Alpina написа:Заради ябълката
Alpina написа:Заради ябълката
NovemberCharlie написа:Какво значи "обратна резба"?
На праватаdid написа:NovemberCharlie написа:Какво значи "обратна резба"?
обратна на коя?
на лявата или на дясната?
NovemberCharlie написа:На праватаdid написа:NovemberCharlie написа:Какво значи "обратна резба"?
обратна на коя?
на лявата или на дясната?
http://anarxi.st/~athlon/prostimehanizmi/makara.phpt.kyosev написа:Какво е полиспаст?
NovemberCharlie написа:Колко нютона е един килограм?

Или по-точно, нютон=килограм*усрорениеВилката написа:NovemberCharlie написа:Колко нютона е един килограм?
Зависимостта не е "твърда", вързана е със земното(лунното, марсианското...) ускорение. На земята 1kg упражнява сила от 1kgf=9.81N.
bdz43r написа:МАСАТА му винаги ще си е 100 кг, където и да се намира.
Edit: Теглото му на луната ще е 16,54 кг.
NovemberCharlie написа:Има ли отношение между площтта на триене между две повърхности и силата на триене между тях?
Много подъл въпрос... Теоретически - не, но на практика явно има... Все пак, DH гумите са над 2,5 инча, а шосейните - тънки, та тънки... Много е объркващо... Мисля, че има нещо общо еластичността на материалитеNovemberCharlie написа:Има ли отношение между площтта на триене между две повърхности и силата на триене между тях?
NovemberCharlie написа:В такъв случай има ли значение за спирането на велосипеда размера на контактната площ между накладката и диска (при дисковите спирачки). Моля обяснете отговора си.
Мисля, че грешиш. Размерът на диска променя само въртящият момент. Силата на триене при хлъзгане не зависи от скоростта. Тази, която зависи от скоростта е при движение във флуиди.Alpina написа:NovemberCharlie написа:В такъв случай има ли значение за спирането на велосипеда размера на контактната площ между накладката и диска (при дисковите спирачки). Моля обяснете отговора си.
коефициента на триене при хлъзгане) зависи не само от вида на триещите се материи, но и от скороста, като при по-висока скорост нараства, а от там и силата на триене при хлъзгане. Т.е. тук играе размера на диска. Обаче скороста дава сравнително малко покачване на коефициента. По-големия диск има следните предимства
- по-голяма скорост при мястото на триене
Надявам се да не си правNewone написа::offtopic: Извинете ме, ако греша, но имам усещането, че го обърнахте на не особено полезно/ползотворно/ мерене на първични полови белези, което, според мене, не допринася за доверието на неинженерната аудитория към вашите бъдещи мнения...
NovemberCharlie написа:Някой да знае какво точно е "флуид"?
NovemberCharlie написа:Някой да знае какво точно е "флуид"?
За стъклото е много спорно дали е флуид и не е постигнато единодушие по въпроса.hitar_potter написа:Стъклото, въпреки че е твърдо, също може да се разглежда като флуид, когато говорим за дълъг период от време.
bdz43r написа:За стъклото е много спорно дали е флуид и не е постигнато единодушие по въпроса.hitar_potter написа:Стъклото, въпреки че е твърдо, също може да се разглежда като флуид, когато говорим за дълъг период от време.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта