри чифт. Досега не съм пукал гума, но моето е маратонско каране, те и гумите са 2.0 широки. Bontrager са колелата , байка е Trek 8500. Дойде с нормални гуми, но не смеех да ги сложа безкамерните. Като минах на тях осезателно се осети, че се търкалят по-леко. Монтажа е хамалски, бордовете са твърди и едва ги вкарах, с веро стана. Помпането - крачна помпа до макс. Като изпука и се намести връщам на 2.5 бара. Може и на 2 да се карат. На 4-5 дена донапомпвам, това е типично. Иначе си нося вътрешна, но не съм пробвал как ще се боря с нея.
А за каква боза се разправяте. Не е кита за нормални шини или?
При монтажа трябва да се внимава, че бордовете на шините имат някакво покритие и да не се нарани.
Аватар
старши
 
Мнения: 60
Рейтинг: 1345
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 7:52 pm

Мнениеот XeDoX » Съб Сеп 27, 2008 9:31 am

старши написа:А за каква боза се разправяте.


Бозата представлява течност,която се налива в гумите за да запушва дупките от евентуални спуквания.Това нещо представлява бозата.Аз лично карам с 'бозави' гуми и от както ги сложих,не съм пукал(може и да съм пукал...един път спадна малко,но като цяло гумата не е спукана).
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


cron