Dragomir Factory DH vs. Scott Nitrous 10

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Dragomir Factory DH vs. Scott Nitrous 10

Мнениеот Mavic-D321 » Нед Мар 01, 2009 8:15 pm

:agree: Здр, Скоро ще ми предстои смяна на рамката!Спрял съм се на тези две... http://dimibike.com/product_info.php?cP ... c68959a93f и http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15584
Ще се използва за Фриирайд и тук там някоя патека.Тежа около 50-52 килограма, висок съм 172-175.Бюджета ми за гола рамка без шок е около 400-450 лева.Като се има в предвид, че ще я закупя 2-ра ръка. :)
Очаквам да ми помогнете в избора на рамка. :beer:
Аватар
Mavic-D321
 
Мнения: 118
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 11:26 pm
Местоположение: South Bulgaria

Мнениеот dido_nitrous » Нед Мар 01, 2009 8:36 pm

Добре си се насочил :beer: И двете рамки са много добри, ;) горе-долу мисля че са еднаква височина, но на Dragomir-а е по-високо средното движение и естествено събира по-голям шок. Ако караш повече DH мисля че ще ти е по добре с него, но ако ще караш повече FR Скота е по-добър, щото при фриирайда не му пречи толкова колко е високо средното :)
Т'ва е само мнение :beer:
PIRATKA DH TEAM
Аватар
dido_nitrous
 
Мнения: 185
Рейтинг: 1071
Регистриран на: Вто Мар 25, 2008 8:06 pm
Местоположение: Ловеч

Мнениеот kikon » Нед Мар 01, 2009 8:41 pm

Аз пък мисля, че трябва да си погледнеш резултатите в анкетата.

За справка - аз бих взела Нитруса.
Flow like water down the hill.

http://keekie.me/
Аватар
kikon
 
Мнения: 1706
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 03, 2008 3:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот Mavic-D321 » Нед Мар 01, 2009 9:15 pm

dido_nitrous написа:Добре си се насочил :beer: И двете рамки са много добри, ;) горе-долу мисля че са еднаква височина, но на Dragomir-а е по-високо средното движение и естествено събира по-голям шок. Ако караш повече DH мисля че ще ти е по добре с него, но ако ще караш повече FR Скота е по-добър, щото при фриирайда не му пречи толкова колко е високо средното :)
Т'ва е само мнение :beer:

Попринцип рамките за DH са с по ниски средни, но Dragomir-а е с по-високо, така е по-удобно за Дропене и Фриирайд.Затова мисля, че не е толкова добра рамка за DH, но да не се отколнявам от темата си. :popcorn:
Аватар
Mavic-D321
 
Мнения: 118
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 11:26 pm
Местоположение: South Bulgaria

Мнениеот daf4ov » Нед Мар 01, 2009 9:22 pm

Колкото и малко познания от меки рамки да имам,първото нещо което забелязах е че едната рамка е с кобилица а другата с единично люлеещо рамо
Едната рамка има 12 ос другата 10 това обмислил си го?
Не се заяждам...и да,осъзнавам че май пиша глупости :D
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride :)
Аватар
daf4ov
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 5:55 pm
Местоположение: United States of Love...

Мнениеот Mavic-D321 » Нед Мар 01, 2009 9:27 pm

Ама Скота е с чело 1.5 :) ... за разлика от оста :D
Аватар
Mavic-D321
 
Мнения: 118
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 11:26 pm
Местоположение: South Bulgaria

Мнениеот FREERIDE RIDER » Нед Мар 01, 2009 9:53 pm

Някой factory dh са с 10 мм ос . Аз карам nitrous 10 и съм супер доволен рамката е супер лека доста по лека от dragomir-а , освен това dragomir-а
е ФАФЛА .NItrous- а е къде къде по здрав . nitrous става за каране тип : ам,фр и дх .
Избирам nitrous -а :popcorn:

нитроус тежи толкова със шок
Последна промяна FREERIDE RIDER на Нед Мар 01, 2009 10:14 pm, променена общо 1 път
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Мнениеот Teodor40 » Нед Мар 01, 2009 10:11 pm

С риск да обидя някой, но Нитрус не се кара от хора, които са състезатели и сериозни карачи. Дай ми един Скот и ще видиш, как се кърти задна главина от 10мм -овата ос, как се пука чело за един месец. 10 ос за спускане е абсурд някакъв просто. И това единично люлеещо се рамо, специално на тази рамка, не може да работи по-добре от факторито чудото да стане.
3570гр. е Скота, Факторито е 3500грама. Доста по-тежко е наистина...
Що пишете някакви глупости на изуст само не мога да разбера?
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Holz » Нед Мар 01, 2009 10:18 pm

Аз също съм за Factory-то.Освен,че с нея са печелени състезания в БГ,има и настройки на геометрията,докато при Скота липсват такива...Също така Скота прави 150/170мм ход,а "българина" доста повече.. Успех с избора :beer:
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот dido_nitrous » Нед Мар 01, 2009 10:24 pm

Teodor40 написа:С риск да обидя някой, но Нитрус не се кара от хора, които са състезатели и сериозни карачи. Дай ми един Скот и ще видиш, как се кърти задна главина от 10мм -овата ос, как се пука чело за един месец. 10 ос за спускане е абсурд някакъв просто. И това единично люлеещо се рамо, специално на тази рамка, не може да работи по-добре от факторито чудото да стане.
3570гр. е Скота, Факторито е 3500грама. Доста по-тежко е наистина...
Що пишете някакви глупости на изуст само не мога да разбера?


Вярно е ама момчето си търси рамка за фрийрайд а не за даунхил. :dunno: Аз карам нитрос 20 и съм го мъчил доста а за една година не е мръднал ;)
PIRATKA DH TEAM
Аватар
dido_nitrous
 
Мнения: 185
Рейтинг: 1071
Регистриран на: Вто Мар 25, 2008 8:06 pm
Местоположение: Ловеч

Мнениеот kikon » Нед Мар 01, 2009 10:33 pm

Ехо, даунхилърите, тук не говорим за състезания.
Освен това ходът не е определящ за работата на дадена рамка/вилка.

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=50487
Flow like water down the hill.

http://keekie.me/
Аватар
kikon
 
Мнения: 1706
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 03, 2008 3:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот Teodor40 » Нед Мар 01, 2009 11:14 pm

kikon написа:Ехо, даунхилърите, тук не говорим за състезания.
Освен това ходът не е определящ за работата на дадена рамка/вилка.

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=50487


Състезанията са мястото, където се доказва даден продукт. И хората, които се състезават се предполага, че са по-запознати и имат повече опит в тази област.
За фрирайд, хода е от доста голямо значение. Поне така съм чувал, не практикувам.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот GECKO » Нед Мар 01, 2009 11:40 pm

Teodor40 написа:... 10 ос за спускане е абсурд някакъв просто... не мога да разбера?


Само ще вметна няколко идеи:
Specialized Demo 7/8
Balfa BB7/Appalache Réal

И двете бих ги карал с повече вяра от колкото Factory ;)

Както беше писал един човек драстично по-напред във спорта от теб и мен "Геометрията е по-важна от хода", а Factory-то не знае как се чете тая дума ;)

По темата - не бих избрал Factory.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот sherpite » Пон Мар 02, 2009 12:17 am

GECKO написа: Factory-то не знае как се чете тая дума ;)
Чете се Фрактури, чух го от Юлиан, хората с подобни рамки има ли абонамент при него.
Аватар
sherpite
 
Мнения: 722
Рейтинг: 1623
Регистриран на: Нед Мар 27, 2005 9:35 am
Местоположение: София

Мнениеот VOVA » Пон Мар 02, 2009 12:29 am

Много разбирачи пишат в тази тема,пишат без да знаят както и да е тоя форум замина.П.С защо написах това мнение?!Някой ще ми шибне минуса ли хах?Само се нервирам като чета и пиша тук. :dunno:
Аватар
VOVA
 
Мнения: 329
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Вто Май 30, 2006 7:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Пон Мар 02, 2009 1:16 am

VOVA написа:Много разбирачи пишат в тази тема,пишат без да знаят както и да е тоя форум замина.П.С защо написах това мнение?!Някой ще ми шибне минуса ли хах?Само се нервирам като чета и пиша тук. :dunno:


Е хайде де, кажи какво не знаеме?
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Mavic-D321 » Пон Мар 02, 2009 10:32 am

Рамката ще се ползва за доста агресивен фриирайд и може би ще се ползва за начинаещ даунхил.Но несъм казал само за Надолу, нито пък за състезания. ;)
Аватар
Mavic-D321
 
Мнения: 118
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 11:26 pm
Местоположение: South Bulgaria

Мнениеот dido_nitrous » Пон Мар 02, 2009 8:01 pm

Teodor40 написа:
kikon написа:Ехо, даунхилърите, тук не говорим за състезания.
Освен това ходът не е определящ за работата на дадена рамка/вилка.

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=50487


Състезанията са мястото, където се доказва даден продукт. И хората, които се състезават се предполага, че са по-запознати и имат повече опит в тази област.
За фрирайд, хода е от доста голямо значение. Поне така съм чувал, не практикувам.


Не може да се сравнява FR с DH рамка. Това са си различни стилове. Все едно да се сравнява dirt и XC колело- кое е по-добро. Factory-то не трябва да го сравняваме с нитроса.
PIRATKA DH TEAM
Аватар
dido_nitrous
 
Мнения: 185
Рейтинг: 1071
Регистриран на: Вто Мар 25, 2008 8:06 pm
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Teodor40 » Пон Мар 02, 2009 8:40 pm

То в БГ ще е някакъв професионален фрирайд 100%, това е ясно...И аз не знам, защо се обсъжда.

@GECKO, нека не сравняваме различни класове рамки. Ясно е за какво говоря.
За дропене какво значение има работата на рамката по-точно? Само прогресията и хода са от значение. Говорим за БГ фрираид още :)

sherpite написа:
GECKO написа: Factory-то не знае как се чете тая дума ;)
Чете се Фрактури, чух го от Юлиан, хората с подобни рамки има ли абонамент при него.


Хората с подобни рамки ходиме да караме на Витоша... и то не по туристическата ;)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот GECKO » Пон Мар 02, 2009 9:43 pm

Teodor40 написа:...
@GECKO, нека не сравняваме различни класове рамки. Ясно е за какво говоря.
За дропене какво значение има работата на рамката по-точно? Само прогресията и хода са от значение. Говорим за БГ фрираид още :)
... ;)


Една читаво проектирана рамка ще може да става и за дропене и за газене.

Между другото честито, до колкото разбрах си сменил своето Factory :beer:

Сподели с какво според теб Factory DH е по-добро от същото при Scott-а (в случая)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Teodor40 » Пон Мар 02, 2009 10:07 pm

Мерси :) Смених я, да :)

Иначе:
-по-голям ход, което е по-добро при ФР
- 12мм ос. Каквото и да говорим, това дава допълнителна здравина.
-регулиране на геометрията. Може да се намали челният ъгъл и да се вдигне стредното.
-по-добър външен вид (поне според мен)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Attention-rider » Пон Мар 02, 2009 10:08 pm

Пичове! Не са само тея две рамки на света до 500лв. Човекът е написал между кои се колебае, а не че иска точно драгомира или скота. Аз лично небих избрал нито едно от двете, защото просто не ми допадат, не че са лоши рамки. Лично аз бих търсил рамка по критерийте - доволно количество ход(всеки сам си определя според нуждите), здравина и най-вече добра геометрия за стила в който съм се насочил!

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Мнениеот Maxxis-Diesel » Пон Мар 02, 2009 10:18 pm

Ами при това което каза Teodor4o, а и не само той избирам Българина!Чувал съм и други хубави отзиви за Factory.На мен ми трябваше висока рамка, каквато е тя, сравнително здрава и е с по-голям допустим ход на окачването.Високото средно също е удобно за Фриирайд и Дропене, но и на Спукания ще млатя. :) Мерси на всички! :beer:
П.П. Mavic-D321 ми е другия профил. :agree:
П.П.2. Надявам се в близките 3 месеца да имам парите за рамка, такаче давайте предложения.И шок ми трябва. :D ;)
Skype: Downhill-Maniak
Аватар
Maxxis-Diesel
 
Мнения: 99
Рейтинг: 980
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 1:43 pm
Местоположение: Хасково

Мнениеот GECKO » Пон Мар 02, 2009 10:52 pm

Teodor40 написа:...
-по-голям ход, което е по-добро при ФР
...


Защо? Не е ли по-добре една рамка да има стегнат и добре работещ ход, който да и позволява да поема ударите и да ги разсейва по-добре. Да е платформена поне малко за да може да се върти поне малко с нея (това също е част от FR-a), и да е по-стабилна в завоите (това и за DH си трябва). Като стана дума за DH световният шампион през последните 3 години е бил човек все с по 200мм ход и ниско средно, вместо не по-малко силните ездачи с 250мм ход, високо средно и по-стръмни ъгли. FR не е само Drop, но това е друга тема. Многото ход при такъв амортисьор (222мм) значи голям коефициент, а вдигането на хода с още "настройки" на рамката също води до повече извращения с амортисьора. Колкото по-голям коефициент толкова по-голямо натоварване, което рано или късно води до неприятности с амортисьора. Само за пример:

IH Sunday 240mm амодтисьор с ход 200mm
Commencal Supreme DH 240mm амодтисьор с ход 200mm
Intense Socom 240mm амодтисьор с ход 200mm
Turner DHR и още и още, но примера е ясен

Като стана дума за това новата ти рамка с колко ход е при 240мм амортисьор?

Ето и от "Българските" - Ram FR 222мм амортисьор с ход 190мм (180мм за старите) - коефициента пак е нисък, та не е невъзможно от евтина рамка да се очаква такова нещо.

Teodor40 написа:...
- 12мм ос. Каквото и да говорим, това дава допълнителна здравина.
...


Да, и наистина няма скършени Factory-та точно в тази част на задницата. Вместо това се цепят при челото, или при средното. Лагерите умират защото пивотите около които се въртят са заварени на диагонал, а амортисьорите се чупят при шиша, защото задницата не се суче (заради 12мм ос) но просто се движи накриво - заради некадърно изпълнение.

Teodor40 написа:...
-регулиране на геометрията. Може да се намали челният ъгъл и да се вдигне стредното.


Средното в най-ниската позиция с 222мм амортисьор е 375мм (със 24ка отзад) а челният ъгъл става под 64* с 200мм вилка (това за новите, старите бяха по-трагични). Защо му е на човек да вдига повече от това средното? Няма ли това да го направи по-нестабилен в завоите, и да увеличи коефициента (респ. хода на рамката => натоварването на амортисьора) с което да му трябва и по-твърда пружина, това без да намесваме работата на окачването в тези настройки.

Teodor40 написа:...
-по-добър външен вид (поне според мен)


И тук има място за спор, но съм склонен да се съглася. Като дизайн си я бива все едно не инжинер ами дизайнер я е правил ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Maxxis-Diesel » Пон Мар 02, 2009 11:08 pm

Искам да ви попитам, кое от двете чела в случея е по здраво, 1.125 или 1.5.Специално за тези две рамки говоря. :popcorn:
Skype: Downhill-Maniak
Аватар
Maxxis-Diesel
 
Мнения: 99
Рейтинг: 980
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 1:43 pm
Местоположение: Хасково

Мнениеот Attention-rider » Пон Мар 02, 2009 11:23 pm

Според-зависи какво има пред него. :) Респективно (взаимствано от гецко :D ), може да имаш много здраво захванато за рамката 1.125 чело, със добри заварки и множество добре направени подсилки, и в същото време да имаш едно голо 1.5 чело захванато само със заварка чело към рамката и неподходящ челен ъгъл. Кое, ще е по-здраво? Сега разбираш ли аджаба къде била работата? Зависи от рамките, от геометрията, от стилът на правене и т.н.

Ох - аз нещо май заспивам! 1,5 челото е по-добро в случая, но дали другата рамка няма други приимущества и дали е голямо приимущество 1.5 чело при положение, че другата рамка е с геометрия, която позволява 1,125 чело без конфузни ситуаций.

ПП: Ядох много орехи - та не се учудвайте, ако почна да пълня форума със "умни" постове :P :thumb:

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Мнениеот Teodor40 » Пон Мар 02, 2009 11:31 pm

@GECKO, прав си... до някъде. Само да отбележа, че Росен единствен е чупил рамката при средното... да не казвам как. То беше ясно, че нещо се поддаде. Само въпросът беше кое :D

За шоковете не мога да се съглася напълно. Има рамки работещи 700 и повече либри пружини и без да имат проблеми с шока.

Доста счупени шишове има и с разни РАМ-ове например. Това по-скоро е до късмет с шока според мен. И до това, да си гледаш болтовете, пружината и т.н. Много хора си регулират твърдостта с нея(завиват я повече), как да не чупят шишове?

Има и криви факторита, но това е малко преувеличено като статистика. Винаги може една рамка да се провери, дали е крива. Сгъва се без шок, гледа се от задната страна и се вижда. Дори и малка разлика да има е очевидно.

Не казвам, че рабирам много, напротив. Но в БГ фрирайда не е това, което гледаме по мрежата. Ако някой напише, че ще кара този стил, това най-често значи, че ще се мята от малки дропчета, ще скача с някакви леки чупки и т.н. :)
Лично мен ако питаш, за тази цел бих взел един хубав твърдак с малко повече ход във вилката за тия пари :D
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот GECKO » Вто Мар 03, 2009 12:18 am

Teodor40 написа:...
За шоковете не мога да се съглася напълно. Има рамки работещи 700 и повече либри пружини и без да имат проблеми с шока.
... :D


Не става въпрос за здравина, а по-скоро за хидравлично съпротивление. При големи коефициенти амортисьора (фабрично настроен за около 3:1) не може да забавя достатъчно хода, и започва да работи... като лодка. Задницата става нестабилна, клати се с повод и без, а недостатъчен rebound може да е доста неприятно. Както писах по-горе не е важно колко ход има, важно е как работи.

Ето и още една тема за мислене - CG спечели Red Bull Rampage на Cannondale Gemini (180мм ход от 240мм амортисьор). Изключително линейна рамка, с нисък коефициент, но за сметка на това с огромен потенциал за настройка чрез амортисьора.

Teodor40 написа:...
Доста счупени шишове има и с разни РАМ-ове например. Това по-скоро е до късмет с шока според мен. И до това, да си гледаш болтовете, пружината и т.н. Много хора си регулират твърдостта с нея(завиват я повече), как да не чупят шишове?
... :D


не мога да твърдя, че има колела с 100% гарантирано еднакво качество, нито че може да са идеотоустойчиви но...

Teodor40 написа:...

Има и криви факторита, но това е малко преувеличено като статистика. Винаги може една рамка да се провери, дали е крива. Сгъва се без шок, гледа се от задната страна и се вижда. Дори и малка разлика да има е очевидно.... :D


12 от 15 (първата партида) и поне 2 от втората....

Шанса да попадне на крива рамка е доста голям.

Teodor40 написа:@...
Лично мен ако питаш, за тази цел бих взел един хубав твърдак с малко повече ход във вилката за тия пари :D


Е тук съм съгласен на 100%. В крайна сметка да се очаква чудо от рамка буквално за без пари е изхвърляне, но за толкова, колкото си е заделил човека може да се вземе един отличен твърдак, а по-напред във времето да се вземе нещо истинско и стойностно (когато вече знае какво иска и какво ще му обслужва нуждите по-добре) :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот sherpite » Вто Мар 03, 2009 12:26 pm

Teodor40 написа:Хората с подобни рамки ходиме да караме на Витоша...

Нали за там е предвидена рамката, или не съм разбрал.

П.п. да спомена, че не съм претендирал никога, че съм голям карач, е..ч и т.н. та на тези теми, не мога да се засегна
Аватар
sherpite
 
Мнения: 722
Рейтинг: 1623
Регистриран на: Нед Мар 27, 2005 9:35 am
Местоположение: София

Мнениеот Maxxis-Diesel » Вто Мар 03, 2009 3:58 pm

Teodor40 написа:
Лично мен ако питаш, за тази цел бих взел един хубав твърдак с малко повече ход във вилката за тия пари :D

Имам си мощен твърдак, но вече ми е писнало.Твърдо съм решил, че ще е МЕКО. :agree: :)
Skype: Downhill-Maniak
Аватар
Maxxis-Diesel
 
Мнения: 99
Рейтинг: 980
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 1:43 pm
Местоположение: Хасково

Следваща

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта