Спринт ?!

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Спринт ?!

Мнениеот kojota » Сря Яну 07, 2009 3:22 pm

Така - значи купих си на нова година ето това колело:

(благодаря на Lorda)
http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... 278&lang=2

знам , че сега 98% ще кажете - че за нищо не става и как съм се преебал ( дори и човека от който го купих ми каза , че не го кефи) на 1 и 2 ри му направих 2 карания по лек заснежен черен път и за мен става напърво четене - ще му сменя тези дни педалите и седалката ( на мен ми трябва мека туристическа седалка :) ) - обаче се замислям за евентуална смяна на вилката - гледам в секцията за продажби се продават разни вилки между 50 и 100 лв та въпроса ми е каква вилка мога да му сложа т.е. - какъв е хода който може да понесе колелото ?!

Благодаря предварително !

п.с. Честит имен ден на Ивановците !
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот Bolverk » Сря Яну 07, 2009 3:51 pm

Две думи за колелото и после няколко за вилката.

Колелото е лошо от към окомплектовка и не толкова от към рамка тоест с промени можеш да постигнеш добри резултати с това колело.

Сега за вилката. Препоръчвам ти максимум 120 мм. ход на вилката. За колело от този клас може би XCR - Lo

http://dimibike.com/product_info.php?cP ... 265fb33495

e добър избор.

По принцип по това колело освен вилката на първо време бих сменил предната спирачка и обтегача. Но това си остава мое виждане :)

Поздрави на всички Ивановци.
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Мнениеот kojota » Сря Яну 07, 2009 4:00 pm

Видях че предната спирачка е "гъзария" но за сега спира - но в скоро време ще я сменя , колкото до обтегача - не разбирам от тях - какъв му е дерта ( ще го карам докато не се пръсне - и после друг ще взема ) .Принципно аз няма да карам в някакви екстремни ситуации но искам постепено да подобря колелото ( без да преигравам естествено ) . . . за да ми е кеф да си го карам :)
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот azsa-bachinito » Сря Яну 07, 2009 11:52 pm

Нищо й няма на машината, карай си я така и после ще се научиш, кое как го искаш. За вилаката, да може да я смениш, да кажем, че като караш леко хода на вилката може да е макс 140 мм, ама щом е леко карането, нема смисал.

За вилката в "Пазар - вилки" във фроума видях няколко добри оферти за вилки Сънтур, мисля, ч цените варираха между 40 и 60 лв. За сега, според мен, зимай една от тях и си карай и после с времето (дълго) ще видиш кое как и защо трябва да смениш.

И да ти е честито и да се видим по пътеките.

След вилката, ако я смениш, те съветвам от сега да събираш за хубави капли. Аз сам с подобни и сам ги кривнал за 800 км, а не знам дали ще ми ги изправят хубаво. По моя преценки едни сносни колела биха ти излезли 250 лв. (главини деоре, шини за около 40 лв + спици и наплитане).
Та и най-важното е да почетваш форума и другите източници, за да определиш кое е най-добро за тебе.
Та ако сам аз, след смяна на вилка, капли ще се ориентирам и кам една задна дискова шимано с регулируеми накладки и от двете страни.
Сега сам с шимано брм 415 и в началото са много добри, за моите изисквания, но накладаката се регулира само от едната страна и с времето и изтуркването искат реглаж и пипане, което си е занимавка (абе разхлабвам болтовете на преходника да бутам малко на вътре спирачката или обтиахам жилото като завъртам навътре буталото така да се каже). Та тва е от мене, не че сам бил полезен.
Последна промяна azsa-bachinito на Сря Яну 07, 2009 11:59 pm, променена общо 2 пъти
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот eat ass » Сря Яну 07, 2009 11:58 pm

Честито за колелото.
На този етап ти препоръчвам да не купуваш каквото и да е по това колело, а да събереш някой и друг лев за по-добър клас велосипед.

П.П.
Карай си колелотоза здраве и удоволствие а другото с малко спестовност ще дойде
:beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
Аватар
eat ass
 
Мнения: 135
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Окт 12, 2005 2:29 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот te4o' » Чет Яну 08, 2009 9:16 pm

Ако ще взимаш първо вилка добър вариант е XCR.Обаче ако аз съм на твое място първо бих сменил каплите че тия нещо не ми вдъхват доверие.Ако ще го караш предимно по асфалт нямат проблем.
Аватар
te4o'
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1150
Регистриран на: Пон Дек 08, 2008 8:10 pm
Местоположение: Нова Загора - Варна

Мнениеот ico 1 » Нед Яну 11, 2009 11:17 am

Карай си колелцето засега, има ли нещо за смяна то само ще си покаже.Ако караш по-аграрно ще се наложи да смениш вилката отначало,защото тази с която е в момента е от най-лесно раздрънкващите се.Рамката е същата като на спринт аполон и би понесла вилка с ход 120-130мм.Относно каплите,според мен не са чак толкова лоши.Аз карам с такива и нямам проблеми засега.(то зависи кой как кара-не съм скачал,но не карам и само градско,често блъскам по камънаците).Педалите са си за смяна-имат навика да им слагат най-евтините,които са само за изпробване на велосипеда.При мен подобни педали изкараха около седмица.Моят съвет,както ти казах е карай,като нещо се счупи или разлуфти,тогава сменяй.Така и така си ги платил тези компоненти-изкарай им парите :)
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот kojota » Нед Яну 11, 2009 1:15 pm

Благодаря на всички - мисля да последвам съвета на ico 1 - може би това е за мен - все пак се оглеждам за вилка и седалката и педалите сигурно ще сменя на първо време .
още веднъж - благодаря на всички !

Безавариино
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот kojota » Нед Яну 25, 2009 7:32 pm

Здравейте пак - вече след няколко карания ми изникват и първите питания :
Задната спирачка ми е V-break - Логан мисля че , няма значение - въпросът ми е как се прави лаж на този тип спирачки - проблема ми е , че едото рамо ( това през което минава жилото с извита тръбичка ) някак ми е по "мързеливо" ако мога така да се изразя - бе вобще ако ми кажете от къде се регулира тва нещо.

Предната спирачка е някаква механична дискова - знам че е няква куче марка - но за сега си спира - някаква профилактика може ли да правя на еня за да я запазя малко по дълго време в изправно добре работещо състояние ( нещо да се смазва почиства и.т.н)

И последно ( за сега ) днес имах доста калничко и мокро каране - каква смазочна профилактика е добре да правя на колелото ( движенията на каплите и средното смазват ли се по някакъв начин ?) и вилката - с какво мога да я смажа почистя - и трябва ли да я разглобя за да я смажа ( не е спекла още но да си знам )

и така - благодаря предварително !
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот kojota » Нед Яну 25, 2009 7:35 pm

Здравейте пак - вече след няколко карания ми изникват и първите питания :
Задната спирачка ми е V-break - Логан мисля че , няма значение - въпросът ми е как се прави лаж на този тип спирачки - проблема ми е , че едото рамо ( това през което минава жилото с извита тръбичка ) някак ми е по "мързеливо" ако мога така да се изразя - бе вобще ако ми кажете от къде се регулира тва нещо.

Предната спирачка е някаква механична дискова - знам че е няква куче марка - но за сега си спира - някаква профилактика може ли да правя на еня за да я запазя малко по дълго време в изправно добре работещо състояние ( нещо да се смазва почиства и.т.н)

И последно ( за сега ) днес имах доста калничко и мокро каране - каква смазочна профилактика е добре да правя на колелото ( движенията на каплите и средното смазват ли се по някакъв начин ?) и вилката - с какво мога да я смажа почистя - и трябва ли да я разглобя за да я смажа ( не е спекла още но да си знам )

знам че има какво да се желае от чаркалака - но постепенно ще се набавя - за сега смених само седалката - беше налеащо - взех си тази :)

http://screambikes.eu/product_info.php? ... adaaf74c14

направо се родих с нея :banana:


и така - благодаря предварително !
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот dibo92 » Нед Яну 25, 2009 7:47 pm

Има статия за настройка на v-brake - http://www.mtb-bg.com/articles/ar058.htm .За профилактиката на колелото разгледай тази статия, а за вилката виж тук. Разликата е,че при Zoom-а болтовете за отваряне може да са във краката и да е нужен дълъг шестограм за развиването им.
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Мнениеот azsa-bachinito » Нед Яну 25, 2009 7:48 pm

Еййй как е седалката колко време си карал с нея без да ставаш, какво - нагоре надоле -какво се чуств след та.
Та за ж-брейка, може би се получава щото евтин и аз имах тоиа проблем. Можеш да смазваш по често рамената, да затегнеш пруджинката на мързеливото и да поотпусннеш на другото или да си земеш поскъп ж-брейк -може би там няма такъв проблем не знам. А най-добре изтърпи го малко и събери едни пари за една дискова шимано брм 415 (по-добре арзбира се е следващия клас заото е с две регулируеми накладки).
За профилактиката има много теми из форума няма да говория.За предната дискова само и сменяш накладките кат се изтъркат и стегаш жилото. а от време на време може да ги махаши да почиствашк ожусит/ броните- ама тва май повече за скороти беше. Абе карай си машината и несе притесниаваи нищо нямада и стане.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот Quasar » Нед Яну 25, 2009 7:55 pm

Със спирачките имах и аз такъв проблем...оправи се супер тъпо значи гледай
1. Откачаш жилото да не ти опъва спирачката и да ти пречи
2. Развиваш шестограма който държи спирачката за рамката
3. дърпаш да излезе...остава един шип (pivot) на който е била нанизана самата спирачка
4. Мажеш с грес (нека е по тънка иначе само събира прах) и повтаряш процедурата на обратно за сглобяване
Това се прави за 4те части на спирачката (2 отпред и 2 отзад)
Гаранция че ще започнат да движат по мазно
Успех
Аватар
Quasar
 
Мнения: 294
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 2:24 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот kojota » Пон Яну 26, 2009 9:31 pm

Да не отварям нова тема - каква е разликата в ХЦМ и ХЦР модела на сънтур ?! ако приемем че са с еднакъв ход примерно ?!
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот minkacho0 » Пон Яну 26, 2009 9:40 pm

За кой XCM и за кой XCR говориш,защото има различни модели.Има само с пружини,има с заключване и маслен патрон... Иначе като цяло XCR се води по здрав ;)
Аватар
minkacho0
 
Мнения: 133
Рейтинг: 1146
Регистриран на: Нед Окт 12, 2008 9:46 pm
Местоположение: гр.Шумен

Мнениеот kojota » Пон Яну 26, 2009 9:50 pm

само с пружини - тук един колега от форума предлага една с една пружина - и се 1удя дали ще е ок с моите 93-4 кг?!
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот minkacho0 » Пон Яну 26, 2009 9:51 pm

Няма да е ок ако е само с една пружина,а в другия крак няма нищо,а до колкото разбрах ще е така.
Аватар
minkacho0
 
Мнения: 133
Рейтинг: 1146
Регистриран на: Нед Окт 12, 2008 9:46 pm
Местоположение: гр.Шумен

Мнениеот kojota » Пон Яну 26, 2009 10:02 pm

и на мен така ми се струва щото няма логика да е стаблно и равномерно - 10х
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот kojota » Пон Яну 26, 2009 10:31 pm

Благодаря на dibo92 за статиите - за спирачката е много полезна - 10 хх не че другата не е - ама спирачките си е по тънка работа:)


azsa-bachinito - седалката е супер - вярно че не съм я карал супер продължително - но за 2- та часа който прекарах на нея - супер - прибрах се без никакъв дискомворт в задника - което с онази "оригиналната " която е едва ли не пластмаса само беше абсурд .
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот ss_leo » Вто Яну 27, 2009 12:35 am

За тези пари Гризли 2 не е ли по-добре ? :popcorn:
ss_leo
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Сря Юни 25, 2008 3:29 pm

Мнениеот kojota » Чет Фев 12, 2009 3:23 pm

Да си продължа темата :) - както се очакваше дисковата спирачка Зоом спря да работи :) = купих си V- break - Тектро - наистина от ефтината им серия - но наистина усетих разлика - понеже ги смених по време на каране - щом усетих че не спирам - отидох до магазина и взех 2- спирачки - сега може би ще е добре да сменя и лостчетата - щото тези на Спринта са с пластмасова основа - та насочил съм се към тези - като цена ме устройват - не че неможе да дам и малко повече - ако има смисъл :
http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... =81&lang=2

така лека полека Спринта започва да прилича на колело - скоро се надявам да сменя и вилката :D :^:
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот wicked » Съб Фев 14, 2009 3:57 am

Имам подобен случай - преди доста време си купих Спринт Аполон, горе-долу същия клас велосипед като твоя. За година и малко вкарах около 1000лв. за подобрения - в момента оригинални останаха рамката, курбелите, предните венци и скобата на колчето, като в никакъв случай не съм монтирал висок клас части и мисля още пари да хвърля за рамка. Направи си сметка дали да ъпгрейдваш или да не вземеш нещо готово сглобено, но по-висок клас. Факт е, че постепенното надграждане е супер зарибявка и на всеки нов чарк приритваш от кеф като го сложиш и след това го подкараш, но като теглиш чертата накрая - не излиза рентабилно(особено ако си като мен - с 1000 хобита и всичко заработено се инвестира в някаква джаджа по тях). Но както казаха другите - сменяй като се скапе нещо или ако усетиш, че наистина ти е неудобно, но това става само с каране. Не се заглеждай много-много по магазините, че се сдухваш после колко зле ти е колелото(горе-долу като с мацките и моделките;). Айде стига толкова глупости, успех с новия байк и само готини преживявания с него!
Глухите ослепяват, слепите оглушават, сакатите - умират..., а на останалите им миришат краката!
wicked
 
Мнения: 68
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Юни 23, 2005 9:29 am
Местоположение: Bhutan

Мнениеот kojota » Сря Фев 18, 2009 2:24 pm

Здравейте пак - извинявам се че пак с тъпите въпроси - но в момента се пазаря с еднин пич за вилка ХСМ - та въпроса ми е - ще е добре ли моето колело и моите 94 кг с нея ?!
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот манджа » Сря Фев 18, 2009 2:59 pm

според мен за малко пари отгоре (10-20 лв) или дори на цената на употребяван ХЦМ можеш да си намериш читаво Дуро Д или Дуро е ;)
Поздрави Паржо !
Аватар
манджа
 
Мнения: 533
Рейтинг: 1454
Регистриран на: Сря Ное 05, 2008 10:06 am

Мнениеот azsa-bachinito » Сря Фев 18, 2009 4:31 pm

Или Екс Си Ер сас заключване.
Аз сам карал Ек Си Ем-а не е лош като за нисак клас. Трябва редовно обаче да се поддържа, за да работи добре, а и позамръзва на студено. Но иначе за леко цъкане става.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот kojota » Чет Фев 19, 2009 12:17 am

така аз продължавам с въпросите :))
искам да ми препоръчате палцови команди в по ефтиния клас - гледам в Niko тези :

http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... cts_id=277

които са комбинирани с лостчета за спирачки или

http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... cts_id=634

- има ли значение че оптегача е Шимано а командите С-рам ?!
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот TeDo_BaPHa » Чет Фев 19, 2009 9:23 am

kojota написа:има ли значение че оптегача е Шимано а командите С-рам ?!


Има, двете скоростни системи действат на различно "предавателно число" така да се изразя. Докато на срам предавателното число е 1:1, то на шимано е 2:1(или 1:2 или винете ако бъркам..), тоест за едно дърпане за смяна на скорост на едната система жилото се издърпва 2 пъти повече от колкото на другата ;). Във форума има подходящи теми за предавателното число, предимства на едното и на другото :).
Have a nice day :beer:
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот azsa-bachinito » Чет Фев 19, 2009 2:20 pm

АЗ карам с комбинираните команди, които си посочил, самоче следвашия модел - едни черно сребристи, много сам доволен от работата им, според мен, са доста прецизни за парите си, а и не се чупят лесно.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот griffin » Чет Фев 19, 2009 3:55 pm

Ако смяташ да сменяш обаче задните венци или да слагаш хидравлика си вързан т.е ако искаш 9 венеца отзад трябва да сменяш команциде накуп, ако искаш хидравлика отзад пак така заради комбинацията така че си прецени сам.

Лично аз съм почитател на тая комбинация и карам с такава но съм решил до къде да ъпдейтвам колелото :-)
griffin
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Авг 13, 2008 5:40 am
Местоположение: София

Мнениеот ico 1 » Пет Фев 20, 2009 9:51 pm

Комбинираните команди на shimano са добри.Ако наистина искаш да си смениш и лостчетата на спирачките това е най-добрия вариант за теб.Едва ли ще надграждаш с хидравлични спирачки.
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта