Нужен ми е съвет в избора на предна светлина.

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот did » Сря Окт 15, 2008 4:45 pm

Вилката написа:Само че от скриймбайкс определено добре ме разсмяха:
Много дълъг живот (12часа) при светене с постоянна яркост от 75 LUX

Коректната мерна единица за сравнение на осв. тела е тази за светлинен поток - лумен [lm], луксовете [lx] показват осветеност на определена повърхност, а яркостта е съсем друга характеристика, измерваща се в кандели на кв.м.[cd/m2].


хората разбират от ЛУКС, но лум(п)ени и кандели звучат гадно на хора, скарани с физиката и SI, но имащи пари за харчене.

остави търговците да си правят търговските тактики, както те си знаят. никой не вижда по-високо от собствената си камбанария.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Сря Окт 15, 2008 6:44 pm

vlassadar
Ентусиазма е хубаво нещо, но не е само светодиод и захранваща схема в тези светлини.... има изчислявани рефлектори, има напасвани лещи с цел светлинния поток да е мек и равномерно разпределен (без "горещо петно") или пък с ясно изразено "горещо петно" в зависимост от предназначението на светлината. Освен това има защита от прегряване, има сайтфти режим в който електрониката, виждайки, че батерията е с намалял вече капацитет намалява светлинния поток и пуска индикация като ти осигурява поне час работа в този режим с цел да те виждат на пътя и да се прибереш. Има долен праг на разреждане на батерията, под който електрониката отказва да пусне изобощо диода - ако този долен праг се подмине (при Li-On батерия) - тя е вече незарждаема и се налага да я изхвърлиш....

Направи нещо ако ти се занимава, в руски форуми а и в MTBR.COM форума за светлини съм виждал доста интересни самоделки с впечатляващи снимки на работата им.....
Ако все пак вложиш всички споменати по-горе решения, направиш си фабрична платка, корпус, оптика и рефлектор - не съм убеден, че цената ще е особено конкуретна..... ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот subritual » Сря Окт 15, 2008 8:49 pm

vlassadar,ако си този за когото си мисля,видяхме се пред веломанията.Респект :)
И аз да добавя нещо към темата, развила се така, в дълбочина и леко встрани.Има готови интегрални схеми от тази и миналата година, които наистана са доста скъпи и имат всичките тия екстри :
Освен това има защита от прегряване, има сайтфти режим в който електрониката, виждайки, че батерията е с намалял вече капацитет намалява светлинния поток и пуска индикация като ти осигурява поне час работа в този режим с цел да те виждат на пътя и да се прибереш.Има долен праг на разреждане на батерията, под който електрониката отказва да пусне изобощо диода
+ много други като правотоков повишител и регулатор на напрежението,генератори др.
Оптики се намират най-различни за по 3лв.Светодиодите от 3 вата са по 11лв.
А това не е вярно-
ако този долен праг се подмине (при Li-On батерия) - тя е вече незарждаема и се налага да я изхвърлиш...
може би визираш софтуера на ГСМ-те.Просто не е препоръчително да се изтощава докрай която и да е батерия.
Всичките екстри по горе ми се виждат излишен лукс с излючение на 3 от тях:
1.(за която май не е споменато)-Осцилатор, който генерира правоъгълни импулси при около 50% "duty cycle" и честота от 100-200 херца.По тозин начин диода може да свети много по-силно от максималното , без да прегрее.
2. Индикатор за батерията-макар и несъвършен, се прави от 2 транзистора и ценеров диод.
3.Регулатор на силата на светене(с потенциометър,галета или софтуерен)
Плюсове-
1.Голям коефициент на полезно действие и икономичност
2.Много по -продължителен живот(тъй като няма жичка която да се скъса както в крушката).Продължителноста е упометата според модела.
Недостатъците на мощните светодиоди , според мен са:
1.Че искат обемист пакет от акумулатор или батерии, но това се отнася за всеки друг източник
2.Най-често спектъра в който излъчват е доста тесен, това кара осветените предмети да изглеждат като , че ли черно-бели.Но това не е проблем,поне за мен.

В борбата за икономия на светлинна енергия светодиодите бавно завладяват света.Просто топлината,която отделят е проблем ,който бави инвазията.

Не претендирам за изчерпателност на информацията.Просто това са личните ми впечатления.

PS.В момента работя по нов фенер,с 2 светодиода.Като стане готов предлягам една среща да направим и да си "премерим" самоделките ;)
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Мнениеот novice » Сря Окт 15, 2008 9:31 pm

vlassadar, supraled има 1 степен на светене. Не знам с колко ватов диод е, а и в интернет не намирам, но... няма да е зле да се съберем на 1 нощно каране и да "си ги премерим"... :D :agree: :beer: ;)
Иначе има индикатор на батериите, а колкото до охлаждането - не съм забелязвал да се загрява никога. Със сигурност не е от най-скъпите, но е много добро бюджетно решение, ако на човек не му се дават 100+лв. Много по-добър от по-евтини аналози от други марки и с повече от 1 светлинен източник. Въпрос на разположение и дизайн на насочващата леща. :agree:
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот trix » Сря Окт 15, 2008 11:02 pm

Изображениеда сега го видях има 6 извода но все пак какъв е най простият начин да светне?
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот trix » Чет Окт 16, 2008 12:59 am

Ето и едно сайтче със светлини,има например 150лумена за 9.88$:http://www.dealextreme.com/products.dx/category.901май доставката е безплатна но е с pay pey
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот trix » Чет Окт 16, 2008 1:13 am

Ето това фенерче прави 900 луменаИзображение
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот jivkonik » Чет Окт 16, 2008 8:18 am

Поръчвал съм от DealExtrme - имайте предвид, че доставките са от Хонг Конг и пътуват за 3-4 седмици. Иначе е безплатна доставката наистина.
Относно фенерчетата - хубави технически издържани ревюта съм намерил тук:
http://flashlightreviews.com/index1.html
;)

ТНТМ феновете - като направите прототипи свирнете "да си ги измерим", само предупреждавам, че на края на теста ше поливам и с кофа вода отгоре.... да са достатъчно водоустойчиви ..... :evil:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот subritual » Чет Окт 16, 2008 9:35 am

jivkonik написа:Относно фенерчетата - хубави технически издържани ревюта съм намерил тук:
http://flashlightreviews.com/index1.html


Мда,а и фенерите са добри.Луксеон са качествени и съответно по-скъпи диоди.
Лумиледс също.Не съм очарован от Cree обаче.Вече има и още по- долнопрбни китайски с перфорирана ламаринка отзад за охлаждане.Имайте го предвид при избора на фенер. :)

jivkonik написа: ТНТМ феновете - като направите прототипи свирнете "да си ги измерим", само предупреждавам, че на края на теста ше поливам и с кофа вода отгоре.... да са достатъчно водоустойчиви


Няма проблеми,стария ми фар работи под вода :)
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Мнениеот vlassadar » Чет Окт 16, 2008 9:48 am

челника вече е готов, относно аварийното светене - няма дори нужда от индикатор, защото светлината просто намалява, но не спира. Може да си свети слабо в продължение на много часове, тъй като диода свети от 2.6 волта някъде. а трите батерии в изтощено положение падат на 1.10-1.14В, т.е се ориентираш по усет кога трябва да сложиш друг комплект. 3+3 резерва са прекрасни. Охлаждането е с малко радиаторче което се охлажда от въздуха, предостатъчно му е. Ще снимам всичко, което правя и ви уверявам че е елементарно за всеки да си го направи. От стар фар с 5 батерии корпуса е перфектен, просто не искам да си жертвам моя, защото имам по-компактна и интересна идея за формата на фара.
trix, тези тук ги няма и ако някой му се занимава да поръча, може да се окаже още по-добро решение. Свързват се 2-та (+)-а към резистор 1 Ом/2 Вата и после към (+) на батерията. (-) -те се връзват към (-) на батерията. На подложката на диода се лепи с топлопроводяща паста и отстрани с поксипол примерно едно малко радиаторче, а ключе слагаш където си искаш по веригата.
Батериите пак ще кажа, са 3 а не 8 каквито пакети виждам с някои фарове.
Кофи вода, подводно гмуркане, каквото искаш ще тестваме. Само батериите са отвън и могат да се мокрят на теория. Което няма да спре светлината също. Челника е запечатан. Фара също ще бъде.
Ще се съберем на някоя от срещите и ще обменим опит, а и ще покараме за да има смисъл от всичко това :beer:
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Мнениеот trix » Чет Окт 16, 2008 11:02 am

Благодаря vlassadar.
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот jivkonik » Чет Окт 16, 2008 2:01 pm

vlassadar написа:челника вече е готов, относно аварийното светене - няма дори нужда от индикатор, защото светлината просто намалява, но не спира.

Това не е много добре, постоянно намаляващите LED светлини са ужасно дразнещи!!! :crap:
Виж варианти за стабилизатор, който да държи захранването на диода а от там светлинния поток в константни стойности повечето време, а при падане на волтажа под някакъв праг да пуска сейфти варианта със слабото светене.
Стабилизираните LED светлини са много полезно нещо, вече не бих си купил нестабилизирана такава (не, че нямам няколко стари дето само ми се подмятат от времето на слабите диоди, когато ги слагаха в безумни количества за да искарат що-годе някаква светлина). НЕ е зле да минеш и на Li-On вариант за по-добри времена на работа, там обаче работните напрежения на батерията са други от там и електрониката ще има нужда от промяна. :)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот vlassadar » Чет Окт 16, 2008 3:13 pm

Стабилизатора не се намира лесно, поне аз не успях, но из чуждите форуми се говори за мин. 20$ за такъв и то варианта без икономични режими, или за схема, която изисква минимум още една батерия. А идеята беше за простота на устройството и за вседостъпност. Всеки може да си избира, с подходящите средства и аз бих избрал стабилизирания вариант като безспорно по-правилен, но не виждам нужда, при положение че след като вече не ми свети достатъчно, сменям батериите и продължавам.
Май вече споменах, че най-силния вариант е само необходим при спускане, а при катерене може на 3 от по-слабите да се избере. Най-икономичния ми се струва че може да свети безкрайно, не съм имал време да тествам толкова
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Мнениеот dj_PREDATOR » Пет Окт 24, 2008 9:37 pm

Изображение

Изображение

Изображение

за повече подробности :
http://www.ruscelli.com/biking_fenix.htm
Изображение брони:
Драгомир XL - размер черна - 85 лв.като тази
Аватар
dj_PREDATOR
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1163
Регистриран на: Пон Юли 14, 2008 7:26 pm
Местоположение: Earth

Мнениеот jivkonik » Пон Окт 27, 2008 2:38 pm

Това са комбинации на база Fenix L2D, малко доста понапудрени, за чисто градско само едно фениксче е достатъчно. ;) :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Alpina » Пон Окт 27, 2008 3:59 pm

Не знам много за него, но по ревютата, само едно прави общо взето точка, което не ми се вижда особено приятно при каране нощно време.
То за това са и тези комбинации от по 2-3-4 за колело.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот vlassadar » Пон Окт 27, 2008 5:02 pm

Имаше едни фенери с въртящи се рефлектори, фокусираш си лъча както ти е приятно, което не съм виждал при никой от многобройните ЛЕД фарове/фенери. Може да се направи с кликвания при въртенето за да не се размества при вибрациите, но едва ли е нещо сложно да се адаптира, така че може и да има.
Колкото до бройката, най-важната светлина е на кормилото, заради сенките, които хвърля, а е приятно и да светиш накъдето гледаш, т.е оптималният вариант е 2 точки, откъдето да светиш, нататък дали ще са по 1 или по 5 лампи е друга тема
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Пон Окт 27, 2008 5:08 pm

Ако помислиш малко ще разбереш защо е така.

Hint: Има насочващи и разсейващи диоди... сес ли се сега ;) :beer:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот jivkonik » Сря Окт 29, 2008 11:16 am

Alpina написа:
Hint: Има насочващи и разсейващи диоди... сес ли се сега ;) :beer:

:bigeyes:
Сигурен ли си?! Според мен (и Dinotte ) нещата опират до рефлектор и челна леща - те продават и друг модел леща и рефлектоктор за друг вид (разсеян и по-широк) светлинен сноп, който се постига със същия модел светлина само със замяна на рефлектора и лещата.

За FENIX L2D- остави ревютата, карах няколко пъти вече вечерно градско с него - напълно използваема е само 1 светлина, спота е ярък, но аурата (големия кръг) около него също дава добра видимост, макар, че не е толкова ярък.
Фокусирането ръчно и смяната от ярък спот към широк сноп е свързано с прекалено много компромиси откъм леща и рефлектор и затова не се използва масово.... според мен! :popcorn:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот vlassadar » Сря Окт 29, 2008 2:02 pm

Фара вече е готов! Стана прекрасно от техническата страна, стабилен и водонепроницаем, и свети прекрасно. има 2 входа за батерии - използвам 1 от телефон и 3-ка акумулаторни в паралел, за да не ги смуча много злобно на 700 мАч. Може и само с една от двете разбира се. Досега челника не е изхарчвал първите батерии докрай, не спира да свети, но като поотслабне, ги зареждам за всеки случай.
Довечера май ще успея на срещата, ако някой му е интересно.
Снимки мога да кача като направя. Но процеса така и не го снимах...
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Мнениеот dj_PREDATOR » Чет Ное 06, 2008 11:13 pm

Изображение брони:
Драгомир XL - размер черна - 85 лв.като тази
Аватар
dj_PREDATOR
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1163
Регистриран на: Пон Юли 14, 2008 7:26 pm
Местоположение: Earth

Мнениеот jivkonik » Пет Ное 07, 2008 10:13 am

dj_PREDATOR написа:NiteRider

И какво за тази фирма?! Имаш личен опит, който искаш да споделиш с нас относно техен продукт или какво?! Така просто да си слагаме линкове малко няма смисъл, не мислиш ли?! :dunno:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Bikersteam » Пет Ное 07, 2008 6:37 pm

vlassadar

Ако може на ЛС да не пълним темата да споделиш какво по точно си направил и откъде си взел материалите за него!Благодаря!

А по темата... мисля,че в момента откъм бюджетна гледна точка фар с нажежаема жичка е най добър!Колкото до Светодиодите.... има бъдеще в тях но според мен ще мине още доста време докато се развият...В момента голямата им пречка да се наложат е,че от много малка площ(самия светещ кристал)се отделя доста голямо количество топлина и е трудно да се намери начин да бъде охладен...Не случайно и в момента няма кой знае колко мощни светодиоди.В момента безпорно води HID светлините с газоразрядна лампа.При тях от HID лампа с консумирана мощност 35W се отделя светлина колкото от близо 150W халогенна лампа с нажежаема жичка!Светодиод отделящ толкова голямо количество светлина първо че няма и второ че ако измислят то той ще е Ама Многократно по скъп от HID лампата с цялата електроника за запалването и към нея... ;) За колело не смятам че е нужно използването на HID лампи при положение че Philips предлагат много добри халогенни лампи отделящи доста прилично количество светлина.
Седят си две бълхи, мечтаят си:
- А като забогатеeм, ще се купим куче!
Аватар
Bikersteam
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 11:30 pm
Местоположение: Sofia City

Мнениеот jivkonik » Съб Ное 08, 2008 1:43 pm

Bikersteam

:bigeyes: :bigeyes: :bigeyes:
Човече, къде от "нафталина" измъкна това мнение?! То би могло да е актуално с твърденията си ако беше постнато преди около 2-3 години!!!
Какви "нажежаеми жички", какви Халогени, какви HID (те още имат поне някакво място в тестовете)!!! Моля ти се прегледай темата по-нагоре и виж линковете, които дадох за тестовете на светлини от 2008-ма - ти ни върна направо в миналия век с тези идеи!!!

Ето ти интрото само....

Bike LED lights have come a long way. They have come from bike tail lights to affordable commuter lights to decent trail riding lights last year. Everything about them was better than halogen or HID except for light brightness. This year though, we heard that they are now brighter than HID. Brighter than HID? This we had to see for ourselves.

http://reviews.mtbr.com/blog/category/lights-shootout/

Чети и виж къде са нещата към началото - средата на 2008-ма, представи си 2009 къде ще стигнат!
;) :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Alpina » Съб Ное 08, 2008 2:24 pm

jivkonik :agree:

Всъщност единствения "проблем" или недостатък, който има за момента е отделената топлина, обаче и той е решен чрез корпуса на диода, за това по-мощните имат форма на цвят и са с толкова метал по тях.

Дори автомобилите все повече навлизат LED светлините не само за габарити, но и за къси, а скоро време и дълги светлини.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот jivkonik » Съб Ное 08, 2008 2:53 pm

Изцяло металните (алуминиеви) корпуси решават проблема с топлината, Dinotte 200 L съм успявал да го нагрея до състояние "не може да се пипне" (светене на макс. степен, без движение, на което се разчита за да обдухва корпуса и да се охлажда...) и въпреки това не стигнах ниво на топлината да се пусне термозащитата (има такава в него).
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Alpina » Съб Ное 08, 2008 2:58 pm

Именно, от корпуса на диода отива в този на самия фар, а както се вижда от линка на dj_PREDATOR за NiteRider - там даже корпуса е оребрен с цел по-голяма площ и по-добро охлаждане, което е нужно на източник на толкова силна светлина в такова малко като обем тяло
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот outfaced » Пон Ное 10, 2008 6:12 pm

актуално сравнение на някой ламби и прожектори у братския немски форум

цък
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Пон Ное 10, 2008 6:31 pm

outfaced написа:актуално сравнение на някой ламби и прожектори у братския немски форум

цък



:rofl: :rofl: :rofl:


:agree:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот 4getcredo » Пон Ное 10, 2008 6:57 pm

outfaced написа:актуално сравнение на някой ламби и прожектори у братския немски форум

цък


Явно над Дрезден очакват нови въздушни рейдове и си готвят противовъздушната отбрана :D :bigeyes: 'бати прожекторите вадят!
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 369 госта