Спринт ?!

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот hitar_potter » Нед Фев 22, 2009 11:21 pm

http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... cts_id=340 ето ти ориентир за цената на каплите
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот kojota » Нед Фев 22, 2009 11:22 pm

Тези капли малко дебело ми идват - щте разгледам - бе слагам сега вилката и да карам че тва колело го карам един месец само ( то от толкова го имам де ) - наистина ли ще се наложи да сменя и венците с каплите направо се втрещявам ) - май ще се услушвам из пазара какво излиза :))
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот azsa-bachinito » Нед Фев 22, 2009 11:27 pm

Ми ако не се лъжа в момента си на резба отзад с 6/7 скорости. Няма смисал да слагаш пак главина на резба като сменяш каплите, по-добре на шлици. а на шлиците мисля, че венец за 6 скорости няма, мобе и да бъркам, а и е по-готино да имаш 8/9 скорости. Е това ще стане след 1000 км все пак де :). А и можеш да се опиташ да ги изправиш въпросните капли и да продължих да си цъкаш с тех. Но не знам дали ще могат да се изправят качествено.
Идеята ми е да не се психираш, че трябва да смениш сичко или няма да можеш да караш, аз известно време карах с едно бачини, което си бе най-ниския клас компоненти и пак си карах. То като има нужда от смяна ще се обади.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот hitar_potter » Нед Фев 22, 2009 11:36 pm

когато си купуваш капли, взимаш си главина за 8 венеца, нищо че сега си с по-малко. Спокойно можеш да сложиш 7мица венци + спейсър, а после в последствие да имаш мегдан за ъпдейтване на скоростната с-ма. И да - ще е нужно да смениш венците - едма касета струва 20ина кинта. Иначе шина за 20ина и главина за около 25 ще са ти достатъчни

Задната ще ти излезе
Шина + главина + венци + монтаж и спици = 20+25+20+20 - около 85 кинта

Предна:
20+15+20 - около 55 кинта

Така работата би трябвало да заспи
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот kojota » Нед Фев 22, 2009 11:40 pm

Много благодаря още веднъж - на всички - вече имам отговор в тази тема на повечето въпроси които ме тормозеха :)
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот kojota » Съб Фев 28, 2009 3:06 pm

Та да се похваля - вече съм горд собственик на вилка ХСР ЛО и лостчета за спирачки - и . . . кеф радвам се кат малко дете :beer: :) :^:
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот Bolverk » Съб Фев 28, 2009 3:09 pm

Поздрави за покупката.

Сега остава и да се оправи времето та да започне карането :)
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Мнениеот kojota » Нед Мар 01, 2009 11:03 pm

здравейте - пак проблем - не мисля че е кой знае каква драма но днес ми развали кефа към края на карането - падна ми курбела левия - направо болта дето го държи се отвива - та за това имам няколко въпроса:

1. Курбела с бой ли се натепва на оста на средното движение - понеже тя е вид конус и така ми се струва че може с бой да влезе още навътре курбела ?

2. Този болт - който пристяга курбела към движението - не трябва ли да има някакъв вид федерка или нещо от сорта - която да предотвратява развиването му от вибрации!?

Мерси пак !
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот vpravov » Нед Мар 01, 2009 11:34 pm

Болта няма нужда от "федерка" именно защото курбела е на клин. А в походни условия и с бой се решава(временно) проблема(когато се налага). Ролята на винта е именно да "заклини" хубаво курбела. При съвременните курбели не е така. :agree:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот kojota » Нед Мар 01, 2009 11:58 pm

Видях, че при съвременните курбели не е така - те са на шлици и се стягат с шестограм - което е супер - но ще е добре да мога да покарам с тези поне ч година - затова помагайте !

Значи само надявам курбела и с болта стягам - колко силно трябва да се стегне за да няма проблеми - и какъв е шанса да прекарам резбата - ако прекаля .

Днес както карах по равното и ми се почви биенето - отидох до един сервиз и там човека ми го стегна , лошото е че не си го стегнах аз за да усетя колко го е стегнал, защото само километър след това пак се охлаби - после го понабих с чук и едно дърво ( за да не нараня курбела) но пък нямах гидоре и с един ключ и клещи стегнах болта колкото можах ( според мен не достстъчно защото с треси инструменти нямаше как ) - и . . . след това пак се разколопа и то почти да падне - нещо ботрв се развива незнам ?! - резбата си му е ок - вобче няма видими причини !?
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот vpravov » Пон Мар 02, 2009 12:17 am

Първо почистваш много хубаво остта на средното и курбела от мърсотията. Намазваш остта на средното с грес. С гидоре започваш да стягаш винта. Никога не съм притежавал динамометричен ключ и не мога да ти кажа колко точно да го стегнеш. Аз винаги съм го стягъл на принципа "сила ест, ума не надо" и не съм имал проблеми (и остта и винта са от стомана). Сиреч стягаш колкото сила имаш, като се стараеш да не ти се изметне ключа, за да не нанесеш механични повреди. След подобен монтаж не би трябвало да имаш проблеми. Ако имаш пак такива - се обърни към свестен майстор, току виж все пак курбела е механично повреден.
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот kojota » Пон Мар 02, 2009 12:19 am

мреси за отговора - ако не стане ще пробвам да сменя болта - ако пак не стане ми минава една мисъл за калчища малко на болта :crazy: и ако пак не стане . . .
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот ico 1 » Пон Мар 02, 2009 10:15 am

Да не те разочаровам,но щом си направил всичко както трябва и пак ти пада курбела работата не е на добре.Възможно е от луфта с който си карал да си поразширил стените му.Често се случва,когато колелото е сглобявано от некадърник(във Варна са в изобилие)и не е намазал оста на средното(квадрата)с грес още при първия монтаж на курбелите.Греста се слага за да влезе повече и по-мазно курбела и да не скърца и луфти след това.Дано да имаш някаква гаранция от предишния собственик,а най-добре е да не е така,както предположих по-горе :) .
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот kojota » Пон Мар 02, 2009 10:23 am

Да ти кажа - може и да е така както си предположил - защото първо се появи едно скърцане - и аз помислих че е от пласмасовите педали ( които реших да сменя когато ги счупя) - но чвно е било от курбела - само ляв курбе може ли да се намери ( да се надявам ли да намеря само ляв като моя :-D) - ако трябва да сменям целите курбели ще е куцо !

Благодаря!
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот ico 1 » Пон Мар 02, 2009 12:07 pm

Мисля,че ще има само ляв курбел да се продава,но друг е въпроса дали ще намериш точно като твоя.Ако не намериш същия,търси поне такъв със същата дължина.Пробвай номера с гаранцията,ако си купил колелото от съгражданин.
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот kojota » Пон Мар 02, 2009 2:01 pm

С гаранцията няма да стане - взех сеха един тръбен клуч от практикер и го монтирах - стегнах прилично - за съжаление няма да мога да покарам днес - но утре се надявам поне час да разцъкам из люлин и ще си покаже дали :))
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот kojota » Вто Мар 10, 2009 6:24 pm

Така - "драмите" продължават - курбела явно се е "разшлякал" и ще трябва да взема друг - за сега си нося ключа и го притягам като усетя че се разхлабва . Но за каплите ми е въпроса - тези каплички с малко спици голяма драма - да не говорим , че не бяха наплетени като хората - дадох ги на сервиз във велостраст - и момчето ми ги оправи - но имам съмнения колко ще карат преди отново да се разбалансират ( имам чуството , че ще е по бързо от колкото ми се иска )

Та . . . препоръчайтеми някакви капли ( може и шини + главини + спици ) с 32 спици - от ценови клас подходящ за моето колелце - - около 80 - 100 лв за двете !

И - в крайна сметка какво още според вас ще трябва да подменя за да мога лятото да направя някой друг ХЦ преход без да се притеснявам особено , че ще имам драми с колелото и да ми се развали кефа от престоя в планината ?!

Благодаря Ви отново !!!
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот Bolverk » Вто Мар 10, 2009 6:49 pm

Здравей,

Първо незнам защо с 32 спици а не направо 36 :) . Друго сега хмм тоя номер за предната гума ще е лесно, но с задната главина ще имаш проблеми. Твоята беше на резба ако не се лъжа а да подменяш с нова такава на резба е малко кофти. Обаче ако я смениш, ще трябва да смениш и венците, и тогава може да се изкушиш да сложиш 8 венеца, и тогава предният план с новите команди иии..... стана една сметка :) . Да не говорим че трябва ако така тръгваме да сложиш и нов обтегач.

С други думи по-лесно (и по-евтино), ще е да не сменяш главините (или поне задната) а да смениш само шините и евентуално спици.

Така това е само пост в който да те подтикна към размисъл. Ти ще решиш как да се насочиш. А след като го направиш ще говорим и за продукти и цени.

П.П. И все пак ето ти един линк. Обаче незнам нищо за качеството на тези капли, но поне са с повече спици:

http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... ucts_id=52
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Мнениеот hitar_potter » Вто Мар 10, 2009 7:02 pm

Аз пък предлагам да смени задната капла - аз ползвам шина remerx Jumbo, която е доста здрава и евтина (цената варира от 20 до 30 лева, ако се не лъжа) , ама е тежка и това си е недостатък :( Не съм гледал колко спици е. Към нея слагаш главина формула на шлици (20ина кинта) и едни венци на шлици (нека са 8, после ще можеш да надграждаш). Общо главина+спици+шина+труд+венци ще трябва да ти излезе около 90-100 лева, но ще знаеш, че имаш читава капла. Предната капла не е подложена на такъв тормоз чак, така че можеш да направиш компромис.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот kojota » Вто Мар 10, 2009 7:09 pm

Принципно - и аз мисля че като засменям задната капла ще е добре да сложа главина на шлици - и венците значи ще се сменят ( мога да сложа за начало отнов със 7 венеца ( за да не сменям скоростите ) - човека от велостраст каза че задния ми оптегач може да работи и с 8 венеца отзад ! - незнам ще има размисли ( и преговори с жената :-D )

Благодаря отново - може да ми помогнете да направим една сметка за смяна на венците с 8-ци - и комадните с такива за 8 спици - за да знам какво да заделям във "Фонт и аз съм човек " :-D

п.с Скоро от Спринта ще остане само рамката - както и се очакваше:))

Айде да идва неделята да покарам - да видя кое ще издаде багажа :))
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот hitar_potter » Вто Мар 10, 2009 7:16 pm

kojota написа:Принципно - и аз мисля че като засменям задната капла ще е добре да сложа главина на шлици - и венците значи ще се сменят ( мога да сложа за начало отнов със 7 венеца
Hint: Купи си главина и шлици с 8 венеца, а пък си използвай 7 от тях :) По принцип дерайльорите поддържат 8 венеца. После събираш парички за команда (20-25 кинта) и всичко заспива :) Какъв ти е дарайльора? Shimano tourney ли?
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот azsa-bachinito » Вто Мар 10, 2009 8:02 pm

Хм. Много рано скапа каплите, за какво точно говорим - леко изкривяване, което е допустимо, или капла-яйце. Аз сам с подобни, но явно на Райли ги правят по-добре.
Та за смяната най-евтиния варианте според мен е :
http://screambikes.eu/product_info.php? ... cts_id=767
http://screambikes.eu/product_info.php? ... cts_id=478
http://screambikes.eu/product_info.php? ... ts_id=1544
http://screambikes.eu/product_info.php? ... ts_id=1348
http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... cts_id=132
като командите са примерен вариант, има такива и на Шимано и са малко оп-евтини. Та цялата шукария излиза около 210 лв, но ако намерши точен човек в некой сервиз може да ти направи малка отстъпка.
Ако не се лъжа продаваха готови капли на резба за около 30/40 лв, които не са лоши и ще свършват работа. Умишлено сам посочил главините за диск нали. Ако си от Сф по памет ти казвам, че в байк центъра има такива. Както предложиха по-горе може и само задното колело да смениш засега.
А др вариант е нещо на старо в пазара, от време на време излизат добри оферти, ако не по-евтини, то доста по-качествени от горепосоченото, макар че не смятат горните компоненти за чак толкова лоши.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот bobi124 » Вто Мар 10, 2009 8:15 pm

kojota написа:ллллсамо ляв курбе може ли да се намери....


Има, 7,50 струват тука в Плевен, най обикновен сив, понеже и аз разбих един та знам.... От стягане няма смисъл, аз така правих ама ми стана ясно че е за смяна....
bobi124
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1262
Регистриран на: Чет Юни 07, 2007 7:36 am
Местоположение: Плевен

Мнениеот kojota » Вто Мар 10, 2009 10:02 pm

hitar_potter написа:
kojota написа:Принципно - и аз мисля че като засменям задната капла ще е добре да сложа главина на шлици - и венците значи ще се сменят ( мога да сложа за начало отнов със 7 венеца
Hint: Купи си главина и шлици с 8 венеца, а пък си използвай 7 от тях :) По принцип дерайльорите поддържат 8 венеца. После събираш парички за команда (20-25 кинта) и всичко заспива :) Какъв ти е дарайльора? Shimano tourney ли?


Това щеше да ми е и следващия въпрос - дали е възможно да сложа 8 венеца а да разцъквам на 7 - оптегача е Шимано Алтус
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот hitar_potter » Вто Мар 10, 2009 10:20 pm

kojota написа:
hitar_potter написа:
kojota написа:Принципно - и аз мисля че като засменям задната капла ще е добре да сложа главина на шлици - и венците значи ще се сменят ( мога да сложа за начало отнов със 7 венеца
Hint: Купи си главина и шлици с 8 венеца, а пък си използвай 7 от тях :) По принцип дерайльорите поддържат 8 венеца. После събираш парички за команда (20-25 кинта) и всичко заспива :) Какъв ти е дарайльора? Shimano tourney ли?


Това щеше да ми е и следващия въпрос - дали е възможно да сложа 8 венеца а да разцъквам на 7 - оптегача е Шимано Алтус
Не виждам причина да не може. Ширината на венците за 7 и 8 скорости е еднаква, т.е. нищо не пречи да си настроиш дерайльора на 7 от 8 скорости.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот ico 1 » Вто Мар 10, 2009 10:23 pm

Няма да има проблеми.Настройваш обтегача да не прехвърля на най-малката зъбчатка,а от следващата нагоре към по-големите. :agree:
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот kojota » Пон Мар 16, 2009 11:26 pm

Пак аз със Спринта :) - един пич от пазара продава някакви команди - като тези

http://dimibike.com/images/komandi471.jpg

така каза ,още не ги е снимал .Но има един проблем - на едната е паднало стъкълцето отгоре ,дали мога да намеря такова - и колко е фатално това?!Все пак мисля да карам и в кал и ако влезе мизерия сигурно ще има драма , вобще - да рискувам ли с команди втора ръка ( много ме е яд сега че не си взех комбинирани с лостчета ама не знам - може да е за добре :) )
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Мнениеот Bolverk » Пон Мар 16, 2009 11:42 pm

Това са команди Аливио

3х8 - са и са много отзивчиви. Карам с такива в момента и мога да кажа че са достатъчно здрави. Колкото до втора ръка обаче незнам.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Мнениеот azsa-bachinito » Вто Мар 17, 2009 8:32 am

Не знам за колко ти ги дава, но щом е паднало стакълцето аз вече малко се посъмнявам. За около (мисля, че под) 20 лв има прилични 3 по 8 грипшифтове Шимано, които сас сигурност ще ти свършат работа.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот kojota » Вто Мар 17, 2009 10:15 am

Мерси пак - най вероятно ще заложа на някакви нови - ще разгледам пак по онлайн махазинте !
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

ПредишнаСледваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


cron