@NC:
Както доста често се случва най-прав е did - трябваше отдавна да си сверим часовниците
Моето понятие за стабилност е стабилността на велосипедиста, където стабилността на велосипеда се явява частен случай на първата, а разликата между двете е сцеплението с терена.
Ако насоча инерцията на тялото към центъра на завоя, инерцията на колелата и жироскопичния ефект няма да ме спрат да се попързалям по кълка. Или ако си насоча инерцията по допирателната...
Жироскопичния ефект не ми помага с нищо освен, че действа успокояващо. Всичко е баланс на тегло върху две контактни площи.
NovemberCharlie написа:Едит: Предлагам някой да засили ДХ колело до 80-90 км в час и да се опита да му завърти кормилото. ако иска плавно, ако иска рязко. И после да го сравни със силата за завъртането на кормилото при спряло положение.
При висока скорост по-трудното според физиката преместване на предното колело на практика при моя велосипед с 35.55см лост и две ръце не е осезаемо. 2.5кг колело го местя без проблем с два пръста по равна пътека с доста голяма скорост, по спомен на конкретната пътека трябва да е било с около 60-70км/ч.
Edit: А, did вече е обяснил прекрасно като за инженер

:agree: