шок 5th element 222мм

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

шок 5th element 222мм

Мнениеот TENDER » Пон Яну 26, 2009 4:55 pm

Купих този шок http://www.progressivesuspension.com/pd ... nglish.pdf от форума http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=48473 Днес го монтирах, и хич не ми хареса как работи. Много бавен е, и на сгъване и на разгъване, дори когато и двете компресии и рибаунда са развити докрай. Като че ли маслото е прекалено гъсто. Също така, като се отпусна на седалката, движението на задницата спира доста внезапно, Изглежда сякаш има нужда от разработване. Напомпан е на 105psi, пружината му е 400lbs и сага е нормален за DH. Преди това карах с Xfusion Vector PVA 222mm 450lbs закупен чисто нов от Веломания, и не съм имал такива проблеми с него. По-късно днес ще кача реални снимки на шока. (ако не ми спрат интернета до тогава)
Какво ще ме посъветвате да направя?
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Мнениеот PtD » Пон Яну 26, 2009 5:30 pm

Много е възможно маслото да е гъсто :agree:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Harka » Пон Яну 26, 2009 5:55 pm

Каква е рамката?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Holz » Пон Яну 26, 2009 5:59 pm

Този шок по принцип е с много компресия /при определни рамки работи добре/. Manitou Metel R също има този проблем.Всико се оправя като оставиш 1 шайба на шимстака/мисля,че бяха 3/ и работата се оправя.

С flex разглобявахме неговия 5th,поради същата причина.Сега работи пъти по-добре[/b]
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот bikerider » Пон Яну 26, 2009 6:15 pm

@Holz: Недей да даваш готови "универсални" рецепти за шим-стака. На (почти) всички ни е ясно, че трябва да се играе с компресията и налягането.

Нека първо TENDER каже каква е рамката.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Holz » Пон Яну 26, 2009 6:36 pm

bikerider написа:@Holz: Недей да даваш готови "универсални" рецепти за шим-стака. На (почти) всички ни е ясно, че трябва да се играе с компресията и налягането.

Нека първо TENDER каже каква е рамката.


А мислиш ли,че сме го отворили,преди да пробваме всички други варианти ? С ремонт на шимстака е най-добре,нека flex си каже мнението,все пак той го кара ;)
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот Harka » Пон Яну 26, 2009 6:48 pm

@bikerider:

:agree:

"Рецептата" на Holz в някои случаи помага, в други по-скоро пречи. При всички положения обаче налягането и компресията почти не оказват влияние (говоря за заводските врътки и обема на камерата). Подмяната на маслото с по-рядко също не е решаване на проблема. Тайната все пак е в шим-стака, но не толкова в махането или разместването на шаиби, ами направо в подмяната му с нов такъв, съобразен за конкретната рамка, както и с изискванията на карача.

@TENDER:

Преди да правиш каквото и да било, най-напред разработи шока. При мен това стана за около месец активно каране. Като нов действително е тотално спечен. Ще видиш, че с времето ще живне. Колко точно и дали ще е достатъчно - зависи от рамката, но по-скоро не. Все пак преди да си го разработил почти нищо конкретно не можем да ти кажем.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Пон Яну 26, 2009 7:46 pm

Harka написа:Каква е рамката?


Ako oще кара "старата" рамка - Wheeler няква DH версия...
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот zero knowledge » Пон Яну 26, 2009 7:56 pm

5th няма шайби на буталото, които да са за компресия. Сигурно сте махали за рибаунда, което има ефект, но и голяма вероятност да се объркат нещата, понеже има шайби на 2 различни места със съвсем различна функция.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот flex » Пон Яну 26, 2009 8:10 pm

@TENDER

При мен, когато рамката беше настроена да работи със съотношение на окачването 4:1, компресията му се усещаше нормално (нито прекалено много нито прекалено малко). Но не ми харесваше колко бавно връща. При други настройки с цел оптимизиране на геометрията съотношението стана 3:1 и тогава започнах да мисля как да премахна излишната компресия и да намаля рибаунда.

Не те съветвам да отваряш шока сам. Ако това му е първото отваряне е вероятно да видиш адски голям зор и да го развалиш, тъй като на резбата на капачката държаща шиша фабрично е сложено лепило. Затова при тези шокове и едни други много подобни на тях има някои затруднения с първото им сервизиране. Изпрати го в сервиз както направих и аз. След като в момента ти е твърд, връща бавно просто помоли тези които ти го сервизират да му сложат по-рядко масло (ако не се лъжа фабрично е с 5W и моля ако някой знае точно да ме поправи). На този етап мисля че е добро начало. Оттам нататък, ако искаш да променяш още нещо трябва да знаеш какво точно искаш а това става само с каране.

Това което съм правил след като го отворих сам, засега мисля да не задълбавам. Това е решение на моя проблем , и не е универсално нито просто. Освен това имам какво още да пипна по него.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот Harka » Пон Яну 26, 2009 8:27 pm

Абе първо да го разработи, пък после да му мисли какво да го прави и къде да го праща.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Яну 26, 2009 9:26 pm

:offtopic:
Holz написа:А мислиш ли,че сме го отворили,преди да пробваме всички други варианти ? С ремонт на шимстака е най-добре,нека flex си каже мнението,все пак той го кара ;)


За отварянето - отворили сте го, спор да няма :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TENDER » Пон Яну 26, 2009 9:49 pm

@Harka, Xfusion-а ми нямаше нужда от разработване. От първия ден до сега си работи по един и същ начин. Нима този трябва да се разработва?

@Shady™, рамката е същата която си виждал преди. (но не е Wheeler)


Към всички:

Рамката е Pure Power - Tank SL с едноставно окачване (заден триъгълник). Опитах да кача снимки в imgshare.eu където имам регистрация, но сайта не може да се отвори.
На шока има лепенка с надпис VP Free/V 11 и вероятно е тунингован за някой модел на Santa Cruz. Обадих се на пича дето ми го продаде и се разбрахме утре да се видим за да му го върна.

Благодаря на всички които взеха участие в опитите да ми помогнат!
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Мнениеот Harka » Пон Яну 26, 2009 9:53 pm

TENDER написа:@Harka, Xfusion-а ми нямаше нужда от разработване. От първия ден до сега си работи по един и същ начин. Нима този трябва да се разработва?

Да, трябва.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mirelay » Пон Яну 26, 2009 10:49 pm

Според мен няма смисъл да го връщаш. Шока е бавен когато натискаш колелото на едно място. При каране работи доста добре, дори чисто нов. Разработи го, както всички ти казват. Налягането което трябва да има е от 50 до 175 PSI, така че не е проблем да го сложиш на 70-80 PSI и ще усетиш подобрение.
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Мнениеот Harka » Пон Яну 26, 2009 10:58 pm

Може би MAN6 с нещо не е съгласен и иска да се изяви?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Пон Яну 26, 2009 11:08 pm

TENDER написа:
@Shady™, рамката е същата която си виждал преди. (но не е Wheeler)



Ами аз малко се обърках защото ти дълго време мислеше че е Wheeler и аз ... свикнах че е Wheeler :D

My bad :crap:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот TENDER » Вто Яну 27, 2009 7:27 am

mirelay написа:Според мен няма смисъл да го връщаш. Шока е бавен когато натискаш колелото на едно място. При каране работи доста добре, дори чисто нов. Разработи го, както всички ти казват. Налягането което трябва да има е от 50 до 175 PSI, така че не е проблем да го сложиш на 70-80 PSI и ще усетиш подобрение.
Според някои хора които видяха на живо как работи, шока е тунингован за Santa Cruz. Лепенката с надпис VP Free/V 11 също води до това заключение. В 9.30ч имам среща с Любо (продавача). Ако някой може да ми каже какво трябва да се направи за да работи нормално на моята, пък и на която и да е друга рамка и каде могат да го направят, да пише до 8.50ч. А най-добре и да си остави телефона (на ЛС) за да мога да му се обадя, че не остава много време.
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Мнениеот TENDER » Вто Яну 27, 2009 8:38 am

Ето няколко снимки:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=164949

@Harka, @mirelay, след колко време или км. каране ще е разработен.

Към всики:

Ако реша да го задъжа, къде и при кой препоръчвате да му сменя маслото, и ако се наложи да се разменят или махат някакви шайби. Горе-долу колко ще ми струват тези сервизни услуги?
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Мнениеот GECKO » Вто Яну 27, 2009 1:32 pm

TENDER написа:... за Santa Cruz. Лепенката с надпис VP Free/V 11 ...


SC имат доста висок коефициент, та нищо чудно да има повече хидравлично съпротивление от базисния. Трябва да се намали, чрез отстраняване на шайби и т.н.

Нямам идея как изглежда отвътре амортисьора, та тук ще е нужно мнението на някой по-запознат, но това, което се сещам сега е един познат, който продава счупен Manitou Metep RP, чието бутало може да се ползува за да се добавят шайби за компресията. Това би помогнало за по-добро пресонализиране на амортисьора, защото както казаха по-горе 5th-а няма шайби за компресията.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Giggles » Вто Яну 27, 2009 4:19 pm

Тунингован за Santa Cruz ? Не мисля, че е работи само с определен вид рамки, а с други не, защото видях такъв шок на 2 различни рамки до сега ( и двамата собственика не се оплакваха от нещо нередно ). Възможно е да има нужда от разработка, настройки или смяна на маслото, както всички са ти казали.
Последна промяна Giggles на Вто Яну 27, 2009 4:28 pm, променена общо 1 път
We dream it, we make it, we break it, we fix it, we create. We destroy.
Jake Burton
Аватар
Giggles
 
Мнения: 54
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 8:58 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Capoeira » Вто Яну 27, 2009 4:24 pm

Доста голяма част от фабрично слаганите шокове по DW-link рамките са фабрично пипнати и мога да ти гарантирам че на нормална рамка ще работят доста различно. обратното също е в сила.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта