Технически термини и понятия - обща част

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 05, 2009 10:08 am

Alpina написа:Заради ябълката
:D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Pho3nix » Чет Мар 05, 2009 2:20 pm

:roll2:
kotka12 написа:най-бързо обаче било оранжавото в съчетание с вилка дето вади много ход
Аватар
Pho3nix
 
Мнения: 399
Рейтинг: 978
Регистриран на: Чет Фев 19, 2009 6:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 05, 2009 2:58 pm

Какво значи "обратна резба"? :D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Чет Мар 05, 2009 3:03 pm

NovemberCharlie написа:Какво значи "обратна резба"? :D


обратна на коя?

на лявата или на дясната?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 05, 2009 3:12 pm

did написа:
NovemberCharlie написа:Какво значи "обратна резба"? :D


обратна на коя?

на лявата или на дясната?
На правата :D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот t.kyosev » Пет Мар 06, 2009 10:05 am

NovemberCharlie написа:
did написа:
NovemberCharlie написа:Какво значи "обратна резба"? :D


обратна на коя?

на лявата или на дясната?
На правата :D

Означава лява резба, тоест винта се завива с въртене обратно по часовниковата стрелка и се отвива по посока на часовниковата встрелка.
Какво е полиспаст?
Аватар
t.kyosev
 
Мнения: 371
Рейтинг: 1724
Регистриран на: Нед Апр 13, 2008 9:33 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Мар 06, 2009 10:28 am

t.kyosev написа:Какво е полиспаст?
http://anarxi.st/~athlon/prostimehanizmi/makara.php
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re:

Мнениеот Вилката » Пет Апр 10, 2009 10:55 am

NovemberCharlie написа:Колко нютона е един килограм? :D

Зависимостта не е "твърда", вързана е със земното(лунното, марсианското...) ускорение. На земята 1kg упражнява сила от 1kgf=9.81N.
А каква ще е масата на един астронафт на луната, ако на земята той е 100kg? :magnify:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот bdz43r » Пет Апр 10, 2009 11:01 am

МАСАТА му винаги ще си е 100 кг, където и да се намира.
Edit: Теглото му на луната ще е 16,54 кг.
Последна промяна bdz43r на Пет Апр 10, 2009 11:12 am, променена общо 1 път
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1223
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Re:

Мнениеот hitar_potter » Пет Апр 10, 2009 11:09 am

Вилката написа:
NovemberCharlie написа:Колко нютона е един килограм? :D

Зависимостта не е "твърда", вързана е със земното(лунното, марсианското...) ускорение. На земята 1kg упражнява сила от 1kgf=9.81N.
Или по-точно, нютон=килограм*усрорение ;)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот Вилката » Пет Апр 10, 2009 11:31 am

bdz43r написа:МАСАТА му винаги ще си е 100 кг, където и да се намира.
Edit: Теглото му на луната ще е 16,54 кг.

Мамка му, не ми мина номерът :bawling:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 10, 2009 11:53 am

Има ли отношение между площтта на триене между две повърхности и силата на триене между тях?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот Вилката » Пет Апр 10, 2009 12:13 pm

NovemberCharlie написа:Има ли отношение между площтта на триене между две повърхности и силата на триене между тях?

От площта - не, от матрияла - да! :)
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот hitar_potter » Пет Апр 10, 2009 1:21 pm

NovemberCharlie написа:Има ли отношение между площтта на триене между две повърхности и силата на триене между тях?
Много подъл въпрос... Теоретически - не, но на практика явно има... Все пак, DH гумите са над 2,5 инча, а шосейните - тънки, та тънки... Много е объркващо... Мисля, че има нещо общо еластичността на материалите
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 10, 2009 1:27 pm

Забравих да уточня, че става въпрос за триене при плъзгане, а не при търкаляне.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот Alpina » Пет Апр 10, 2009 2:25 pm

силата на триене не зависи от размера на контактната площ между двете тела
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 10, 2009 6:50 pm

В такъв случай има ли значение за спирането на велосипеда размера на контактната площ между накладката и диска (при дисковите спирачки). Моля обяснете отговора си.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот hitar_potter » Пет Апр 10, 2009 7:17 pm

Има. Сещам се за две причини. При увеличена площ се подобрява топлообменът и спирачката по-трудно загрява, а и при едно и също количество топлина, температурната разлика е по-малка. Също така, накладките се изтъркват по-бавно, тъй като натискът се разпределя на по-голяма площ. По-големият размер накладки позволява и по-големи дупки по диска - пак топлообмен.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот Alpina » Пет Апр 10, 2009 7:24 pm

NovemberCharlie написа:В такъв случай има ли значение за спирането на велосипеда размера на контактната площ между накладката и диска (при дисковите спирачки). Моля обяснете отговора си.


За спирането на велосипеда имат значение големината на натиска на накладката към диска, както и коефициента на триене между тях.
Посленият обаче (коефициента на триене при хлъзгане) зависи не само от вида на триещите се материи, но и от скороста, като при по-висока скорост нараства, а от там и силата на триене при хлъзгане. Т.е. тук играе размера на диска. Обаче скороста дава сравнително малко покачване на коефициента. По-големия диск има следните предимства
- по-голяма скорост при мястото на триене
- по-голяма площ която разсейва топлината

Т.е. дупките не играят роля като липсваща площ. Те всъщност спомагат за по-добрата вентилация и охлаждане. Обаче има размери при които това започва да пречи. Примерно при по-малки, но повече дупки имаме по-голяма площ за охлаждане, но няма голяма вентилация. При много големи дупки вече имаме по-добра вентилация, но много по-малка площ за охлаждане. Т.е. при тях има баланс за формата, големината и броя на дупките за добро охлаждане, като той смятам е постигнат при повечето марки. Естествено и здравината е от значение, но тук идеята беше за друго.


Моя въпрос е следния:
Коя форма на дупките в ротора е по-добра? Може да се ограничим в следните два варианта:
Тази или тази при която са кръгли

Аз имам някаква теория, но малко ми е трудно да я докажа.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот Newone » Пет Апр 10, 2009 8:16 pm

:offtopic: Извинете ме, ако греша, но имам усещането, че го обърнахте на не особено полезно/ползотворно/ мерене на първични полови белези, което, според мене, не допринася за доверието на неинженерната аудитория към вашите бъдещи мнения... :beer:
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот hitar_potter » Пет Апр 10, 2009 8:20 pm

Alpina написа:
NovemberCharlie написа:В такъв случай има ли значение за спирането на велосипеда размера на контактната площ между накладката и диска (при дисковите спирачки). Моля обяснете отговора си.


коефициента на триене при хлъзгане) зависи не само от вида на триещите се материи, но и от скороста, като при по-висока скорост нараства, а от там и силата на триене при хлъзгане. Т.е. тук играе размера на диска. Обаче скороста дава сравнително малко покачване на коефициента. По-големия диск има следните предимства
- по-голяма скорост при мястото на триене
Мисля, че грешиш. Размерът на диска променя само въртящият момент. Силата на триене при хлъзгане не зависи от скоростта. Тази, която зависи от скоростта е при движение във флуиди.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот NovemberCharlie » Съб Апр 11, 2009 6:54 am

Newone написа::offtopic: Извинете ме, ако греша, но имам усещането, че го обърнахте на не особено полезно/ползотворно/ мерене на първични полови белези, което, според мене, не допринася за доверието на неинженерната аудитория към вашите бъдещи мнения... :beer:
Надявам се да не си прав :beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Апр 15, 2009 1:40 pm

Някой да знае какво точно е "флуид"? :)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот hitar_potter » Сря Апр 15, 2009 1:54 pm

NovemberCharlie написа:Някой да знае какво точно е "флуид"? :)

Ммм, флуидите са доста разтегливо понятие :) Течностите, газовете и плазмата са флуиди. Стъклото, въпреки че е твърдо, също може да се разглежда като флуид, когато говорим за дълъг период от време. Дори и пясъкът ще може да се разглежда като флуид :D Разбира се, когато говорим за мащаби, в които не може да се говори за песъчинки. Най-ценното свойство на флуидите е „текливостта“, което се използва широко в практиката...

Не се наемам да давам точни дефиниции :D
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот PtD » Сря Апр 15, 2009 2:11 pm

NovemberCharlie написа:Някой да знае какво точно е "флуид"? :)

Teмата става все по-безполезна. Всеки може да отвори уикипедиата и да види, че:

A fluid is defined as a substance that continually deforms (flows) under an applied shear stress. All gases are fluids, but not all liquids are fluids. Fluids are a subset of the phases of matter and include liquids, gases, plasmas and, to some extent, plastic solids.


Ако ще се превръщаме в речник за общи технологични термини, казвайте овреме да заключвам темата.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Апр 15, 2009 3:37 pm

You are the boss. The decision is all yours :D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот bdz43r » Сря Апр 15, 2009 4:04 pm

hitar_potter написа:Стъклото, въпреки че е твърдо, също може да се разглежда като флуид, когато говорим за дълъг период от време.
За стъклото е много спорно дали е флуид и не е постигнато единодушие по въпроса.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1223
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Технически термини и понятия - обща част

Мнениеот did » Сря Апр 15, 2009 4:13 pm

bdz43r написа:
hitar_potter написа:Стъклото, въпреки че е твърдо, също може да се разглежда като флуид, когато говорим за дълъг период от време.
За стъклото е много спорно дали е флуид и не е постигнато единодушие по въпроса.


Постигнато е вече. В момента физикохимията разглежда т.нар. glassy materials като отделно агрегатно състояние на веществото, намиращо се по средата между твърдото и течното. Преходът от течно към стъклообразно състояние е уникален фазов преход от втори род, който е изследван в детайли. При този преход няма промяна в структурата на материала, а само в динамиката (времето за релаксация). Преходът от стъклообразно към твърдо агрегатно състояние също е доста специфичен и плавен (пак от 2 род).

SCHOTT наляха доста пари през последните години за изясняване на тия неща от теоретична гледна точка и резултатите са налице.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта