Технически термини, свързани с велосипеда и колоезденето

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Технически термини, свързани с велосипеда и колоезденето

Мнениеот Admin » Чет Фев 12, 2009 11:55 am

Откривам тази тема, за да може хората, които желаем да разискваме един или друг технически термин, как е правилно и как не да се назовават различни части от велосипеда или отделни елементи от тях и други подобни въпроси, да пишем на воля, без да правим офтопици в другите теми. Пък и така информацията ще е по-лесно достъпна, бидейки на едно място.
Призовавам заинтересованите да пишат сериозно и по темата, другите неща ще бъдат трити от време на време.

Започвам с няколко поста, които вчера бяха изрязани като офтопик от темата за новите модели на Intense, но някои от тях съдържат доста полезна информация, така че си струва да дадат началото на тази тема.
-------------------------------------------------------------------------------------

...Angular contact bearings...
...grease ports for easier bearing maintainance...
...grease fittings in the linkages...
...Monocoque top tube...
Последна промяна Admin на Пон Мар 02, 2009 9:49 am, променена общо 2 пъти
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Фев 12, 2009 1:08 pm

Вероятно става въпрос за радиално-аксиални лагери (които от своя стана са най-различни) и за "гресьорки" или точки за смазване :). Уредът, с които се внася смазката се нарича "такаламит". Все пак, admin, ще е добре в такива случаи да помолиш някой да преглежда статиите, не по друга причина, а с цел да не се ползват от хлапетиите неточни термини. Предполагам ще се съгласиш, че ако отида в магазин за лагери и поискам "ъглов лагер" ще има доста размисъл над желанитето ми.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Admin » Чет Фев 12, 2009 1:59 pm

@NovemberCharlie
Благодаря за предложенията! :agree:

Ако някой поиска "ъглов лагер", сигурно ще има размисъл. Аз "ъглов лагер" не съм писал никъде в статията.

Ако някой поиска "лагер с ъглов контакт", може и да не го изгледат така, съдейки по следните цитати от разни технически текстове, изровени току що с помощта на Google:

"...извън пътя на търкаляне на сачмен лагер с ъглов контакт. Този тип радиално-аксиални лагери изискват субективно регулиране на осовата хлабина при монтаж." - взето от тук.

"Шпинделът е разработен с 4 супер прецизни лагера клас 4 с ъглов контакт даващи висока якост и при най-тежки условия на рязане. " - взето от тук.

"...въртящите шарнири с иглени лагери с ъглов контакт..." - взето от тук.

Явно понятието "лагер с ъглов контакт" не е чуждо и на хора, които би трябвало да са по-вещи в тази терминология от мен. Сигурно "радиално-аксиални лагери" е по-правилно, но първото ми се струва далеч по-разбираемо и ако не е грешно (с оглед на цитираните горе извадки ще се радвам да разбера защо е глупост), не виждам причина да не го използвам.

"Порт за гресиране" достатъчно ясно показва за какво иде реч, но направих справка и видях, че въпросния елемент го наричат "гресьорка". Може да се види тук. Малък проблем е това, че понякога "гресьорка" наричат и уреда, чрез който се вкарва греста. (Правилното му наименование е такаламит, нали така?).

Занапред с удоволствие ще използвам думата "гресьорка", щом е по-правилна, а за "лагерите с ъглов контакт" очаквам някой да ми обясни защо е погрешно. :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Фев 12, 2009 2:20 pm

Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Admin » Чет Фев 12, 2009 3:00 pm

NovemberCharlie написа:http://www.lageri.net/lageri.php


Благодаря за интересното и полезно четиво! :beer:

Приемам, че "радиално-аксиални лагери" явно е по-правилно от "лагери с ъглов контакт" и в бъдеще ще го използвам. Друг е въпросът дали читателите ще разберат какво съм написал. :D

Мисля, че това е начинът за провеждане на една полезна за всички дискусия, от която всеки може да научи нещо ценно. :agree:

Предложението ти за предварителен преглед на статиите засега няма как да се реализира - сигурно и сам се досещаш за поне няколко причини. Затова пък, ако някой наистина е загрижен за правилността на един или друг термин и за това аудиторията да научи нещо ново, винаги може да повдигне въпросите така, както го направи ти. По този начин не само статиите ще стават по-прецизни като език, но и съфорумците ще научават по нещо полезно. В крайна сметка форумът е и за това. :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Фев 12, 2009 3:20 pm

bluskanie написа:Тва няква реклама ли е? Щот кат гледам е сайт на фирма, която предлага някакви лагери, но никъде не виждам да пише, че може да се смята за академично помагало по дадената специалност. Освен това, очевидно са изброени видовете лкагери, които ТАЗИ фирма предлага...

С две думи звучи като "Еми няма такива лагери пък" :)
Не, просто са го преписали

За твое лично ползване - http://www.bds-bg.org/search/index.php? ... A%F0%F1%E8 купуваш стандарта и се образоваш
Ако те интересуват лекции - http://memh.vtu.bg/me/e-book2/Razdel%20 ... GLAWA5.htm

@admin - по отношение на монокока, аз самият не съм много на ясно, защото моноковата конструкция представлява структура, в която няма разделение между декоративните и носещите елементи - просто двете функции са съчетани в едно. Т.е. велосипедната рамка сама по себе си е монококова конструкция. Може и да греша де.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Admin » Чет Фев 12, 2009 4:16 pm

NovemberCharlie написа:@admin - по отношение на монокока, аз самият не съм много на ясно, защото моноковата конструкция представлява структура, в която няма разделение между декоративните и носещите елементи - просто двете функции са съчетани в едно. Т.е. велосипедната рамка сама по себе си е монококова конструкция. Може и да греша де.


Аз няма как да знам повече от теб в случая. От малкото обяснения на български, които съм намирал, и от обяснения на английски, доколкото мога да си ги преведа правилно, съм останал с впечатлението, че монококовата конструкция се нарича още конструкция тип "черупка" (в някои случаи) и е вид самоносеща коснтрукция, която се характеризира с това, че стените на черупката носят натоварванията, за разлика от конструкциите с вътрешна носеща рама/скелет, която само е покрита с лека обвивка. При алуминиевите рамки винаги, когато съм виждал да се използва думата monocoque, тя е по отношение на рамки, при които някоя от "тръбите" или направо целия преден триъгълник са направени от две половини, които са "слепени" чрез заварка. Така е и в случая с горната тръба на Tracer VP. Не съм си измислил аз, че това е монококова конструкция.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот 4getcredo » Пет Фев 13, 2009 1:03 pm

Аз бих искал да споделя нещо принципно, което си мислех вчера след "диалога" между Admin и TOYAGA. Това е моя интерпретация и не мога да съм сигурен в намеренията на участниците, но ще се опитам да изкажа, по моему, полезни мисли.

Грубите реплики на TOYAGA са тенденциозни и аз не бих ги изповядъл като мой личен модел на отношение, но в тях може да бъде открит и рационален заряд. Припознаването на този заряд е доста нелеко усилие, което в моя случай може и да е само добронамерено внушение, но аз ще опитам да го споделя. Ако бях на мястото на Admin, сигурно и аз нямаше да се справя ;).

Съгласен съм, че повечето тук сме лаици. Докато четях статията за новия модел на Intense, използваният "лагер с ъглов контакт" ми даде много повече яснота за какво става дума отколкото "радиално-аксиален". Поясненията на Admin и на Ноемврийския пък ми дадоха да разбера точно за какво иде реч.

Около монокока не съм сигурен, че разбирам точно за какво иде реч, но чрез този пример, мисля, става ясен (или ми се иска да разпознавам), рационалния заряд в тенденциозното отношение на TOYAGA. То засяга (или само ми се иска) в много по-голяма степен принципни въпроси отколко точно тази определена статия. Admin сигурно ще се съгласи (доста статии за нови модели и нововъведения са му минали през очите), че много често използваните в тях думи и изрази имат за цел да създатат образ (маркетинг), отколкото да опишат технически точно състоянието на нещата. За точно този жанр това е стандарт. Опасностите идват, когато всичко това се усилва и влиза доста устойчиво в стандартите на ежедневното ни общуване (вж. икономическата криза ;)). В един момент нещата стават доста различни от първоначално близката връзка между образ и чисто инженерното решение. TOYAGA ми се иска да има точно тази опасност предвид.

Тук идва според мен избора на автора, който синтезира и поднася тази информация, дали той да е журналист (т.е. просто да предаде възможно най-коректно информацията/образа според източника) или да коментира и "разомагьоса" част от предавания образ като обясни някои от хватките на шаманите. По втория начин той става коментатор, автор, а в първия е само медиа, пре-водач...

Двата жанра са различни, но и доста трудно разгриничими при авторската работа. Категоричността, който TOYAGA проявява (според мен критикува Admin за некритичния му поглед към образите), е доста крайна. Ефектна като шум, но спорна като реални последствия. С бакшиши сигурно може да се говори така, но аз мисля, че тук има достатъчно маса културни и образовани хора, които заслужават повече (Admin е в това число).

:beer: ... турнах и аз малко мерудийка на манджата :D
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 13, 2009 1:42 pm

Ще си позволя да взема отношение, тъй като считам, че имам основание да защитя изискването за терминологична точност. На първо място терминологичната точност осигурява еднозначност на предаването и приемането на техническа информация. Това важно за целите на улеснената и еднозначна комуникация и съответно е от фундаментално значение за безопасността на техническите изделия. На второ място искам отбележа, че използването на буквални преводи от чужди езици води понякога до налагането на глупаво звучащи термини и словосъчетания. В подкрепа на това мога да дам два крещящи примера - "anti-diving seats - седалки против потъване под вода :bigeyes: " - става въпрос за седалки, които ограничават възможността тялото на пътника да се плъзне между седалката и колана при рязко отрицателно ускорение и "lift well - лифтов кладенец" - всъщност е асансьорна шахта. И последно, изпитвам истински ужас когато се говори с маркетингови термини на компании, измислени за гръмко прокламиране на отдавна известни технически подходи и конструкции. Това винаги ми е звучало като "Здрасти, балък! Ела да ти взема 100 лв. за нещо дето струва 2!"

Edit: Не знам дали ви е известно, "полуоска" е крайно неправилен термин. Осите не предават движение, за разлика от валовете. Също така не съществува автомобилна част, наречена "селенова втулка".
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 13, 2009 1:59 pm

Ето някои термини от ТММ и техни преводи на руски, английски и френски
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Пет Фев 13, 2009 4:31 pm

Ама говорете за велосипедните термини. Или по-скоро дефинирането им, а не грешен превод на някой си...

Например, бих желал някой да обясни подробно какво е точно "модулация на лостчето" Как се определя, от какво зависи и на какво влияе. Много се използва във форума, но подозирам, че поне половината от тия, които го ползват (4уек, ебати модулацията има тва...) нямат идея, за какво става дума. За мен не става дума. Аз не го използвам, но пък знам какво означава :)

И много други подобни простички и често използвани ТУК термини, които всъщност не са сложни но е ВАЖНО да се знае какво точно означават.

Дет се вика... да започнем от fundamentals...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 13, 2009 4:49 pm

bluskanie написа:Например, бих желал някой да обясни подробно какво е точно "модулация на лостчето"... Как се определя, от какво зависи и на какво влияе. ....За мен не става дума. Аз не го използвам, но пък знам какво означава :)
Еми давай де, кво чакаш?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Пет Фев 13, 2009 4:56 pm

Това, че разбирам на практика какво означава понятието, не и дава сигурност да го дефинирам технически. Именно, затова няма да е лошо някой да го стори. Не вярвам да е трудно да се обясни. Аз мога да кажа съвсем просто как го разбирам. Влиянието на движението на пръста на лостчето върху спирачната сила...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот PtD » Пет Фев 13, 2009 4:59 pm

Moдулация на спирачки - възможността за упражняване на фин контрол върху спирачната сила. По-добра модулация - по-фин контрол. По-лоша модулация - по-груб контрол.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот hitar_potter » Пет Фев 13, 2009 5:01 pm

bluskanie написа:Това, че разбирам на практика какво означава понятието, не и дава сигурност да го дефинирам технически. Именно, затова няма да е лошо някой да го стори. Не вярвам да е трудно да се обясни. Аз мога да кажа съвсем просто как го разбирам. Влиянието на движението на пръста на лостчето върху спирачната сила...
Това е твърде просто, според мен... По-скоро бих го дефинирал като някаква величина, която представлява съотношение между ходът на лостчето и спирачната сила, в интервалът от захапването до максималната мощност на спиране - колкото по-голямо е това съотношение, толкова по-голяма е „модулацията“. Или с други думи, модулацията описва „захапливостта на спирачката“ - при ниска модулация, спирачката изведнъж заковава, иначе - постепенно се увеличава спирачната сила до определен момент
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 13, 2009 5:05 pm

Що не разгледате спирачката като система от бутала и лостове? В тази система има функционална зависимост между сили и движение. Може пък тогава да си дойде на място термина?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот hitar_potter » Пет Фев 13, 2009 5:25 pm

При спирачките има малка особеност като еластичност на жилото/въздух в маслото/разкрачване на вилката (при в-брейк)/разкрачване на апарата (при дискови)

Всякакви такива фактори влияят на модулацията и правят безсмислен моделът с лостовете. Например, аз карам с в-брейк спирачки. След като си купих брейк буустър, получих по-голяма спирачна сила - но не при леко натискане, а при по-силното натискане - преди имаше определен момент, в който колкото и да натискаш, спирачната сила не се увеличаваше много - силата отиваше в разкрачване на вилката, а не в в накладките. След като си сложих бустъра, малко увеличих ходът на буталото, при който става по-голяма спирачната сила. Демек, увеличи се спирачната сила, а модулацията си остана същата :)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Пет Фев 13, 2009 5:33 pm

hitar_potter написа:Или с други думи, модулацията описва „захапливостта на спирачката“ - при ниска модулация, спирачката изведнъж заковава, иначе - постепенно се увеличава спирачната сила до определен момент


Близо си. Но бъркаш в някои моменти. Като начало няма ниска и висока модулация. Има добра и лоша модулация.

Лоша модулация може да е както хапливост, така и липсата на спирачна сила при силен натиск на лостчето.

Добрата модулация означава да можеш да контролираш спирачната сила фино. Т.е. да няма момент, в който рязко да се промени спирачната сила при малка промяна на позицията на лостчето. Това е свързано до голяма степен и с линейността на спирачката.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 13, 2009 5:34 pm

hitar_potter написа:При спирачките има малка особеност като еластичност на жилото/въздух в маслото/разкрачване на вилката (при в-брейк)/разкрачване на апарата (при дискови)

Всякакви такива фактори влияят на модулацията и правят безсмислен моделът с лостовете. Например, аз карам с в-брейк спирачки. След като си купих брейк буустър, получих по-голяма спирачна сила - но не при леко натискане, а при по-силното натискане - преди имаше определен момент, в който колкото и да натискаш, спирачната сила не се увеличаваше много - силата отиваше в разкрачване на вилката, а не в в накладките. След като си сложих бустъра, малко увеличих ходът на буталото, при който става по-голяма спирачната сила. Демек, увеличи се спирачната сила, а модулацията си остана същата :)
Аре вложи малко мисъл в първия ми пост. Не че нещо, ама първата ми спициалност в ТУ беше хидро и пневмо техника.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Фев 13, 2009 6:59 pm

Недопустимо е да се сее неграмотност.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Фев 13, 2009 7:33 pm

PtD написа:Добрата модулация означава да можеш да контролираш спирачната сила фино. Т.е. да няма момент, в който рязко да се промени спирачната сила при малка промяна на позицията на лостчето. Това е свързано до голяма степен и с линейността на спирачката.


Тоест излиза, че най-добрата модулация е линейната, тоест никаква :)

За мен модулация е коефициента (в някаква точка X от хода на лоста), с който се модулира приложената сила, т.е. това е втората (ако не се лъжа ) производна на графиката ход на лоста / спирачна сила.

Вече какво е добра и какво лоша модулация е субективно. Някои хора обичат много стръмна крива ход/спирачна сила, т.е. да хапе. Други обичат по-линейна крива, т.е. да влачи. Въпрос на вкус и стил на каране.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пет Фев 13, 2009 7:52 pm

bikerider написа:
Тоест излиза, че най-добрата модулация е линейната, тоест никаква :)

За мен модулация е коефициента (в някаква точка X от хода на лоста), с който се модулира приложената сила, т.е. това е втората (ако не се лъжа ) производна на графиката ход на лоста / спирачна сила.


Просто имаме различни дефиниции. По твоята дефиниция линейната е никаква. А по моята - линейната е добра :) (тъй като позволява фин контрол)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 13, 2009 8:41 pm

hint
NC написа:функционална зависимост

bikerider написа:в някаква точка X от хода на лоста
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Пет Фев 13, 2009 8:46 pm

TOYAGA написа:Недопустимо е да се сее неграмотност.


Недопустимо е грамотните да критикуват сеенето на неграмотност, без самите те да правят нещо за ограмотяването на неграмотните.

Изказването "недопустимо е да се сее неграмотност" вече няколко пъти съм го чувал от професори пред пенсия, които искат да приравнят усилията, които други хора полагат в момента, с техните стари заслуги.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 13, 2009 8:49 pm

Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот hitar_potter » Пет Фев 13, 2009 8:49 pm

hitar_potter написа: По-скоро бих го дефинирал като някаква величина, която представлява съотношение между ходът на лостчето и спирачната сила


@NC - нима това не е именно функционална зависимост ;) Не съм се изразил достатъчно математически коректно, може би по-правилно е да се каже поведението на dx/dy, където х е хода на буталото, а у-на лостчето (демек, това, което имаше предвид байкрайдър, само дето си мисля, че става въпрос за първа производна)

Мисля, че отново успяхме да направим нещата сложни и разбираеми само от доста охраничен кръг хора :D :D
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 13, 2009 9:00 pm

Другия вариант е да кажем, че модулацията е относителната способност на спирачната система да дозира/предава спирачното усилие.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Admin » Пет Фев 13, 2009 10:26 pm

NovemberCharlie написа:Другия вариант е да кажем, че модулацията е относителната способност на спирачната система да дозира/предава спирачното усилие.


Което всъщност е и определението, дадено от PtD. ;) Именно него съм срещал в повечето случаи като обяснение за модулацията - възможността да дозираш и контролираш фино спирачното усилие.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bluskanie » Съб Фев 14, 2009 1:16 pm

Butted frame или double butted frame.

Преди време разговарях с едно момче от ТОЗИ ФОРУМ, който ми разправяше, колко яко било double butted, щот нал раиш тва са си две тръби една в друга и нема грешка... :bowdown:

Butted тръба е тръба, която е с удебелени стени в единия си край.
Double butted - удебелени стени и в двата края на тръбата.

Обикновено става дума за долната тръба на рамката.

Може да е в комбинация с hydroforming tubes, което означава огъната /деформирана/ тръба, посредством матрица с водно налягане (RAM HT2 и DRAGOMIR C2 - долната тръба). Всъщност не си обяснявам ролята на водата, освен може би, че дава равномерност на натиска върху огъваната тръба...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот TOYAGA » Съб Фев 14, 2009 1:19 pm

Ей ся адвокат Ботушаров ше ти обЯсни сичко! Само чекай малко...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 376 госта