low/high speed compression?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

low/high speed compression?

Мнениеот axelmax » Вто Дек 30, 2008 2:33 am

Интерсуваме как се постигат тези настройки,маслото къде ,как минава?

Не искам да пиша предположения,такаче някой ако има време да обясни ,кое как става(при вилки и шокове ,ако има разлика).

:drunk: :santa: :santa2:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот GECKO » Вто Дек 30, 2008 5:29 am

На всеки модел на всяка марка е различно, теб кое точно те интересува?
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

просто пример...

Мнениеот amestaff » Вто Дек 30, 2008 10:12 am

Ето ти един пример:

http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... _sheet.pdf

а иначе всеки производител си има свое решение...
Think positive :)
Аватар
amestaff
 
Мнения: 188
Рейтинг: 1392
Регистриран на: Нед Фев 22, 2004 7:35 pm
Местоположение: София, Казанлък

Re: просто пример...

Мнениеот bikerider » Вто Дек 30, 2008 10:36 am

:)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот axelmax » Вто Дек 30, 2008 5:09 pm

прочетох ,но там няма това което търся
търся принципа на работа


@GECKO-да кажем при Rock shox и 5th element например

ето снимки

Изображение

Изображение

Изображение
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bikerider » Вто Дек 30, 2008 7:03 pm

Принципа на работа с две думи е следния: клапи с променлив дебит за компресията/рибаунда според скоростта и/или позицията и/или ускорението на буталото по протежение на хода. Шайбите в клапите са елемента, който си променя геометрията и реализира променливия дебит на масло в дадена ситуация.
Подредбата на шайбите (диаметри и дебелина) задава кривата на дебита спрямо силата, която действа върху буталото.
Оттам нататък различните кръгове на смекчаването на компресията и рибаунда дават още по-голяма гъвкавост като комбинират различни клапи за различни категории скорости на буталото.

Виж за повече това, мисля че може да ти е от полза.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Вто Дек 30, 2008 8:26 pm

@bikerider:

Кажи му го направо бе!

@axelmax:

Учи физика!

Без физика и математика, не можеш да си адекватен механик на хидравлични системи.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GECKO » Вто Дек 30, 2008 10:25 pm

Уфф, това с математиката си е гадна работа.

Линкчето и написаното от bikerider е предостатъчно като основа. Ако се задълбочиш, ще установиш, че разликите между простата система с бутало с вариращ дебит чрез шайби (като показаното там) и един Motion Control не са толкова големи. Разликата там е това, че вместо да се движат шайбите спрямо буталото, се движи буталото спрямо шайбата. Различните приложения се въвеждат за да се постигне по-различното усещане/повече настройки/по-ниско тегло/избягване от съществуващ патент или каквото и да е друго, което търси производителя. Mission Control-а е още по-рафинирана система.

Решенията в Mission Control-а от снимките не са нови, просто са променени за да постигнат желаната характеристика на окачването и/или да избегнат съществуващи патенти.

В компресията на 5th-а има клапан с пружина вместо шайби, целта на която е да усили нискоскоростната компресия, без това да повлияе на високоскоростната така, както би повлиял монтаж на по-дебели (твърди) шайби. По същата причина на някой продукти се слага вторично плаващо бутало (ТРС+/Motion Control) -> това е един от начините да се получат по-силно разграничени степени на компресията.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Сря Дек 31, 2008 7:15 am

did написа:@axelmax:

Учи физика!

Без физика и математика, не можеш да си адекватен механик на хидравлични системи.


:agree::agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта