Много голмо чело

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Много голмо чело

Мнениеот thegmin » Съб Дек 20, 2008 10:06 pm

Здравейте, днес реших да си взема една рамка и така почна прехвърлянето на монтажа от мойто sprint oxygen на scott voltage yz2, но възникна един проблем, оказва се, че челото на voltage-a е мн голямо и вилката се показва прекалено малко, за да може да захване за лапата.

Изображение
Изображение
Изображение

ПП Дано сте ме разбрали, че аз май не обясних добре.
Последна промяна thegmin на Съб Дек 20, 2008 10:24 pm, променена общо 1 път
Аватар
thegmin
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1150
Регистриран на: Пет Ное 21, 2008 11:39 am
Местоположение: София

Мнениеот манджа » Съб Дек 20, 2008 10:17 pm

челото ти идва не ''голямо'' а дълго и стержена ти идва къс явно е бил отрязан според старата рамка и е бил монтиран без спесъри :)
Сега челото е малко по дълго и той недостига . Това е поправимо само със смяна на стержена или нова вилка (посочи каква е сегашната) другия път когато оразмеряваш стержен сложи поне 1 спейсър за да имаш поле за изява а не да се окаже къс за евентуална смяна на рамка (друг размер чело )
поздрави Паржо :)
Аватар
манджа
 
Мнения: 533
Рейтинг: 1454
Регистриран на: Сря Ное 05, 2008 10:06 am

Мнениеот dibo92 » Съб Дек 20, 2008 10:18 pm

Първо си сложил огромни снимки и второ не си задал въпрос.Само казваш че ти е къс стержена.
Понеже мога да гледам на боб:Няма какво да направиш освен да смениш вилката с такава с по-дълъг стержен. :agree:
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Съб Дек 20, 2008 10:24 pm

Вилката виждам,че е RST.Ако можеш да си намериш цялата горна част(стержен,арка,тръби) от друга RST същия модел като твоята(без рязан стержен разбира се) ще ти се размине по-евтино.Втори вариант е нова вилка и трети,който силно не го препоръчвам е удължаване на стержена при някой кадърен заварчик.
Последна промяна XeDoX на Съб Дек 20, 2008 10:43 pm, променена общо 1 път
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот thegmin » Съб Дек 20, 2008 10:27 pm

Ок съжалавям, че не оформих правилно темата. Въпроса е дали има някакъв начин, да се удължи стержена, ама според прочетнеото няма такъв. Иначе на предишното колело фабрично си има да спейсъра, само че на voltaga-a e пъто по дълго челото. :(
Аватар
thegmin
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1150
Регистриран на: Пет Ное 21, 2008 11:39 am
Местоположение: София

Мнениеот FUNN » Съб Дек 20, 2008 10:39 pm

В този случай идва варянтът с удължаването...
Има няколко варянта, аз ще ти опиша два от тях.
1. Отиваш при някой КАДърен заварчик, както XeDoX те е насичил.
2. В стержена на вилката набиваш стержен(normal size) или някаква тръба отговарящя на вътрешния диаметър, а после върху тази/и тръба/стержен набиваш стержен(over size) или някаква тръба отговаряща на външния диаметър.
dancho717 написа:аз така на 1 колело му скъсах вилката като махнах обтегача и веригата прекалено много я обтегнах,но ако имаш обтегач няма как да стане...
Аватар
FUNN
 
Мнения: 219
Рейтинг: 1327
Регистриран на: Вто Окт 07, 2008 5:22 pm
Местоположение: Ловеч

Мнениеот dibo92 » Съб Дек 20, 2008 10:41 pm

XeDoX написа: удължаване на стержена

Най-добре това да не го взимаш в предвид като вариант,защото е много рискована операция.Ако вилката е т5,то тя е масов модел и може и някой да има такава със проблем по ботушите и тн.Драсни една обява в пазар.В краен случай я продай на някой и си купи такава с по-дълъг стержен.
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Мнениеот FUNN » Съб Дек 20, 2008 10:50 pm

Ако удължи стержена и не слага спейсъри лапата ще захваща удължението и самия стержен, мисля че ще е здраво..
Но ако сложи спейсъри, това вече е друг въпрос
dancho717 написа:аз така на 1 колело му скъсах вилката като махнах обтегача и веригата прекалено много я обтегнах,но ако имаш обтегач няма как да стане...
Аватар
FUNN
 
Мнения: 219
Рейтинг: 1327
Регистриран на: Вто Окт 07, 2008 5:22 pm
Местоположение: Ловеч

Мнениеот thegmin » Съб Дек 20, 2008 10:59 pm

XeDoX написа:Вилката виждам,че е RST.Ако можеш да си намериш цялата горна част(стержен,арка,тръби) от друга RST същия модел като твоята(без рязан стержен разбира се) ще ти се размине по-евтино.Втори вариант е нова вилка и трети,който силно не го препоръчвам е удължаване на стержена при някой кадърен заварчик.

Хмм но откъде мога да намеря, таква кяото не е рязана, защото тази е така фабрично.
Аватар
thegmin
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1150
Регистриран на: Пет Ное 21, 2008 11:39 am
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Съб Дек 20, 2008 11:12 pm

http://www.mtb-bg.com/forum/viewforum.php?f=21

Edit: Тъй като вече ти се изясни какъв ти е проблема,можеш да прегледаш ЧЗВ-то за удължаване на стержена(какви са рисковете и т.н.) и други евентуални решения на проблема ти. Успех :agree:
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот marshall__ » Нед Дек 21, 2008 12:58 pm

XeDoX написа:.. и трети...

и четвъртия вариянт е да си потърсиш някакви по-малко стърчащи чашки; някой полуинтегриран модел който ще ти стане на рамката. Трябва ти една идея стержен още, за да можеш да си монтираш лапата... и ако има как да сложиш някакви по-подходящи чашки, то това ще е най-евтиния случай...
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот jivkonik » Пон Дек 22, 2008 12:06 pm

marshall__ написа:
XeDoX написа:.. и трети...

и четвъртия вариянт е да си потърсиш някакви по-малко стърчащи чашки; някой полуинтегриран модел който ще ти стане на рамката. Трябва ти една идея стержен още, за да можеш да си монтираш лапата... и ако има как да сложиш някакви по-подходящи чашки, то това ще е най-евтиния случай...


И най-сигурен откъм здравето при това!!! :agree: :)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот ico 1 » Пон Дек 22, 2008 9:06 pm

Предварително премери тези чашки с които си в момента.После премери и тези,които мислеш да вземеш.Разликата я съпостави,но пак мисля,че няма да е достатъчна.В крайна сметка една хубава вилка ще отива повече на тази рамка.Всякакви интервенции по стержена са опасни,защото материала отслабва точно до заварката.Така,че щом си могъл да си намериш хубава рамка ще успееш да си намериш и хубава вилка. :D
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот nikitoMTB » Вто Дек 23, 2008 6:57 pm

Ако имаш излишни 100 лв ...... предполагам и това ще свърши работа :idea:
Аватар
nikitoMTB
 
Мнения: 1011
Рейтинг: 1804
Регистриран на: Нед Май 20, 2007 11:08 am
Местоположение: Шумен/София

Мнениеот foxracingshox » Сря Дек 24, 2008 6:19 pm

marshall__ написа:
XeDoX написа:.. и трети...

и четвъртия вариянт е да си потърсиш някакви по-малко стърчащи чашки; някой полуинтегриран модел който ще ти стане на рамката. Трябва ти една идея стержен още, за да можеш да си монтираш лапата... и ако има как да сложиш някакви по-подходящи чашки, то това ще е най-евтиния случай...

Ако успееш да си намериш споненатите от @marshall__ чашки си потърси и малко по къса лапа (по-къса там откъдето минава стержена) :)
Надявам се да съм ти бил от полза :popcorn:
Последна промяна foxracingshox на Сря Дек 24, 2008 6:53 pm, променена общо 1 път
Аватар
foxracingshox
 
Мнения: 562
Рейтинг: 1107
Регистриран на: Пон Дек 22, 2008 11:07 pm
Местоположение: София

Re: Много голмо чело

Мнениеот mo0onster-EneRgY » Сря Дек 24, 2008 6:46 pm

Зима6 от вилка нормал сизе. Колкото изка6 далаг да ти е стрежена. И го набива6 в овер сизе и ако ти е далаг слага6 спеисари ;)
mo0onster-EneRgY
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1145
Регистриран на: Пон Дек 22, 2008 9:12 pm

Мнениеот spirit_fr » Пет Дек 26, 2008 9:02 pm

най добре смени вилката или купи други чашки но зпомни винаги преценяй какъв клас са частите за да знаеш дали ще паснат да наистина това е частен случай но винаги оглеждаи добре нещата ;) :agree:
spirit_fr
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1173
Регистриран на: Вто Дек 23, 2008 6:30 pm
Местоположение: burgas

Мнениеот CoBHC » Сря Яну 28, 2009 11:27 am

Има едни преходници Normal Size > Over Size Тук !
Мисля, че не би било проблем да се използва и като одължение на oversize стержен. Ако е прекалено тънко, може да се измисли и някаква втулка с която да стане по-дебела долната част и да се използва клина - за затягане. Има как да се направи и ако смяташ, че си достатъчно кадърен, можеш да пробваш да изобретиш нещо.
П.С. Тия преходници не са за подценяване - от личен опит ви го казвам ;)
Аватар
CoBHC
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1024
Регистриран на: Пон Яну 26, 2009 10:33 am

Мнениеот Ozzie » Чет Яну 29, 2009 5:12 pm

@CoBHC
И с какво показания преходник ще помогне на автора на темата да си реши проблема с късия стержен?
:banghead:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот XeDoX » Чет Яну 29, 2009 6:58 pm

Ozzie написа:@CoBHC
И с какво показания преходник ще помогне на автора на темата да си реши проблема с късия стержен?
:banghead:


Този потребител CoBHC трябва да намали изказванията си,докато не разучи хубаво основните неща.Потребител е много от скоро,а вече поне 5 пъти ми се набиха на очи,некомпетентните му мнения...
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот CoBHC » Чет Яну 29, 2009 9:28 pm

Великата инженерна мисъл ... Ако изчислиш разликата в диаметъра на оувърсайз и нормалсайз стержена е точно 3,2 милиметра , което прави напълно възможно използването на такъв преходник като одължение на стержена. Много щях да ви се кефя, ако се опитвахте да разберете дадена идея преди да изказвате "компетентно" мнение :agree:
@ХеДоХ - наблюдавам форума (от което, всъщност, не зависи нищо, но ти се сещаш, надявам се, какво искам да ти кажа) от толкова време, колкото би ти било трудно да си представиш. Напоследък съзерцавам някакво подобрение в поведението на някои хора (и заради това се регистрирах най-накрая), но явно съм се излъгал ;)
Аватар
CoBHC
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1024
Регистриран на: Пон Яну 26, 2009 10:33 am

Мнениеот XeDoX » Чет Яну 29, 2009 10:15 pm

CoBHC написа:...преходник като oдължение на стержена...


С този пост приключвам писането ми в темата,да не се разваля още...

btw... нищо лично,но гледах ти и други постове...просто не си прав за някой неща(например,че рамките не можело да се огънат толква много,че да падне веригата...явно си започнал с рамки от висок клас)
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот griffin » Пет Яну 30, 2009 9:53 am

Погледни това
http://sporting-goods.shop.ebay.com/items/Cycling__raiser_W0QQ_catrefZ1QQ_flnZ1QQ_sacatZ7294QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em282?_trksid=p3286.c0.m282
мисля че някой от тия Raiser-s ще ти свърши работа, виждал съм и модел който се пъхаше една част в стержена на вилката и това беше мисля по здравия вариант но за съжаление в момента не мога да го намеря мисля че го гледах в chainreaction но не съм сигурен
griffin
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Авг 13, 2008 5:40 am
Местоположение: София

Мнениеот griffin » Пет Яну 30, 2009 11:17 am

Сори за новото мнение ама не мога да редактирам стария си пост
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=3970
това е удължителя който имах предвид
griffin
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Авг 13, 2008 5:40 am
Местоположение: София

Мнениеот nicky bike » Пет Яну 30, 2009 8:46 pm


От мене получи минусчето. Първо трябва да помислиш. Нали като сложиш преходника не можеш да обереш луфта. Или това за тев няма значение?
Стига сте я дъвкали темата вече. Проблема е решен. Моля thegmin пусне снимките ако не ги е изтрил. Вече не помня къде съм ги качил.

Ще обясня на бързо.


Преди години имах същия проблем и ми се наложи да мисля по него.
Решението е следното. Стругар прави втулка за стержена която влиза много плътно в него така, че като стегнеш лапата да не мърда. тогава го направих с пеперудката като я набих по навътре и стегнах с по дълъг болт. (и сега се движи колелцето без проблем из града) За по агресивно каране и особено за лапата която е цитирал автора на темата мисля, че не е много сигурно и за това му препоръчах от болтовете с пеперуда на Amoeba понеже болта е 8мм. и много хора не използват. Смятам, че е по здраво с 8мм. болт тъй като дори и да се скъса лапата няма да се пребиеш.
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот vpravov » Пет Яну 30, 2009 9:21 pm

@nicky bike ако се вгледаш внимателно в пуснатият от griffin линк и си направиш труда пъво ТИ да помислиш, може и да се сетиш как ще се обере луфта. Единственият проблем с посочения удължител, спрямо твоя вариат е евентуално с вътрешният диаметър на стержена.


EDIT: Всъщност прав си... можеби защото съм го виждал на живо не изпитвам съмнения ;) :beer:
Последна промяна vpravov на Пет Яну 30, 2009 9:54 pm, променена общо 1 път
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот nicky bike » Пет Яну 30, 2009 9:51 pm

vpravov написа:@nicky bike ако се вгледаш внимателно ...

Да ,ще ми бъде интересно да го видя на живо как става и после пак ще говорим. :agree:
Даже и ще почерпя ...ако всичко е наред. :beer:

П. П. Пропуснах да отбележа ,че говоря за неща с които съм се сблъскал вече.
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта