Важна тема: Rock Shox Tora

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот Kpoko » Сря Сеп 03, 2008 7:40 am

XeDoX написа:.... По-рано и правех целия(почти) ход дори на място ако се понапъна.

Това преди или след смяната на маслото?
Аватар
Kpoko
 
Мнения: 1542
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:58 am
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Сря Сеп 03, 2008 9:33 am

Купих я втора употреба,разработена е.А пълния ход,не мога да си спомня точно...но скоро забелязах проблема,което ме кара да мисля,че е след смяната.Абе най-добре да я занеса до горгона за една профилактика,защото така и така сам няма да мога да я оправя.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот ACID BURN » Сря Сеп 03, 2008 9:00 pm

За да прави целият си ход(който не е 13 см, така я дават ама аз никога не съм правил 13 см ход, а цялата горна тръба е 13 см, което значи че ботуша трябва да се удари/докосне в короната), вилката трябва да се поддръжа доста, ама много!Редовно смазване със специален спрей(силиконов или форк ойл) и след 100 часа каране трябва да се сменя маслото, което е абсолютно неренталбилно!Вилката, която аз карам е с най-меката пружина(ю-търн) и рядко правя БО.Вярно, че не съм сменял маслото "от време уно", но дори и тогава не работи добре!Бих казал, че тората си е вилка найстина е за ХЦ, но бидейка и за такъв стил пак не работи, пък е и тежка, ама за толкова пари-толкова.
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот XeDoX » Сря Сеп 03, 2008 9:39 pm

Смазвам я и я бърша редовно.За смяна на маслото...от Април не съм го сменял.БО съм правил няколко пъти(съдя по това,че чукна на твърдо).Преди хода беше до там до където съм очертал на снимката,сега все едно има някаква пречка,не удря на твъро,но не влиза по-навътре колкото и да се опитвам(не съм опитвал много да не и разваля нещо).Утре ще я занеса в Горгона за профилактика.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот XeDoX » Чет Сеп 04, 2008 11:28 am

Ей сега я смъкнах вилката да я занеса в магазина...случвало ли му се е на някого да му съска ребаунд-а когато го завърти до крайно положение ?
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Pirate » Чет Сеп 04, 2008 11:34 am

случвало ли му се е на някого да му съска ребаунд-а когато го завърти до крайно положение
- то крайните положения са две - бързо връщане и бавно, за кое от тях питаш? Аз карам обикновено с настройка близка до най-бързо връщане и винаги ми съска, което е съвсем нормално.

По темата: и при мен не прави целия ход вилката - даже повече от 110мм. не е правила, което си обяснявам и с това, че съм в долната част на тегло като за фабричната пружина /малко под 65кг съм аз/. Леките неравности не ги обира кой знае колко, но на по-големи работи прилично. При мен имаше известно не особено малко време на разработване докато почне да работи плавно без насичане. /редовно се чисти и смазва/

Като даваш твойта вилка за смяна на маслото би ли проверил каква е цената за най-меката пружина, ако не забравиш?
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Чет Сеп 04, 2008 11:49 am

Ще попитам...но не за това съскане говоря,като завъртя врътката до което и да е крайно положение излиза въздух от вътре.И преди да изсъска врърката не седеше до край надяната,сега влезе до край.От къде е влязъл този въздух ?
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот ACID BURN » Чет Сеп 04, 2008 12:55 pm

Така...съскането е абсолютно номрално, даже ако го няма вече маслото найстина е за смяна, защото е толкова рядко и черно, че няма накъде...

Това удряне на метал не е от правенето на пълен ход.Със сигурност го казвам, защото си бях смазал вилката супер добре и тя винаги оставаше следи до къде е влезнала.Ако беше до горе щях да видя 100%!
И за това казвам, че Пайк-а му е майката!
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот XeDoX » Чет Сеп 04, 2008 11:11 pm

ACID BURN написа:Пайк-а му е майката!


Пайк...който може да си го позволи...аз събирам това колело от есента

Едит:Надявам се другата година да съм стигнал до втора смяна на вилката :)
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот URNEST » Чет Сеп 04, 2008 11:52 pm

ACID BURN написа:И за това казвам, че Пайк-а му е майката!

...или просто MC хидравликата. ;)
Иначе Пайка гази ли гази...ще го видим утре на Сопот каква ще я свърши. :D
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Нед Сеп 07, 2008 10:12 pm

Проблема си остана...като наближа 90те мм и спира все едно карам локната вилка...не спира на твърдо но я усещаш,че не може да влезе повече...Да прави 110-120мм от хода няма да ми е проблем...ама 90мм малко ми е тъпо така.Някакви идей ?
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот did » Нед Сеп 07, 2008 10:26 pm

XeDoX написа:Проблема си остана...като наближа 90те мм и спира все едно карам локната вилка...не спира на твърдо но я усещаш,че не може да влезе повече...Да прави 110-120мм от хода няма да ми е проблем...ама 90мм малко ми е тъпо така.Някакви идей ?


идеята е ясна. маслото трябва по принцип да е в тръбата, затворено отдолу, през него да се движи едно буталце и да смекчава. това масло е преминало някак долу в ботуша и прави тоя маслен удар. явно имаш проблем с качеството на гресите и маслото, които ползваш, или са несъвместими, или просто ползваш масло с твърде нисък вискозитет, че да минава така през уплътненията или просто при сервизирането вилката не е сглобена както трябва.

при първата профилактика на моята RS REBA се получи същото и при мен, при това в най-неподходящия момент. после сложих по-гъсто масълце, понагласих уплътненията и сега всичко си е ОК.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bdz43r » Нед Сеп 07, 2008 10:35 pm

XeDoX написа:като наближа 90те мм и спира все едно карам локната вилка...не спира на твърдо но я усещаш,че не може да влезе повече...
Ти носи ли я на ремонт?
Друга възможност е наистина маслото да е в повече. Понеже тръбата е плътно затворена отгоре, при сгъване нивото на маслото се покачва за сметка на въздушния обем над него. Ако маслото е в повече, вилката не може да се сгъне докрай, но ударът се смекчава от сгъстяването на въздуха.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот XeDoX » Нед Сеп 07, 2008 10:38 pm

Носих я за профилактика...смениха ми маслото.Изтеглил съм си сега Service Manual да почета и мисля сам да я отворя и да я поразгледам евентуално ако видя нещо.Маслото незнам какво е точно но като разтръскам вилката ми звучи рядко.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот SavageBS » Нед Сеп 14, 2008 9:39 am

къде носите вилките/задния шок за профилактика, от Бургас съм и тука май няма къде
SavageBS
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 7:30 am

Мнениеот sailman » Пон Сеп 22, 2008 6:14 pm

Здравейте!
От скоро карам с ТОRА 318 Solo Air и ми направи впечатление, че като отвия капачката на левия крак да си проверя налягането преди каране се чува изпускане на въздух от там, от капачката не от вентила, имам предвид. Та интересува ме нормално ли е това или нещо има гнило? Вилката е нова, на 100 - 150 км. някъде. Благодаря за отговорите предварително.
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Пон Окт 13, 2008 8:49 pm

Днес реших да отворя вилката да видя какъв е проблема с хода,който по-назад в темата съм описал.Не знам точно какво направих,но вече си прави 130 ход вместо 80мм.Излезе адски много въздух от вътре(Tora 289 - не е въздушната) и предполагам това е едната възможна причина,другата е,че имаше много много масло в ботуша на рибаунда(по-вероятната причина).Всичко е шест,но имам няколко въпроса.Колко ml са 15cc/ml защото количеството на маслото в упътването е дадено в такава единица,а спринцовката ми е в ml.Видима ли е разликата между 5WТ и 15WТ,защото в manual-а е дадено маслото в upper leg да е 5WТ ,а в lower leg - 15WТ,само че и на двете места при мен изглеждаше еднакво.И последния въпрс - греста по пружината каква трябва да е,защото при мен беше нещо средно между грес и масло и то лъскаво,все едно има стружки.Благодаря предварително.

P.S. Обичам сам да си оправям нещата по колелото(и не само),доставя ми удоволствие за това ви моля да не ме съветвате да ида в сервиз при някой,който разбира...и аз ще се науча,всеки има първи път нали ? :agree:
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот did » Пон Окт 13, 2008 8:56 pm

XeDoX написа:другата е,че имаше много много масло в ботуша на рибаунда(по-вероятната причина).


както вече писах - точно това е причината и явно не е нещо необичайно за RS. Добре поне, че се оправя лесно.

XeDoX написа:Колко ml са 15cc/ml защото количеството на маслото в упътването е дадено в такава единица,а спринцовката ми е в ml.


15 са си.

XeDoX написа:Видима ли е разликата между 5WТ и 15WТ,защото в manual-а е дадено маслото в upper leg да е 5WТ ,а в lower leg - 15WТ,само че и на двете места при мен изглеждаше еднакво.


на пипане разлика нямат. всъщност, там, където трябва да сложиш 15-ката, спокойно можеш да сложиш и петичка, няма да има проблем. можеш да сложиш и какво да е масло, което не поврежда уплътненията.

XeDoX написа:И последния въпрс - греста по пружината каква трябва да е,защото при мен беше нещо средно между грес и масло и то лъскаво,все едно има стружки.Благодаря предварително.


Тва със стружките се случва при първа профилактика. след първоначалното почистване, повече не би трябвало да има подобия на стружки.

Греста е грес за вилки.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот XeDoX » Пон Окт 13, 2008 9:12 pm

Благодаря много,бих почерпил ако можех :) :beer:
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Pirate » Вто Окт 14, 2008 6:57 pm

Понеже имаше доста мнения напоследък, че Тора-та била тежка вилка, днес я премерихме с хував дигитален кантар. Та истината е следната - Тора 302 със стержен от алуминиева сплав скъсен до 21см /тоест около 5см/ тежи 2250гр. Предполажам инфото ще е нитересно за хората, които се замислят за такава вилка и теглото и ги смущава.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот skiman » Съб Окт 18, 2008 7:34 pm

Здрае желаем. Днес си направих профилактика на ТОРА(289)-та. Бая повече време след предписаните от производителят 100 часа работа, но по-добре късно....
Направи ми я Теко от БАС. Бързо, чисто и безпроблемно. Маслото от вътре, което излезе беше бистро. :dunno: Като ново. Семерингите, отвътре бяха чисти :dunno: Явно редовното чистене и смазване си оказва своето(след всяко каране). След профилактиката, вилката почна да работи много по-мазно, обира малките неравности много по-добре. Обаче стана и много "мудна". Сгъва е много по-бавно от преди :dunno: Това нормално ли е? Когато се пусках по една пътечка в парка на скорост, ми се откачиха ръцете. Все едно бях с твърда вилка. Иначе си прави хода, като я натисна сериозно, но осезаемо "влиза" по-бавно. Рибаунда си работи както и преди.
Възможно ли е заради греста, която Теко сложи на семерингите отвътре да е това мудно движение? И когато "излезе" ще се оправи ли или трябва боб за да разбера? Ще е нужен ли пак някакъв период за "разработване"? За пръв път карам с вилка, на която и се сменя маслото и не ми е много ясно, какво да очаквам след такава манипулация.
:beer:
Човек не спира да си играе защото остарява, а остарява защото е спрял да си играе.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот FireFoXa » Съб Окт 18, 2008 7:47 pm

Здравей! Моята Тора 289, след направената профилактика също не работеше кой знае как на първото каране. Но на следващото след пръсване на силиконов спрей взе да се пооправя, и на фактически третото каране заработи както трябва.
Поне според мен е нормално да има някакъв процес на разработване след профилактика, но и на мен ми е първата смяна на маслото на вилката и немога да бъда напълно сигурен дали това е нормално.
Принципно греста по пружината не би трябвало да пречи на работата на вилката освен ако не е прекалено много.
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот XeDoX » Нед Окт 19, 2008 2:02 am

При мен нямаше проблеми никакви.Смених греста на пружината,сложих навсякъде по колкото трябва както пише в manual-а ,само че 5W масло.Работи си съвсем добре и вече се усеща прогресивността.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот skiman » Съб Окт 25, 2008 9:18 pm

След предварително смазване със силиконов спрей, днес вилката не можах да я позная. До сега не съм карал по-мазна и хубава вилка(то и не съм карал, кой знае колко видове). Направо съм във възторг от работата и. Представям си какво е с нещо от по-висок клас....но за това огодина. Макар, че за моето каране тази си ми е перфектна.
Човек не спира да си играе защото остарява, а остарява защото е спрял да си играе.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Съб Окт 25, 2008 9:27 pm

skiman написа:След предварително смазване със силиконов спрей, днес вилката не можах да я позная. До сега не съм карал по-мазна и хубава вилка(то и не съм карал, кой знае колко видове). Направо съм във възторг от работата и. Представям си какво е с нещо от по-висок клас....но за това огодина. Макар, че за моето каране тази си ми е перфектна.


Никога ли не си и смазвал телескопите(май така се казваха) ? Аз почти преди всяко каране смазвам,разликата както ти си се убедил е доста голяма.На скоро и смених маслото,което още подобри работата на вилката.Като цяло вилката ми сега работи по-добре от колкото като я купувах в началото на годината(не е до разработка,взех я ползвана).Сега се чудя как мога да я направя малко по-прогресивна,защото лесно я свивам почти до край.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот skiman » Съб Окт 25, 2008 9:48 pm

Смазвам ги и ги почиствам преди всяко каране. В същтност ги почиствам и смазвам след всяко каране. Даже Теко в БАС каза, че отдавна не бил виждал толкова чисти семеринги. По време на профилактиката ги смаза с грес отвътре и предполагам това е била причината да върви малко стегнато(от БАС до нас) и сега след смазването отвън на тръбите се "отпуши" :) Днес покарах доволно и съм дяволски щастлив.
Човек не спира да си играе защото остарява, а остарява защото е спрял да си играе.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Ное 11, 2008 10:29 am

RS Tora смяна на масло и още нещо
Още веднъж, поздравления към автора на темата! :agree:
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот ecL1pse » Чет Ное 13, 2008 7:26 pm

Първата смяна на маслото след колко време трябва да я направя след като я купя :dunno: И какви са тези профилактики за които говорите по назад в темата и през колко време се правят ? :dunno:
Предварително,благодаря :)
Аватар
ecL1pse
 
Мнения: 71
Рейтинг: 966
Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 10:08 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Ное 13, 2008 7:49 pm

Нямаш ли упътване към вилката? По памет първата смяна на маслото, а и всяка следваща, трябва да са през 100 часа каране.

Някои хора предпочитат да направят първатя смяна дори по-рано от посоченото. Други пък предпочитат да удължат интервалите за сервизиране, но сам разбираш, че това не се препоръчва от производителя (не знам какво въздействие оказва върху гаранцията, но мога да предположа, че не е положително).

Под профилактика най-често се разбира смяна на маслото и почистване на уплътненията, ботушите и всичко, дето може. В някои случаи профилактиката включва и смяна на уплътнения, когато се налага (примерно ако има теч на масло или вилката е ползвана достатъчно дълго време). Но освен гореспоменатите манипулации, редовното почистване и смазване на горните тръби и праховите уплътнители също е важно и лесно за прилагане.

Съветвам те да си изтеглиш от сайта на SRAM потребителското упътване (User Manual) за вилката, там ги пише тези неща.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот ecL1pse » Чет Ное 13, 2008 8:37 pm

Честно да ти кажа нямам упътване защото си взех RAM HT2 и исках TORA289 и ми я сложиха директно и не ми дадоха упътване
Иначе 10x за обясненята :popcorn:
Аватар
ecL1pse
 
Мнения: 71
Рейтинг: 966
Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 10:08 am
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CrossGRX82 и 4 госта